Mil Mi2 Vario

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#226 Příspěvek od Relax »

Prošel jsem si všechny fotky ale nikde není komplet mechanika i s nádrží. Je tedy "někde" vepředu, číslo "3/4 před hlavní hřídelí" mi toho moc neřeklo. 3/4 čeho ? Čím víc bude nádrž vepředu, tím víc se bude projevovat ne až tak pozitivně, protože heli musí být vyvážená i na stav kdy je v nádrži už jenom rezerva paliva kterou člověk logicky nevylítá pokud nenastane nějaký problém.

Když bude nádrž plná, těžiště vyjde úplně jinak ale taky to musí letět slušně. Kolik je tam paliva, půl litru ? U tak obrovského modelu se to projevuje naštěstí víc pozvolna ale roli to hraje.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#227 Příspěvek od haas »

Jsou tam dvě nádrže. Jedna hlavní 2.5 litru je pod mechanikou a hlavní hřídel je asi kus za jejím středem. Pokud rozdělím nádrž na čtvrtiny tak 3/4 jsou před hřídelí cca. A druhá nádrž 0.5 litru je součástí mechaniky, sem teče palivo z hlavní nádrže aby se eliminovalo riziko nasátí vzduchu při naklánění, protože nádrž je vysoká a palivo se saje ze dna.
Ta malá nádrž by měla zůstat vždy plná. Popřípadě ji lze použít jako rezervu v nouzi, ale ne úplně do dna.
Přílohy
Celkovy pohled
Celkovy pohled
Mala nadrz
Mala nadrz
Hlavni nadrz
Hlavni nadrz
Hlavni nadrz
Hlavni nadrz
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#228 Příspěvek od Relax »

Takto je nádrž hodně blízko hřídele a nemělo by to vadit. Rozpoznatelný posun těžiště na zadek v průběhu letu tam asi bude, tím spíš by to mělo být vyvážené alespoň na nulu bez paliva. Po startu se to bude řídit líp.

Mimo pravidla a limity se dá začít vyvážením na hřídel kdy to poletí bezpečně, opatrně rozlítat a pak se dá zkoušet jestli a kolik naložit ještě na předek tak aby to letělo dobře. Malá redukce balastu se dá získat tvarovým odlitkem olova, nalepeným nebo jinak upevněným přímo do čelní partie trupu. Pokud se zjistí přes dotazy nebo jinak že jsi s tou váhou pořád ještě v pohodě, rovnou bych to nepatrně těžší na předek udělal. Nikdy jsem neslyšel že je to pro vrtulník zbytečné, vždy naopak. Myslím si že co kus to originál a neplatí jedno všeobecné číslo.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
švíco
Příspěvky: 681
Registrován: sob 08.09.2012 13:54

Re: Mil Mi2 Vario

#229 Příspěvek od švíco »

Rozhodně doporučuji mít model vyvážený a v ideálním případě lehce těžší na předek.
Těžištěm více na čumák se dá také kladně ovlivnit chování bezpádlové jednotky.
PS: ta hmotnost je tedy dost brutální...
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mil Mi2 Vario

#230 Příspěvek od 11marty11 »

Těch max. 25kg je vč. paliva. Nad 25kg už musíš mít na to papíry.
Doporučuju vyvážit - líp se to chová trochu těžší na předek.
A 2.5 l kerosinu je 2 kg
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#231 Příspěvek od haas »

Tak pokud zkousim presouvat baterky a různě laborovat tak čumák mi vychází tak 0.4 až max 2 stupně nakloněný dolů ale zátěž je od 3,25 az 3,5kg dle kombinace. Takže nevím jestli mám přesouvat baterky dopředu a všechno překopat když ušetřím max asi 200-300 gramů to je můj odhad. Mám fakt obavy že bude chybět výkon.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#232 Příspěvek od Relax »

Pokud se k tomu zatím nevyjádřil nikdo s turbínou nebo podobně velkou heli chce to opatrnost. Když už nebyl propočet váhy předem, těžko teď něco zásadně změnit ale výkon by tam snad být měl. Možná by to chtělo jít step by step. Nehnat váhu hned za každou cenu na čumák ale na začátek jenom lehce před střed a nedal tam full nádrž paliva, zkusit 50% kdy se kilo nebo víc ušetří. Odhadneš výkon na kolektivu, člověk se zklidní protože jednak neriskuje plnou nálož a tím že máš bohaté zkušenosti, rychle zjistíš jak dál. Jestli dovažovat a postupně kolik. Maketa je profi vyrobená, lítají jich desítky, je to jiná situace než vlastní projekt kdy se člověk neopře právě o tahle čísla :-).

