vyosenie motoru - bod, z ktorého sa určuje
vyosenie motoru - bod, z ktorého sa určuje
Dobrý deň
dovoľujem si touto cestou požiadať o pomoc (vysvetlenie?). Pri stavbe motorového modelu som sa stretol s údajmi o vyosení motoru. Problém však spočíva v tom, že na ilustračnom obrázku nie je prienik osi motora a osi lietadla na úrovni motorovej lože ale niekde približne nad nábežnou hranou (nevyzerá to byť kolmo nad ťažiskom).
Otázka teda je: ku ktorému bodu na osi lietadla sa má správne určovať vyosenie motoru v prípade, keď mám predpísanú jeho hodnotu.
Za odpovede (a tým pomoc) ďakujem.
Palo
dovoľujem si touto cestou požiadať o pomoc (vysvetlenie?). Pri stavbe motorového modelu som sa stretol s údajmi o vyosení motoru. Problém však spočíva v tom, že na ilustračnom obrázku nie je prienik osi motora a osi lietadla na úrovni motorovej lože ale niekde približne nad nábežnou hranou (nevyzerá to byť kolmo nad ťažiskom).
Otázka teda je: ku ktorému bodu na osi lietadla sa má správne určovať vyosenie motoru v prípade, keď mám predpísanú jeho hodnotu.
Za odpovede (a tým pomoc) ďakujem.
Palo
No on myslí kde je ta osa letadla. Nedávno jsme se o tom dahadovaly s kolegem a taky by mě to zajímalo. Já jsem tvrdil že je to osa rovnoběžná s VOP protože křídlo může mít náběh. Kolega se nedal a tvrdil že se to musí brát podle osy trupu. Tak jak kto vlastně je? Odpoví někdo fundovaný a skušený? Mohlo by to nám laikům co si hrajeme na modeláře předejít mnohým sklamáním a trápením.
F 104 je můj sen
Marcos píše:Nejsem si jisty, zda spravne chapu tvou otazku, ale vyoseni se vzdy vyjadruje ve stupnich a tyto stupne jsou odchylkou mezi osou motoru a osou letadla. Jsou to dve primky a nam jde o uhel, ktery sviraji, takze zadny bod nas nezajima.
Uvedomil som si až po odoslaní, že otázka bola zle formulovaná a že uvádzaný nákres upozorňuje hlavne na to, že bod výstupu hriadeľa z mot. krytu sa nenachádza na osi lietadla pri pohľade z boku. Zmiatlo ma totiž to, že keď urobím na os lietadla kolmicu (alebo inú rôznobežku) dôjde k jej preťatiu úsečkami, zvierajúcimi s osou lietadla určený uhol, vedenými z rôznych bodov, vždy v inom "mieste".
A ozaj, nemáte niekto nejaký dobrý typ, ako zohľadniť uvádzané pri umiestňovaní mot. lože? Urobenie príslušného priemetu bodu výstupu hriadeľa mi je jasné.
Ide o väčší model, kde by už "nesústrednosť" bola zjavná.
Ďakujem
Nevím jestli přesně chápu, ale.. Při pohledu z boku svírá osa motoru určitý úhel s osou trupu. To je potlačení. Nemusí se shodovat osy. Při pohledu shora by měl být střed vrtule na ose trupu a motor vyosen o určitý úhel - vyosení. Střed vrtule je na ose trupu, aby tah byl v ose letadla a nevnášel se další moment do soustavy (mohl by např. eliminovat vyosení).
Osa trupu není totožná s osou VOP, Ta může být potlačená a naopak křídlo může mít 0 vůči trupu, záleží na konkrétní konstrukci. Určitý úhel nastavení může mít i křídlo i VOP (př. K +1,0 st., VOP -0,5 st. = vzájemné seřízení +1,5 st.)
Osa trupu není totožná s osou VOP, Ta může být potlačená a naopak křídlo může mít 0 vůči trupu, záleží na konkrétní konstrukci. Určitý úhel nastavení může mít i křídlo i VOP (př. K +1,0 st., VOP -0,5 st. = vzájemné seřízení +1,5 st.)
Hitec Aurora 9X
Marcos píše:Nejsem si jisty, zda spravne chapu tvou otazku, ale vyoseni se vzdy vyjadruje ve stupnich a tyto stupne jsou odchylkou mezi osou motoru a osou letadla. Jsou to dve primky a nam jde o uhel, ktery sviraji, takze zadny bod nas nezajima.
presne tak,takhle mit o bylo taky řečeno,když jsem přestavěl ero z elektra na spalovák a tím jsem musel i posunout motorovou přeoážku,a tak jsem se potýkal s tím problémem
veka1 píše:JMalik píše:Řešíte záležitosti 2-3 stupňů ale ještě není jasné,jestli je to hornoplošník, dolnoplošník, dvojploch, parasol....To bude násobně jinak!!!
Ahoj Jirko
Ja tipuji nějakou verzi Mustanga z Číny.![]()
Věřím , že obrázky od Libora Kolmana jsou jasnou odpovědí na první otázku ve vlákně.
Peter
Výborný typ. Ako je to možné!?!
Ale trochu nepresný; vytiahol som zo skrine päťročnú stavebnicu v rozsype od SVOR-u.
Paľo
- veka1
- Příspěvky: 3992
- Registrován: stř 17.12.2008 0:00
- Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
- Kontaktovat uživatele:
Palo11 píše:veka1 píše:JMalik píše:Řešíte záležitosti 2-3 stupňů ale ještě není jasné,jestli je to hornoplošník, dolnoplošník, dvojploch, parasol....To bude násobně jinak!!!
Ahoj Jirko
Ja tipuji nějakou verzi Mustanga z Číny.![]()
Věřím , že obrázky od Libora Kolmana jsou jasnou odpovědí na první otázku ve vlákně.
Peter
Výborný typ. Ako je to možné!?!
Ale trochu nepresný; vytiahol som zo skrine päťročnú stavebnicu v rozsype od SVOR-u.
Paľo
Koukám, že ve sportce bych nevyhrál
Zdravím a jsem rád za věrnost domácí produkci.
veka1