Pročpak mi tak asi skáče ocas vrtulníku nahoru a dolu???

Všechno co je o modelech vrtulníků, ale nevejde se do jiné vrtulníkové kategorie.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kmarty
Příspěvky: 555
Registrován: čtv 31.01.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 - Prosek

#16 Příspěvek od kmarty »

AdamProg píše:... S pohupovanim mel kdysy problem Kmarty, ale uz pri viseni, pomohlo zvysit otacky ...
A nebudes tomu verit, ale potkalo mne to dvakrat za sebou :-). Podruhe to bylo po upgrade motoru a zmene pastorku.
Dvakrat jsem z toho byl uplne nestastnej, vrtulnik se podelne houpal uz jen pri visu a ocas byl takovej prinervozni.
Dvakrat jsem kvuli tomu jel ke Krtkovi a dvakrat jsem si pripadal jako naprosty pitomec :-). V obou pripadech stacilo akorat zvednout otacky.
To povoleni (utazeni?) listu bylo kvuli tomu ze po pristani kdyz dobihal rotor, tak se celej vrtas silene rozklepal kdyz byly listy v zapornym uhlu.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Pročpak mi tak asi skáče ocas vrtulníku nahoru a dolu???

#17 Příspěvek od gamer007 »

BLC EgrO píše:Ahoj,

všim jsem si, že když třeba vyletim někam vejš a pak to pustim dopředu abych nabral rychlost tak mi skáče ocas vrtulníku nahoru a dolu? Ve visu to nedělá a při normálních přesunech taky ne. Dělá to jen když to letí rychle, třeba při výletu z loopingu nebo při nějakejch rychlejších osmičkách... Prosimvá nepište mi co by to teoreticky mohlo bejt (to je asi miliarda věcí a to vim taky) ale napište mi prosim jen ten komu se to už stalo a vyřešil to. Děkuju

Dělá mi to Copterx 450 V2
ahoj, prosimte uz jsi vyresil to pohupovani? Cim to teda bylo? Ja mam podobnej problem, houpalo to hodne i za visu, tak jsem vymenil zadni servo cykliky a uz to nehoupe hodne ale podobne jak tobe na rychlosti. Vsiml jsem si ze mam docela dost napnutej remen, tak jestli to neni tim. Otacky mam na plny kule, ale s mejma a123 je to mozna porad malo.
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
BLC EgrO
Příspěvky: 268
Registrován: stř 28.05.2008 0:00
Bydliště: Praha 4

#18 Příspěvek od BLC EgrO »

Ty jo nevyřešil jsem to... Povolil jsem gripy na hlavě jak tu někdo psal. Vyměnil jsem serva na celý cyklice. Řemen mam oproti tobě trošku volnější ale houpem se pořád :-d. Všim jsem si, že když položim vypnutou heli na stůl a točim vrtulema tak se mi lehce pohybujou táhle serv. Jakobych měl na cyklice osmu nebo co :-D Tak nevim jestli to neni tim. Dělá ti to taky?
Radši lítám než šroubkuju...
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od gamer007 »

Tak to jsem ted vyzkousel a nic se mi nehejbe. Pak me napadlo jestli nemam nacatej potak vejskovky na dx6i, jsem z ty spatny serie. Ale v monitoru to videt neni. Ty mas taky dx6i ne?
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#20 Příspěvek od Mikelo »

Možná by stačilo, místo složitých teorií, přeměřit táhla + zjistit vůle ve všech uloženích + zkontrolovat volnost chodu každého uložení a kloubku.
Uživatelský avatar
gamer007
Příspěvky: 1764
Registrován: stř 08.10.2008 0:00
Bydliště: Ustí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od gamer007 »

Prave ze uz jsem mel rozlozenej celej rotor a vse postupne kontroloval, vsechno chodi volne a bez vuli. Mozna je problem v tech otackach, protoze kdyz je snizim tak to houpe jeste vic. Dneska jeste povolim trochu remen, listy mam dotazeny myslim spravne.
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Uživatelský avatar
BLC EgrO
Příspěvky: 268
Registrován: stř 28.05.2008 0:00
Bydliště: Praha 4

#22 Příspěvek od BLC EgrO »

Mikelo píše:Možná by stačilo, místo složitých teorií, přeměřit táhla + zjistit vůle ve všech uloženích + zkontrolovat volnost chodu každého uložení a kloubku.

