Blade mSR by E-flite

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
J&K
Příspěvky: 58
Registrován: ned 30.08.2009 0:00

#31 Příspěvek od J&K »

b.o.y píše:
J&K píše:Tak to tě možná zklamu. Otloukánek to možná bude, ale moc toho nevydrží. Při létání mi několikrát spadl a stal se nestabilní. Hodně se houpe a nedrží ve visu.


To se mi po jednom pádu taky stalo, začal houpat, že jsem ho skoro nemohl uřídit. Chvíli jsem nad tím bádal, ale stačilo jenom trochu posunout cykliku a je to zase celkem ok. Bohužel tady nemám to kalibrační udělátko, tak jsem to porovnal jenom "od oka". S ním by to možná bylo ještě o něco lepší.


Já jsem to zkoušel i s tím udělátkem, co bylo součástí balení. Nasadil jsem ho tam, zkontroloval, že sedí dobře a nepomohlo to. Možná jsem udělal něco špatně. Cykliku stačí přece jen posunout nahoru, ne?
DX6i
Blade mSR
Blade mSR - RIP - základní deska...
Uživatelský avatar
bigsam72
Příspěvky: 291
Registrován: pát 03.04.2009 0:00
Bydliště: Praha - Hostivar

Re: Blade mSR

#32 Příspěvek od bigsam72 »

Yoshi.CZ píše:
malcomx píše:...vyborna je ta osvetlena kabina pri letani kdyz zapada slunce,
vypada to jak zhulena svetluska, protoze se s tim da litat tak
maximalne "po pameti" :lol:


Ta modrá ledka v kabině je fakt bomba ... asi si přiobjednám ty flourescenční komponenty ... pak to bude ve tmě SUPER !!!

P.s.: ta 4xnabíječka je taky výborná ... než vylítám 4 baterky ... jsou další 4 nabitý :D


Jo jo, vcera mi synator pri poletovani po obyvaku kolem osme vecer znicehonic vypnul svetlo, bezela jen televize a bylo to docela perfektni .. mozna natocim nejaky video .. Musim rict ze msrko je uzasna hracka. 2 duvody, logistika kolem baterek, da se litat skoro porad mam 4kousky a nez se ty 3 vylitaj tak je 4tej nabitej .. a hlavne letovy vlastnosti.
Uživatelský avatar
b.o.y
Příspěvky: 83
Registrován: úte 30.12.2008 0:00

#33 Příspěvek od b.o.y »

J&K píše:
b.o.y píše:
J&K píše:Tak to tě možná zklamu. Otloukánek to možná bude, ale moc toho nevydrží. Při létání mi několikrát spadl a stal se nestabilní. Hodně se houpe a nedrží ve visu.


To se mi po jednom pádu taky stalo, začal houpat, že jsem ho skoro nemohl uřídit. Chvíli jsem nad tím bádal, ale stačilo jenom trochu posunout cykliku a je to zase celkem ok. Bohužel tady nemám to kalibrační udělátko, tak jsem to porovnal jenom "od oka". S ním by to možná bylo ještě o něco lepší.


Já jsem to zkoušel i s tím udělátkem, co bylo součástí balení. Nasadil jsem ho tam, zkontroloval, že sedí dobře a nepomohlo to. Možná jsem udělal něco špatně. Cykliku stačí přece jen posunout nahoru, ne?


No ta cyklika je napasovaná na hřídeli, ale není nijak zajištěna. Jde s ní celkem malou silou pohybovat nahoru a dolů. Její poloha má zásadní vliv na to, jak "chodí" táhla v kulových čepech a (jak jsem zjistil) tím i na to, jak moc vrtulník ve visu "houpe". Až budeš mít řídící jednotku, zkus cykliku trošku posunout.

Já to připasovávám bez udělátka tak, že sundám jedno táhlo z kulového čepu na rotoru a v rámci vůle, která tam je, cykliku posunu tak, aby táhlo vycházelo spíš trochu kratší než delší (tj. cykliku dávám v rámci vůle trochu výš). Pádla a rotor se musí naklápět lehce bez jakéhokoli odporu.
Uživatelský avatar
Pablo2
Příspěvky: 124
Registrován: ned 22.03.2009 0:00

#34 Příspěvek od Pablo2 »

S mSR jsem zatím velmi spokojený ale mám několik problémů- může někdo poradit ?:
1) Vrtulníček se od samého začátku trochu otřásal, bylo to vidět na ocasní části. Nyní se otřesy mírně zvětšily.
2) Deska cikliky je z pohledu od zadu nakloněná vpravo.
Při visu je vidět, že vrtulník je za letu mírně naklonění vpravo.
Mám srovnat desku cikliky ?
3) Vrtulník se vlevo otáčí rychle , vpravo mnohem pomaleji.

