Mil Mi-24
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Mil Mi-24
Zdravím zohnal som nezohnatelne trup mil mi 24 ktorú aj mechaniku Raptor upravenú na elektro prosím o radu či osadiť petilist a chvost trojlist,chcem vyrobiť aj nový podvozok neviem sa dopátrať aká to je približne mierka ak mal niekto tento model prosím o nieake rady...
Re: Mil Mi-24
Nezlob se na mě, ale to si neumíš vypočítat měřítko modelu?
Osobně bych se vyhnul původní koncepci náhonu ocasního rotoru přes dlouhý řemen. Četl jsem hodně stížností na přeskakování řemenu z důvodu nemožnosti jej dostatečně napnout. (trup pruží)
Osobně bych volil pro tuto velikost mašiny dvoulist na hlavní rotor a dozadu pro oko klidně třílist...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2lAyte-oMbs[/youtube]
Tady máš video mé mi-24 ve stejném trupu, ale mechanika t-rex 600 (prodloužená na 700)...
Bylo s tím dost trápení a k dokonalosti jsem to bohužel nikdy nedotáhnul a zbavil se toho... (problémy s vibracemi na křídlech)...
Osobně bych se vyhnul původní koncepci náhonu ocasního rotoru přes dlouhý řemen. Četl jsem hodně stížností na přeskakování řemenu z důvodu nemožnosti jej dostatečně napnout. (trup pruží)
Osobně bych volil pro tuto velikost mašiny dvoulist na hlavní rotor a dozadu pro oko klidně třílist...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2lAyte-oMbs[/youtube]
Tady máš video mé mi-24 ve stejném trupu, ale mechanika t-rex 600 (prodloužená na 700)...
Bylo s tím dost trápení a k dokonalosti jsem to bohužel nikdy nedotáhnul a zbavil se toho... (problémy s vibracemi na křídlech)...
Re: Mil Mi-24
Takže petilist vôbec neodporucate aj keď použijem silnejší motor z menším kv na 12s lipoa užšie listy z S profilom tie krídla sa určite budú dať nieako spevniť vystuhamy rozmýšľam použiť mechaniku protos 700 ak to tam vleze mám doma heli dvojlist aj trojlist v makete skoro žiaden rozdiel nebadam petilist už bude problém?
Re: Mil Mi-24
Hind mě nikdy nelákal ale mašina je to impozantní. Pár jsem jich lítat viděl, poslední byl ve Zlončicích 2021 ale ten člověk s tím snad později havaroval pokud jsem to na letošním srazu slyšel přesně. Byla to pádlovka s třílistou vrtulkou, zatahovací podvozek.
Odkaz na video a fotky :
viewtopic.php?f=113&t=75828&start=450
Pětilist určitě úplně jednoduchá věc není, ani levná. Já měl kliku že ho prodával švíco a pár dní jsem pak provozoval tři sady, všechno co pan Vorel v MSC postupně vyrobil. U třetího Hughese s mechanikou Raptor pětilist nezvládal 1000KV motor, dal jsem tam dvoulist a bylo po problému. Jako bonus byl lepší letový projev, přesně to čeho se drží švíco. Lítalo to opravdu líp. A kromě fotek to nehraje roli. Model jsem bohužel poškodil a na mechaniku se mi nechtělo shánět složitě díly přes ebay i když MSP mi říkal že část věcí je nahraditelná z Goblina.
Pětilisty z MSC byly jednodušší, hlava neodpružená, nahrazovaly to plastové gripy. Nedají se už sehnat, je to prostě slepá kolej s omezenou funkčností protože ložiska se podle stylu lítání a zátěže dokážou v gripech vymačkat a vůle se tak zvětšují a zvětšují. Samozřejmě nějaká kvalitní sada už ale stojí hodně peněz.
Odkaz na video a fotky :
viewtopic.php?f=113&t=75828&start=450
Pětilist určitě úplně jednoduchá věc není, ani levná. Já měl kliku že ho prodával švíco a pár dní jsem pak provozoval tři sady, všechno co pan Vorel v MSC postupně vyrobil. U třetího Hughese s mechanikou Raptor pětilist nezvládal 1000KV motor, dal jsem tam dvoulist a bylo po problému. Jako bonus byl lepší letový projev, přesně to čeho se drží švíco. Lítalo to opravdu líp. A kromě fotek to nehraje roli. Model jsem bohužel poškodil a na mechaniku se mi nechtělo shánět složitě díly přes ebay i když MSP mi říkal že část věcí je nahraditelná z Goblina.
