Asperatus F5J

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#16 Příspěvek od soarman »

Zase jsem vykouzlil příděl času, který musím rozdělit mezi ostatní povinnosti a Asperatuse, a pohnul s realizací rámečků serv pro klapky..
Standardní kombinace uhlíku a tvrzené překližky ..
1kl.jpg

..lepené uhlík-překližka-uhlík, s epoxidovanýmy závity pro šrouby M3
Hmotnost rámečku se šrouby cca 4g
2kl.jpg

3kl.jpg

Pozice v šachtě před lepením..
4kl.jpg

5kl.jpg
AVALON57
Příspěvky: 288
Registrován: stř 05.11.2014 9:53
Bydliště: S.M.

Re: Asperatus F5J

#17 Příspěvek od AVALON57 »

krásná práce :-) :-)
Avalon57
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11246
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: Asperatus F5J

#18 Příspěvek od TomasC »

Perfektní.. Máš tam spousty místa. Já se snažím v okolí serva vždy propojit horní a spodní povrch pro zvýšení tuhosti. Ale serva lepím jen na šlupičku potahu.
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#19 Příspěvek od soarman »

Hm..zajímavé..něco jako zpevňovací žebra u šachet.
Myslíš něco takového?
2pr.jpg

3pr.jpg

1pr.jpg

..pěkně na obou stranách.. je tam fakt dost prostoru..
4pr.jpg

No další profi vychytávka...člověk se má pořád co učit :wink:
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Asperatus F5J

#20 Příspěvek od shumi »

tomashr píše:Malá poznámka - MKS6100 jsou v F5J opravdu dobrá na ocasky a křidélka, ale na klapky je to hodně na hraně. Částečně i silou, ale hlavně rizikem očesání při tvrdém přistání, převody se mění docela často.
Ve výsledku se tahle serva na klapky užívají spíš jen u light a ultralight verzí, pro běžné hmotnosti se ale berou větší serva, třeba KST X10 mini ( https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3247 ).

Jo a na okraj - pokud bys fakt chtěl na klapky 10g serva, tak bych řekl, že levnější alternativa MKS od BlueBird (BMS-125VW) jsou robustnější a vydrží více. MKS jsou o něco lepší kvalitou ve smyslu přesnosti atd., to ano, ale skutečně bych řekl, že BlueBird je odolnější (má i větší průměr hřídele a tak), což je zrovna u klapek dost důležité.


Já bych ty serva BlueBird také nezatracoval teť ty nové BMS-115WV+ jsou oložiskovaná a na klapky proč ne.Nevím jak dnes,ale co jsem měl pár těch starších tak hůře středily.Můj kamarád co létá F5D v repre je myslím používá na výškovce.
Osobně mám pár serv BMS-A10V a snesou úplně na pohodu srovnání s kst a jím podobným.
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#21 Příspěvek od soarman »

Tady asi nejde o zatracování nebo nedoceňování různých typů serv, ani pohledů na jejich funkčnost, spolehlivost a přesnost. Věřím dokonce, že zažité kladné zkušenosti mají vliv na rozhodování a přijatelná cena to plně podporuje.
Nicméně, u mě platí stále ta tendence držet se starýho konzervativního pocitu bezpečí a spolehlivosti osvědčených značek. A pokud kompletuju finančně náročnější model, tento pocit se ještě zintenzivňuje :D
Ale to se týká mých rekreačních projektů a stařeckých návyků..., samozřejmně zdílím názory zdejší odborné veřejnosti a rád si šířím obzory :wink:
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#22 Příspěvek od soarman »

Stejným postupem se realizují serva do křidélek. Rámeček z uhlíku - 4 mm a základna 0,3 mm, epoxidované závity..hmotnost se šrouby M2 1,8g
sk1.jpg

sk2.jpg

sk3.jpg

Taktéž použito to šikovné zpevnění okolo šachet...
sk4.jpg

Následuje komplet vlepování servopohonu klapek a křidélek, a nastavení táhel..
Asperatus je v základu se zainstalovanými servokabely a konektory, což dost usnadní dokončení a seřízení křídel.
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11246
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: Asperatus F5J

#23 Příspěvek od TomasC »

Jasný, přesně tohle zpevnění/propojení potahů jsem myslel. Provedení máš perfektní.
ka2012
Příspěvky: 139
Registrován: pon 15.12.2014 23:07

