Zlin 50L - HaiKong Model (Kostka model cetrum)

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAP
Příspěvky: 6
Registrován: pát 08.09.2006 0:00

#121 Příspěvek od TAP »

Ahoj,
jo jo! co podvozek?
Já jsem bohužel nevydržel čekat na Zlína a mám YAK-55. Mám v něm ASP 61 (10ccm). Motoricky super, ale co mne dost trápí je přistávání na louce. (Když se potka "drn", tak je podvozek v háji). Jak je tomu u Zlína? Už jsem slyšel názor, že je dobré odhalit podvozek a přelaminovat?
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

zinke video

#123 Příspěvek od Luky-plane »



Čau,
nádhera. O takovém asfaltovém letišti si můžu nechat jen zdát. :cry:

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
Blurcak
Příspěvky: 518
Registrován: úte 29.05.2007 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#124 Příspěvek od Blurcak »

TAP píše:Ahoj,
jo jo! co podvozek?
Já jsem bohužel nevydržel čekat na Zlína a mám YAK-55. Mám v něm ASP 61 (10ccm). Motoricky super, ale co mne dost trápí je přistávání na louce. (Když se potka "drn", tak je podvozek v háji). Jak je tomu u Zlína? Už jsem slyšel názor, že je dobré odhalit podvozek a přelaminovat?


No ja dovnitr narval jeste 3mm tlustou hlinikovou desticku a podvozek zatim drzi, jo a taky sem tam hodil klasicke kolecka mam pocit ze kavany 63mm pena ve me moc duvery nevzbudila, jen mam problem s chodem motoru, delals do toho krytu motoru nejake otvory? Neslo by o nafotit. Diky
To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

váha, těžiště, motor???

#125 Příspěvek od Luky-plane »

ZINKE: Psal jsi tu, že hmotnost tvého Zlína je bez výfuku a vrtule 2300g. Jaká je tedy nynější letová hmotnost ?

Kolik jsi musel dovažovat aby jsi se dostal do těžiště ?

Myslím si, že ideální motor pro Zlína je ASP 91 AR 4takt (15ccm) - má ho tam asi i Xjela. Myslím právě kvůli těžišti. Proč vozit olovo, když tam muže být silnější motor. Co ty na to?

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
Frysi
Příspěvky: 29
Registrován: sob 01.08.2009 0:00
Bydliště: Znojmo

#126 Příspěvek od Frysi »

Super videa kdyby jich bylo vic tak bych se vubec nezlobil.Rad bych videl i nejake video v elektro verzi,takze jestli nekdo mate tak posilejte :wink:
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

z-50

#127 Příspěvek od morce77 »

Zdravím piloti, na elektriku vydržte, už se na ní maká. Jak to bude hotové, tak dám i video. Už je téměř vše hotové jen potřebuji baterii, pokud někdo může pomozte. V letadle mám Turnigy 4260 (zlatý) - výkon 1480W, 4-7S, vrtule 15x8 nebo 16x10, regl 60A. Mám nabíječku Accusel Turnigy 6 s nabíjením 1-6S LIPO/LIFE. Pokud se vyznáte pomozte mi navrhnout baterii (LIPO nebo LIFE). Dík :wink:
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: z-50

#128 Příspěvek od AR1 »

morce77 píše:Zdravím piloti, na elektriku vydržte, už se na ní maká. Jak to bude hotové, tak dám i video. Už je téměř vše hotové jen potřebuji baterii, pokud někdo může pomozte. V letadle mám Turnigy 4260 (zlatý) - výkon 1480W, 4-7S, vrtule 15x8 nebo 16x10, regl 60A. Mám nabíječku Accusel Turnigy 6 s nabíjením 1-6S LIPO/LIFE. Pokud se vyznáte pomozte mi navrhnout baterii (LIPO nebo LIFE). Dík :wink:


Turnigy 4260 s výkonem 1480W asi neklapne.
Ta nabíječka má velmi malý výkon a tudíž není vhodná na větší články, nedá ti proud, budeš to nabíjet půl dne.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#129 Příspěvek od morce77 »

:cry: to je mi jasný, ale zatím se mi nehce kupovat za 5 tis. nová. Hold bych to musel zatím ládovat tak dlouho :cry: jinak dík za odpověď
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#130 Příspěvek od AR1 »

http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
pikus 1
Příspěvky: 1328
Registrován: pon 17.11.2008 0:00
Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

Re: váha, těžiště, motor???

#131 Příspěvek od pikus 1 »

Luky-plane píše:ZINKE: Psal jsi tu, že hmotnost tvého Zlína je bez výfuku a vrtule 2300g. Jaká je tedy nynější letová hmotnost ?

Kolik jsi musel dovažovat aby jsi se dostal do těžiště ?

