létání s Wild hawkem

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
robotmz
Příspěvky: 3341
Registrován: stř 24.10.2007 0:00
Bydliště: Čadca, SK

#721 Příspěvek od robotmz »

Zdravím.
Mám tu niekoľko videí z lietania s týmto termickým špeciálom 8O :lol: :lol: :lol:
Podotýkam že komplet výbava je pôvodná čínska, prvý accupack z roku 2007, druhý z roku 2008, urobené vzpetie krídel, ináč všetko pôvodné...
Včera večer let na jedny baterky 45 min. vkuse.

Včerajší štart http://www.youtube.com/watch?v=SnogkO0Ljp4
Lietanie http://www.youtube.com/watch?v=vUqF1GY0dHA
Pristátie http://www.youtube.com/watch?v=0_HxQCfvigQ

Staršie videá:

Niečo zo služobky v Radave: http://www.youtube.com/watch?v=rXqRzPNU9eY
Plachtenie: http://www.youtube.com/watch?v=3ewfnV3rpV4
Pokus o akrobaciu :twisted: http://www.youtube.com/watch?v=wayXe4uQCus
Záverečné pristátie http://www.youtube.com/watch?v=eauyzUwvVHE

V Radave v roku 2008 na jar mi uletel, ale našiel som ho bez väčších škôd, teraz som tam lietal 56 min. na jedny baterky vkuse...
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#722 Příspěvek od Luzr »

robotmz píše:Zdravím.
Mám tu niekoľko videí z lietania s týmto termickým špeciálom 8O :lol: :lol: :lol:
Podotýkam že komplet výbava je pôvodná čínska, prvý accupack z roku 2007, druhý z roku 2008, urobené vzpetie krídel, ináč všetko pôvodné...
Včera večer let na jedny baterky 45 min. vkuse.


To ti zavidim, ja mam v posledni dobe pocit ze mi to leti jen na plny plyn... Kdyz ho vypnu, klouzu tak max jedno kolecko a musim zase zapnout a nastoupat.

Je mozny ze by to byla hmotnost te pasky kterou jsem to preventivne olepil? :)

Kolik ma vlastne byt letova hmotnost?

Jinak to vzepeti fakt dobry, na to jednom tom videu jsem identifikoval nekolik mist kde se to houplo a me bez vzepeti by to slo do vyvrtky...
Uživatelský avatar
lubo1
Příspěvky: 5094
Registrován: pát 11.04.2008 0:00
Bydliště: CA
Kontaktovat uživatele:

#723 Příspěvek od lubo1 »

Luzr píše:To ti zavidim, ja mam v posledni dobe pocit ze mi to leti jen na plny plyn... Kdyz ho vypnu, klouzu tak max jedno kolecko a musim zase zapnout a nastoupat.

Je mozny ze by to byla hmotnost te pasky kterou jsem to preventivne olepil? :)

Kolik ma vlastne byt letova hmotnost?

Jinak to vzepeti fakt dobry, na to jednom tom videu jsem identifikoval nekolik mist kde se to houplo a me bez vzepeti by to slo do vyvrtky...

S tým vzpetím to lieta ako veľmi pohodový termický vetroň. Klže to super, včera skutočne uplachtil 40-45 min. na jeden aku. Vzpetie tam je 8 stupňov. Prvotná spojka bola z 3mm preglejky - tá pustila, tak som tam dal MPJ plastovú spojku. Tá sa zlomiť nedá.
EDIT
Tá páska je kutočne ťažká ako prasa, takže okrem čumáku je len na nábežke krídla.
Váhu si nepametám - snáď upresní MZ - ale je to podstatne ľahšie, ako uvádza MPX u ES
http://lubo111.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#724 Příspěvek od Luzr »

lubo1 píše:
Luzr píše:Je mozny ze by to byla hmotnost te pasky kterou jsem to preventivne olepil? :)

EDIT
Tá páska je kutočne ťažká ako prasa, takže okrem čumáku je len na nábežke krídla.
Váhu si nepametám - snáď upresní MZ - ale je to podstatne ľahšie, ako uvádza MPX u ES


Tak jsem dal tak tretinu pasky pryc a ono to zaclo letat :) Najednou se v pohode udrzi ve vzduchu na polovinu plynu.

