Pokec o létání krizovkách pádech (aneb váš největší prů...)
Pokec o létání krizovkách pádech (aneb váš největší prů...)
Včera se mi povedlo ztratit po startu s Thunem orientaci. Vyletěl jsem za celkem silného větru omylem do slunce a ve chvíli kdy jsem měl opět vizuální kontakt s letadlem letělo z cca 50m naplnej k zemi. Byla to 100% moje chyba. Aby toho nebylo málo samozřejmě jsem mířil do míst kde byly auta a kamarádi. Naštěstí by letadlo nespadlo do nich ale asi o 10m vedle. I tak jsem je ale donutil k útěku a některé málem i k zalehnutí. Byla to děsivá ryclost (dle svědků prý zažili pocit hloubkového náletu). Nakonec vše dobře dopadlo let jsem asi v 10m srovnal a létal jsem dál, ale uvědomil jsem si jak nebezpečný může model být. Ještě dodám že jsem startoval asi 50m od aut směrem od nich.
- Vzduchoplavec
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pát 21.04.2006 0:00
- Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
- Kontaktovat uživatele:
Ztratit orientaci v protislunci je velmi jednoduché, ale pokud jsi to srovnal 10 m nad zemi, tak bych to ani za krizovku nepovazoval.
Krizovek jsem take nekolik zazil, nejhorsi asi byla, kdyz mi uletelo v silnem vetru samokridlo. Kdyz uz bylo asi tak 400 m ode me a ja ne a ne ho nasmerovat zpet, proste jsem vypnul motor a ono spadlo nekam mezi baraky. Sednul jsem do auta a dojel do te vesnice a zacal po nem patrat. Vsude nove domy, zahrady plne dobrmannu a jinych bestii, a tak jsem tam nestastne chodil a rikal si, ze je to v pr.....Kdyz uz jsem to skoro vzdal, nasel jsem ho rozmlacene na chodniku pred jednim barakem asi 3 m od luxusniho auta. Stastny konec, odnesla to jen jedna lipolka a letadlo jsem zase poslepoval. A pouceni? Kdyz to jeste neumis, neletej v silnem vetru a kdyz tak alespon proti vetru, protoze kdyz jsou uz baterie slabe, tak to fouka smerem k tobe a neodfoukne ti to ero nekam do neznama.
Krizovek jsem take nekolik zazil, nejhorsi asi byla, kdyz mi uletelo v silnem vetru samokridlo. Kdyz uz bylo asi tak 400 m ode me a ja ne a ne ho nasmerovat zpet, proste jsem vypnul motor a ono spadlo nekam mezi baraky. Sednul jsem do auta a dojel do te vesnice a zacal po nem patrat. Vsude nove domy, zahrady plne dobrmannu a jinych bestii, a tak jsem tam nestastne chodil a rikal si, ze je to v pr.....Kdyz uz jsem to skoro vzdal, nasel jsem ho rozmlacene na chodniku pred jednim barakem asi 3 m od luxusniho auta. Stastny konec, odnesla to jen jedna lipolka a letadlo jsem zase poslepoval. A pouceni? Kdyz to jeste neumis, neletej v silnem vetru a kdyz tak alespon proti vetru, protoze kdyz jsou uz baterie slabe, tak to fouka smerem k tobe a neodfoukne ti to ero nekam do neznama.
Létej i dnes!
Ak uz je rec o samokridle aj mna napadla jedna historka- Pamatam si ze som chodieval lietavat v zime a na jesen stale kazdy den.No raz tak strasne fukalo ze v takom vetre som este nelietal aj som sa trochu bal ale mal som minitronado uz v ruke vedel som ho plne ovladat ale jak som ho hodil proti vetru ten vietor bol taky silny ze mi motor proste nestacil a zacalo ma odfukavat takze som sa snazil bojovat ale baterky boli stale viac a viac vybite az na koniec ked uz som vedel ze to nevide vypol som motor a pristal.Ale bolo to odo mna asi tak 30 m.Vedel som ze bude asi pruser lebo hned tam je Voda-KANAL je to taky lavor ktory sa podoba na pismeno V takze dole je voda a na bokoch chodia ludia zo psami.Tak som sa len modlil aby som niekoho netrafil prisiel k vode a vidiet ze pri mne stali vsetci svaty model bol asi 2 metre od vody.A oproti asi 5-6 metrov oproti modelu (za vodou) na mna pozeralo dievca s vlciakom
tak hlavne ze to dobre dopadlo no.POuceni? Kupit si lepsi motor
:D:D Odvtedy uz si z vetrom nezacinam aj ked mam motor zo statickym tahom 1000g.A aj tak pre 3D akrobaciu neni moc dobry obcas pomoze ale vacsinou to nie je moc dobre...fuu 
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
jo jo.to se stává. já zase přistál na vysokým dubu. byl jsem otočený smerem zády k vetrolamům na poli a létal joko vždy jen přede mnou. ale nevim proč, proste jsem chtel zatáčku točit nad hlavou a koukám jen na ten model(přestal jsem sledovat okolí a vidsel jen to letadlo) a na jednou se mi to letadlo ,,schovalo ve strome za vetvemi,, . asi pul hodiny jsem skoumal za jakou vetví vlastne je. když jsem ho zahlédnul byl jsem docela v klidu, jelikož to éro si sedlo krásně na místo kde se rozvetvuje vetev. líp sem to posadit nemohl, fakt!podvozek byl zaklesnutý. pak me napdla myslenka že bych mohl snad na ten strom vylézt a letadlo snést bezpečne na zem. byl v tom háček. na první vetvení stromu,které bylo asi 2m nad zemí se mi vyškrábat povedlo. na to druhé taky,ale to třetí bylo nák podivne vysoko a nedalo se tam za žádnou cenu vylézt. byl jsem zoufalí.proste jsem mel na strome mýho miláčka a já nevedel jak ho dostat ,,domu,,
po chvíli přemýslení a spitování svedomí jsem se smířil s tím že model v celku asi už nedostanu ale tu elektroniku na strome přeci nenechám ptactvu
poadl jsem nebližší hroudy hlíny a bahna a zacala snaha sestřelit ho.dostat ho dolu, nejprve jemně, asle to se to jen nadzvedlo a zase si to sedlo, a křídla to držela pořád mezi vetvema.nakonec jsem rány přitrvrdil, nejprve to odnášel trup(tvrzená polystyrén) ale nakonec to shytala i obe křídla. díky tomu že jsem je doslova urazil tak spadlo dolů.volným pádem šikmo na hřídel motoru.
no, štástný že mam aspon elektroniku jsem se ale nechtel furt smířit s tim že to už nepoletí. díry v trupu jsem zaplatoval, křídla dal do kupy isolepou a hřídel motoru srovnal kombinačkama.(se divim že ta vrtule neháže) to bylo minulé léto, a létám s mým piperem do dnes...
Poučení? koukejte nejen v jaké poloze práve váš stroj je, ale také nezapomínejte koukat kam vlastne letíte!
no, štástný že mam aspon elektroniku jsem se ale nechtel furt smířit s tim že to už nepoletí. díry v trupu jsem zaplatoval, křídla dal do kupy isolepou a hřídel motoru srovnal kombinačkama.(se divim že ta vrtule neháže) to bylo minulé léto, a létám s mým piperem do dnes...
Poučení? koukejte nejen v jaké poloze práve váš stroj je, ale také nezapomínejte koukat kam vlastne letíte!
Taky si přidám
,když sem začínal lítat měl sem(a vlastně ještě mám) EPP na tlačný motor.Měl sem s ním nalítáno asi 30minut a už my otrnulo sem se rozhodl,že si jdu zalítat i když pofukovalo a moje draha polovička říkala ať se na to vykašlu.No nedal sem na ni,vzal ero vysílač a lepidlo i když ho normalně na pole za barák neberu a vyrazil.Šla se mnou ,že prý to musí vidět
.Co vám mám povídat asi po dvou minutách mě to v zatáčce podfouklo,navíc sem letěl proti sobě spletl si strany a zavrtal se do země asi tak z 8m,naštěstí se zlomil jen trup v půlce.Vteřinák a za pět minut sem byl připraven na repete.Maželka se mě jen zeptala jestli my to varování nestačilo,NE.Hodil sem to hned stoupam,abych měl víc času na krizovky točím osmy ale vítr zesilil a tlačil mě směrem k ovocnýmu sadu.
A z boku opět slyším,nelítej tam zůstaneš na stromě,bože zase měla pravdu
.Říkam ok otočím to a končíme,ale jen sem zatočil zatlačilo mě to dolu a ja trefil ten nejvyšší strom
. Ero sem sundal asi za 20 minut nepoškozený,ale když sem byl nahoře na stromě bylo mě oznameno,že jestli spadnu tak mě dole dorazí abych se netrápil. 
A z boku opět slyším,nelítej tam zůstaneš na stromě,bože zase měla pravdu
me se stalo hneco podobneho akorat ze jsem pristaval misto do vesnice mezi baraky tak nad hodne frekventovanou cestu za velůmi stejnych podminek ale s vetronem jeste stesti ze to pristalo asi 3m od cesty nicmene nez jsem ho njasel tak ho uz nekdo sebral...Canman píše:Ztratit orientaci v protislunci je velmi jednoduché, ale pokud jsi to srovnal 10 m nad zemi, tak bych to ani za krizovku nepovazoval.
