Asperatus F5J
Re: Asperatus F5J
Zase jsem vykouzlil příděl času, který musím rozdělit mezi ostatní povinnosti a Asperatuse, a pohnul s realizací rámečků serv pro klapky..
Standardní kombinace uhlíku a tvrzené překližky ..
..lepené uhlík-překližka-uhlík, s epoxidovanýmy závity pro šrouby M3
Hmotnost rámečku se šrouby cca 4g
Pozice v šachtě před lepením..
Standardní kombinace uhlíku a tvrzené překližky ..
..lepené uhlík-překližka-uhlík, s epoxidovanýmy závity pro šrouby M3
Hmotnost rámečku se šrouby cca 4g
Pozice v šachtě před lepením..
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11246
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asperatus F5J
Perfektní.. Máš tam spousty místa. Já se snažím v okolí serva vždy propojit horní a spodní povrch pro zvýšení tuhosti. Ale serva lepím jen na šlupičku potahu.
Re: Asperatus F5J
Hm..zajímavé..něco jako zpevňovací žebra u šachet.
Myslíš něco takového?
..pěkně na obou stranách.. je tam fakt dost prostoru..
No další profi vychytávka...člověk se má pořád co učit
Myslíš něco takového?
..pěkně na obou stranách.. je tam fakt dost prostoru..
No další profi vychytávka...člověk se má pořád co učit
Re: Asperatus F5J
tomashr píše:Malá poznámka - MKS6100 jsou v F5J opravdu dobrá na ocasky a křidélka, ale na klapky je to hodně na hraně. Částečně i silou, ale hlavně rizikem očesání při tvrdém přistání, převody se mění docela často.
Ve výsledku se tahle serva na klapky užívají spíš jen u light a ultralight verzí, pro běžné hmotnosti se ale berou větší serva, třeba KST X10 mini ( https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3247 ).
Jo a na okraj - pokud bys fakt chtěl na klapky 10g serva, tak bych řekl, že levnější alternativa MKS od BlueBird (BMS-125VW) jsou robustnější a vydrží více. MKS jsou o něco lepší kvalitou ve smyslu přesnosti atd., to ano, ale skutečně bych řekl, že BlueBird je odolnější (má i větší průměr hřídele a tak), což je zrovna u klapek dost důležité.
Já bych ty serva BlueBird také nezatracoval teť ty nové BMS-115WV+ jsou oložiskovaná a na klapky proč ne.Nevím jak dnes,ale co jsem měl pár těch starších tak hůře středily.Můj kamarád co létá F5D v repre je myslím používá na výškovce.
Osobně mám pár serv BMS-A10V a snesou úplně na pohodu srovnání s kst a jím podobným.
Re: Asperatus F5J
Tady asi nejde o zatracování nebo nedoceňování různých typů serv, ani pohledů na jejich funkčnost, spolehlivost a přesnost. Věřím dokonce, že zažité kladné zkušenosti mají vliv na rozhodování a přijatelná cena to plně podporuje.
Nicméně, u mě platí stále ta tendence držet se starýho konzervativního pocitu bezpečí a spolehlivosti osvědčených značek. A pokud kompletuju finančně náročnější model, tento pocit se ještě zintenzivňuje
Ale to se týká mých rekreačních projektů a stařeckých návyků..., samozřejmně zdílím názory zdejší odborné veřejnosti a rád si šířím obzory
Nicméně, u mě platí stále ta tendence držet se starýho konzervativního pocitu bezpečí a spolehlivosti osvědčených značek. A pokud kompletuju finančně náročnější model, tento pocit se ještě zintenzivňuje
Ale to se týká mých rekreačních projektů a stařeckých návyků..., samozřejmně zdílím názory zdejší odborné veřejnosti a rád si šířím obzory
Re: Asperatus F5J
Stejným postupem se realizují serva do křidélek. Rámeček z uhlíku - 4 mm a základna 0,3 mm, epoxidované závity..hmotnost se šrouby M2 1,8g
Taktéž použito to šikovné zpevnění okolo šachet...
Následuje komplet vlepování servopohonu klapek a křidélek, a nastavení táhel..
Asperatus je v základu se zainstalovanými servokabely a konektory, což dost usnadní dokončení a seřízení křídel.
Taktéž použito to šikovné zpevnění okolo šachet...
Následuje komplet vlepování servopohonu klapek a křidélek, a nastavení táhel..
Asperatus je v základu se zainstalovanými servokabely a konektory, což dost usnadní dokončení a seřízení křídel.
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11246
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asperatus F5J
Jasný, přesně tohle zpevnění/propojení potahů jsem myslel. Provedení máš perfektní.
Re: Asperatus F5J
Také jsem na letošní sezónu pořídil toto krásné éro. Na doporučení p. Nadrchala serva KST DS135MG na křídlech a KST DS145MG ocas. Motor jsem vymyslel XPower F2919/10 Light, regul. Castle Talon 35 s vrtulí GM 1Ox6 na kuželu Pohoda let 30mm. Řízení a telemetrii letadla obstarává přijímač Spektrum AR8360T a Castle Telemetry Link.