Mirek
robotmz
Příspěvky: 3341
Registrován: stř 24.10.2007 0:00
Bydliště: Čadca, SK

#725 Příspěvek od robotmz »

Ja na polovicu plynu nedávam nikdy.
Buď plný alebo nič. Párkrát som pri pristátí potiahol ešte k sebe na pol plynu /keď mi ešte nevypol motor/, ináč nič. Kdesi som tu čítal že regulátor sa najmenej namáha/pracuje ak je plyn plný...
Lietam až do vypnutia motora regulátorom skoro vždy.
Vytiahnem to hore až do bodky, plachtím, hľadám termiku /už sa mi stalo že sa strácal, tak som to zošróboval dole riadenou vývrtkou/, a keď som už tak 3-5 metrov nad zemou, idem zase hore...
Váhovo neviem ako na tom som, myslím že ak bol nový sme ho vážili a mal nejako podľa návodu tých 580 gramov /pamätám že som tu niekde písal že je o celých 100 gramov ľahší ako easystar/.
Páskou mám oblepený špic /fakt úsporne/ a potom taký pásik na bruchu do úrovni serv. A jeden pásik na krídlach. Používam tú skelnú pásku čo idú tie vlákna iba pozdĺž /ľahšia/, nie tú mriežkovanú. Ešte mám asi 6 cm pásik vzadu pri trupe za motorom ale to preto lebo som ho v tom mieste lepil sekunďákom po minulej havárii :oops: .
Včera sme zase lietali asi o siedmej večer a na jedny baterky 32 minút a to sme hovorili že to nenosí skoro vôbec...
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#726 Příspěvek od Luzr »

Hm, tak jsem se po odlepeni pasky (a zlepseni vlastnosti) rozhodl pro blizsi revizi; vicemene proto ze mi prijde ze ma tendenci se za letu tocit doprava a ejhle :)

Prave kridlo je jednak o neco tezsi a navic je vic ohnute.

Da se to ohnuti nejak doladit, treba nahratim a do-ohnutim druheho kridla? Nebo je lepsi se na to vykaslat a poladit smerovku?

Legracni je ze jsem uz na to byl tak nejak zvyknuty a pricital to vetru, proste jsem to drzel packou....
robotmz
Příspěvky: 3341
Registrován: stř 24.10.2007 0:00
Bydliště: Čadca, SK

#727 Příspěvek od robotmz »

Do ohýbania teplom by som sa osobne bál pustiť, ja som tiež "rovnal" čumák, lebo bol ohnutý jak konkord, akurát nie dole ale doprava :lol: :lol: a rovnal som ho pomocou skelnej pásky. Otec mi ho riadne ohnul naspäť, a ja som prilepil na stranu skelnú pásku, ktorá ten ohyb úspešne drží v požadovanom stave... Na krídle neviem či by to bolo efektívne...
Ak to krídlo nie je moc "krivé" doladil by som to smerovnkou, ale buď na tiahle, alebo na trime-tak, aby som mal ešte rezervu trimu.
Michal_N
Příspěvky: 496
Registrován: pon 23.03.2009 0:00
Bydliště: Praha 3
Kontaktovat uživatele:

#728 Příspěvek od Michal_N »

Na Easystaru jsem už křídlo rovnal. Wildhawk sice není z Elaporu, ale ten materiál je podobný. Někdo radí nahřát fénem, jiný nad ploténkou elektrického vařiče. Mě se nejvíc osvědčil infrazářič - horské sluníčko v režimu infra. Infrazáření proniká do materiálu a prohřívá ho do hloubky.

Křídlo je potřeba opatrně nahřát a jemně rukama ohýbat. Pokud to ohřeješ moc, tak se začne křídlo na povrchu tavit, na to pozor. :)
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#729 Příspěvek od Luzr »

Michal_N píše:Na Easystaru jsem už křídlo rovnal. Wildhawk sice není z Elaporu, ale ten materiál je podobný. Někdo radí nahřát fénem, jiný nad ploténkou elektrického vařiče. Mě se nejvíc osvědčil infrazářič - horské sluníčko v režimu infra. Infrazáření proniká do materiálu a prohřívá ho do hloubky.

Křídlo je potřeba opatrně nahřát a jemně rukama ohýbat. Pokud to ohřeješ moc, tak se začne křídlo na povrchu tavit, na to pozor. :)


Otazka: Je lepsi spis to vic ohnute rovnat nebo to min ohnute kroutit? :)

(Laicky bych rekl ze vetsi ohnuti znamena horsi klouzavost a vyssi stabilitu...)
Uživatelský avatar
ctverec
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 12.02.2009 0:00

#730 Příspěvek od ctverec »

Poprvé jsem dnes s WildHawkem provozoval něco, co by se dalo při troše fantazie nazvat létáním. Za prvé bych chtěl říct, že mě částečně potěšilo, že nic není zlomeno vejpůl, nic není zcela utrženo. A jaké to bylo? Foukal mírný vítr, nestálý, občas bezvětří, občas zafoukalo, ale podle meteorolgů 2m/s. Vždy, když jsem ho dostal do vzduchu, probíhalo něco jako snaha o kontrolu. Jenže model se střídavě choval jak chtěl, dostával se do náklonu, snad až vývrtkového, nezřídka zatáčel bez pokynů, nedařilo se ho výškově vytrimovat. Buď klesal nebo šel příliš vzhůru, pak docházelo k zhoupnutí nebo ztrátě výšky, spolu se ztrátou vodorovnosti. Skoro jsem měl pocit, že poměr toho, kdy model reagoval na mé pokyny a toho, kdy se choval, jak chtěl, byl tak 1:1, když bylo hůř, tak 1/3. Naštěstí často došlo na mou čtvrtinku těsně nad zemí a model byl zachráněn. Neměl jsem pocit, že WH je "hodný", jak mnozí píšou. Příčiny bych viděl hlavně ve třech faktorech. Nezkušenosti, záludném větru a slabém výkonu vrtule, která neumožnila modelu získat dost letové energie pro stabilní let. Pak ještě v jednom - příliš lehkém a na vítr citlivém modelu.
Uživatelský avatar
otass
Příspěvky: 355
Registrován: pon 22.09.2008 0:00
Bydliště: Držkov (okr. Jablonec nad Nisou)

#731 Příspěvek od otass »

No tak pokud si nikdy s ničím nelétal, tak by nebylo zcela od věci, aby ti model někdo zkušenější zalétl. Ono trimovat model bez předchozí zkušenosti a za proměnlivého větru není zcela ideální nápad. Zkontrolij těžiště, zda je v místě spojovací trubky křídel. Kamarád měl těžiště více vzadu a vůbec to nechtělo zatáčet. Jinak přeju klidné prsty na páčkách.
Optima II /2,4 GHz..Solius /2,4 GHz.
Šlehač NE SoloPro 328
Uživatelský avatar
SuPa
Příspěvky: 233
Registrován: pon 23.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 6

#732 Příspěvek od SuPa »

Rozhodně zkontroluj těžiště. To houpání tomu nasvědčuje.Raději trochu dovážit, tak aby byl těžší na čumák, než se s tím prát a případně i rozbít.
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#733 Příspěvek od Luzr »

ctverec píše:Příčiny bych viděl hlavně ve třech faktorech. Nezkušenosti, záludném větru a slabém výkonu vrtule, která neumožnila modelu získat dost letové energie pro stabilní let. Pak ještě v jednom - příliš lehkém a na vítr citlivém modelu.


No, ja jsem asi tak 20 letu po tehle fazi... Letadlo vypada jak invalida, lepil jsem kde co, ale myslim ze uz docela litam - dneska 2 lety bez jakehokoliv problemu, jemne pristani temer dle ucebnice, dokonce jsem si vysekl dva loopingy abych ohromil zenu :)

Myslim ze bys nemel podcenovat ten vitr. Ono tem zkusenejsim to pripada jako hodne letadlo, protoze uz jsou na to zvykli a umeji to.

Nicmene: Podle me jakykoliv RC letadlo, pokud je jen slaby nepravidelny vitr, tak se chova tak jak jsi popsal. Jinak receno, pokud ho spatne ovladas, nebo neovladas, tak proste spadne po kridle a (podle vysky) se zaryje do zeme. Proste zakladni chovani letadla je ze chce spadnout... A ze to ho i mirny poryv vanku otoci, zejmena pri nizsi rychlosti, je normalni.

Jinak nezapominej na rychlost. Letadlo musi letet rychle, jinak spadne. Jakmile uvidis ze se zpomaluje, musis ho poslat trochu dolu. A nepritahovat vyskovku dokud nenabere rozumnou rychlost.

Jinak pro nejake ladeni teziste si pockej na bezvetri. Pokud ho bez motoru hodis primo pred sebe silou, mel by zvolna plachtit tak 15-20 metru rovne az k zemi. Pokud ne, muzes zkusit trimovat, pokud to nestaci, pritahnout tahla.

Vydrz. Slepit se to da snadno, proste litej a litej, ono to prijde...
Uživatelský avatar
ctverec
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 12.02.2009 0:00

#734 Příspěvek od ctverec »

Díky za rady. Asi bych uvažoval nad tím vzepětím pro zvýšení stability. Neporadil byste mi někdo, jak to udělat? Díky
Jinak s tím těžištěm je to tak, že je sice pár centimetrů za spojovací trubkou, ale mnozí psali, že to nevadí. Navíc jedině co se s tím dá dělat, je nacpat dopředu závaží, a to pak s tím slabým výkonem vrtule bude teprve problém.
robotmz
Příspěvky: 3341
Registrován: stř 24.10.2007 0:00
Bydliště: Čadca, SK

#735 Příspěvek od robotmz »

My sme to vpredu vypálili pajkovačkou a dali sme batérie čo najviac dopredu nastojaka /póly na tužkových batériách smerujú hore a dole/ a je to dobre.
Pár centimetrov sa mi zdá dosť, tam ide tuším o milimetre...
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“