Turnigy

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

Re: Regl

#16 Příspěvek od coro »

HERRI píše:a kolik ze serv jsi tim BECem krmil ?

Prečo sa pýtaš? :-) Išlo o teplo, nie o prekročenie max prúdu.
Preto je namieste otázka, koľkými článkami som to napájal. Nie?
Alebo keď už počet serv, tak je hlavné že akých serv.

Blbé je že len 3s A123. S 3s Lipo by to bolo ešte horšie.
V modeli 4 servá. Na stole dve, len krídelká, stačili na to že sa bec prehrial a vypol. To boli mikroservá GWS Naro HP std.
Mám aj nenápadné malé servá GWS Park HPX F, ktoré berie 1,8A jedno, stačí na to zhodenie bec jediné.. Vlastne preto som ich nepoužil do žiadneho modelu. Ale určite sa nájdu aj výkonnejšie servá...

O nič nejde, len o to že limit 2A na bec som neprekročil, ani sa len nepriblížil. A ani keby tam bol 5A bec, s rovnakým chladením, nepomohlo by to.
Teplo produkované lineárnym bec, čiže priemerný prúd vynásobený npätím sady mínus 5V, sa v parametroch reglov neuvádza, ani len pre izbovú teplotu.. Je jedno aké súčiastky sa použijú, to vznikajúce teplo je vždy rovnaké.Len je rozdiel pri akom priemernom výkone sa už bec nedokáže uchladiť a vypne sa, napríklad pri 120 stupňoch na chipe.
Slušnejšie navrhnuté regly, napríklad všetky české čo doma mám, kde má bec kontakt na chladič alebo odvod tepla cez silové vodiče, vydržia
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

Re: Turnigy

#17 Příspěvek od JENDA01 »

Padre píše:
Rosa píše:Ahoj používáte někdo motory Turnigy? http://www.turnigy.com/motor_aerodrive04.html
Máte někdo nějaké zkušenosti?


Ahoj pani,
POZOR pri pouzivani TURNIGY!!!!!!
Lietam akrobaty a postupne som kupil 3ks motory Turnigy 50-65A aj s Turnigy Plush 80A regulatormi. Na vsetkych mi odpadli magnety!!!! Reklamoval som to, zatial jeden posielaju ako vybavenu reklamaciu. Casom som zistil ze nie su na vine motory ale regulatory ktore doporucuje vyrobca, v tomto pripade Plush 80A. Tato kombinacia je absolutne nevhodna a nikdy ju nepouzivajte!!!!!!!!!!! Moj prvy pripad bol ten ze som visel s eroplanom (samozrejme uplne novym) a pre vyskusanie tahu som z visu (neceleho 1/2plynu) pridal na max. Motor zaskrcal a prestal tahat. Nastastie to odniesli len poskodene podvozky. Po dodatocnych skuskach som zistil ze po pridani plneho plynu z cca 1/4 az 1/2 plynu sa zacnu hadat fazy. Pri tom zaskrcani regler dava nezmyselne prikazy motoru, ten ma chaos a vysledok je ze odpadnu slabsie prilepene magnety!!!!!!!!!!! Na strankach Hobbycity su tiez taketo pripady opisane. Ked si vyberate nejaku techniku pri recenziach netreba citat recenzie s 5 timi hviezdickami ale s 1 alebo dvoma. Pri pomalom pridavani plynu sa nic nedeje ale pre 3D lietanie je to absolutne nevyhovujuce. Vyskusal som 3 reglery a robili to vsetky!!! Ked som k danemu motoru dal regler Turnigy 60A tak to ako tak islo ale reglerom uz vobec neverim lebo napr. skuste na Turnigy reglu pridat co najmensi mozny plyn, motor zacne rachotat a nevie ci sa ma rozbehnut alebo zabrzdit!!!! Takze pani z mojich skusenosti je zaver nasledovny. Turnigy regulatory NEBRAT!!!!!


Ahoj,
můžeš to trochu přiblížit.Jaká vrtule, jaký odběr,jaká baterie,jaké nastavení motoru (časování).
díky
Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od AR1 »

e-drive 2806 mi s reglem Turnigy 80A taky párkrát vypadnul ze synchronizace, vždy při přidání na startu, tj. model šel z 0 rychlosti. Ale nemám vyzkoušenou jinou variantu časování, lítám na low. Za letu se mi to nestalo ale nelítám 3D. Ono jestli to není tím motorem, protože s jiným motorem jsem neměl nikdy problém.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#19 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:e-drive 2806 mi s reglem Turnigy 80A taky párkrát vypadnul ze synchronizace, vždy při přidání na startu, tj. model šel z 0 rychlosti. Ale nemám vyzkoušenou jinou variantu časování, lítám na low. Za letu se mi to nestalo ale nelítám 3D. Ono jestli to není tím motorem, protože s jiným motorem jsem neměl nikdy problém.



