CZ nebo cina
- RadimHnilica
- Příspěvky: 2139
- Registrován: ned 16.01.2005 0:00
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
- RadimHnilica
- Příspěvky: 2139
- Registrován: ned 16.01.2005 0:00
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Radim
To znamena že ani čínské modely nejsou špatné. Proč mi nikdo tedy nedoporučil http://www.hobbyrcshop.cz/extra-330-arf ... ccm.p.aspx ?
- RadimHnilica
- Příspěvky: 2139
- Registrován: ned 16.01.2005 0:00
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radim
zdenal píše:To znamena že ani čínské modely nejsou špatné. Proč mi nikdo tedy nedoporučil http://www.hobbyrcshop.cz/extra-330-arf ... ccm.p.aspx ?
Pretože ten Velox je niekde inde ako modely s číny (aj extremfly)
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
-
Jiří Kolář-BAN1
- Příspěvky: 430
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Re: Radim
zdenal píše:To znamena že ani čínské modely nejsou špatné. Proč mi nikdo tedy nedoporučil http://www.hobbyrcshop.cz/extra-330-arf ... ccm.p.aspx ?
Ahoj
Ještě je tady jeden český výrobce katany viz http://www.volny.cz/jukamodel/ viděl jsem ji litat a uměla toho hodně,ale pozor nejsem akrobatický guru jako někteří.Na rukách jsem měl jeho Juky tu 2,2metrovou a 2,5metrovou.Lítaj skvěle i spracování je na velmi vysoké úrovni
Při koupi jsem se rovněž rozhodoval kterému letadlu dát přednost i když samotná cena nebyla nejdůležitější.
Hlavně preferují životnost modelu při běžném zacházení a to, aby nízká hmotnost nebyla na úkor pevnosti důležitých míst.
Toho, že by se ti Velox rozpadl při letu při rozumném používání výkonu motoru (ne kopač na plný apod. jak jsou někteří schopni) bych se nebál. Je pravda, že s hmotností je na tom velmi dobře, ale při intenzivnějším ostrém létáni vydrží tak max 2 sezony. Rovněž jeho přeprava na letiště bude velký problém a přepravním poškozením diky velké křehkosti se nevyhneš.
Podle mě to odlehčení už je až za rozumnou hranicí a pul kila nahoru by mu na letových vlastnostech vůbec neuškodilo. Byl navrhován na motor 35ccm a ten je výkonově úplně jinde než 50ka. O vybracích nemluvě.
Já jsem se rozhodl pro EDGEHO protože…..
-výrobce je Wild-Hare…v Americe velmi uznávaný výrobce dřevených letadel (pro Evropu PM Perfect Model...dle autorských práv)
-má dělenou výškovku
- opravdu pevná a promyšlená konstrukce
- možnost snadné montáže motoru + výfuk (MVVS 58…bez dovažovaní na ocas ..)
- variabilita montáže serv….(směrovka v tezisti + lanka, ocas+ krátká tahla, ap)
- uložení podvozku…opravdu se nevylomí, prostě funkční
- protože tyto letadla se prodávají opravdu ve velkých sériích a dlouho je ted v prodeji V3 kde je rada vychytávek na které se přišlo provozem (změna v oblasti křidélek, výše zmíněného podvozku, ocasní část, vylehčení…ap)
- nádrž v těžišti
- přístup k elektronice
- letadlo je velmi hezké
- letadlo je velmi chváleno prakticky od všech vlastníků na anglicky píšících forech
- na internetu je mnoho videi kde toto letadlo léta….a letá opravdu dobře.
- Bill Hampel…rovněž lětal s letadly této firmy
Mam tento model osazen MVVS 58ccm (váha přes 2kg) a kompletní model bez paliva váží 6630g (váženo bez kuželu a papučí)…
Nikde jsem extrémně s váhou nešetřil a používám 2x5 článku na přijímač a 1x4 na zapalování a i tak je váhá opravdu velmi dobrá
Motor pozžívám MVVS 58 + vrtule uhlík 24/10
Serva : křidélka 2x 8kg kov….výchylka 35st. oběma směry
výškovka 2x 10kg kov….výchylka asi 50st. oběma směry
směrovka 1x 15kg kov…výchylka na doraz
a něco na motor )))
Letadlo v uvedená konfiguraci startuje na 1/3 plynu po ujetí 2-3 metrů opravdu samo.
Přistáni je velmi pohodové diky nízké hmotnosti a velmi pomalém naprosto bezproblémovém letu. Není problém dotknout se koly na přesně určeném bodě a pro dojezd stačí ne víc než 3-4m.