Myslím si, že ideální motor pro Zlína je ASP 91 AR 4takt (15ccm) - má ho tam asi i Xjela. Myslím právě kvůli těžišti. Proč vozit olovo, když tam muže být silnější motor. Co ty na to?

Luky-plane


Podle zvuku z videa je to p :wink: odle mě 2T.
K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

elektra

#132 Příspěvek od Luky-plane »

Frysi píše:Super videa kdyby jich bylo vic tak bych se vubec nezlobil.Rad bych videl i nejake video v elektro verzi,takze jestli nekdo mate tak posilejte :wink:


Ahoj,
před 14 dny jsem byl u jednoho kolegy modeláře, který mi ochotně předvedl Zlina 50 (1600 mm) v celé své kráse. Na vlastní oči jsem ho totiž doposud neviděl.

Co se týče motoru, má tam TURNIGY 1580W a 6xA123.

Dozvěděl jsem se taky, že Zlin má dva zásadní problémy.
1) Příliš velká výchylka výškovky. V návodu uvedená hodnota je nesmyslná. Tento model je prý velice háklivý na výškovku. Přesnou hodnotu, kterou tam má nastavenou nyní si už nepamatuju :( .
2) Nedostatečně pevné spojení polovin výškovky. Dochází ke kroucení a tím k neustálému zatáčení modelu ke straně. Řešením je osazení výškovky dvěma servy.

No a tady je video. Nutno podotknout, že foukal velmi silný vítr.

http://www.youtube.com/watch?v=Y46g6uQD7mk

Luky-plane
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
jarb
Příspěvky: 655
Registrován: stř 12.09.2007 0:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#133 Příspěvek od jarb »

Pepes píše:Zdravim kolegy, překvapuje mne hmotnost Vašich 50, mám také tu větší od Haikongu, a se vším všudy mi hmotnost vyšla do 2500g, těžiště mi vyšlo krásně bez dovažování na čumák! Proboural jsem přepážku a baterie vkládám přímo k elektromotoru PJS 3400, kde se nachází i přijímačovky a včetně kuželu to vyšlo tak tak...Jinak se tento víkend chystám na zálet, tak sna dbude vše ok :D


PJS 3400 ? koukal jsem na stránky výrobce http://www.pjs.cz/ a asi už se nevyrábí :( to je totiž asi zatím jediný E-motor so se k němu nemuselo dovažovata ...
ARNOLDovi vyšlo:
--Váha era bez výbavy 1534g
--cca serva 160g
--Regl TURNIGY Plush 100amp 125g
--Rhino 3700mAh 6S 22.2v 615g
--a motor ted nevim puvodně byl TURNIGY SK50-55-580 329g a nakonec Axi 4120/18-320g
--bec Turnigy 7A + 1450 2s1p lipo zippy cca 90g
--nějaký přijímač cca 40g
>>>>>to je sumasumarum 2880g a Arnold píše "hmotnost vyšla na 3200g" takže pořád mi vychází závaží cca 320g...ufff to je pěknej kus olova ...

jestli kecám tak mě prosím opravte....!!! :-)

o Z50 taky uvažuji a hledám optimální elektro řešení.


:D :D :D
Uživatelský avatar
Luky-plane
Příspěvky: 550
Registrován: pon 27.04.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

elektra

#134 Příspěvek od Luky-plane »

Luky-plane píše:Ahoj,
před 14 dny jsem byl u jednoho kolegy modeláře, který mi ochotně předvedl Zlina 50 (1600 mm) v celé své kráse. Na vlastní oči jsem ho totiž doposud neviděl.


A ještě pár foteček.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Luky-plane
Naposledy upravil(a) Luky-plane dne úte 28.09.2010 13:48, celkem upraveno 2 x.
Z-50LS - ŠAD, Z-50LX - maketa 1:4 (OK-XRD), Multiplex -Funray, Twister, Optic 6, Spectra 24
Uživatelský avatar
morce77
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.08.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Z-50 elektro

#135 Příspěvek od morce77 »

Zbravím, tak má elektra už taky hvízdá vzduchem. 50 je osazena Turnigy 4260 - 500 (900W), regl 60 A OPTO (max 70A), baterie 6S A123 (LIFE), vrtule made in china 15x8 třílistá. Na zemi max. odběr 52A ve vzduchu cca 48A, doba letu cca 7min. (akrobacie). S osazením zvládá plnou akrobacii, mimo visu na vrtuli. Baterie jsou naraženy zcela v přední části trupu, pilot od Hangaru9, upravené lože podvozku (zpevněn), vlepeny smrkové nosníky do obou polovin křídel a zalepeny navzájem do sebe. Letová váha cca 3,1-3,2 kg. Už jsem nemusel nic dovažovat, těžiště jsem chytil cca 111 až 112 mm od náběžky. Na výškovku a křidélka opatrně, pro samotný let stačí již velmi malé výchylky.
Až bude slušné video, tak ho vložím. Letu zdar. :roll:
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“