Turnigy

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#61 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Tak aybsme to nemíchali, sám se v tom přestávám orientovat.

Turnigy C42-50/700 - tady jsem naměřil při statickým měření s vrtulí 13/6 45A a tah 3kg. Motor má vydržet 43A a já myslím, že na tuto hodnotu si za letu nesáhnul, motor je navíc kompletně odkrytý. Vycházím i z toho, že značkové motory stejné kategorie, čímž mám na mysli AXI 2826/12 nebo E-flite 32, s vrtulí 13/6 a 4S lipo lítají a je to právě setup který podle mě z nich vymáčkne to, co v těch mototech je.

Souhlasím s tím, že se motor uhřál a proto magnety nedrží. Vychází mi z toho ale spíš to, že že jsem natolik bohatej že si kupuju laciný věci a ono to nedělá to co by mělo.

Mimochodem - u toho lepení - jak jsi tam dodržel ty mezery mezi magnety? Přilepený mi zůstaly dva.


Ahoj,
prostě jsem je tam nalepil. Motory- KD- mají magnety natěsnaný na sebe
a turnigy zase mají mezi magnetama klícku která ti to podrží.Dokonce jsem znovu sestavil motor který měl magnet na dvě půlky a chodí. Měl jsem obavy s vyvážením ale byly liché. Chodí zcela klidně. Tady foto:

http://jenda01.rajce.idnes.cz/LEPIDLO_NA_MAGNETY/#album

je tam foto s tím magnetem.Co se týká volby buď drahý motory za x-tisíc
nebo neznačkový za x-stovek, to je asi volba každého z nás. Já pokud dodržuji zásadu o které jsem se zmínil v předchozím příspěvku tak nemám potíže žádné.A když mi nějakej -kleknul- tak spíš mojí blbostí.
Pokud si někdo kupuje tyhle motory s tím že z nich vyždímá to samý jako z motorů za x-tisíc tak narazí.Tím nechci říct že neudělají dobrou službu ba naopak, ale chce to hold svoje.

Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od AR1 »

Já mám doteď jen čínský motory, ale tohle je pro mě docela výrazný varování.

Ten e-drive měl tyto parapetry:
Recomended Setup. 13x8Thin prop with 4S which gives 3150g thrust. Plane Type. Trainer: up to 3700g 3D: up to 2800g

Já ho měl na 4S s vrtulí 13/6 a vydržel 8 letů po 8 minutách v modelu trenéra s hmotností 2800g (chacha - 3D up to 2800g). C4250 s vrtulí APC 13/6,5 nevydržel ani let. K čemu to je? Bylo to v modelu za 2 tisíce, přistát jsem zvládnul, naštěstí žádná jiná škoda. Je to adekvátní riziko? Ty motory nebyly přetížený, byly změřený s danou vrtulí a byly dobře chlazený. Ten 4250 nebyl ani horký, dala se na něm v pohodě udržet ruka (e-drive topil dost).

Já to vidím jednoznačně v nekvalitě výroby. Když jsem si dal na Himodel do košíku dva podobné motory, tak mě s dopravou při dnešním kurzu vyjde jeden na litr. Axi 2826/12 stojí ty tisíce dva. Ten rozdíl je v tuto chvíli pro mě zanedbatelný, na co mít dva motory, který jsou schopný odejít za víkend, místo jednoho dobrýho? A co se stalo mě se může stát komukoli

Takže než si objednat dva motory z Číny, vzal jsem jednoho Axi. Jen doufám že bude makat jak má, tabulka s ampéry a waty uvádí podivně nízká čísla, protože Axi 2826/12 je určen do akrobata do 2,5 kila se 4S a vrtulí 12/7 ale s udávaným příkonem necelých 400W, což mi hlava moc nebere.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#63 Příspěvek od JENDA01 »

[quote="AR1"]Já mám doteď jen čínský motory, ale tohle je pro mě docela výrazný varování.

Ten e-drive měl tyto parapetry:
Recomended Setup. 13x8Thin prop with 4S which gives 3150g thrust. Plane Type. Trainer: up to 3700g 3D: up to 2800g
Ahoj,
tak dej vědět co to udělá s tim axíkem až do něho pustíš 45A.To neříkám v ironii, zajímalo by mě jestli jsou to takový- držáky-.Pokud z něho budeš chtít vyždímat ty 3000g tahu, tak na čtyřčlánek ti nezbude nic jiného než jít s ampérama nahoru.Pro 3D tam píšou váha 1600g.To podle mě chce pro tento druh letadel v této váze něco kolem 600w příkon.A jestli půjdeš do 4čl.-A 123 =3 Li-Pol tak nevim jak to ten motor zvládne. To při již zmíněném příkonu jseš na cc-52A.A ty to chceš do letadla jestli se nemýlim s váhou cc-1800g.Držím ti palce aby ti to dobře dopadlo když už jsi měl s turnigy takový patálie.Já si s nimy zatím rozumím.
Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od AR1 »

Hm, s tím Axi to je právě to co nevím. Nastavení pro 3D píšou 4S lipo, vrtule 14/7. Pro akrobata 2500g vrtule 12/7 a 4s lipo, trenér 2800g a vrtul 13/7, vždy 37A/60s.

