Výběr vrtule APC-E nebo APC-SF
Výběr vrtule APC-E nebo APC-SF
Ahoj,
jaké je kritérium které rozhoduje o výběru vrtule ? koukám a někdo říká že jen SF a někdo zase že jen E. Jiný zase říká že SF vrtule mají limit 8500ot/min. jiný říká že nelze brát do úvahy otáčky naprázdno, že pod zátěží je to podstatně jiné ( menší )
rozměr který potřebuji je 9x6 nebo 9x7,5
tato vrtule je dostupná jak v provedení APC-Electric tak APC-Slow Flyer
zajímá mne to na motor o příkonu cca 200W - mám 2, jeden s 1000otV a jeden se 750otV
létat to bude s 3.článkem LiPol 1800 na ŠAD Zlínu Z50 s letovkou lehce okolo 580gramů
moc děkuji, přece jen si myslím že to bude zajímat nejem mne... už jen proto že na internetu není jednoznačná odpověď ...
jaké je kritérium které rozhoduje o výběru vrtule ? koukám a někdo říká že jen SF a někdo zase že jen E. Jiný zase říká že SF vrtule mají limit 8500ot/min. jiný říká že nelze brát do úvahy otáčky naprázdno, že pod zátěží je to podstatně jiné ( menší )
rozměr který potřebuji je 9x6 nebo 9x7,5
tato vrtule je dostupná jak v provedení APC-Electric tak APC-Slow Flyer
zajímá mne to na motor o příkonu cca 200W - mám 2, jeden s 1000otV a jeden se 750otV
létat to bude s 3.článkem LiPol 1800 na ŠAD Zlínu Z50 s letovkou lehce okolo 580gramů
moc děkuji, přece jen si myslím že to bude zajímat nejem mne... už jen proto že na internetu není jednoznačná odpověď ...
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Re: Výběr vrtule APC-E nebo APC-SF
SuperMUF píše:Ahoj,
jaké je kritérium které rozhoduje o výběru vrtule ? koukám a někdo říká že jen SF a někdo zase že jen E. Jiný zase říká že SF vrtule mají limit 8500ot/min. jiný říká že nelze brát do úvahy otáčky naprázdno, že pod zátěží je to podstatně jiné ( menší )
rozměr který potřebuji je 9x6 nebo 9x7,5
tato vrtule je dostupná jak v provedení APC-Electric tak APC-Slow Flyer
zajímá mne to na motor o příkonu cca 200W - mám 2, jeden s 1000otV a jeden se 750otV
létat to bude s 3.článkem LiPol 1800 na ŠAD Zlínu Z50 s letovkou lehce okolo 580gramů
moc děkuji, přece jen si myslím že to bude zajímat nejem mne... už jen proto že na internetu není jednoznačná odpověď ...
Vrtule SF sú vhodné na rôzne visolety EPP a konštrukčné tak to hmotnosti 800g a výkonu do 200W. Majú väčší ťah, ale aj spotrebu.
Na tvoj model bude vhodnejšia vrtuľa E, teda ak s tým nemieniš lietať ako s visoletom.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Jestli chceš větší tah ale menší maximálku tak dej SF, k té se bude hodit ten motor 750kV. Ten rychlejší motor bude nad otáčky už na zemi, a za letu to bude ještě horší, protože ve vzduchu se vrtuli odlehčí a začne se točit rychlej!
U těch SF myslím že při vyšších otáčkách kromě rizika roztržení bude hodně klesat účinnost...
Podle mně ale do tvojeho modelu visoletová vrtule nepatří, dal bych tam ten rychlejší motor a normální E vrtuli.
U těch SF myslím že při vyšších otáčkách kromě rizika roztržení bude hodně klesat účinnost...
Podle mně ale do tvojeho modelu visoletová vrtule nepatří, dal bych tam ten rychlejší motor a normální E vrtuli.
díky všem, to víte, člověk se učí celý život ...
mimochodem ten motor se 750ot/V ... na co se hodí ?