Ahoj ,
tady na tý stránce varují ohledně velkých motorů verzus časování
tak asi na tom něco je.Doporučují high jestli jsem dobře porozuměl.
Jenda

http://www.turnigy.com/speed_control_plush.html
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od AR1 »

To je dobrá stránka, dík. Mě se to stalo celkem 3x tak jsem to zatím neřešil ale při dalším lítání už mám v plánu to časování zkusit, ono asi fakt bude tím.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#21 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:To je dobrá stránka, dík. Mě se to stalo celkem 3x tak jsem to zatím neřešil ale při dalším lítání už mám v plánu to časování zkusit, ono asi fakt bude tím.


Ahoj,
tak dej nám potom vědět jak jsi dopad.
díky

Jenda
Uživatelský avatar
Padre
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 23.04.2009 0:00
Bydliště: Považská Bystrica, SR

Re: Turnigy

#22 Příspěvek od Padre »

Pre: Jenda01

Tak to trochu rozvediem:

Motor Turnigy 50-65A 400 ot/V
Regler Turnigy Plush 80A
Vrtula 16x10 az 17x8
Bateria Lipo PQ 3300 5s az 6S
Plyn max: cca 48A az 57A podla poctu bat.
Casovania som skusal vsetky, nizke stredne aj vysoke nebol medzi nimi ziadny rozdiel!!!! Proste uvedeny regler s danym motorom spolu nefunguju dobre. A nemusite lietat 3D aby sa vam to stalo proste raz budete letiet na 1/4 plynu a pride krizovka kde budete potrebovat prudko pridat "full gas" a ejhle je po eroplane.....
Jednoducho sa to da odskusat aj na zemi.
Ked som motor potom skusal na regler od Hackera motor isiel ako hodiny. Ale aj tak som radsej potom kupil motor aj regler od Hackera,
mam pokoj a lietam bez obav. Je to sice skoro 3x drahsie ale nechce sa mi rozbijat era preto ze som chcel usetrit.

P.S. Na tom odkaze pisu ze moze regler zhoriet asi preto ze ho nizsie casovanie viac zatazi ale o spolahlivosti pri vyssom casovani tam nie je nikde zmienka.....
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#23 Příspěvek od JENDA01 »

pro: Padre
Ahoj ,
diky za informace.Jsem zvědavý jak dopadne AR-1.
Jinak já používám motory do příkonu cc-800w .Jak standartní tak SK.
Zatím bez problémů včetně regulátorů Turnigy.
Jenda
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#24 Příspěvek od coro »

JENDA01 píše:Ahoj ,
tady na tý stránce varují ohledně velkých motorů verzus časování
tak asi na tom něco je.Doporučují high jestli jsem dobře porozuměl.
Jenda

http://www.turnigy.com/speed_control_plush.html

Zaujímavé, a píšu tam že Turnigy Plush 40A má BESC čo zvláda 3A TRVALE: a to je blbosť až to modelmi plieska. Už len podľa nápisu na prelepke je to BEC, až 60A má spínaný BESC (UBEC).
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od AR1 »

V návodech to mají dobře, spínaný BEC pouze u 60 a 80A.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#26 Příspěvek od JENDA01 »

coro píše:
JENDA01 píše:Ahoj ,
tady na tý stránce varují ohledně velkých motorů verzus časování
tak asi na tom něco je.Doporučují high jestli jsem dobře porozuměl.
Jenda

http://www.turnigy.com/speed_control_plush.html

Zaujímavé, a píšu tam že Turnigy Plush 40A má BESC čo zvláda 3A TRVALE: a to je blbosť až to modelmi plieska. Už len podľa nápisu na prelepke je to BEC, až 60A má spínaný BESC (UBEC).


Ahoj.
já používám regly do 40A S BEC zatím žádné výpadky.
Nemám problémy ani s reg. turnigy 25A BEC 2A/3 špičkově na kterém mám pověšená 4 serva HXT-900 ,pohon 3Li-Pol 2200mA.
Konkrétně u tohoto letadla:

http://jenda01.rajce.idnes.cz/AKROBAT_2 ... _2_013.jpg

Co se týká pohonu na vyšší napětí u mě konkrétně 6čl.-A 123 tak tam o nějakým BEC ani neuvažuji. Nejsem sebevrah.Nejlepší- BEC- jsou samostatné akumlátory na napájení příjmače a serv. V mém případě
4 NiCd -1500mA.Já se domívám že letadlo o váze 2kg a více těch 120g
navíc uveze naprosto v pohodě.A za klid to rozhodně stojí.

Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od AR1 »

Já mám vyzkoušen UBEC u reglů Turnigy bez jediného problému:

regl 60A, 3S1P, 5 serv 19g 3kg (GWS ale jedno je na klapky, čili za letu nejezdí)
regl 80A 4S1P 4 serva standardní velikosti


Jedině kde jsem zaznamenal problém byl přijímač Futaba 14 kanál, na ten bude palubní zdroj.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Padre
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 23.04.2009 0:00
Bydliště: Považská Bystrica, SR

#28 Příspěvek od Padre »

JENDA01 píše:
coro píše:
JENDA01 píše:
Zaujímavé, a píšu tam že Turnigy Plush 40A má BESC čo zvláda 3A TRVALE: a to je blbosť až to modelmi plieska. Už len podľa nápisu na prelepke je to BEC, až 60A má spínaný BESC (UBEC).



