Výběr vrtule APC-E nebo APC-SF

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
SuperMUF
Příspěvky: 729
Registrován: pát 23.01.2009 0:00

Výběr vrtule APC-E nebo APC-SF

#1 Příspěvek od SuperMUF »

Ahoj,

jaké je kritérium které rozhoduje o výběru vrtule ? koukám a někdo říká že jen SF a někdo zase že jen E. Jiný zase říká že SF vrtule mají limit 8500ot/min. jiný říká že nelze brát do úvahy otáčky naprázdno, že pod zátěží je to podstatně jiné ( menší ) 8O

rozměr který potřebuji je 9x6 nebo 9x7,5

tato vrtule je dostupná jak v provedení APC-Electric tak APC-Slow Flyer

zajímá mne to na motor o příkonu cca 200W - mám 2, jeden s 1000otV a jeden se 750otV

létat to bude s 3.článkem LiPol 1800 na ŠAD Zlínu Z50 s letovkou lehce okolo 580gramů

moc děkuji, přece jen si myslím že to bude zajímat nejem mne... už jen proto že na internetu není jednoznačná odpověď ... :idea:
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00

Re: Výběr vrtule APC-E nebo APC-SF

#2 Příspěvek od LV »

SuperMUF píše:Ahoj,

jaké je kritérium které rozhoduje o výběru vrtule ? koukám a někdo říká že jen SF a někdo zase že jen E. Jiný zase říká že SF vrtule mají limit 8500ot/min. jiný říká že nelze brát do úvahy otáčky naprázdno, že pod zátěží je to podstatně jiné ( menší ) 8O

rozměr který potřebuji je 9x6 nebo 9x7,5

tato vrtule je dostupná jak v provedení APC-Electric tak APC-Slow Flyer

zajímá mne to na motor o příkonu cca 200W - mám 2, jeden s 1000otV a jeden se 750otV

létat to bude s 3.článkem LiPol 1800 na ŠAD Zlínu Z50 s letovkou lehce okolo 580gramů

moc děkuji, přece jen si myslím že to bude zajímat nejem mne... už jen proto že na internetu není jednoznačná odpověď ... :idea:

Vrtule SF sú vhodné na rôzne visolety EPP a konštrukčné tak to hmotnosti 800g a výkonu do 200W. Majú väčší ťah, ale aj spotrebu.
Na tvoj model bude vhodnejšia vrtuľa E, teda ak s tým nemieniš lietať ako s visoletom.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
RayBan
Příspěvky: 491
Registrován: čtv 08.05.2008 0:00

#3 Příspěvek od RayBan »

Co to je visolet ? Na internetu není jednoznačná odpověď ... :D

RayBan
Mirek12
Příspěvky: 1145
Registrován: úte 04.09.2007 0:00

#4 Příspěvek od Mirek12 »

RayBan píše:Co to je visolet ? Na internetu není jednoznačná odpověď ... :D

RayBan


provokace!! :lol:
Uživatelský avatar
Jano
Příspěvky: 1280
Registrován: čtv 24.04.2008 0:00

#5 Příspěvek od Jano »

Mirek12 píše:
RayBan píše:Co to je visolet ? Na internetu není jednoznačná odpověď ... :D

RayBan


provokace!! :lol:


nie to čo visí na stene :wink:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=309
Uživatelský avatar
Bizon
Příspěvky: 1040
Registrován: stř 10.12.2008 0:00

#6 Příspěvek od Bizon »

Jestli chceš větší tah ale menší maximálku tak dej SF, k té se bude hodit ten motor 750kV. Ten rychlejší motor bude nad otáčky už na zemi, a za letu to bude ještě horší, protože ve vzduchu se vrtuli odlehčí a začne se točit rychlej!
U těch SF myslím že při vyšších otáčkách kromě rizika roztržení bude hodně klesat účinnost...

Podle mně ale do tvojeho modelu visoletová vrtule nepatří, dal bych tam ten rychlejší motor a normální E vrtuli.
Uživatelský avatar
SuperMUF
Příspěvky: 729
Registrován: pát 23.01.2009 0:00

#7 Příspěvek od SuperMUF »

díky všem, to víte, člověk se učí celý život ...

mimochodem ten motor se 750ot/V ... na co se hodí ?

čtu tady že já bych tam měl mít něco kolem 1000otV a vyšší ale pořád nechápu že 1 motor se stejným příkonem má 3 modely s různými otV

např RAY 2830 má 1300 / 1000 / 750 otV - ale vždy je u něj uvedeno to samé : akrobat 550g, 3D akrobat 400g

samozřejmě že chápu počet pólů/magnetů atd ... určuje počet otV - nechápu ale kdy zvolit ten s menšíma otV a kdy se středníma a kdy s těmi nejvyššími ...

jak jsem pochopil tak i když tomu dám ty "doporučené" vrtule pro každé otV jiné, bude letový projev těch modelů stejně pokaždé poněkud jiný ... :?:
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00

#8 Příspěvek od LV »

SuperMUF píše:
např RAY 2830 má 1300 / 1000 / 750 otV - ale vždy je u něj uvedeno to samé : akrobat 550g, 3D akrobat 400g

To že je pri RAY motoroch vždy napísané akrobat 550g, 3D akrobat 400g je vec dovozcu (Pelikán), ale je to nezmysel
Všetky 3 motory majú rovnaký plášť, počet pólov a rovnaké plechy.
Jediný rozdiel je v počte závitov. Závity urobia to ako keby si tam dal prevodovku. Čím viac závitov, tým menšie kV a tým môžeš použiť väčšiu vrtuľu. Tým že je tam viac závitov ale klesá max. prúdová zaťažiteľnosť. Výkon na vrtuli ale bude +- u všetkých rovnaký
Ten s kV 1300 utočí menšiu vrtuľu pri vyšších otáčkach = veľká rýchlosť modelu (napr. stíhačky WWII)
Ten s kV 1000 utočí väčšiu pri menších otáčkach (napríklad na klasickú akrobaciu)
Ten s kV 750 utočí najväčšiu vrtuľu pri malých otáčkach (napríklad na visolety, parkflyery)
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
garfield
Příspěvky: 253
Registrován: pon 31.03.2008 0:00

#9 Příspěvek od garfield »

Na stránkách APC je následující doporučení ohledně maximálních otáček:

Electric: Maximum RPM=190,000/průměr vrtule v palcích
SlowFly: Maximum RPM=65,000/průměr vrtule v palcích

Odhadni jaké máš otáčky a podle toho vyber vrtuli.
=== VŠECHNO JDE, JEN HADI SE PLAZÍ ===Optic 6 PLL 40 MHz, kanál 53Challenger Pitts (ORACLE) |
wroum
Příspěvky: 2220
Registrován: pon 16.01.2006 0:00

#10 Příspěvek od wroum »

ja bych dal SF. Mel jsem ero s 180W pohonem a zkousel jsem 9/6 SF i E a s E to letelo, ale nic moc. S SF bylo mozne neomezene vertikalne stoupat ve vykrutech a i rychlost byla vetsi. Motor mel 1000 otacek/V a pohon triclankem.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00

#11 Příspěvek od Abu »

Staci se podivat na tvar a profil tech listu, SF ma daleko vetsi plochu a vic zakriveny profil = pri stejnem prumeru bude mit vetsi tah a vetsi odber. Momentalne pouzivam SF ve dvou "mensich elektrach" - 100cm EPP dvojploch, 200W, kv 950, 11x4.7 SF, pomalolet a visolet. Druhy je EPP Mustang (85cm), 180W, kv 1000, 9x7.5 SF, zvladne rychlost i vertikalni stoupani. Ale treba zrovna ten Mustang by fungoval i s motorem s kv 1100 a vrtuli 9x6 E.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“