Zlin 50L - HaiKong Model (Kostka model cetrum)

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xjela
Příspěvky: 3
Registrován: ned 16.08.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Z50 - foto

#136 Příspěvek od xjela »

Ahoj,
tak tady je Z50 se zadlabanym ASP91-15ccm 2T. Kryt jsem přichitil ještě uprostřed zespoda a nejsou s nim problemy i přes tu velkou diru na vyfuk.

Jinak ještě jednou všechny varuji před velkýma výchylkama, především na výškovce!!

Obrázek
Z50,TT60,MX2, TREX600
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#137 Příspěvek od arda1 »

Prosím zmenši to nebo sem dej jen odkaz-díky. :wink:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
herdo
Příspěvky: 18
Registrován: pon 09.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#138 Příspěvek od herdo »

Zlinaci to tazisko je kde?od miesta kde sa stretava kridlo s trupom alebo v mieste kde sa stretava predna cast hrany kridla s trupom?dik..
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

video

#139 Příspěvek od Luky-plane »

Čaute,
tohle video sice nezachycuje Zlína 50 od Haikongu, ale určitě potěší každého, komu koluje v žilách zlíňácká krev. Video jsem pořídil před týdnem na modelářském letišti v Žamberku.

Jedná se o dvoumetrovou maketu s motorem ZDZ 40 ccm.

http://www.youtube.com/watch?v=bKagJpn_njk

Mějte se hezky a ať vám padesátky létají taky tak nádherně.

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
TAP
Příspěvky: 6
Registrován: pát 08.09.2006 0:00

#140 Příspěvek od TAP »

Ahoj,
Stojím před rozhodnutím, zda koupit nového YAKa-55 nebo Zlína. YAK-55 potřebuje na přistání asfalt nebo rovnou travičku. Jak je to s podvozkem u Zlína? Vytrhl jej již někdo? (popř. návod kde doplnit přepážku či vylaminovat?) Pak tady na foru čtu, že Zlín nemá dostatečně tuhé spojení polovin výškovky. Servo výškovky výrobce umístil "do kabiny"? Co takhle nepoužít bovden, ale pevné táhlo na konci rozdvojené? (jak se to dělalo dříve a možná někdo do dnes). Na silnější spojku polovin výškovky nebude ve stabilizátoru asi místo?

Díky TAP
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#141 Příspěvek od arda1 »

To xjela-tos to moc nezmenšil teda.To se nedá prohlížet fakt. :roll: :roll: :roll:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Voodoo-cz
Příspěvky: 693
Registrován: sob 25.08.2007 0:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#142 Příspěvek od Voodoo-cz »

TAP píše:Jak je to s podvozkem u Zlína? Vytrhl jej již někdo? (popř. návod kde doplnit přepážku či vylaminovat?) Pak tady na foru čtu, že Zlín nemá dostatečně tuhé spojení polovin výškovky. Servo výškovky výrobce umístil "do kabiny"? Co takhle nepoužít bovden, ale pevné táhlo na konci rozdvojené? (jak se to dělalo dříve a možná někdo do dnes). Na silnější spojku polovin výškovky nebude ve stabilizátoru asi místo?


Dneska jsem podruhe zalitaval Zlina (napoprve se ukazala nutnost vetsiho motoru - musel bych zbytecne dovazovat zelezem, tak jsem dovazil vetsim motorem a baterkama). Pri pristani se podvozek odporoucel, podle vseho mu ani nic jineho nezbejvalo, skoro nikde nebyl prilepenej. Navod kde a co nejlip vymazlit bych take uvital.

Vyskovka je v originalu ovladana dratem 2 mm tlustym, vedenym v nejaky "buzirce", zadny pidi bowden. Servo/serva jsou umistena v kabine, kdyby byla jeste dal od teziste, asi bys musel vozit tunovy zavazi v cumaku. Ja ji mam na 2 serva a budu muset jeste vymyslet zpusob jak doladit synchronni chod - pri lopasu dela i pomalej vykrut - nemate nekdo nejakej dobrej trik, jak presne zmerit vychylky?
Live smart, die happy...
Uživatelský avatar
herdo
Příspěvky: 18
Registrován: pon 09.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#143 Příspěvek od herdo »

Dnes som bol zalitat Zlina. dopadlo tak ze ho rsie ani nemohlo. Pri pristavani kusok nad zemou som moc spomalil a padlo po kridle. Da sa opravit ale uz nikdy nebude take ake bolo, myslim na vyhlad. Neviete kde by sa dalo zohnat nove kridlo, alebo neyostalo nahodou niekomu
?pisal som kostkovi, no uvidime..Dik
Uživatelský avatar
Frysi
Příspěvky: 29
Registrován: sob 01.08.2009 0:00
Bydliště: Znojmo

#144 Příspěvek od Frysi »

Muzete nekdo poslat jeste nejaky fotky nebo videa za mesic budu mit zlina strasne se tesim.
Uživatelský avatar
Frysi
Příspěvky: 29
Registrován: sob 01.08.2009 0:00
Bydliště: Znojmo

#145 Příspěvek od Frysi »

http://www.youtube.com/watch?v=-_3Cnc0BFzQ&NR=1

Tohle taky stoji za to skouknout
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#146 Příspěvek od jarb »

Ahoj Zliňáci, dneska jsem si privezl trosku poskozenou Z50 od známeho (vylomený a trosku zkroucený podvozek, vyštíplá náběžka u centroplánu, lehce popraskaný kryt motoru a uchycení křídla v oblasti okolo šroubů v háji) nic co bych nedokázel opravit :-) ale co mě překvapilo dost hodně je překližková spojka polovin křídla... momentálně je sice na hadry, ale chci se zeptat stačí ta spojka z překližky? Nezasloužila by si lepší materiál? ale zase když už má něco při pádu rupnout ať je to jen spojka a křídla zůstanou pohromadě:-)...
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#147 Příspěvek od JENDA01 »