Pani
preco sa bojite BECu pri vyssich napatiach a prudoch, ved keby to nebolo funkcne tak to nevyrabaju. Ja pouzivam 5 a 6 clanky Lipo prudy okolo 60A a vobec neni ziaden problem!!! Lietadlo okolo 3kg sice uvezie o 200g viac ked tam das zvlast BEC a baterky ale napr. pri 3D lietani sa tiez setri s kazdym gramom aby ero malo dobre letove vlastnosti. No a to uz vobec nehovorim ze by som mal kontrolovat a nabijat este dalsie baterky brrrrr, dakujem nechcem :-)) Vyrobcovia nevyrabaju regly s prudmi viac ako 100A s BECmi tam je potrebne samostatny BEC dat ale len preto lebo nie su take regly.
Mozno sa vam bude zdat tato otazka moc primitivna ale fakt som sa nikde nedocital aky je rozdiel medzi BEC a UBEC mohol by mi to niekto vysvetlit???? Dik za vysvetlenie.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Abu »

Padre píše:Mozno sa vam bude zdat tato otazka moc primitivna ale fakt som sa nikde nedocital aky je rozdiel medzi BEC a UBEC mohol by mi to niekto vysvetlit???? Dik za vysvetlenie.

BEC je linearni stabilizator a UBEC je spinany. Linearni topi hodne moc, spinany mene. Pokud chces vic do hloubky, hledej, probiralo se to tu uz nekolikrat....
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#30 Příspěvek od coro »

Rozdiel je taký, že BEC je lineárny (Battery Elliminator Circuit - "obvod na ušetrenie baterky príjmača"), a UBEC alebo BESC je spínaný (Battery Elliminator SWITCHING Circuit).

Spínaný regulátor kmitá a používa indukciu cievky, dá sa to predstaviť ako transformátor, proste zmení napätie ale nevzniká v ňom z princípu strata výkonu. Nejaké straty dané účinnosťou tam samozrejme sú, ale väčšinou len pár percent (napr. 10 percent), a teda nehreje nejak príliš. Vďaka tomu je schopný dodávať trvale prúd asi taký ako je uvedený v parametroch.


V lineárnom 5V stabilizátore vznik úbytok napätia presne taký, aký je rozdiel medzi vstupným napätím (napr. cca 11,1V pre 3s), a 5V ktoré z neho ide do príjmača. Takže tam je 6,1V. (Pre 2s to je len 7,4V-5V=2,4V).
Prechodom prúdu do príjmača a serv, vzniká na tomto úbytku napätia stratový výkon ktorý sa mení na teplo.
Tento tepelný výkon = Napätie krát Prúd (Watt), sa musí odviezť preč, tak aby sa neprekročila hranica kedy sa BEC zničí, alebo teda kedy zafunguje jeho vnútorná ochrana a vypne sa. Bežne to je pri 120 stupňoch celzia.

Prechod tepla vedením sa dá definovať ako tepelný odpor, v jednotkách Stupeň na Watt. Teplota sa teda zvyšuje lineárne oproti teplote okolia, v závislosti na tom koľko toho tepla vzniká.
V parametroch obvodov sa dá nájsť presne, je to buď schopnosť odviesť teplo do chladiča (junction to case), alebo je niekedy uvedené aj hodnota pre samotnú súšiastku bez chladiča (junction to air).

- Príklad: Ak by sme nechali samotný stabilizátor bez chladiča na otvorenom vzduchu, pre bežné TO220 puzdro http://en.wikipedia.org/wiki/TO220 to je cca 65 stupňov na watt. To znamená že pri 25 stupňoch by do dosihnutia 120 stupňov pri ktorých sa to celé vypne(príjmač so servami), máme k dispozícii maximálne 1,6W priemerný výkon.
Pre 3s čiže pri 11,1V čiže 6,1V strate na BEC, zodpovedá 1,6W presne 262mA. Ešte raz: maximálny priemerný (krátkodobo) odber nesmie prekročiť 0,26 A !!!!!!
A to je pre 25 stupňov. Ak v trupe modelu bude 45 stupňov pretože bude leto alebo tam hrejú baterky, dostaneme: 120-45=75 stupňov rozdiel, pri 65st/W to je 75/65=1,15W, pri 3s lipo teda 1,15W/6,1V= 0,19A. Čiež 190 miliampér priemerne...

Chladič alebo odvod tepla medenou vrstvou plošného spoja, výrazne znižuje tepelný odpor. Takže toto surové obmedzenie nám pomáha zvýšiť niekoľkonásobne, možno v normálnom regli je tepelný odpor bec len 35 alebo aj 25 stupňovna watt..
Možno. Ak je stabilizátor opretý o chladič alebo sa teplo odvádza cez meď plošného spoja. Ak je tam len plošný spoj bez medi, s nejakými tenkými cestičkami, je to ako laminát a teplo to skorej izoluje ako by viedlo. To je celý a jediný dôvod prečo som písal a fotil a prerábal ten regulátor.
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=18505
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“