Pětilisty z MSC byly jednodušší, hlava neodpružená, nahrazovaly to plastové gripy. Nedají se už sehnat, je to prostě slepá kolej s omezenou funkčností protože ložiska se podle stylu lítání a zátěže dokážou v gripech vymačkat a vůle se tak zvětšují a zvětšují. Samozřejmě nějaká kvalitní sada už ale stojí hodně peněz.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi-24
To je ten můj původní trup, co jsem prodal..
jinak měl jsem možnost létat tuhle mašinu jak s 5- listem, tak s 2- listem a rozdíl tam je logicky obrovský. Hodně záleží, co s tím chce člověk létat a zda je pro něj důležitější vzhled nebo letový projev. U 5- listů bych zdůraznil potřebu velmi účinné vrtulky a specifické letové vlastnosti poplatné danému uspořádání. Ale lze udělat všechno, akorát je dobré vědět, co to přinese a co vezme...
Re: Mil Mi-24
Neměl jsem žádný důvod švícovi nevěřit že je dvoulist lepší, viděl jsem to pak u Raptora z Olomouce. Nebe a dudy.
S pětilistem obrovský odběr, motor Kontronik 1080KV PYRO 600-11 se dost hřál, baterka dostávala zabrat a letový čas 5 minut tak tak, pro baterku bylo lepší 4,5 minuty. A to byly lehké laminátové souměrné listy, vrtulka 105mm od TT nestíhala vůbec. Koupil jsem lepší kompenzátor z SK a chystal se na přestavbu, mezitím tam dal dvoulist. Mašina šla najednou krásně zvolna, lítalo to mnohem líp, letově asi nejlepší maketa dosud protože i když vypadají Helisika a Maďar celkem dobře, na čistý letový projev se člověk docela nadře a stačí že nepatrně vypadne z tempa korekcí a je po parádě. Už jsem si zvykl nicméně na lítání s Raptorem jsem se těšil, jeden čas jsem ho bral i na haldu protože se dal unést a lítal pěkně, navíc se na to dalo koukat líp jak na motyku. S tím unesením nad lítáním jsem to letos v únoru přehnal a Raktora rozbil při triviální couvačce, úplně zbytečně. Ale na lítání s ním už nezapomenu.
Takže kdo netrvá na maketovosti za každou cenu, určitě si s dvoulistem zalítá pěkně a ušetří spoustu peněz za mechaniku i za listy. Já už dal za pětilisty příliš financí abych to vzdal, nějak jsem se s tím sžil a záleží mi na fotkách. Je to nicméně malý zisk za všechno to ostatní.
U pětilistu vychází 6S a 1000KV motor dost špatně, pak jedině 710KV nebo 670KV ale to zase točí už míň, ideální by bylo 830KV nebo tak nějak. Nebo si nechat motor navinout na konkrétní převod. A vrtulka bude vždycky problém, poměr 1 : 4,5 je minimum.
Tak držím palce při stavbě a vyladění pohonu, mašina je to krásná. Její tvar, členitost a celkový dojem jsou velmi výrazné a taky výhodné protože pozornost se pak tolik nesoustředí na hlavu a rotor. U jednoduchého civilního vrtulníku je to naopak, proto jsem na Hughese ten pětilist tolik chtěl. Ale dvoulist ( na snímku jsou polosouměrné ultraširoké Spin Blades 72mm ) lítal mnohem líp. Bylo to nezáludné, nepropadalo se to, výkon až až. Na snímku s pětilistem jsou ty uzoučké Spiny 35mm od švíca.
Pohledově je to větší rozdíl staticky na zemi než ve vzduchu viz fotky 1/250s a 1/320s . Lidské oko si rozdílu nevšimne skoro vůbec.