Já nevím, tak logicky 15V x 37A = 555W, čili 250W na 1kg u akrobata, tj by to měla na 2kg akro stačit . Co jsem měřil ty svoje číňany tak měli tak o 100W víc ale zase nepřežili.

Ale jsem zvědavej jak se 4S lipo a vrtulí 14/7 nepůjde přes 37A. To by chtělo jestli ho někdo nemá aby řekl co a jak v reálu. Ach jo.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#65 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Hm, s tím Axi to je právě to co nevím. Nastavení pro 3D píšou 4S lipo, vrtule 14/7. Pro akrobata 2500g vrtule 12/7 a 4s lipo, trenér 2800g a vrtul 13/7, vždy 37A/60s.

Já nevím, tak logicky 15V x 37A = 555W, čili 250W na 1kg u akrobata, tj by to měla na 2kg akro stačit . Co jsem měřil ty svoje číňany tak měli tak o 100W víc ale zase nepřežili.

Ale jsem zvědavej jak se 4S lipo a vrtulí 14/7 nepůjde přes 37A. To by chtělo jestli ho někdo nemá aby řekl co a jak v reálu. Ach jo.


Ahoj,
já jsem se podíval na kalkulátor a vychází to s touhle vrtulí cc-47A při účinosti cc-74%. Tah zhruba -2600g. Ale hlavně 23m/s. Ale nevím jestli
ty kalkulátory počítají se skluzem vrtule.Pokud ne tak si to vynásob zhruba 0,7 a jsi 16m/s´=cc-58km/h nic moc na klasickýho akrobata.

Jenda

[/quote]
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od AR1 »

Tak čím dál tím líp. Hodil jsem si to taky do Drive Calcu a skutečně tenhle Axi njde přes 37A. To nezkousne ani vrtuli 13/6, natož 14/7. To se toho začínám bát. Dostávám se obloukem k motoru doporučeným výrobcem E-flite 32, který při 14V a 50A bere 700W (vrtule APC13/6,5)
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#67 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Tak čím dál tím líp. Hodil jsem si to taky do Drive Calcu a skutečně tenhle Axi njde přes 37A. To nezkousne ani vrtuli 13/6, natož 14/7. To se toho začínám bát. Dostávám se obloukem k motoru doporučeným výrobcem E-flite 32, který při 14V a 50A bere 700W (vrtule APC13/6,5)


Ahoj,
já bych tě nechtěl do něčeho tlačit ale vidím že máš většinu akrobaty
cc-1800-2600g.Pokud chceš tuto sortu letadel provozovat tak to vidím na
vícečlánkové aku než momentálně provozuješ. Jinak se budeš točit v kruhu- motor/vrtule -a je jedno jaké značky. Nehledě na efektivitu z hlediska samotného létání. Jak dlouho budeš ve vzduchu při takových odběrech.Mám na mysli trochu dynamické létání ne jenom takové poletování.

Jenda
Naposledy upravil(a) JENDA01 dne stř 06.05.2009 9:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#68 Příspěvek od JMalik »

AR1,
ty udávané příkony jsou někdy jenom kouzla s čísly, nesedí to ani po zadání do různých kalkulátorů.
Podívej se na některou doporučovanou sestavu pohonu (dobrou, výkonou, odzkoušenou), zjisti hmotnost doporučovaného motoru, hledej ekvivalentní motor podobné hmotosti (a kv).
Co jsi zjistil?
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od AR1 »

Jenda01 - tak myslím si totéž ale podle výrobce by měl ten Eflite32 makat dobře se 4SP, vydrží až 60A/15s a příkon přes 700W (špičkově) ale to bych asi často neužil, není to na 3D. Axíka jsem momentálně odřekl.


JMalik - u toho Trenéra, kde mi ty dva motory odešly, jsem vyšel jednak z údajů na HC (nikoli reference) a katalogu AXI, kdy mi vypadl právě AXI2826/12, což se mi podle doporčení AXI jevil jako univezální motor se 4S lipo do toho Trenéra 2,8kg tak do 2kg akrobata. Tedy oběžka 180g a 770kv (nebo podobně teď to nevím přesně) pro 3-4S Lipo.
Takže jsem si na HC vybral oběžku 200g a stejné kv, proměřil s vrtulí, vypadala OK ale nevydržela ani ten jeden let. Ten e-drive, jak jsem psal už výše, jsem osadil přesně podle doporučení.

Ale - letový projev se mi líbil, byl svižný, možná že vlastně do Trenéra ani ne vhodný, vemu-li v úvahu, že je to začátečnický model. Ale u toho Axíka se teď prostě bojím že má limit těch 37A, půjde na cca 550W, takže bude tahat tak 2400g (můj odhad) a v tom případě bych ale mohl zůstat u číňanů, protože tohle by asi taky vydrželi (ty mi vycházeli všechny přes 700w), protože podle magentů je nespíš jistota, že jsem je uhřál, tedy oni nevydrželi to by měli a co jsem čekal ale na druhou stranu, s Axíkem bych si asi výkonově nepomohl a potom jsem mohl rovnou ulevit číňanům)

Fuj, snad jsem to nějak srozumitelně popsal, jsou to takvý moje duševní pochody, kdo to celý přečetl tak mu gratuluju :D.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#70 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Hm, s tím Axi to je právě to co nevím. Nastavení pro 3D píšou 4S lipo, vrtule 14/7. Pro akrobata 2500g vrtule 12/7 a 4s lipo, trenér 2800g a vrtul 13/7, vždy 37A/60s.

Já nevím, tak logicky 15V x 37A = 555W, čili 250W na 1kg u akrobata, tj by to měla na 2kg akro stačit . Co jsem měřil ty svoje číňany tak měli tak o 100W víc ale zase nepřežili.

Ale jsem zvědavej jak se 4S lipo a vrtulí 14/7 nepůjde přes 37A. To by chtělo jestli ho někdo nemá aby řekl co a jak v reálu. Ach jo.


[quote]

Ahoj,
řekni mi kam chodíš lítat a já ti půjčím motor i baterii a skusíš si sestavu
na 6 A -123.Jestli chodíš do letňan tak tam to znám.(dělal jsem tam na MIG 21 když ještě byly v provozu.)Jestli se nemýlím tak chdíte za aeroklubácký hangár po pravý straně. Můžu ti půjčit sestavu Turnigy SK
4240/750 vrtuly bych taky vyštrachal.A baterii budeš mít k dispozici v sestavě 6A-123 stavěnou do pyramidy 2krát 3 články za sebou.Na baterce je konektor :
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... airs_(20pc)

Ale dala by se udělat nějaká redukce k tvojí sestavě. Alespoň se podívám
do míst kde jsem začínal lítat s rc modely. To tam chodil ještě p. Vostrý ,Baitler,Kozák atd. Já to mám kousek bydlím v Bohnicích(před plotem :lol: ) zatím.

Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od AR1 »

Díky, více SZ.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#72 Příspěvek od JMalik »

AR1,
u toho Axi zaručují 37A/60s.Na příkon to přepočítáváš správně, ale krátkodobě (odlétnutí z visu....) tam klidně může téct víc- nic se neděje.Přece nepotřebuješ na 3D trvale ten výkon. U těch číňanů je třeba udaný max. výkon větší, ale nepíšou jak dlouho.Proto, když dáš toho číňana podle doporučení, riskuješ, že to nepřežije.Je to už na hranici. Buď to nehnat tak vysoko, nebo motor o váhovou kategorii výš.
Pamilton
Příspěvky: 57
Registrován: sob 20.12.2008 0:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od Pamilton »

Ahoj,
získal jsem výměnou nové latadlo. Ja tam regl turnigy 60A plus. Nevěděl by někdo o českém návodu? děkuju
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 814
Registrován: čtv 01.01.2009 0:00
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od volente »

tak mě taky jeden Turnigy 35-30 C 1100 kv odesel. Jeste jsem se do něj nedíval ale kdyby to byly jen odlepený magnety tak bych byl rád. Vrtule GWS 10x8, acu 3s2200mAh Zippy, model Epp dvouploch letovka asi 1000g. s vrtulí 10x4,7 to létalo normalka jen jsem chtěl zkusit. A je to
F 104 je můj sen
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od Doktor »

volente píše:tak mě taky jeden Turnigy 35-30 C 1100 kv odesel. Jeste jsem se do něj nedíval ale kdyby to byly jen odlepený magnety tak bych byl rád. Vrtule GWS 10x8, acu 3s2200mAh Zippy, model Epp dvouploch letovka asi 1000g. s vrtulí 10x4,7 to létalo normalka jen jsem chtěl zkusit. A je to


Ekvivalent od Axi je 2808/24. MM udává max. zatížení 22A/60s. Těch 22A si s největší pravděpodobností překročil. Pak už stačí kombinace velké zátěže a kvalitativně horších materiálů než má třeba Axi a je vymalováno. TGY uvádí dokonce max. 24A. Je třeba si uvědomit, že to co vydrží Axi už TGY vydržet nemusí. Cena motoru se prostě někde projevit musí.
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“