Držím palce, hlavně v klídku i když se to snadno řekne. Z hoďku dvě jedu prubnout Helisiku. Taky jsem to odkládal a až to poprvé přistane budu veselejší.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#233 Příspěvek od haas »

Tak jsem začal s přemístěním baterek ze zadní části hned dopředu za kokpit. Musím jen nadletovat kabely k becu. Pak musím držák palubovky udělat místo z duralu z oceli a trochu ho zvětšit. Jelikož držák je hodně v předu víc než olověné závaží tak bych mohl taky ušetřit nějakou váhu a navíc bude mít i funkci.
Abych baterky dostal do držáku musím sedačky které jsou přišroubované předělat na magnety a vždy je vytáhnout před zapojením baterek. Doufám že tak ušetřim 250 až 350 gramů.
Přílohy
9E7429FC-DEF7-436E-BAD9-4BE530DEAE57.jpeg
54F73BD8-A713-4815-8AB3-9488CC759ED0.jpeg
D9F89064-5AA0-4B4C-9170-A06842C7CA0F.jpeg
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#234 Příspěvek od Relax »

Tohle určitě pomůže :-). Nemá smysl řešit věci blízko těžiště, jakmile je to větší posun efekt je dobrý.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#235 Příspěvek od haas »

Snad jo, chtěl bych se dostat max na 3 kila zátěže. Už mám udělaný nový držák palubovky z oceli místo duralu a udělal jsem ho v maximálních možných rozměrech abych tu palubku tam nasadil. Váha toho držáku je 725gramů a je to nejvíc vpředu jak je to jen možné. Ještě dovnitř palubky je možné něco vložit nebo vlepit, tak uvidíme.
Přílohy
671FBCFC-790B-4DEB-84F7-F1B3E75C8642.jpeg
92F7CA53-53A3-4857-B433-F20A207BC7D9.jpeg
9C5CBC43-0A82-411F-BAB3-A7D107BB011F.jpeg
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#236 Příspěvek od Relax »

To je ale kovadlina :-). Pěkný.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#237 Příspěvek od haas »

Tak baterky přemístěny, závaží 1.7 kg pod podlahou v zašitém sáčku, dalších 700 gramů jako držák pakubky.Zbývající zátěž umístím do sáčku v palubce. Jaký mám zvolit tedy úhel pro vyvážení? 1.5 stupně dopředu? Těch 2-3 se mi zdá moc.

Světla už taky svítí.
Přílohy
47D711C8-6B8B-402D-A326-8B52F6BAA22C.jpeg
C2B8C357-A6F7-45CB-96B0-A4F458C26AEF.jpeg
48F8624B-EF08-4B67-87F8-3C4B7A7FB406.jpeg
A3799DCE-8446-4436-BD9D-158100448BF0.jpeg
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#238 Příspěvek od Relax »

Paráda :-). Na začátek podle mě 1,5 stupně stačí, uvidíš jestli to bude chtít víc. Já to mívám okolo dvou.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#239 Příspěvek od haas »

Udělal jsem vyvážení a mám tam 1.5 stupně bez paliva a s palivem (2.5litru) to je 1.9 stupně .

Přemýšlím jestli to ještě maličko zmenšit nebo ne. ??

Jinak celková změna v úspoře hmotnosti není tak velká. V původním provedení pro úhel 0.8 čumákem dolů jsem měl 3.5 kg olova. Nyní pro úhel 1.5 mám cca 2.95 kg olova.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#240 Příspěvek od Relax »

To se takhle univerzálně říct myslím nedá, podstatné je aby to bylo na čumák na první pohled vidět. Dost na to aby to letělo bezpečněji, pak uvidíš brzy jestli přidat nebo můžeš ubrat na zátěži.

Já to mám s váhou a pohonem taky dost nekomfortní, k tomu špatná účinnost vrtulky na jedné maketě. Váha skoro 10 kilo je na 600 prostě hodně. Přitom i tak to letí, stoupá. Když zvednu model natankovaný vodou v nádržích za hlavu, vůbec nechápu jak to může letět :-). Ale třeba budou ještě změny v pohonu, uvidím.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Odpovědět

Zpět na „Heli - makety“