Heli v zimě
Ne, já ho nechci odsuzovat. Vrtulník byl seřízený, křivky ve vysílači nastaveny na základ. Jen jsem chtěl aby to zkouknul a řekl jestli je to dobře, nebo špatně. Nic víc jsem nehtěl a nechtěl jsem jej ani zdržovat dalším nastavováním. Vrtulník se vznesl a dalo se sním viset. Problém byl jen v nastavení ůhlu listů k otáčkám. Nakonec když tomu budu věnovat 1 nebo 2 dny, tak možná k nějakému kladnému výsledku dojdu. Ale když ti řekne zkušenější že je to v pořádku, tak je dušička klidnější.
Proto se přimlouvám taky za video, alespoň bych věděl, že postup nastavení a vlastní nastavení je děláno správně.
Proto se přimlouvám taky za video, alespoň bych věděl, že postup nastavení a vlastní nastavení je děláno správně.
Troll píše:jirka_d píše:Když jsem nedávno na jedné akci poprosil o radu a pomoc jednoho "profi vrtulníkáře" tak mi sdělil, "je třeba seřídit stopu a napípat ve vysílačce křivky a poletí to".
Ani nebyl ochotný popojít 10 kroků k mému vrtulníku a podívat se na něj.
No víš, já bych toho " profi vrtulníkáře" ( těch skutečných profi je mimochodem jenom pár a nevyskytují se až tak obvykle) nesoudil až tak přísně. Ono seřídit stopu a upravit křivky nemusí být až tak jednoduchá operace na pár minut. Pokud Tvé rádio neznal, může to trvat taky dvě hodiny, protože seřídit křivky znamená i naprogramovat letové režimy a on si třeba chtěl užívat akci . Já mám kolikrát na letišti dva i tři vrtulníky, šest nabitých paků, galon paliva a stihnu za celý den dva lety, protože se neustále vrtám v nějakém cizím stroji. Večer jedu domů a zjistím, že ač jsem byl na letišti celý den, vlastně jsem si ani nezalétal. Zkus se na to podívat i z jeho pohledu. Naprostá většina lidí ráda pomůže, ale někdy co je moc, to je moc. Třeba jsi měl jenom smůlu a přišel v nevhodnou chvíli.
To je taky důvod, proč se za vysvětlení a pomoc se seřízením heliny obvykle platí. Ne že by na tom seřizovač chtěl nějak extra profitovat, ale aby se trochu eliminovala fronta zájemců a občas měl čas i na sebe. Ono seřídit někomu helinu je práce na půl dne. Znamená to všechno znovu projít a přezkoušet, zárověň vysvětlovat co jak a proč má být a jak si s tím poradit.
Re: Heli v zimě
2lizard píše:Provádíte nějaké "zimní" úpravy při lítání s heli v zimě?
Jedná se mi hlavně o heli elektrické.
... byl jsem tuto zimu létat s T-Rex 600 E i v -8°C ... jediné zateplení které používám jsou kožené rukavice a pořádný kulich ... létám spíše maketově a plastové díly na mé heli nedošly žádné újmy ... na servech jsem žádné "závady" nebo poruchy funkčnosti nepozoroval ... baterie není potřeba "zateplovat", ale na druhou stranu bych je nenechat jen tak volně "vymrznout" ... regulátoru nízké teploty prospívají
... tak to máš v gyru nějaký "studený" spoj ... nebo smůlu
a nebo bylo více jak 10 pod nulou ... také mám 401 a provozní teplota tohoto gyra je -10 až +45°C ... také předpokládám, že bude fungovat i při trochu nižší teplotě ... tedy že mají v rozsahu provozních teplot nějakého "fóra" ... navíc mám gyro odkryté a ofukované hlavním rotorem, což teploty pod nulou jen umocňuje a tento efekt v maketovém trupu odpadá ...
Re: Heli v zimě
2lizard píše:Provádíte nějaké "zimní" úpravy při lítání s heli v zimě?
Jedná se mi hlavně o heli elektrické.
Koupil jsem vrtulník v prosinci, párkrat jsem poskakoval na zmrzlém plácku ale i tak po 10 minutách byl přijímač mokrý z roztátého sněhu, který se tam nabral při vzletu/přistání
Teď pro jistotu vždycky přijímač obalím kusem mikrotenového sáčku a "zagumičkuji". Gyro ani serva na to netrpí, ale ten přijímač je u Blade 400 úplně otevřený.
Blade 400 3D; Spectrum DX6i
Re: Heli v zimě
RC_Rony píše:Teď pro jistotu vždycky přijímač obalím kusem mikrotenového sáčku a "zagumičkuji". Gyro ani serva na to netrpí, ale ten přijímač je u Blade 400 úplně otevřený.
Lepsi je obycejnej balonek