Jinak je vrtulník dobře ovladatelný a já nechci do nastavení moc "šahat" abych něco neskazil.
Uživatelský avatar
Yoshi.CZ
Příspěvky: 171
Registrován: stř 11.02.2009 0:00
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Yoshi.CZ »

Pablo2 píše:S mSR jsem zatím velmi spokojený ale mám několik problémů- může někdo poradit ?:
1) Vrtulníček se od samého začátku trochu otřásal, bylo to vidět na ocasní části. Nyní se otřesy mírně zvětšily.
2) Deska cikliky je z pohledu od zadu nakloněná vpravo.
Při visu je vidět, že vrtulník je za letu mírně naklonění vpravo.
Mám srovnat desku cikliky ?
3) Vrtulník se vlevo otáčí rychle , vpravo mnohem pomaleji.

Jinak je vrtulník dobře ovladatelný a já nechci do nastavení moc "šahat" abych něco neskazil.


Človíčku nešťastný :twisted: ... ty jsi toho ještě moc nenalétal viď ? :lol:

1) u takhle malého stroječku jsou otřesy a nestabilita při startu a přistání - NORMÁLNÍ
2) klonění cykliky u mSR je standartní (když se pořádně podívaš na video ostatních tak si toho všimneš) mimochodem mám to tak taky ... a zdá se mi to NORMÁLNÍ
3) to že se po směru otáčení hlavního rotoru vrtulník točí rychleji je snad logické ??? zamysli se trochu na tím co jsi napsal ... a jaké panují síly při rotaci hlavního rotoru ... a proč májí vrtulníky ocasní vrtuli a GYRO !!!
... a to že se nadruhou stranu točí pomaleji je rovněž úúúúúplně NORMÁLNÍ :twisted:
Yoshi.CZ

Heli: T-REX 250 v2, 450 HKGT, T-REX 600E, Gaui 330X
Plane: Toro900, 4site F3P
TX - JR DSX9
Uživatelský avatar
malcomx
Příspěvky: 768
Registrován: úte 22.04.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

#36 Příspěvek od malcomx »

Yoshi to chce klid :lol:
ty otazky nebyly zas tak strasne ......

priznam se, ze bocni uklon hlavni hridele me taky trochu prekvapil,
ale asi je to soucast "helicommandu"
Uživatelský avatar
4401
Příspěvky: 220
Registrován: úte 27.01.2009 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od 4401 »

Můžete mi poradit s nastavením DX6i pro tuto heli? Dnes mi přijde. Lítám jen s koaxiálem a setovou vysílačkou.
Nějaké menší výchylky, ať to hned nerozstřelím 8)

Dík.
00Ja
Příspěvky: 496
Registrován: ned 23.09.2007 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od 00Ja »

Pablo2 píše:S mSR jsem zatím velmi spokojený ale mám několik problémů- může někdo poradit ?:
1) Vrtulníček se od samého začátku trochu otřásal, bylo to vidět na ocasní části. Nyní se otřesy mírně zvětšily.
2) Deska cikliky je z pohledu od zadu nakloněná vpravo.
Při visu je vidět, že vrtulník je za letu mírně naklonění vpravo.
Mám srovnat desku cikliky ?
3) Vrtulník se vlevo otáčí rychle , vpravo mnohem pomaleji.

Jinak je vrtulník dobře ovladatelný a já nechci do nastavení moc "šahat" abych něco neskazil.



2) vzadu je vrtulka, ktera se toci tak, aby se helikoptera neotacela kolem rotorovy osy (kompenzace reakce otaceni hlavniho rotoru). Tim jak se ta vrtulka toci, zaroven soupe celej vrtulnik doleva. Naklonenim cykliky doprava se zabrani soupani doleva (zpusobeny zadni vrtulkou). U dospelych vrtulniku se cyklika dava rovne a ta kompenzace se nechava na pilotovi, u mSR vyrobce naklonenim cykliky asi usnadnuje praci. Neresil bych.

3) to je normalni, proti smyslu otaceni hlavniho rotoru se vrtulnik vzdycky otaci snaz nez souhlasne. Samozrejme to nemusi znamenat, ze by se musel otacet pokazdy jinou rychlosti, ale to by se musely odpovidajicim zpusobem upravit otacky zadni vrtulky (nabeh listu u dospleyho vrtulniku).
Uživatelský avatar
Pablo2
Příspěvky: 124
Registrován: ned 22.03.2009 0:00

#39 Příspěvek od Pablo2 »

Za odpovědi všem díky !
Nicméně ty vybrace vrtulníčku asi nejsou jen něco co je pro takový vrtulníček typické. Ze začátku jen lehce vybroval ocas vrtulníčku a později (nějaký ten lehký pád) začal vybrovat celý vrtulníček.
00Ja
Příspěvky: 496
Registrován: ned 23.09.2007 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od 00Ja »

Vibrace muzou bejt zpusobeny nekolika vecma.
mSR jsem videl jen z rychliku, takze nektery duvody mozna nepripadaj v uvahu.
Ohnuta jakakoliv hridelka, osa padel, nevyvazeny padla, listy hlavniho rotoru, listy zadni vrtulky, vule, teoreticky i kolisajici otacky.
U takhle titernyho stroje se to bude tezko hledat a odstranovat.

Videl bych to tak, ze pokud neni mozny, aby se ohla nejaka osa (hlavne osa hlavniho rotoru), tak muzes mit po nejakej rane ustiplej kousek jednoho listu nebo padla, coz zpusobuje rozvazeni.
Osy jsou asi umelohmotny, ale ohnout se muzou taky, zvlast po rane.
Uživatelský avatar
Tomtom8
Příspěvky: 113
Registrován: pon 27.07.2009 0:00
Bydliště: Praha 4

#41 Příspěvek od Tomtom8 »

Předesílám, že mSR nemám, ale viděl jsem ho !! :D To naklonění cykliky doprava bude jako asi uvšech těhlech malých helipotvor daný tím, že se sice něco kompenzuje, ale podle mne to nebudou žádné momenty, gyroefekty atd, ale prosté nevyvážení vrtulníku tím zadním motorkem - koukněte, jak trčí do levé strany. Pak musí být rotor (cyklika) nakolpená doprava, aby to vyvážila. Toto jsem si experimetálně odzkoušel na Free Spiritovi - dal jsem zadní motorek na střed a pak jsem mohl mít cykliku rovně a využívat plný rozsah výchylek do stran. Ale u tohohle mrňouse bych do toho raději moc nesahal. Je to dost křehké. Jedině, až s tím práskenete, tak ulomený motor přidělat víc na střed.
Uživatelský avatar
bigsam72
Příspěvky: 291
Registrován: pát 03.04.2009 0:00
Bydliště: Praha - Hostivar

#42 Příspěvek od bigsam72 »

4401 píše:Můžete mi poradit s nastavením DX6i pro tuto heli? Dnes mi přijde. Lítám jen s koaxiálem a setovou vysílačkou.
Nějaké menší výchylky, ať to hned nerozstřelím 8)

Dík.


Ja to mam nastaveny vsechno v defaultu akorat musis nastavit jinak cykliku protoze to neni CCPM 120.

The big thing to note that is if you bind the mSR in Heli mode, make sure you choose 1 Servo 90 Degree setting.
Naposledy upravil(a) bigsam72 dne pát 25.09.2009 13:29, celkem upraveno 1 x.
J&K
Příspěvky: 58
Registrován: ned 30.08.2009 0:00

#43 Příspěvek od J&K »

bigsam72 píše:
4401 píše:Můžete mi poradit s nastavením DX6i pro tuto heli? Dnes mi přijde. Lítám jen s koaxiálem a setovou vysílačkou.
Nějaké menší výchylky, ať to hned nerozstřelím 8)

Dík.


Ja to mam nastaveny vsechno v defaultu akorat musis nastavit jinak cykliku protoze to neni CCPM 120.


Pokud jsem to pochopil správně dle náčrtu cykliky, má se nastavit 90°?
DX6i
Blade mSR
Blade mSR - RIP - základní deska...
Uživatelský avatar
bigsam72
Příspěvky: 291
Registrován: pát 03.04.2009 0:00
Bydliště: Praha - Hostivar

#44 Příspěvek od bigsam72 »

J&K píše:
bigsam72 píše:
4401 píše:Můžete mi poradit s nastavením DX6i pro tuto heli? Dnes mi přijde. Lítám jen s koaxiálem a setovou vysílačkou.
Nějaké menší výchylky, ať to hned nerozstřelím 8)

Dík.


Ja to mam nastaveny vsechno v defaultu akorat musis nastavit jinak cykliku protoze to neni CCPM 120.


Pokud jsem to pochopil správně dle náčrtu cykliky, má se nastavit 90°?


Ano viz muj update prispevku ..
J&K
Příspěvky: 58
Registrován: ned 30.08.2009 0:00

#45 Příspěvek od J&K »

bigsam72 píše:
J&K píše:
bigsam72 píše:
4401 píše:Můžete mi poradit s nastavením DX6i pro tuto heli? Dnes mi přijde. Lítám jen s koaxiálem a setovou vysílačkou.
Nějaké menší výchylky, ať to hned nerozstřelím 8)

Dík.


Ja to mam nastaveny vsechno v defaultu akorat musis nastavit jinak cykliku protoze to neni CCPM 120.


Pokud jsem to pochopil správně dle náčrtu cykliky, má se nastavit 90°?


Ano viz muj update prispevku ..



Našel jsem ještě o trochu podrobnější nastavení pro Spektrum DX6i:

<b>
Model Type: Helicopter
Swash Type: 1 Servo 90 deg.
Throttle Trim: Min. setting, all the way down on LCD display on left.
D/R&EXPO:
Aileron 0 100 -70%
Elevator 0 100 -70%
Rudder 0 100 -55%
Elevator Subtrim: set for no forward/reverse in neutral stick hover (^20% for me)
Rudder Subtrim: set for steady tail in neutral stick hover (15 to 20%> for me)

-50% Rudder expo was not enough, better, but still a long throw to get some serious tail rotation.
-60% was better, but I started getting into piros before I wanted to.
So -55% seemed the sweet spot.
</b>
DX6i
Blade mSR
Blade mSR - RIP - základní deska...
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“