V letu se chová naprosto neutrálně…mam ho seřízeno tak ze na 1/3 plynu velmi málo opadá na obě strany.
Přetáhnutí na pádové rychlosti dá opravdu už dost práce a spíše skloní předek a zrychlí, něž by spadlo po křídle
Pro pohodový let stačí trošku vyšší volnoběh…max 1/3 plynu
Nožák léta na rychlosti s málo vychýlenou směrovkou a i s velmi velkým náběhem trupu při obrovských výchylkách relativně pomalu. Při tomto prvku drží stopu a nemá tendenci se převracet. Ze začátku jsem létal bez papučí a trošičku táhl na břicho…s papučemi přestalo i toto
Ve visu je stabilní a pohodové
V klasickém harieru při pomalém letu se pohupuje, ale je velmi lehké jej zaletět a řízení v tomto prvku působí pohodově.
Utažené přemety prakticky jsou převalení přes těžiště s příslušnou prací motoru.
Autorotační obraty (zejména tlačené kopané výkruty) létám po stažení motoru na volnoběh a bez jakékoliv ztráty výšky.
Letadlo létá neuvěřitelně vývrtky…. jsou velmi ploché a pomale s minimálním poloměrem. Z malé výšky se jich zalétne hodně a tento obrat je přes svou jednoduchost efektní.
Z ploché vývrtky na zádech není problém zastavit klesání a s motorem se točit na místě.
Obecně..většinu letu létám na zvýšený volnoběh ….stoupavé prvky na 1/2 . Na viseni stačí půl plynu a ani při prudké akceleraci z visu nepoužívám plný plyn. Vlastně ani nevím jestli jsem ho tam za letu měl.
Většinou vůbec nezáleží na tom, jaké máš letadlo, a podobné konstrukce budou mít i podobné výkonové charakteristiky. Modeláři co diskutují na forech (RC Mania) jsou naprosto nekritičtí k sobě a svým schopnostem v drtivé většině . Jsou tam všichni 100% 3d piloti a pokud něco nezalétnou, je to v letadle…a nikdo si nepřipustí, že by to mohlo být i jinde. Navíc plno pilotu co jsem si všimnul, že ti radí co koupit lítají jen s EPP a takovéto, nebo podobné letadlo snad ani nevlastní… Radí co někde slyšeli, nebo co si jen myslí, že by asi tak mohlo být …
Kup si to, co se tobě líbí a čemu sám věříš. Nejlepší je když si koupíš takové letadlo co má někdo u vás na letišti a je s ním spokojen. Uvidíš ho jak léta a jak vypadá po nějaké době používání. To je jediná správná volba při koupi letadla pokud nechceš riskovat.
Jirka Kolář zná mě a viděl to letadlo ve vzduchu..proto ho doporučuje. Viděl i Veloxe, sám o něm vážně uvažoval.
Koupě a vybavení takového letadla není levná věc a radit Ti co si vybrat bych si netroufal ani náhodou. Je to jen na tobě, a věřím, že at si vybereš cokoliv budeš spokojený..a o nic jiného vlastně ani nejde .
PS. Ideální letadlo, co překoná všechny ostatní není…a nikdy nebude.
Hlavně preferují životnost modelu při běžném zacházení a to, aby nízká hmotnost nebyla na úkor pevnosti důležitých míst.
Toho, že by se ti Velox rozpadl při letu při rozumném používání výkonu motoru (ne kopač na plný apod. jak jsou někteří schopni) bych se nebál. Je pravda, že s hmotností je na tom velmi dobře, ale při intenzivnějším ostrém létáni vydrží tak max 2 sezony. Rovněž jeho přeprava na letiště bude velký problém a přepravním poškozením diky velké křehkosti se nevyhneš.
Podle mě to odlehčení už je až za rozumnou hranicí a pul kila nahoru by mu na letových vlastnostech vůbec neuškodilo. Byl navrhován na motor 35ccm a ten je výkonově úplně jinde než 50ka. O vybracích nemluvě.
Já jsem se rozhodl pro EDGEHO protože…..
-výrobce je Wild-Hare…v Americe velmi uznávaný výrobce dřevených letadel (pro Evropu PM Perfect Model...dle autorských práv)
-má dělenou výškovku
- opravdu pevná a promyšlená konstrukce
- možnost snadné montáže motoru + výfuk (MVVS 58…bez dovažovaní na ocas ..)
- variabilita montáže serv….(směrovka v tezisti + lanka, ocas+ krátká tahla, ap)
- uložení podvozku…opravdu se nevylomí, prostě funkční
- protože tyto letadla se prodávají opravdu ve velkých sériích a dlouho je ted v prodeji V3 kde je rada vychytávek na které se přišlo provozem (změna v oblasti křidélek, výše zmíněného podvozku, ocasní část, vylehčení…ap)
- nádrž v těžišti
- přístup k elektronice
- letadlo je velmi hezké
- letadlo je velmi chváleno prakticky od všech vlastníků na anglicky píšících forech
- na internetu je mnoho videi kde toto letadlo léta….a letá opravdu dobře.
- Bill Hampel…rovněž lětal s letadly této firmy
Mam tento model osazen MVVS 58ccm (váha přes 2kg) a kompletní model bez paliva váží 6630g (váženo bez kuželu a papučí)…
Nikde jsem extrémně s váhou nešetřil a používám 2x5 článku na přijímač a 1x4 na zapalování a i tak je váhá opravdu velmi dobrá
Motor pozžívám MVVS 58 + vrtule uhlík 24/10
Serva : křidélka 2x 8kg kov….výchylka 35st. oběma směry
výškovka 2x 10kg kov….výchylka asi 50st. oběma směry
směrovka 1x 15kg kov…výchylka na doraz
a něco na motor )))
Letadlo v uvedená konfiguraci startuje na 1/3 plynu po ujetí 2-3 metrů opravdu samo.
Přistáni je velmi pohodové diky nízké hmotnosti a velmi pomalém naprosto bezproblémovém letu. Není problém dotknout se koly na přesně určeném bodě a pro dojezd stačí ne víc než 3-4m.
V letu se chová naprosto neutrálně…mam ho seřízeno tak ze na 1/3 plynu velmi málo opadá na obě strany.
Přetáhnutí na pádové rychlosti dá opravdu už dost práce a spíše skloní předek a zrychlí, něž by spadlo po křídle
Pro pohodový let stačí trošku vyšší volnoběh…max 1/3 plynu
Nožák léta na rychlosti s málo vychýlenou směrovkou a i s velmi velkým náběhem trupu při obrovských výchylkách relativně pomalu. Při tomto prvku drží stopu a nemá tendenci se převracet. Ze začátku jsem létal bez papučí a trošičku táhl na břicho…s papučemi přestalo i toto
Ve visu je stabilní a pohodové
V klasickém harieru při pomalém letu se pohupuje, ale je velmi lehké jej zaletět a řízení v tomto prvku působí pohodově.
Utažené přemety prakticky jsou převalení přes těžiště s příslušnou prací motoru.
Autorotační obraty (zejména tlačené kopané výkruty) létám po stažení motoru na volnoběh a bez jakékoliv ztráty výšky.
Letadlo létá neuvěřitelně vývrtky…. jsou velmi ploché a pomale s minimálním poloměrem. Z malé výšky se jich zalétne hodně a tento obrat je přes svou jednoduchost efektní.
Z ploché vývrtky na zádech není problém zastavit klesání a s motorem se točit na místě.
Obecně..většinu letu létám na zvýšený volnoběh ….stoupavé prvky na 1/2 . Na viseni stačí půl plynu a ani při prudké akceleraci z visu nepoužívám plný plyn. Vlastně ani nevím jestli jsem ho tam za letu měl.
Většinou vůbec nezáleží na tom, jaké máš letadlo, a podobné konstrukce budou mít i podobné výkonové charakteristiky. Modeláři co diskutují na forech (RC Mania) jsou naprosto nekritičtí k sobě a svým schopnostem v drtivé většině . Jsou tam všichni 100% 3d piloti a pokud něco nezalétnou, je to v letadle…a nikdo si nepřipustí, že by to mohlo být i jinde. Navíc plno pilotu co jsem si všimnul, že ti radí co koupit lítají jen s EPP a takovéto, nebo podobné letadlo snad ani nevlastní… Radí co někde slyšeli, nebo co si jen myslí, že by asi tak mohlo být …
Kup si to, co se tobě líbí a čemu sám věříš. Nejlepší je když si koupíš takové letadlo co má někdo u vás na letišti a je s ním spokojen. Uvidíš ho jak léta a jak vypadá po nějaké době používání. To je jediná správná volba při koupi letadla pokud nechceš riskovat.
Jirka Kolář zná mě a viděl to letadlo ve vzduchu..proto ho doporučuje. Viděl i Veloxe, sám o něm vážně uvažoval.
Koupě a vybavení takového letadla není levná věc a radit Ti co si vybrat bych si netroufal ani náhodou. Je to jen na tobě, a věřím, že at si vybereš cokoliv budeš spokojený..a o nic jiného vlastně ani nejde .
PS. Ideální letadlo, co překoná všechny ostatní není…a nikdy nebude.