Re: Asperatus F5J

#24 Příspěvek od ka2012 »

Také jsem na letošní sezónu pořídil toto krásné éro. Na doporučení p. Nadrchala serva KST DS135MG na křídlech a KST DS145MG ocas. Motor jsem vymyslel XPower F2919/10 Light, regul. Castle Talon 35 s vrtulí GM 1Ox6 na kuželu Pohoda let 30mm. Řízení a telemetrii letadla obstarává přijímač Spektrum AR8360T a Castle Telemetry Link.
Přílohy
S3.jpg
S2.jpg
S1.jpg
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#25 Příspěvek od soarman »

Tak je vidět, že Asperatus si své místo na nebi nachází :D ..super, jen se klidně pochlub více obrázky i zkušenostmi s tímto ryze fortelným made in czech modelem :wink:

Pár obrázků jak je uspořádáno skládání křídel s centroplánem, a ocasních kormidel - směrovky a výškovky.
op0.jpg

op1.jpg

Uhlíkové spojky se vzepětím 5 a 7 stupňů, podle povětrnostních podmínek a stylu letu..
op2.jpg

op4.jpg

op5.jpg

op3.jpg


Teď budu současně dolaďovat křídlo a řešit power management v kabině :arrow:
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#26 Příspěvek od soarman »

Vivat Asperatus :wink:
..nemůžu se až tak věnovat Rudouškovi jak bych chtěl ..hodně povinnosti..málo času, k zlosti :D
Tak zase něco z oblasti servořízení ocasního.
ds.jpg

Základní deska uhlík 1,5..a již avizovaná serva MKS 6100..šrouby M2, váha včetně serv 26g
ds0.jpg

ds1.jpg

ds2.jpg

Standardní úprava táhel na míru a instalace mosazných závitových koncovek pro vidličky
ds3.jpg

ds4.jpg
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#27 Příspěvek od soarman »

Hola,hola sezona volá :wink:
Po absolvování služebních povinností a chřipky neznámého původu jsem zas trochu pokročil.
Použil jsem Lipo od GensAce 3S 1300..
Pw1.jpg

Dostaly kabátek s uhlíkovou vizáží a úpravu konektorů pro atypické zapojování..
Pw2.jpg

Pw3.jpg

Pw4.jpg

Pw5.jpg

Hmotnost po úpravě cca 110g.
Pw6.jpg
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#28 Příspěvek od soarman »

Plato elektroniky k motoru je ze sklo-uhlíkové desky 1mm ..hmotnost zanedbatelná. Nese regulátor a konektor pro připojení akku..
Rozložení komponentů v kabině je již po těžištních zkoužkách přesně dané ...jemná korekce posouvání platem a lipo.
Mw1.jpg

Mw2.jpg


Mw4.jpg

Mw5.jpg

Mw6.jpg
Uživatelský avatar
soarman
Příspěvky: 181
Registrován: sob 18.03.2017 11:41

Re: Asperatus F5J

#29 Příspěvek od soarman »

Komplet se vkládá i vysouvá velice jednoduše..případná výměna regulátoru nebude problem.
Dw1.jpg

Dw2.jpg

Koncová čast, u plata na akku, bude zajištěna zámkem na šroub..čelo převodovky třemi torx šrouby M2,5 k přepážce.
Místo plastové pásky bude uchycení motoru k platu speciální hliníkovou stahovačkou.
Dw3.jpg

Probíhá nastavování regulace a motorové zkoušky..
Dw4.jpg

Dw5.jpg
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Asperatus F5J

#30 Příspěvek od tomashr »

Úplně upřímně - ta deska u motoru už je podle mne docela blbost z kategorie "hlavně, že to cool vypadá, funkčnost nikoho nezajímá".

Vážně si myslíš, že nebude problém s vytahováním XT60, který jde běžně ztuha? A vážně ti přijde jako dobrý nápad ten zakroucený kabel třikrát protažený dírkou v uhlíkové desce, kde se může krásně prodřít?

To, cos ukazoval předtím kolem serv atd., byly sice "hračičky", se kterými bych se nenamáhal, ale neřeknu proti nim ani slovo, za mne proč ne, vypadá to dobře a funkční to bude.
Ale tyhle poslední fotky kolem motoru se mi fakt nelíbí, omlouvám se :-(
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“