Ahoj,
taky už po něm dost dlouho pošilhávám :D . Jsem na vážkách jestli použít ASP -61 -ČTYŘTAKT nebo turnigy SK-4250/650ot + 6x Li-Fe A 123
Regl by stačil 60A. Výkonově by na to mohla stačit obojí motorizace do
váhy letadla cc-2700g.-(elektro), 2450g (spalovák).Pokud platí informace suché váhy letadla cc-1530g
Hrubý rozpočet:ELEKTRO
baterie-450g
motor--250g
4x servo150g
regulátor+ bižuterka 200g
příjmačové baterie 120g
cc---------1170g

---------------SPALOVÁK
motor----450g
serva ---160g
baterie příj. 120g
bižutérka-150
cc----------880g
Jinak zesílení podvozku jsem dělal kolegovy na emental - technologii
po havárce a domývám se že je lepší to udělat dobrovolně :wink: předem ,něž nuceně potom když je místo materiálu vzduch. To se pak dost špatně opravuje 8) VIZ foto: (je to Katana)

http://jenda01.rajce.idnes.cz/OPRAVA_TRUPU/
Jinak tady je před opravou (jde o stavebnici od -SEBARTA)
Obrázek

Jenda
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#148 Příspěvek od JENDA01 »

Ahoj,
ještě některá orientační měření již zmíněného motoru TURNIGY SK -4250/650ot ,vrtule 13/7(modifikovaná z 14/7) bat.-6x Li-Fe A-123

V----------A--------W---------OT-------------TAH
16,8------48------800-------8460-----------3090 (měřeno po ustálení a vyčerpání cc700mAh.)
17---------35-----620-------8000-----------2700
19---------11-----200-------5700-----------1300

Poslední dva údaje pro orientaci (35A) svižný let, (11A) cc-1/4 výkonu
pro udržení horizontálního letu.


http://jenda01.rajce.idnes.cz/TEST_TURN ... E-_13_x_7/

Je to teoretická úvaha opírající se o reálné měření výkonu a odběru s MUI
v tomto letounu:


http://jenda01.rajce.idnes.cz/AKROBAT_N ... ot_035.jpg

který byl původně konstuhován na spalovák a bytelné konstrukce ne zrovna ideální parametry (váha 2200g, zatížení cc-69g/dm.)
S motorem TURNIGY SK-4240/750ot vrtule -11/5,5 bat. 6x Li-Fe A-123
má při odběru

cc-38A , TAH-cc-2400g, velice svižný let nejsou problémy při akobacii s nedostatkem výkonu v horizontu se udrží při odběru cc-10A . Předpokládám že s tou Zetkou L-50 se bude létat klasická akrobacie. V představě že to bude někde viset na vrtuli jako -špinavé prádlo- 8) mi vstávají chlupy na rukách :D . To si to letadlo nezaslouží. Na to je až moc hezké :wink:


Jenda
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Z-50 elektro

#149 Příspěvek od morce77 »

Zdravím borci a piloti 50-tek,
jak jsem sliboval, tak i plním, zde je krátké video se základní akrobacií:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOHwMBEW96E

Výše bylo tázáno na malé fígle a problémi 50-tky. Já osobně upozorňuji ne neduhy podvozku. 5ešení je v originálu dost nešťastné a hrozí vytržení od př. části uchycení, při prvním pohledu je to patrné. Tím jsem př. část uložení podvozku při stavbě pod motorovým krytem vystužil 1,5 mm překližkou a můžu říci, že nějaké to norší přistání už přišlo a zatím vše bez problémů. Dále překližka zasunutá do polovin křídel je asi dostačující pro normální létání, ale jistě né pro akrobacii. Já osobně jsem vlepil do žeber křídel smrkový nosník 4x2 mm a obě poloviny jsem zalepil do sebe a ještě prolepil zase nosníkem. Přes uložení serv křidélek to jde velmi dobře domáčknout a v celkové váze to není ani znát. Lépe vozit křídlo o rozpětí 1,6 m než rozbít tak nádherné letadlo. Dále jsem hlavní spoje, kolem podvozku, motorového lože, a prostoru pod kabinou vymazal epoxidem. Pro vyvážení letadla se velmi hodí baterie A123 (LIFE), které jsou těžké a perfektně sedí do trupu v motorové části, už jsem téměř nemusel dovažovat. Jediné na co se ještě chystám je od serva výškovky dát spojku a dát táhlo i na druhou polovinu výškovky. Zatím drží a zvládla již několik akrobatických letů, jen pozor na kolmé klesání a prudké vybírání dovodorovného letu. Jinak 50-ka zvládá velmi pěkně plochou vývrtku jak na zádech, tak i břichem dolů. Zatím létám na třílisté vrtuli, ale měl jsem i dvoulistou a k té se asi vrátím, neboť třílistá poměrně dost brzdí za letu na stažený plyn. Celkově letadlo hodnotím velmi dobře a letové vlastnosti jsou uspokojivé.
Pro bližší foto je možné se podívat na naše stránky tří šílenců do RC modelů:
http://www.rctymkh.estranky.cz/fotoalbu ... ong-model-

Tak letu zdar.
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#150 Příspěvek od Luky-plane »

JENDA01 píše:Předpokládám že s tou Zetkou Z-50 se bude létat klasická akrobacie. V představě že to bude někde viset na vrtuli jako -špinavé prádlo- 8) mi vstávají chlupy na rukách :D . To si to letadlo nezaslouží. Na to je až moc hezké :wink:


Ahojda,

MOJE ŘEČ.

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“