Ion
-
garfield
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 31.03.2008 0:00
- Bydliště: Praha 5 - Jinonice
- Kontaktovat uživatele:
tks píše:A až se Ti ten kolík při přistání zlomí, budeš zase odvrtávat.
Já jsem tam vrazil nakonec nějakou uhlíkovou kulatinku a hotovo.
To snad ani není potřeba
=== VŠECHNO JDE, JEN HADI SE PLAZÍ ===Optic 6 PLL 40 MHz, kanál 53Challenger Pitts (ORACLE) |
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
tks píše:A až se Ti ten kolík při přistání zlomí, budeš zase odvrtávat.
Já jsem tam vrazil nakonec nějakou uhlíkovou kulatinku a hotovo.
Takze ted budes pri pristani bud spravovat cely kridlo nebo laminovat trup...
(je to slozity, ja vim, na Optime mam taky kolik z nejaky oceli nebo ceho, a srouby taky ocel. Ale to uz je ero ktery nezna malych havarii, bud vse ok, nebo vse nahadry)
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Abu píše:Takze ted budes pri pristani bud spravovat cely kridlo nebo laminovat trup...![]()
Křídlo už jsem opravoval i s dřevěným. Ono to původní ukotvení jen v balzové náběžce a potom o kus dál ve stojině nosníku je takové nějaké podivné. Ale já jsem koupil Iona už lítaného, tak do toho už možná předchozí majitel zasahoval.
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
- vitousek
- Příspěvky: 1227
- Registrován: úte 02.10.2007 0:00
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
tks píše:Křídlo už jsem opravoval i s dřevěným. Ono to původní ukotvení jen v balzové náběžce a potom o kus dál ve stojině nosníku je takové nějaké podivné. Ale já jsem koupil Iona už lítaného, tak do toho už možná předchozí majitel zasahoval.
Já nevím, ale mám tam originál dřevěné kolíky a nikdy s nimy nebyl problém. A pokud vím, moji velcí rádci s IONem mi ani nic jiného nedoporučili. A to ani jeden z nich nelétá " polotučného " IONa, ale celkem slušně naložené......
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
Tak mi Ion dolétal
. Včera jsem při podvečerním létání přecenil svoje oči a v levotočivé zatáčce trefil pravým křídlem sloup veřejného osvětlení. Ozval se svérázný kovový zvuk a ostatní křupání už nebylo slyšet. Jenom vím, že na poslední chvíli jsem jasně věděl, že ho trefím, protože ruce jsou pomalejší než mozek. Bohužel sloup vydržel Ion ne. Pravé křídlo totálka, trup se asi omotal kolem sloupu, když je dvakrát zlomený, v servech stržené převody atd. Naštěstí přežila ostatní elektronika (motor, regulátor, přijímač) a dokonce přežily i bukové kolíčky v křídlech - ty nepraskly.
No a dnes přemýšlím, jest-li Iona nebo zda změnit kávu - pošilhávám trošičku po Optimě A123, která má větší rozpětí (220 cm). Asi by byla lepší do termiky, ale zase Ion je Ion a zvyk je železná košile. Zkuste mi poradit? 
Když je termika, lítaj i vrata od stodoly. PH
ION
Ted jsem tady četl, že někdo prodává osazeného Iona za 5000 kč, najdeš to v prodeji, jestli je to aktuální to nevím 
ION
jo tak to bude velka debata dvou taboru
mam Iona a jsem maximalne spokojen, ty jsi ho mel a uz ho znas tezke rozhodovani, Ionisti budou tvrdit ze neni nic lepsiho a Optimaci si nenechaji nic libit ( samozrejme brano s velkou nadsazkou) v kazdem pripade a na konci te ceka super politani jedno s cim 
------------------------------------------------
Rosa - FANTAZIE JE PROSTŘEDNÍKEM K NEKONECNOSTI
www.stolejdak.cz
Rosa - FANTAZIE JE PROSTŘEDNÍKEM K NEKONECNOSTI
www.stolejdak.cz
A já nechápu, jak si někdo může koupit stejný stroj jen proto, že s původním byl spokojený. Nechce to nějakou změnu?
Třeba Beache?
p.s. u soutěžního náčiní to je asi jasné, že je zbytečné se trápit se změnou, ale pro rekreaci bych neváhal.
p.s. u soutěžního náčiní to je asi jasné, že je zbytečné se trápit se změnou, ale pro rekreaci bych neváhal.
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
PH píše:No a dnes přemýšlím, jest-li Iona nebo zda změnit kávu - pošilhávám trošičku po Optimě A123, která má větší rozpětí (220 cm). Asi by byla lepší do termiky, ale zase Ion je Ion a zvyk je železná košile. Zkuste mi poradit?
... odpútať sa od železnej košele a zobrať kompozita. Ion a Lynx nie sú cenovo nijako moc vzdialené.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Re: ION
Rosa píše:jo tak to bude velka debata dvou taborumam Iona a jsem maximalne spokojen, ty jsi ho mel a uz ho znas tezke rozhodovani, Ionisti budou tvrdit ze neni nic lepsiho a Optimaci si nenechaji nic libit ( samozrejme brano s velkou nadsazkou) v kazdem pripade a na konci te ceka super politani jedno s cim
Upřímně - ION je především kult, vzniklý v "zlatém věku" RCEN. Po nástupu větších verzí Optim už podle mě o jejich předstihu před IONem už moc polemizovat nejde - už třeba jen podstatně rozumnější délka trupu je podle mě dostatečným důvodem pro její volbu, navíc je na výběr řada velikostí...
Otázkou do pranice je spíš to, zda není dnes už poněkud přežitkem celá tato koncepce a tedy i Optima, ceny celokompozitových modelů jsou dnes už poměrně dostupné a kdo zkusil, tak už zpátky "k dýze" jít nechce. V úvahu padá třeba již zmíněný Beach, za podobné peníze je pak třeba Lizard (Simba) od Valenty nebo o něco menší Sabre téže firmy - tohle vše tak kolem za 7500. S trochou snahy se toho najde ještě mnohem víc.
Jasně, je to cenový nárůst - třeba Optima XL se se všemi příplatky vejde do 5000, ale na druhé straně mi ty 2500 navíc nepřipadají neadekvátní k přínosu celokompozitu...