Ty blááho, já jsem už vyměnil několik ložisek v hlavě, mechaniku zadní vrtulky, serva na cyklice, různý klouby a vůle jsem kontroloval taky... Začínám přemejšlet jestli to neni lipolkama.
Ale řekněte mi někdo jestli je normální, že když rukou točim vrtulema tak vidim jak se mi táhla k servum lehce hejbou nahoru a dolu...?
Radši lítám než šroubkuju...
Uživatelský avatar
helifish
Příspěvky: 605
Registrován: sob 17.11.2007 0:00
Bydliště: Most

#23 Příspěvek od helifish »

Pokud se ti behem toceni rotoru hejbou i tahla serv tim padem i jemne deska cykliky tak muzes mit krivou hlavni hridel zkus ji vymenit.
TRex500, letadla AMR - Ultimate,VA models - Trinity, Ultimate, FMS - MSX v2, rádio Horus X10
Uživatelský avatar
Thomas.
Příspěvky: 191
Registrován: pon 16.07.2007 0:00
Bydliště: Lanskroun
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Thomas. »

Zkousel jsi povolovat rotorove listy ?
http://picasaweb.google.com/chladektomas
http://www.youtube.com/chladektomas
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#25 Příspěvek od Mikelo »

No jo, ale kdyby křivost hřídele tak evidentně hýbala táhly musela by být jak turistická sukovice. To by nešlo přehlédnout. spíš tipuju vyvrácený některý šroubek s kuličkou na cyklice, nebo jinde. Ale pokud vyměnil skoro "fšechno" tak je vada pořád jinde. To se na dálku asi nedá...
Uživatelský avatar
AdamProg
Příspěvky: 963
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od AdamProg »

A zkousel si pri toceni rotorem drzet padla aby se nehoupala? Zdali to nedela stupen volnosti v padlech.
Popripade ktere tahla se ti pohybuji? Neslo by to natocit?
Uživatelský avatar
malcomx
Příspěvky: 768
Registrován: úte 22.04.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

#27 Příspěvek od malcomx »

me delal CopterX 450 to same po vymene pricne hridele za original
od T-Rexe 450, ta original je o kousek kratsi a tim padem gumy v hlave
prilis zmacknute, stacilo tam dat uzsi vymezovaci krouzky
a je po kmitani - problem vyresen :lol: :P 8)
Uživatelský avatar
BLC EgrO
Příspěvky: 268
Registrován: stř 28.05.2008 0:00
Bydliště: Praha 4

#28 Příspěvek od BLC EgrO »

Jenom co se k tomu dostanu tak všechno vyzkoušim a napíšu.
Radši lítám než šroubkuju...
Uživatelský avatar
Machs
Příspěvky: 75
Registrován: pon 03.09.2007 0:00
Bydliště: Libštát (ork. Semily)

#29 Příspěvek od Machs »

Ahoj na mém Trex600 má houpání ocasu rozhodně souvislost s otačkama. Projevuje se to jen když přepnu z IDL1 do NORMALu .. jak rotor zpomaluje tak to houpe .. jakmile se otačky ustálej na hodnotě NORAMALu tak uz to zas krásně klidně visí.
Druhej případ kdy se to projeví je že letim na IDL1 tak, že motor jde "zlehka" pak udělám nějaký prudký obrat -> rotor se přibrzdí a něž ho governor znova plně roztočí tak to 1-2x trochu houpne.
MiniMag ; Bendy 400 ; Guppy ; MiniTitan SE ; T-rex 600n
Uživatelský avatar
cilek
Příspěvky: 2695
Registrován: sob 20.03.2004 0:00
Bydliště: ČR

Re: Pročpak mi tak asi skáče ocas vrtulníku nahoru a dolu???

#30 Příspěvek od cilek »

Trošku staré téma, ale nikde jsem nenašel jasné vysvětlení toho houpání ocasu nahoru a dolu. Dělá mi to šestikilo při visu na malé i velké otáčky. Zkusím ty nové tlumící gumy, ale chtělo by to nějakou konkrétní zkušenost.
Odpovědět

Zpět na „Heli - jiné“