Krizovek jsem take nekolik zazil, nejhorsi asi byla, kdyz mi uletelo v silnem vetru samokridlo. Kdyz uz bylo asi tak 400 m ode me a ja ne a ne ho nasmerovat zpet, proste jsem vypnul motor a ono spadlo nekam mezi baraky. Sednul jsem do auta a dojel do te vesnice a zacal po nem patrat. Vsude nove domy, zahrady plne dobrmannu a jinych bestii, a tak jsem tam nestastne chodil a rikal si, ze je to v pr.....Kdyz uz jsem to skoro vzdal, nasel jsem ho rozmlacene na chodniku pred jednim barakem asi 3 m od luxusniho auta. Stastny konec, odnesla to jen jedna lipolka a letadlo jsem zase poslepoval. A pouceni? Kdyz to jeste neumis, neletej v silnem vetru a kdyz tak alespon proti vetru, protoze kdyz jsou uz baterie slabe, tak to fouka smerem k tobe a neodfoukne ti to ero nekam do neznama.
jj ja jsem taky pristal na ne zrovna nizkem stromku byl to taky dub ale takovy se casto nevidi... asi tak kolem...25-30m vysoko... no nic zacalo tim ze jsem si od mkamose pujcil 8-mi članek normalne litam na 7. konektor byl jakysi bachrl ale nic na zemi to fungovalo normalne... tak jsem odstartoval stoupalo to velmi dobre nahoru na vetron se 400. byl to ten co mi pozdej uletel co je na predchozim prispevku... vetron po prvni zatacce o 180° se akumulator nejak odpojil a smiroval si to v peknem kluzu nad takovy 10m siroky pas lesu za nim byl uz jen kopec dolu(kdy by to ten les preletelo tak to uz nenajdu... no ale z lesa couhal jeden jediny strom ten zminovanya buk na ten se to chytlo az uplne na spicce... pak uz jen nasledovalo vyptat stupacky no proste cele vybaveni pro elektrikare kteri lozi s tim na sloupy,model jsme sundaly asi po 2hodinach nicmene byl cely ani dirka v potahu daly se nove baterky a hura znova nahoru...omaha86 píše:jo jo.to se stává. já zase přistál na vysokým dubu. byl jsem otočený smerem zády k vetrolamům na poli a létal joko vždy jen přede mnou. ale nevim proč, proste jsem chtel zatáčku točit nad hlavou a koukám jen na ten model(přestal jsem sledovat okolí a vidsel jen to letadlo) a na jednou se mi to letadlo ,,schovalo ve strome za vetvemi,, . asi pul hodiny jsem skoumal za jakou vetví vlastne je. když jsem ho zahlédnul byl jsem docela v klidu, jelikož to éro si sedlo krásně na místo kde se rozvetvuje vetev. líp sem to posadit nemohl, fakt!podvozek byl zaklesnutý. pak me napdla myslenka že bych mohl snad na ten strom vylézt a letadlo snést bezpečne na zem. byl v tom háček. na první vetvení stromu,které bylo asi 2m nad zemí se mi vyškrábat povedlo. na to druhé taky,ale to třetí bylo nák podivne vysoko a nedalo se tam za žádnou cenu vylézt. byl jsem zoufalí.proste jsem mel na strome mýho miláčka a já nevedel jak ho dostat ,,domu,,po chvíli přemýslení a spitování svedomí jsem se smířil s tím že model v celku asi už nedostanu ale tu elektroniku na strome přeci nenechám ptactvu
poadl jsem nebližší hroudy hlíny a bahna a zacala snaha sestřelit ho.dostat ho dolu, nejprve jemně, asle to se to jen nadzvedlo a zase si to sedlo, a křídla to držela pořád mezi vetvema.nakonec jsem rány přitrvrdil, nejprve to odnášel trup(tvrzená polystyrén) ale nakonec to shytala i obe křídla. díky tomu že jsem je doslova urazil tak spadlo dolů.volným pádem šikmo na hřídel motoru.
no, štástný že mam aspon elektroniku jsem se ale nechtel furt smířit s tim že to už nepoletí. díry v trupu jsem zaplatoval, křídla dal do kupy isolepou a hřídel motoru srovnal kombinačkama.(se divim že ta vrtule neháže) to bylo minulé léto, a létám s mým piperem do dnes...
Poučení? koukejte nejen v jaké poloze práve váš stroj je, ale také nezapomínejte koukat kam vlastne letíte!
blesk píše:jeste posledni "trapaz" a to ten ze jsem jednou malem jednoho kolegu modelare skratil o hlavu samokridlo rychle jak svina... nejak jsem stratil kontrolu nad tim jak to leti a uz mu to prosvistelo par centimetru od nej... pravda,skoda by ho nebyla...
jo to se mi taky stalo, jenže sem ohrozil 3 dobré diváky(kamarády), chtel jsem se vytáhnout nízkým pruletem asi tak 2 m před nimy, jenže jsem byl v zatáčce knim trochu dlouhý(no asi o ty 2 m.) a ten nízký prulet byl fakt nízký a ne plánovane pred nimi ale prímo přes ne. naštestí nebyl tak nízký aby si všichni nemohli lehnout do pole a éro vesele prosvištet asi pul metru nad nimi. takže nakonec z toho pruletu nemeli zhola nic, jen na me hezky nadávali že to si s nad delám pr..el...
erik píše:někde jsem slyšel, že každá letecká "neukázněnost" musí být dokonale promyšlená........jinak je to je průšvih.....u RC to končí jen rozbitým modelem, u velkých letadel smrtí.....
Je to sätá pravda, len dokonale premyslené to dopadne dobre aj keď je to riziko, momentálny nápad hneď uskutočniť je číre hazardérstvo...