S pětilistem obrovský odběr, motor Kontronik 1080KV PYRO 600-11 se dost hřál, baterka dostávala zabrat a letový čas 5 minut tak tak, pro baterku bylo lepší 4,5 minuty. A to byly lehké laminátové souměrné listy, vrtulka 105mm od TT nestíhala vůbec. Koupil jsem lepší kompenzátor z SK a chystal se na přestavbu, mezitím tam dal dvoulist. Mašina šla najednou krásně zvolna, lítalo to mnohem líp, letově asi nejlepší maketa dosud protože i když vypadají Helisika a Maďar celkem dobře, na čistý letový projev se člověk docela nadře a stačí že nepatrně vypadne z tempa korekcí a je po parádě. Už jsem si zvykl nicméně na lítání s Raptorem jsem se těšil, jeden čas jsem ho bral i na haldu protože se dal unést a lítal pěkně, navíc se na to dalo koukat líp jak na motyku. S tím unesením nad lítáním jsem to letos v únoru přehnal a Raktora rozbil při triviální couvačce, úplně zbytečně. Ale na lítání s ním už nezapomenu.
Takže kdo netrvá na maketovosti za každou cenu, určitě si s dvoulistem zalítá pěkně a ušetří spoustu peněz za mechaniku i za listy. Já už dal za pětilisty příliš financí abych to vzdal, nějak jsem se s tím sžil a záleží mi na fotkách. Je to nicméně malý zisk za všechno to ostatní.
U pětilistu vychází 6S a 1000KV motor dost špatně, pak jedině 710KV nebo 670KV ale to zase točí už míň, ideální by bylo 830KV nebo tak nějak. Nebo si nechat motor navinout na konkrétní převod. A vrtulka bude vždycky problém, poměr 1 : 4,5 je minimum.
Tak držím palce při stavbě a vyladění pohonu, mašina je to krásná. Její tvar, členitost a celkový dojem jsou velmi výrazné a taky výhodné protože pozornost se pak tolik nesoustředí na hlavu a rotor. U jednoduchého civilního vrtulníku je to naopak, proto jsem na Hughese ten pětilist tolik chtěl. Ale dvoulist ( na snímku jsou polosouměrné ultraširoké Spin Blades 72mm ) lítal mnohem líp. Bylo to nezáludné, nepropadalo se to, výkon až až. Na snímku s pětilistem jsou ty uzoučké Spiny 35mm od švíca.
Pohledově je to větší rozdíl staticky na zemi než ve vzduchu viz fotky 1/250s a 1/320s . Lidské oko si rozdílu nevšimne skoro vůbec.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi-24
https://www.psg-dynamics.de/psg-pro-sca ... ale-tt..... uvažujem o tejto mechanické od tohto výrobcu má v ponuke aj viacliste hlavy možnosť nastaviť prevodový pomer samozrejme je to o dosť drahšie ako bežné akro mechaniky pozrel som si nieake recenzie a videá petilist žiaden problem lita to celkom pekne
Re: Mil Mi-24
Hlava https://www.psg-dynamics.de/psg-600-5-blatt.... listy by som volil od helitec pohon egodryft reg.hobywing 12s lipo,bec hobywing zadný rotor trojlist bohužiaľ v ponuke nemajú
Re: Mil Mi-24
PSG mechaniky a jejich doplňky vypadají moc dobře... určitě bych se toho nebál. O pětilistu se nedá říct, že by nelétal... je to o nuancích a v porovnání s dvoulistem je to prostě jiné.
Třeba tomu přijdeš na chuť a bude se ti to líbit více jak dvoulist... každému vyhovuje něco jiného a má jiné představy.
Určitě na tuto velikost mi-24 zvol listy min. 700 mm. (když jsem létal dvoulist, měl jsem tam dokonce 720 mm listy / nutno porovnat s délkou listů vrtulky, co použiješ).
Hodně zdaru
Třeba tomu přijdeš na chuť a bude se ti to líbit více jak dvoulist... každému vyhovuje něco jiného a má jiné představy.
Určitě na tuto velikost mi-24 zvol listy min. 700 mm. (když jsem létal dvoulist, měl jsem tam dokonce 720 mm listy / nutno porovnat s délkou listů vrtulky, co použiješ).
Hodně zdaru
Re: Mil Mi-24
Na stránkách PSG mají pouze sady Pin Blades po dvou listech ( 685 a 720mm ) , z toho pětilist se zárukou neseskládáš. Rapidy od MSC jsou hrozně těžké. Takže objednat jinde resp. přímo u Spin Blades. Tam 700mm bohužel nejsou aktuálně dostupné ani v jedné jakosti, výroba je v poslední době hodně špatná. Helitec nevyrábí vůbec až do konce ledna, avizuje dodávky pouze v rámci Německa. Snad se vyřeší problémy s obalama v rámci EU.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz