Flash epp - vyztuzeni

Taky vás už nebaví jen tak poletovat? Zkuste létat akrobacii nebo si o tom aspoň tady povídat.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od gamer007 »

Tak a je to. Já vůl jsem prvně vlepoval středním CA a nejspíš nezateklo všude jak mělo, tím pádem to povolilo. Ted jsem koupil řidký CA malinko nařízl a všude nakapal znovu. No a ted to drží jak prase, ani se to nehne, takže jsem rád že to už nemusim předělávat. Díky všem....
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
Jiří Kolář-BAN2
Příspěvky: 368
Registrován: čtv 29.01.2009 0:00

#17 Příspěvek od Jiří Kolář-BAN2 »

gamer007 píše:Tak a je to. Já vůl jsem prvně vlepoval středním CA a nejspíš nezateklo všude jak mělo, tím pádem to povolilo. Ted jsem koupil řidký CA malinko nařízl a všude nakapal znovu. No a ted to drží jak prase, ani se to nehne, takže jsem rád že to už nemusim předělávat. Díky všem....


Vůl nejsi ani náhodou. Rozhodně to není jen lepidlem. Já jsem s Blastem pral o zem tak, že se stal zázrak. Uhlíky se vytrhly z EPP, ale nezlomily se. Zamáčkl jsem zpět , zakápl a mlátil dál. Nakonec to nevydržely, ale to už byly celkem dost husté pády. To už se i EPP trhalo. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#18 Příspěvek od JMalik »

gamer007,
radši Ti napíšu ještě i já - nevím, jestli se chystáš postupovat správně. Pokud to máš málo, nebo nevhodně zalepené a uhlíky jsou nad sebou, nic nevyndavej, jenom to znovu postupně zakapej tím řídkým vteřiňákem - bez použití aktivátoru. Uhlíkové výztuhy musí být proti sobě, zařízlé těsně pod povrch - ne hlouběji a vteřiňák z nich vytvoří super nosník. Do konce je nedávej, je to přesně tak jak píše TomasC.

Zbytečný příspěvek, přehlédl jsem stránku= už to má vlepené (a dobře).
Uživatelský avatar
Jiří Kolář-BAN2
Příspěvky: 368
Registrován: čtv 29.01.2009 0:00

#19 Příspěvek od Jiří Kolář-BAN2 »

TomasC píše:Tyčky na konci nejsou schválně. Model je tak odolnější na rány. Vyzkoušeno.


To si piš, že je to vyzkoušeno. Mnohokrát. :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od gamer007 »

Kluci, jěště bych se zeptal na vyosení motoru. Vím že už by to mělo byt nějak vyosený z výroby, ale já jsem pro uchycení přepážky použil brčka se smrštovačkou na koncích, abych přepážku uchytil šroubkama. No ale nejspíš jsem s tim nějak hnul a těd mi přijde že je motor dost nakloněnej do jedný strany. Nevíte jak by to mělo být správně? A co to dělá v letu když je to špatně? Díky

PS: Zkusim to nafotit, pro srovnání....

Edit: foto http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... r=7&amode=

Jěště jeden dotaz, jak mají bejt správně křidélka? Když mám výškovku přesně v rovině a křidélka taky, tak malinko éro stoupá na plnej, takže je mám trochu zvednutý, tak jen jestli to tak může bejt.
Foto: http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... mode=&nr=8
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#21 Příspěvek od JMalik »

gamer007 píše:Kluci, jěště bych se zeptal na vyosení motoru. Vím že už by to mělo byt nějak vyosený z výroby, ale já jsem pro uchycení přepážky použil brčka se smrštovačkou na koncích, abych přepážku uchytil šroubkama. No ale nejspíš jsem s tim nějak hnul a těd mi přijde že je motor dost nakloněnej do jedný strany. Nevíte jak by to mělo být správně? A co to dělá v letu když je to špatně? Díky

PS: Zkusim to nafotit, pro srovnání....

Edit: foto http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... r=7&amode=

Jěště jeden dotaz, jak mají bejt správně křidélka? Když mám výškovku přesně v rovině a křidélka taky, tak malinko éro stoupá na plnej, takže je mám trochu zvednutý, tak jen jestli to tak může bejt.
Foto: http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... mode=&nr=8


Příliš složité na řešení tady. Vyhledej si něco o zalétávání (akrobatů).
Hodně zjednodušeně - začni s tím, že motor bude skoro v 0, křidélka v ose profilu, výškovka,směrovka rovně (bez výchylek kormidla), těžiště podle návodu, nebo pokud nemáš jistotu o malinko vepředu, vyvážené stranově (závaží na konec křídla k náběžce)......
Potom to musí v normálu letět v horizontu ( je třeba nepatrně tahat), na zádech to samé - nepatrně tlačit. No a rovně, nikam neklonit, nezatáčet, ve visu bez extrémních korekcí V,S........prostě takhle nějak by to byl ideál.
Je lépe o tom něco přečíst a potom to hlavně zkusit podle toho zalétat. Není to akce na jedno, dvě odpoledne (já mám všechny akrobaty "nezalétané").
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

#22 Příspěvek od pepin »

co se tyce zaletani-tim myslim pokazde kdyz prijdu na letiste a zejmena u letadla z epp,ktere se v zavislosti na teplote a uskladneni neustale samo upravuje, chvilku letam aby ziskalo momentalni tvar dany teplotou okoli jako kytara,pak nastoupavam a letim kolmo dolu,trimuji aby letadlo bez motoru viditelne a pravidelne nepotlacovalo,nebo nevybiralo,pote letim pod motorem vodorovne nohama dolu,nohama nahoru -rozdil resim preosenim motoru-nahoru-dolu-UZ NETRIMUJI,pokud se jedna o male epp,cca 1m rozpeti a vaze do 600g a vic chci letat 3d,tak mi pri vodorovnem letu s plnym plynem jak nohama dolu,tak nahoru letadlo pozvolna stoupa -teziste vzadu,vetsinou z duvodu odlehceni cumaku pouzivam gumickovy unasec,pokud me vic tahne akrobacie tak davam pevny unasec a vrtulovy kuzel,tim dostanu teziste vic dopredu a i pod motorem to leti vodorovne relativne rovne.Vyoseni davam pouze trosku do prava a pri stoupani pod motorem pouze pokud to opravdu naprosto ocividne zataci pravidelne nekam za smerovkou tak spis nez upravu vyoseni pretrimuji smerovku,u tech malejch letadel i kdyz venku nefouka tak s tim stejne clouma termika na vsechny strany a z presneho trimovani a serizovani by se stal souboj na zbytek zivota.
Uživatelský avatar
patty111
Příspěvky: 550
Registrován: pon 11.05.2009 0:00

#23 Příspěvek od patty111 »

gamer007 píše:Kluci, jěště bych se zeptal na vyosení motoru. Vím že už by to mělo byt nějak vyosený z výroby, ale já jsem pro uchycení přepážky použil brčka se smrštovačkou na koncích, abych přepážku uchytil šroubkama. No ale nejspíš jsem s tim nějak hnul a těd mi přijde že je motor dost nakloněnej do jedný strany. Nevíte jak by to mělo být správně? A co to dělá v letu když je to špatně? Díky

PS: Zkusim to nafotit, pro srovnání....

Edit: foto http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... r=7&amode=

Jěště jeden dotaz, jak mají bejt správně křidélka? Když mám výškovku přesně v rovině a křidélka taky, tak malinko éro stoupá na plnej, takže je mám trochu zvednutý, tak jen jestli to tak může bejt.
Foto: http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... mode=&nr=8



to zalezi jakej mas vykon (vaha letadla) toho motoru, podle toho se vyosuje :wink:
klasicky se vyosuje doprava a tlaci. :D kam ti to tahne, podle toho jednej. Pokud ti to leze nahoru, potlac motor...atd..
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od gamer007 »

Flash ma 444g, motor turngy2213 1050kv 19A, vrtule apc 9*5e. Kdyz si postavim ero pred sebe jak na fotce, je motor mirne doprava, ale pri kolmem stoupani mi ero tahne malinko doleva. Kdyz dam kridelka uplne rovne s kridlem a vyskovku taky rovne, tak na plnej plyn pri vodorovnym letu trochu stoupa. Moc tomu zatim nerozumim, venuju se letadlum chvilku, tak omluvte jestli to popisuju jak blbc. Takze zkusim narovnat motor, nejspis podlozkama pod prepazku. Otvor na baterku pod a uprostred trupu jsem docela protahnul, takze zkusim i pohrat si s tezistem, zatim jsem se ridil dle vyrobce. No jo no, hold letadlo neni vrtulnik a platej pro nej uplne jiny pravidla :lol: edit: jo a ve visu je to celkem klidny, jen vibruje celej ocas, je to normalni?
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
patty111
Příspěvky: 550
Registrován: pon 11.05.2009 0:00

#25 Příspěvek od patty111 »

hele...nejdriv musis zjistit, jestli to letadlo vubec leti rovne, pokud je na letadle neco kriveho, aniz by sis toho vsimnul, muze ero tahnout na nejakou stranu a nebo nahoru/ dolu. Takze to vubec nemusi byt motorem, ale poznas to snadno.
Nejdrive si letadlo poradne vytrimuj za klidneho rovneho letu, podotykam trimuj proti vetru, ne s bocnim vetrem. :D
Kdyz se ti podari letadlo vytrimovat, ze ti leti samo rovne, aniz by si ho ridil, tak pristan a podivej se na vsechny kormidla.
Pokud budes mit nejake kormidlo extremene vychylene, napr SOP cca o 3mm doleva, tak je neco spatne na konstrukci letadla.
Pokud ale bude vse v normalu, tak pak bych resil motor.
To taky zjistis jednoduse. Nejlepe pokud mas moznost nekde rolovat na asfaltu nejlepe, tak pri zatahu motoru, kdyz budes pomalu zvysovat vykon motoru, tak ti bude ero nekam ujizdet, cim vetsi zaber motoru, tim vice bude ero vybocovat s osy. Podle toho bych jednal s vyosenim motoru do strany...
dale pak za klidneho rovneho vytrimovaneho letu, zkus tomu nalozit a pokud ti bude ero nejak extreme stoupat nahoru, tak podle toho musis zase tlacit motor. Pozor, tohle taky ale muze delat spatny uhel nabehu kridla.Tohle vsechno by se melo delat za super klidneho pocasi. Jinak to nema smysl.

Trepani ocasu je u lacinych a spatne konstrukcne projektovanych letadel normalni. U me plati jedna zasada...maximalne pevny ero, hlavne co se tyce na skrut, mezi ocasem a kridlem. Kdyz tohle nefunguje, tak nema cenu vubec neco resit a uz vubec se snazit letadlo nejakym zpusobem ladit. To nikdy nenaladis.
Uživatelský avatar
patty111
Příspěvky: 550
Registrován: pon 11.05.2009 0:00

#26 Příspěvek od patty111 »

ja ted naposledy letal s timhle strojem, absolutne uzasny, maximalne pevny s letovou vahou cca 250g ...neznam nic lepsiho. Neznam letadlo, ktery by letalo, jako tohle :D


Obrázek
Uživatelský avatar
Jiří Kolář-BAN2
Příspěvky: 368
Registrován: čtv 29.01.2009 0:00

#27 Příspěvek od Jiří Kolář-BAN2 »

patty111 píše:Trepani ocasu je u lacinych a spatne konstrukcne projektovanych letadel normalni. To nikdy nenaladis.


Tak toto asi nemyslíš vážně? Že ne?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#28 Příspěvek od JMalik »

gamer007,
vážně si vyhledej ty postupy pro zalétávání akrobata. I když si to jenom přečteš, vyselektuješ si tady, co tak může být , co už není úplně dobře, případně co je naprostá hovadina.
Uživatelský avatar
aja
Příspěvky: 247
Registrován: čtv 08.03.2007 0:00
Bydliště: Blansko

#29 Příspěvek od aja »

Ohledne vyztuzeni tady mam jednu cerstvou zkusenost. Koupil jsem si EPP Katanu od VAmodels. je to trosku jiny nez Flash a ma skrinovou konstrukci trupu. Kridla jsem vyztuzil pasnici uhliku zespodu i shora, VOP jsem vyztuzil taky pasnici, ale jen zespod. Prvni let, pohoda. Pristani jsem nalitaval srovnane, bylo uplne rovne, jen malinko dynamictejsi dosednuti do travy. S klasickym balsacem by nebyl zadny problem. EPP Katana se rozlomila v trupu hned za kridlem na dva kusy. Takze to lepim Styrolepem (snad bude drzet?) a budu muset i ten trup vyztuzit uhlikama. Chci tam zalepit dve uhlikove kulatiny po strancah plus jednu pasnici navysku dolu, od kridla po VOP. Trosku to zteskne, ale co se da delat.
Dost mne prekvapila ta zranitelnost EPP trupu pri pristani, celkem normanlim. Mate nekdo podobne zkusenosti?
Uživatelský avatar
Jiří Kolář-BAN2
Příspěvky: 368
Registrován: čtv 29.01.2009 0:00

#30 Příspěvek od Jiří Kolář-BAN2 »

aja píše:. Pristani jsem nalitaval srovnane, bylo uplne rovne, jen malinko dynamictejsi dosednuti do travy. S klasickym balsacem by nebyl zadny problem. EPP Katana se rozlomila v trupu hned za kridlem na dva kusy.


Další sedmilhář. :lol: :lol: Klasický balsáč by byl rozsyp. A nelži. Potom si to někdo přečte a ještě tomu bude věřit. :cry: Rozlomit trup z EPP-Katana-Va- to je už celkem umění. Pokud tvrdíš, dynamické přistání, tak opravdu nevím, co je rána. :lol: :lol: :lol: To by asi byla na kuličky-tedy prvočinitele. :lol: :lol:
Odpovědět

Zpět na „Akrobacie a 3D létání“