Jak nastavit HeadingLock, nebo normal gyro mód na DX6i
Jak nastavit HeadingLock, nebo normal gyro mód na DX6i
Ahoj, poradte mi pls, jak nastavit HeadingLock, nebo normal mód na gyru na DX6i vysilacce. Vsude se pise, ze se to nastavuje na vysilacce, ale nikde jsem to tam nenasel. Da se tam nastavit jen citlivost na packu GYRO, nebo pri prepinani F.Mode.
Blade 400 3D, T-rex 500 ESP, E-maxx brushless a pak mraky dalších, nevejde se mi to sem :-)
Napiš také jaké gyro máš. Ale obecně se to nastavuje citlivostí gyra.
Takový Logitec LT2100, potažmo Hitec HG5000 se nastavuje tak, že při zisku 100%-40% pracuje gyro v režimu HL. Při zisku gyra 30%-0% pracuje gyro v režimu normal.
Ale to vše píší v manuálu gyra.
Takový Logitec LT2100, potažmo Hitec HG5000 se nastavuje tak, že při zisku 100%-40% pracuje gyro v režimu HL. Při zisku gyra 30%-0% pracuje gyro v režimu normal.
Ale to vše píší v manuálu gyra.
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.
Gyro G110. Hele, dobrej poznatek, to mne nenapadlo, ze by to takhle mohlo fungovat, ale to tam ty paka proste nepisou. Mam prosly vsechny manualy. K vysilacce, ke gyru i k vrtulniku. Pisou tam spustu veci, ale konkretne jak prepnout mezi temito mody nepisou. Potrebuju to vedet i proto, abych mohl v normal modu nastavit neutral zadni vrtulky. Teda aspon sem se docetl, ze se nastavuje v normal modu a mechanicky nastavit delku tahla, aby se vrtulnik ve visu netocil. Je to tak? Mohl bych ten neutral nastavit i tak, ze bych servo zadni vrtulky zapojil misto gyra primo do prijimace? To by melo fungovat, ne?
Blade 400 3D, T-rex 500 ESP, E-maxx brushless a pak mraky dalších, nevejde se mi to sem :-)
Na tyto "keci" se vykašli.
Já to kdysi taky takto dělal - nastavil jsem gyro do režimu normal a šel s heli nahoru, kdys se mi začala stáčet, přistál jsem posunul servo k vrtulce a takto pořád dokola a nikdy se mi to nepovedlo přesně vyladit.
Postěžoval jsem si tedy u jednoho "kolegy" helináře (nebudu ho zde jmenovat) a dostal jsem úžasnou radu, tedy krom toho, že mě sprdnul, jakou volovinu to dělám.
Hovorově cituji: "Kurva, když už si koupím tak drahou věc, nechci se s ní babrat, chci aby makala ihned od nákupu". Má to svou logiku, přeci jen, když si půjdeš koupit nové auto, taky si ho pak nebudeš dodatečně seřizovat a montovat doma v garáži, prostě koupíš a jedeš.
Gyro se mechanicky při nákupu seřizuje tak, že trim musíš mít na nule (to je podmínka). Pak ho osadíš dle návodu (což je přesně v horizontální ose heli) na servo nasadíš ramínko, které musí být kolmo k ose táhla (jeho doladění neprováděj trimováním,ale v menu vysílače ve složce SUB TRIM). Ramíko na zadní vrtulce musí být také kolmo k táhlu (to nastavíš posunem serva po ocase). Na gyru si nastavíš citlivost (maximální citlivost se nastavuje tak, že se nesmí ocas houpat), pak si nastavíš dorazy, tak aby servo netáhlo za maximální mez. Nu a pak se nastavují jen "uživatelské profily" jako je použité servo speciální/digi/analog a rychlost samotného serva(umí Logitech2100), a revers otáčení/náběhu. Nu a vše je hotovo.
Tudíš jednoduše řečeno, vše musí mít pravý úhel (90°) - ramínko serva/táhlo, táhlo/smykátko(nebo osa zadního rotoru). Se zbytkem si poradí gyro samo. Já to takto nastavuji již nějakou dobu a pracuje to naprosto spolehlivě a nemusím se babrat s nějakým režimem "normal". On už výrobce heli sám počítá s tímto nastavením. Až to takto nastavíš, uvidíš sám, že zadní rotory mají při tomto nastavení malý náběh.
Já to kdysi taky takto dělal - nastavil jsem gyro do režimu normal a šel s heli nahoru, kdys se mi začala stáčet, přistál jsem posunul servo k vrtulce a takto pořád dokola a nikdy se mi to nepovedlo přesně vyladit.
Postěžoval jsem si tedy u jednoho "kolegy" helináře (nebudu ho zde jmenovat) a dostal jsem úžasnou radu, tedy krom toho, že mě sprdnul, jakou volovinu to dělám.