čtu tady že já bych tam měl mít něco kolem 1000otV a vyšší ale pořád nechápu že 1 motor se stejným příkonem má 3 modely s různými otV
např RAY 2830 má 1300 / 1000 / 750 otV - ale vždy je u něj uvedeno to samé : akrobat 550g, 3D akrobat 400g
samozřejmě že chápu počet pólů/magnetů atd ... určuje počet otV - nechápu ale kdy zvolit ten s menšíma otV a kdy se středníma a kdy s těmi nejvyššími ...
jak jsem pochopil tak i když tomu dám ty "doporučené" vrtule pro každé otV jiné, bude letový projev těch modelů stejně pokaždé poněkud jiný ...
mimochodem ten motor se 750ot/V ... na co se hodí ?
čtu tady že já bych tam měl mít něco kolem 1000otV a vyšší ale pořád nechápu že 1 motor se stejným příkonem má 3 modely s různými otV
např RAY 2830 má 1300 / 1000 / 750 otV - ale vždy je u něj uvedeno to samé : akrobat 550g, 3D akrobat 400g
samozřejmě že chápu počet pólů/magnetů atd ... určuje počet otV - nechápu ale kdy zvolit ten s menšíma otV a kdy se středníma a kdy s těmi nejvyššími ...
jak jsem pochopil tak i když tomu dám ty "doporučené" vrtule pro každé otV jiné, bude letový projev těch modelů stejně pokaždé poněkud jiný ...
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
SuperMUF píše:
např RAY 2830 má 1300 / 1000 / 750 otV - ale vždy je u něj uvedeno to samé : akrobat 550g, 3D akrobat 400g
To že je pri RAY motoroch vždy napísané akrobat 550g, 3D akrobat 400g je vec dovozcu (Pelikán), ale je to nezmysel
Všetky 3 motory majú rovnaký plášť, počet pólov a rovnaké plechy.
Jediný rozdiel je v počte závitov. Závity urobia to ako keby si tam dal prevodovku. Čím viac závitov, tým menšie kV a tým môžeš použiť väčšiu vrtuľu. Tým že je tam viac závitov ale klesá max. prúdová zaťažiteľnosť. Výkon na vrtuli ale bude +- u všetkých rovnaký
Ten s kV 1300 utočí menšiu vrtuľu pri vyšších otáčkach = veľká rýchlosť modelu (napr. stíhačky WWII)
Ten s kV 1000 utočí väčšiu pri menších otáčkach (napríklad na klasickú akrobaciu)
Ten s kV 750 utočí najväčšiu vrtuľu pri malých otáčkach (napríklad na visolety, parkflyery)
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Na stránkách APC je následující doporučení ohledně maximálních otáček:
Electric: Maximum RPM=190,000/průměr vrtule v palcích
SlowFly: Maximum RPM=65,000/průměr vrtule v palcích
Odhadni jaké máš otáčky a podle toho vyber vrtuli.
Electric: Maximum RPM=190,000/průměr vrtule v palcích
SlowFly: Maximum RPM=65,000/průměr vrtule v palcích
Odhadni jaké máš otáčky a podle toho vyber vrtuli.
=== VŠECHNO JDE, JEN HADI SE PLAZÍ ===Optic 6 PLL 40 MHz, kanál 53Challenger Pitts (ORACLE) |
Staci se podivat na tvar a profil tech listu, SF ma daleko vetsi plochu a vic zakriveny profil = pri stejnem prumeru bude mit vetsi tah a vetsi odber. Momentalne pouzivam SF ve dvou "mensich elektrach" - 100cm EPP dvojploch, 200W, kv 950, 11x4.7 SF, pomalolet a visolet. Druhy je EPP Mustang (85cm), 180W, kv 1000, 9x7.5 SF, zvladne rychlost i vertikalni stoupani. Ale treba zrovna ten Mustang by fungoval i s motorem s kv 1100 a vrtuli 9x6 E.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz