PC CESSNA - ARF 4kan - Pelikan

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
joseff
Příspěvky: 94
Registrován: pát 05.06.2009 0:00
Bydliště: Domazlicko

#961 Příspěvek od joseff »

Ano chápeš, ale skutečně je to na ní napsáno takhle.
Nevím proč, ale to samé má kolega na GWS vrtulích z jiného shopu a i čína to má popsané takhle.
Tak jako tak jsem nad délkou letu kroutil hlavou :lol:
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#962 Příspěvek od cassiopeus »

joseff píše:Ano chápeš, ale skutečně je to na ní napsáno takhle.
Nevím proč, ale to samé má kolega na GWS vrtulích z jiného shopu a i čína to má popsané takhle.
Tak jako tak jsem nad délkou letu kroutil hlavou :lol:


No, já taky, proto se na to ptám. Můžeš mi ještě říct, jaký k té vrtuli používáš unašeč?
Uživatelský avatar
joseff
Příspěvky: 94
Registrován: pát 05.06.2009 0:00
Bydliště: Domazlicko

#963 Příspěvek od joseff »

Unašeč mám MP jet a vrtule jsem tím pádem musel ze 3mm převrtat na 5mm otvor. Teď se ve mě pere to, jestli mám obědnat další, převtat je, nebo jestli něco o vrtulích nastudovat (např jak se vyvyžují ,ano jsem skutečně jen uživatel) a pak obědnávat.
Pokud se u vrtulí vnitřní otvor někde dá navolit, může mi někdo poradit kde?
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#964 Příspěvek od cassiopeus »

APC vrtule mají velkém díry a dodávají se s vymezovacími mezikroužky
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#965 Příspěvek od cassiopeus »

Tak jsem byl dnes "lítat". Mám dvě éra a jeden vysílač (setový). Hodím Cessnu do vzduchu, trochu se naklonila na stranu, tak vyrovnávám křidélky a žuch a je zapíchnutá v zemi (celý předen napadrť, zlomené křídlo, zlomený držák serv). Přemýšlím, čím to je a ejhle, nereverzoval jsem si výchylky křidélek (druhé letadlo má serva HiTec a ty mají opačný chod). Řeknu si, co už, vezmu druhé letadlo, hodím do vzduchu lehký zmatek a bum, a je zlomené v poli. No připadal jsem si jak japonci v bitvě ve Filipinském moři, taky tam přišli ocelé letectvo :(
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#966 Příspěvek od cassiopeus »

Ahoj,

tak jsem se pustil do opravy (lepení) křídla. Tentokrát mám zlomený nosník. Mohu se zeptat, jak jste ten dřevěný nosník dlabali ven a čím jste jej nahradili (předpokládám, že uhlíkem, ale jakým (tloušťka) a jak (pro každou polovinu křídla jeden nebo to jde celé z jednoho kusu))?

Díky
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#967 Příspěvek od coro »

nosník bol u mňa len na obojstannej samolepiacej páske. Postupným pomalým ťahom sa dal vybrať bez toho, že by to trhalo polystyrén.
Možno ho stačí zlepiť tam kde je, aj bez vyberania, ak sa dá "zložiť" do pôvodného tvaru.. Napr. styro sekunďákom alebo epoxidom.
Uhlíkovú tyč (ani už neviem či to bola trubka či tyč.. tuším že to bola trubka, len v strede(presne!) bola vložená tyčka cca 40cm ,čo presne sedí rozmerom do diery.)
som v miestach kde je krídlo lomené, roztlačil plochými kliešťami, aby sa rozdelili vlákna ale tak aby sa neprestrihli ani netrhali. V tých miestach som tyč ohol do vzopätia podľa nosníka, omotal uhlíkovým rovingom, a presýtil zarobeným laminovacím epoxidom Letoxit PR102M. Tvrdne to cca 24 hodín, aj viac, ale po cca 6 hodinách to už nelepí a dá sa pokračovať (opatrne, neohýbať!). Do krídla som ju vložil ešte pred úplným vytvrdením, zalepil 10min epoxidom, a hneď nechal celé krídlo "dozrieť" ešte deň, podložené a zaťažené, do presného vzopätia a s malými negatívmi na koncoch. Na začiatku krídelka je položené ešte presne vodorovne, na konci je podložená odtokovka 2mm. Ono sa to aj tak ešte zníži lebo polystyrén si drží svoj tvar. Aj vzopätie som robil nižšie než bolo originál, pri lepení som krídlo na šablónach trochu vyrovnal do roviny.
Všetky zmeny treba urobiť, kým ten 10min epoxy nevytvrdne, ale pred otočením krídla nosníkom dolu by už mal byť tuhý, aby nevytekal..
Na druhý deň som zatmelil dieru šľahaným tmelom Red Devil One Time. A krídlo nalakoval lakom na parkety.
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#968 Příspěvek od cassiopeus »

joseff píše:Tak dnes jsem řádně prověřil vrtule GWS 8060 a musím konstatovat, že vydrží hodně (ještě nemám ideální plochu na přistávání) a tahnou podle mě malinko měně než originál. Z toho plyne i to, že se mi nepřehřívá regulátor.
Takže na origo baterku Li-Pol 1500mAh jsem odlétal až do vypnutí regulátoru vždy přes 19 minut. Sám sem na to také koukal, provoz v horní polovině plynu.


Ahoj,

a jaká GWS vrtule to je. Je to typ I nebo typ H?
Uživatelský avatar
joseff
Příspěvky: 94
Registrován: pát 05.06.2009 0:00
Bydliště: Domazlicko

#969 Příspěvek od joseff »

Mam verze H a i po vcerejsich pokusech o elegantni pristani na asfaltu (pokazde jsem skoncil na vrtuli :-) stale drzi prvni kus.
Ma podle vydrze aku skutecne malinko mensi tah, letadlo vydrzi o cca 2,5-3 min dele ve vzduchu.

Mam na ceste 4druhy vrtuli vcetne 9x4,7 a tak pak poreferuju. Naobednal jsem i unasec tak se pokusim o vestavbu.

Take mam naohybany cely Novy podvozek a na ceste velka kola. Ne a ne se naucit pristavat. Jdu na to asi moc hrr.
Uživatelský avatar
otompotom
Příspěvky: 290
Registrován: úte 23.09.2008 0:00
Bydliště: Moravany u Holic
Kontaktovat uživatele:

#970 Příspěvek od otompotom »

Ahoj já jsem taky předělal podvozek podle zdejšího návodu, ale nějak se mi v poslední době nedařilo a zase jsem to rozštípal :D motorový kryt a vrtule na kaši. Poslední dobou mi to nějak nejde nevím proč Cessna se chová dost nestabilně, ale asi to bude chyba někde v rukách.
SIG Piper Clipped Wing - RIP Z-37A ve výstavběMeridian 10ccE-Flite TimberPrcek F3KOrca F3K
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#971 Příspěvek od coro »

otompotom píše:Ahoj já jsem taky předělal podvozek podle zdejšího návodu, ale nějak se mi v poslední době nedařilo a zase jsem to rozštípal :D motorový kryt a vrtule na kaši. Poslední dobou mi to nějak nejde nevím proč Cessna se chová dost nestabilně, ale asi to bude chyba někde v rukách.

Skontroluj v prvom rade ťažisko, v druhom vôle na kormidlách.
A ešte vyváženie strán (ľavá/pravá, keď ju napr. držíš za kužel a podoprieš smerovku, aby sa nenakláňala ani na jednu stranu.
A nakoniec vyosenie motora, dole a doprava, či to po opravách je tak ako má byť..

Normálne fungujúca PC Cessna letí perfektne stabilne v dosť širokom rozsahu rýchlostí..
Hlavne je dôležité vracanie sa kormidiel do stredu - keď pritiahneš a pustíš knipel, musí sa to nastaviť rovnako, ako keď potlačíš a pustíš. Niekedy samotné servo nedrží stred, ale na tejto cessne stačí ak by servo alebo aj celé kormidlo, nedržalo na svojom mieste.
Uživatelský avatar
Alladin
Příspěvky: 28
Registrován: pon 30.03.2009 0:00
Bydliště: Ml. Boleslav

#972 Příspěvek od Alladin »

coro píše:Normálne fungujúca PC Cessna letí perfektne stabilne v dosť širokom rozsahu rýchlostí..
Hlavne je dôležité vracanie sa kormidiel do stredu - keď pritiahneš a pustíš knipel, musí sa to nastaviť rovnako, ako keď potlačíš a pustíš. Niekedy samotné servo nedrží stred, ale na tejto cessne stačí ak by servo alebo aj celé kormidlo, nedržalo na svojom mieste.