Hovorově cituji: "Kurva, když už si koupím tak drahou věc, nechci se s ní babrat, chci aby makala ihned od nákupu". Má to svou logiku, přeci jen, když si půjdeš koupit nové auto, taky si ho pak nebudeš dodatečně seřizovat a montovat doma v garáži, prostě koupíš a jedeš.
Gyro se mechanicky při nákupu seřizuje tak, že trim musíš mít na nule (to je podmínka). Pak ho osadíš dle návodu (což je přesně v horizontální ose heli) na servo nasadíš ramínko, které musí být kolmo k ose táhla (jeho doladění neprováděj trimováním,ale v menu vysílače ve složce SUB TRIM). Ramíko na zadní vrtulce musí být také kolmo k táhlu (to nastavíš posunem serva po ocase). Na gyru si nastavíš citlivost (maximální citlivost se nastavuje tak, že se nesmí ocas houpat), pak si nastavíš dorazy, tak aby servo netáhlo za maximální mez. Nu a pak se nastavují jen "uživatelské profily" jako je použité servo speciální/digi/analog a rychlost samotného serva(umí Logitech2100), a revers otáčení/náběhu. Nu a vše je hotovo.
Tudíš jednoduše řečeno, vše musí mít pravý úhel (90°) - ramínko serva/táhlo, táhlo/smykátko(nebo osa zadního rotoru). Se zbytkem si poradí gyro samo. Já to takto nastavuji již nějakou dobu a pracuje to naprosto spolehlivě a nemusím se babrat s nějakým režimem "normal". On už výrobce heli sám počítá s tímto nastavením. Až to takto nastavíš, uvidíš sám, že zadní rotory mají při tomto nastavení malý náběh.
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.
2lizard píše:...na servo nasadíš ramínko, které musí být kolmo k ose táhla (jeho doladění neprováděj trimováním,ale v menu vysílače ve složce SUB TRIM).
Nechci vypadat jako rejpal, taky priznavam ze se poustim na relativne tenky led, ale...
- Jakekoliv trimovani serva vrtulky pomoci vysilace nema u HL gyra zadny velky vyznam - vysilacem ovladas gyro, ne servo. To co gyro najde pri startu, to bere jako stred. (Teda minimalne to plati u GY401)
- V pripade serva vrtulky neni zadny velky rozdil mezi trimem a subtrimem. Teda az na to, ze v pripade subtrimu zustava EPA fixni, zatimco u trimu se posunuje spolecne se stredem serva. Ale to je v pripade vrtulky take bezpredmetne, protoze dorazy jsou definovany gyrem, ne vysilacem.
Subtrim ma vyznam spis u mixovanych kanalu, protoze patri vzdy ke konkretnimu kanalu (servu), kdezto trim patri k ovladane funkci ktera muze ovladat kanalu nekolik.
Ale je pravda ze subtrim by mel byt jinak pouzit k nastaveni stredove polohy (paklize to nelze udelat mechanicky)
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
S bodem "1" plně souhlasím, ale ty mu právě ten střed musíš určit, při nastavení. Ono vlastně gyro (pokud jej nepopleteš trimem) vždy dává střed, ale ten díky chybnému nastavení nemusí být vždy ten "optimální".
Nu a pokud jsem "kdysi" zadní vrtulku nastavoval v režimu normal a dotrimovával pomocí trimu, měl jsem velké problémy s tím, že gyro při zapnutí nedokázalo najít právě ten střed, neb mu trim dával pokyn, aby se stáčel na stranu uvedenou trimem a zůstával vždy v max. poloze.
Proto jsem zašel za uvedeným helinářem s prosbou o radu, jak se to vlastně nastavuje.
Na toto nastavení létám již rok a bez jakýchkoli problémů.
Nu a pokud jsem "kdysi" zadní vrtulku nastavoval v režimu normal a dotrimovával pomocí trimu, měl jsem velké problémy s tím, že gyro při zapnutí nedokázalo najít právě ten střed, neb mu trim dával pokyn, aby se stáčel na stranu uvedenou trimem a zůstával vždy v max. poloze.
Proto jsem zašel za uvedeným helinářem s prosbou o radu, jak se to vlastně nastavuje.
Na toto nastavení létám již rok a bez jakýchkoli problémů.
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.
Principielne v prijimaci (a tedy i gyru) nepoznas rozdil mezi stredem nastavenym trimem a subtrimem.
Co ale gyra poznas je moment, kdy s tim hejbnes zaziva (a je jedno jestli trimem nebo subtrimem). V tu chvili zacne gyro magorit, protoze si mysli ze chces bocit.
Co ale gyra poznas je moment, kdy s tim hejbnes zaziva (a je jedno jestli trimem nebo subtrimem). V tu chvili zacne gyro magorit, protoze si mysli ze chces bocit.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
kmarty píše:Principielne v prijimaci (a tedy i gyru) nepoznas rozdil mezi stredem nastavenym trimem a subtrimem.
Co ale gyra poznas je moment, kdy s tim hejbnes zaziva (a je jedno jestli trimem nebo subtrimem). V tu chvili zacne gyro magorit, protoze si mysli ze chces bocit.
Opětovně souhlas, ale toto pozná jen u trimu, nikoli u SUB Trimu.
Při použití trimu, si, jak správně píšeš, gyro myslí, že chceš zatáčet. Sub Trim na něj žádné takové negativní účinky nemá. Já mám třeba na svém HG5000 na trimu 0% a na subtrimu cca.20%, neb jsem potřeboval vyladit právě tu kolmost.
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.
Jak trim, tak subtrim zpusobi tutez zmenu sirky tehoz pulsu = pro prijimac (gyro) v tom neni rozdil. Jediny rozdil je ve vysilaci, kde se u subtrimu neceka ze se s nim bude hybat zaziva a obvykle je jemnejsi nez trim (alespon u futab jsou dva kroky na subtrimu rovny jednomu kroku na trimu). Plus teda to ovlivnovani dorazu, ale to je zase zalezitost pouze vysilace.2lizard píše:ale toto pozná jen u trimu, nikoli u SUB Trimu.
Tim ale nerikam ze kdyz uz je potreba pri nastavovani trimovat konkretni kanal ze to nemas delat subtrimem
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
Ohledne toho trimovani, v manualu se rika:
Trimovani neutralu pomoci trim a subtrim
Kdyz je gyro v HL modu, servo muze porad pomalicku jet k jedne strane (coz znamena, ze se vrtulnik zacina stacet), ikdyz je model na miste. Tento pohyb je normalni a muze byt minimalizovan subtrimem ve vysilaci.
2lizardovi: Jak jsi rikal, mozna ze to funguje tak, ze od nejakejch procent se gyro prepne do normal modu, ale co kdyz chci mit vetsi citlivost normal modu. Prece nemuze normal mod fungovat jen od 40% a niz...
Trimovani neutralu pomoci trim a subtrim
Kdyz je gyro v HL modu, servo muze porad pomalicku jet k jedne strane (coz znamena, ze se vrtulnik zacina stacet), ikdyz je model na miste. Tento pohyb je normalni a muze byt minimalizovan subtrimem ve vysilaci.
2lizardovi: Jak jsi rikal, mozna ze to funguje tak, ze od nejakejch procent se gyro prepne do normal modu, ale co kdyz chci mit vetsi citlivost normal modu. Prece nemuze normal mod fungovat jen od 40% a niz...
Blade 400 3D, T-rex 500 ESP, E-maxx brushless a pak mraky dalších, nevejde se mi to sem :-)
To tvé gyro neznám, ale LT2100 a HG5000 to tak má. On vlastně normál mod nemá vysloveně zisk. V normál modu gyro pouze vyrovnává reakci rotoru. Tudíž nereaguje na vnější vlivy jako je vítr.
S normál modem se moc nelítá, v letu ho používají jen při 3D akrobacii špičkový piloti.
Trim na servo vrtulky určitě nepoužívej, neb jak už bylo napsáno gyro v režimu HL si bude myslet, že chceš zatáčet a bude Ti servem otáčet směrem určeným vychýlením trimu, až do jeho maximální výchylky.
S normál modem se moc nelítá, v letu ho používají jen při 3D akrobacii špičkový piloti.
Trim na servo vrtulky určitě nepoužívej, neb jak už bylo napsáno gyro v režimu HL si bude myslet, že chceš zatáčet a bude Ti servem otáčet směrem určeným vychýlením trimu, až do jeho maximální výchylky.
Spectrum DX6iBlade mSRT-Rex250, T-Rex450PRO, T-Rex500Hyperion 0610i Duo IIa mnoho dalšího.
Re: Jak nastavit HeadingLock, nebo normal gyro mód na DX6i
Yopi píše:Ahoj, poradte mi pls, jak nastavit HeadingLock, nebo normal mód na gyru na DX6i vysilacce. Vsude se pise, ze se to nastavuje na vysilacce, ale nikde jsem to tam nenasel. Da se tam nastavit jen citlivost na packu GYRO, nebo pri prepinani F.Mode.
Resil sem uplne to same.Nastav si nizsi citlivost na 1 ( ja musel dat 39%) a pak uz prepnes gyro na normal a nastavis stred vrtulky.
Logo 600SX
mini Vbar 5.3 PRO
mini Vbar 5.3 PRO
Kdyz nastavim citlivost jak pises, tak KDE prepnu gyro na normal? Kde konkretne, v jake polozce, protoze v menu GYRO, jestli myslis ty dve polozky normal a stunt, tak tim se neprepina mod gyra, ale na jaky prepinac ma reagovat. Jestli na FLAP/GYRO, nebo F.MODE/GEAR. Tim si jenom volis, jestli si citlivost prepinas sam kdy chces packou FLAP/GYRO, nebo jestli se ti zmeni citlivost pri prepnuti F.MODE prepinace.
Blade 400 3D, T-rex 500 ESP, E-maxx brushless a pak mraky dalších, nevejde se mi to sem :-)