Re: Asperatus F5J
Tak je vidět, že Asperatus si své místo na nebi nachází
..super, jen se klidně pochlub více obrázky i zkušenostmi s tímto ryze fortelným made in czech modelem
Pár obrázků jak je uspořádáno skládání křídel s centroplánem, a ocasních kormidel - směrovky a výškovky.
Uhlíkové spojky se vzepětím 5 a 7 stupňů, podle povětrnostních podmínek a stylu letu..
Teď budu současně dolaďovat křídlo a řešit power management v kabině
Pár obrázků jak je uspořádáno skládání křídel s centroplánem, a ocasních kormidel - směrovky a výškovky.
Uhlíkové spojky se vzepětím 5 a 7 stupňů, podle povětrnostních podmínek a stylu letu..
Teď budu současně dolaďovat křídlo a řešit power management v kabině
Re: Asperatus F5J
Vivat Asperatus
..nemůžu se až tak věnovat Rudouškovi jak bych chtěl ..hodně povinnosti..málo času, k zlosti
Tak zase něco z oblasti servořízení ocasního.
Základní deska uhlík 1,5..a již avizovaná serva MKS 6100..šrouby M2, váha včetně serv 26g
Standardní úprava táhel na míru a instalace mosazných závitových koncovek pro vidličky
..nemůžu se až tak věnovat Rudouškovi jak bych chtěl ..hodně povinnosti..málo času, k zlosti
Tak zase něco z oblasti servořízení ocasního.
Základní deska uhlík 1,5..a již avizovaná serva MKS 6100..šrouby M2, váha včetně serv 26g
Standardní úprava táhel na míru a instalace mosazných závitových koncovek pro vidličky
Re: Asperatus F5J
Hola,hola sezona volá
Po absolvování služebních povinností a chřipky neznámého původu jsem zas trochu pokročil.
Použil jsem Lipo od GensAce 3S 1300..
Dostaly kabátek s uhlíkovou vizáží a úpravu konektorů pro atypické zapojování..
Hmotnost po úpravě cca 110g.
Po absolvování služebních povinností a chřipky neznámého původu jsem zas trochu pokročil.
Použil jsem Lipo od GensAce 3S 1300..
Dostaly kabátek s uhlíkovou vizáží a úpravu konektorů pro atypické zapojování..
Hmotnost po úpravě cca 110g.
Re: Asperatus F5J
Plato elektroniky k motoru je ze sklo-uhlíkové desky 1mm ..hmotnost zanedbatelná. Nese regulátor a konektor pro připojení akku..
Rozložení komponentů v kabině je již po těžištních zkoužkách přesně dané ...jemná korekce posouvání platem a lipo.
Rozložení komponentů v kabině je již po těžištních zkoužkách přesně dané ...jemná korekce posouvání platem a lipo.
Re: Asperatus F5J
Komplet se vkládá i vysouvá velice jednoduše..případná výměna regulátoru nebude problem.
Koncová čast, u plata na akku, bude zajištěna zámkem na šroub..čelo převodovky třemi torx šrouby M2,5 k přepážce.
Místo plastové pásky bude uchycení motoru k platu speciální hliníkovou stahovačkou.
Probíhá nastavování regulace a motorové zkoušky..
Koncová čast, u plata na akku, bude zajištěna zámkem na šroub..čelo převodovky třemi torx šrouby M2,5 k přepážce.
Místo plastové pásky bude uchycení motoru k platu speciální hliníkovou stahovačkou.
Probíhá nastavování regulace a motorové zkoušky..
Re: Asperatus F5J
Úplně upřímně - ta deska u motoru už je podle mne docela blbost z kategorie "hlavně, že to cool vypadá, funkčnost nikoho nezajímá".
Vážně si myslíš, že nebude problém s vytahováním XT60, který jde běžně ztuha? A vážně ti přijde jako dobrý nápad ten zakroucený kabel třikrát protažený dírkou v uhlíkové desce, kde se může krásně prodřít?
To, cos ukazoval předtím kolem serv atd., byly sice "hračičky", se kterými bych se nenamáhal, ale neřeknu proti nim ani slovo, za mne proč ne, vypadá to dobře a funkční to bude.
Ale tyhle poslední fotky kolem motoru se mi fakt nelíbí, omlouvám se
Vážně si myslíš, že nebude problém s vytahováním XT60, který jde běžně ztuha? A vážně ti přijde jako dobrý nápad ten zakroucený kabel třikrát protažený dírkou v uhlíkové desce, kde se může krásně prodřít?
To, cos ukazoval předtím kolem serv atd., byly sice "hračičky", se kterými bych se nenamáhal, ale neřeknu proti nim ani slovo, za mne proč ne, vypadá to dobře a funkční to bude.
Ale tyhle poslední fotky kolem motoru se mi fakt nelíbí, omlouvám se