Jo, máš pravdu normálně fungující cessna. Včera, jsem jí po dlouhé odmlce měl podruhé venku, ještě jsem vyladil stabilitu a trimy, letěla jako víno... asi tak prvních 10 minut dobrý, občas nějaká abnormalita, ale nic strašnýho, dalo se vždycky vybrat a pohoda(původně jsem myslel, že nahoře to fouká). Pak jsem si krásně sedl do trávy, že jela po břiše ještě asi 5 metrů, jak klouzala(bez podvozku po břiše). Takhle hladce jsme jí snad ještě nepoložil. No pak jsem jí hodil znovu do vzduchu, podotýkám, že foukal takový váneček, že se stuha na vysílači ani nehla, teďka už častěji abnormalita, občas se vrhla do vývrtky, ale vždycky jsem na to stačil včas zareagoval a vybral to... Přišlo mě to nějaké divné, tak že radši přistanu. Všechno v poho, stočím proti sobě, na přistávací dráhu, pouštím kniply, dávám plyn na čtvrt, že doplachtím k sobě a asi v pěti metrech mě to najednou hodí zase vývrtku, šahám po výškovce, přitahuju, ale to už je cesna na půl na zádech, klouže po křídle a čenichovka jak vyšitá... roztřískáno jako prase... jen to bylo trošku dál a ve vyžší trávě, tak poprvé nejdu s vysílačem, ale nechávám položen na zemi... jdu k cessně a když dojdu, co nevidím, servama to cuká o 106... vezmu do ruky zvednu a píp regl... říkám si, co to, popojdu asi 5 metrů k vysílačce a pípl znova regl... už se blížím, serva přestávají cukat, regl už nepípá... tak mě napadá, že dosah vysílače a jeho rušení je asi na pováženou. Byl tam jen jeden kolega, který měl uplně jiný kanál (tuším 73) já mám 61. Neumím si to vysvětlit. Jak to máte s dosahem? Co bych tak odhadl, tak cca 100metrů vzduchem a ca 40 po zemi.
Jinak ještě čeho jsem si všiml, že když se jen dotknu páčky výškovky a směrovky, a fakt jen malinko se hne knipl, stačí dotek, tak mě občas lítne výškovka. Občas i udělá, že při přitahování (pomalém) mě hnedka na začátku mihne někdy skoro naplno dolů a až pak jede normálně a přitahuje. Docela mě to zlobí a model mám z druhé ruky a bohužel bez záruky :-(

Tak přemýšlím, že asi půjdu do nějakého jiného rádia, nejspíš OPTIC 6, jen jsem narazil že je ještě nějaká verze sport, která není stříbrná z předu, ale celá černá, má menší display a stojí asi o 600,- méně.

Může mě někdo vysvětlit rozdíly, nebo v čem je ta dražší lepší, využiji její funkce? Hlavně co jsem našel info o té verzi sport, tak jsou tam nějaké rozchody. Asi nejzávažnější je napětí. Optic 6 má 9,6V ale verze spotr "jen" 7,2V ale obě jsou napájeny 8ks AA nabíjecích články(nebo aku packem). A pak ještě s jakým přijímačem, jsou asi 3 (mikro/elektro/standart)

Zatím čau a hodně štastných přistání.
Cessna 480 / Timber / Blade 120S / T-rex 500 / Mini 210 / E010S
DX5e + DX6
Phoenix V6.0 / LiftOff
Uživatelský avatar
joseff
Příspěvky: 94
Registrován: pát 05.06.2009 0:00
Bydliště: Domazlicko

#973 Příspěvek od joseff »

Tak přesně tak jak popisuješ jsem se dostal já o 2 stránky zpět na 2,4Ghz a od té doby jsem s ní prakticky nepraštil.
Přesně+ pocukáváním za letu, pak lehkej pád a pak crash jak hrom. Dodneška se divým, že mám motorovou klec i osičku stále OK.

No každopádně dosah chce skutečně prověřit před prvním vzletem jak je v návodu, protože podle mě opravdu za moc nestojí a když vidím jak daleko s cessnou lítám teď, tak jsem rád, že se na vysílač můžu spolehnout.

Držím palce ať ti to dopadne tak jako mě (až na přistávání na kolečka :D ) a ať si s ní ještě hodně užiješ.
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#974 Příspěvek od JirkaA »

Asi nejzávažnější je napětí. Optic 6 má 9,6V ale verze spotr "jen" 7,2V ale obě jsou napájeny 8ks AA nabíjecích články(nebo aku packem).


Prdlačky švagrová. Optic Sport je krmenej 6tičlánkem. Z hlediska výkonu nebo funkce rádia to nemá naprosto žádnej vliv, ty rádia jsou v tomto směru rovnocenný.
Optic má oproti sportu víc možností programování a výměnný VF modul (výhoda snadného upgrade na některý ze systémů 2,4 GHz). Šestistovku bych nešetřil.
OK2WY
Uživatelský avatar
m@rtin
Příspěvky: 257
Registrován: stř 24.09.2008 0:00
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice

#975 Příspěvek od m@rtin »

Tak přesně tohle pocukávání serv, co popisuje Alladin, bylo u mne vždyý příznakem špatných potenciometrů ve vysílači - viz mé předchozí příspěvky. Teď mám již třetí setový a zatím "drží". Uvažuju, že si časem pořídím Optica 6ku a bude po trablech. Taky mně zase občas nepatrně pocukává jedno servo křidélek, ale minimálně, takže na let to zatím nemá vůbec žádný vliv. Už jsem mu jednou čistil poteciometr, ale cuká zase, mrcha. Asi koupím i nějaká lepší serva.

Na Aukru teď někdo nabízí mikroserva Turnigy TG9 (9g), máte s nima někdo zkušenosti? U nás se snad vůbec neprodávají, nemůžu o nich najít žádné info. Jsou srovatelná třeba s Hitecy (HT-55)?
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz
Zamčeno

Zpět na „Stavebnice“