Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Zpráva
Autor
PBS
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 19.11.2015 2:39
Bydliště: Praha 9

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#16 Příspěvek od PBS »

sampoalphascan píše:U devila 505 těch 16 mm mechanicky vychází. Kdysi jsem zkoušel postupně zkracovat a dá se dostat i na 12 mm. Nicméně pokud se to zkrátí pod 15 tak hrozí, že se očko sekne o hranu serva.

Nerozumím, jak je možné, že Ti to vychází. Mám páku serva předpisových 16mm. Mám na vysílači ATR 100%, ani podle nastavení vysílače v K-bar jsem to nijak výrazně neměnil. Přepákování u vrtulky je jasné, tam se nedá nic změnit. Stejně tak táhlo ocasem. Mechanicky sestavené a zapojené. Použité setové servo na vrtulku. A přesto, při pohybu kniplem se velmi rychle dostávám na mechanický doraz. A to na obě strany (protože i vycentrování přepákování je mechanicky ok). Takže nerozumím, jakto že Ti to sedí a nemusel jsi výrazně něco omezit - buď zkrátit páku serva, nebo snížit mechanické dorazy v řídící jednotce, nebo snížit ATR na vysílači. I MS Composit psal, že na goblin 500 standardně omezoval pohyb v řídící jednotce na 40-60, což by asi odpovídalo i tomu, jak mi to vychází. Opravdu jsi to nemusel výrazně redukovat?
Tomu problému s možným seknutím očka o hranu serva rozumím, to by opravdu mohl být problém.
Uživatelský avatar
sampoalphascan
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 11.10.2012 12:30
Bydliště: Ostrava

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#17 Příspěvek od sampoalphascan »

No, mám tam teď spirit tak to neověřím. Ale v combu je V-bar a lítá to přímo z krabice. Nicméně ty neřídíš servo ale jednotku a jednotka servo. A pokud se to jednotce nelíbí tak máš jen dvě možnosti. Buď to necháš tak jak je to v krabici tzn. 16 mm a nebo slezeš na 15 mm, níž bych ale nechodil kvůli tomu očku. Ono mechanicky to totiž vychází tak blbě, že ideální by bylo jít na 10 mm kvůli snížení průhybu táhla, ale to je science fiction protože bys musel čep hodit na druhou stranu páky a posunout servo od bočnice do středu. Není to moc dořešené s tímhle servem a pákou. Šel bych na nějaký kompromis a zkusil ve vzduchu jestli drží ocas dle tvých představ. Jinak já zkoušel i ocelové očka i menší očka a stejně pořád hrozí, že se očko sekne, drží v té poloze jen díky ohybu táhla a pnutí.
PBS
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 19.11.2015 2:39
Bydliště: Praha 9

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#18 Příspěvek od PBS »

Jo, popsal jsi to přesně, i s tím pnutím. Tady by mohlo pomoci posunout to servo k druhé bočnici (cca 6mm prostoru tam je, šlo by to asi udělat i s použitím delších šroubů a volných karbonových podložek například). Ale ještě by se mohlo táhlo tlouct o ten šroub držící ocasní trubku u trupu... tak nevím jestli by to pomohlo.
Jinak jednotce je to jedno, jen doporučovala zkrátit páku, což nejde, nechám tedy standardních 16mm páku a omezím to v řídící jednotce.
Uživatelský avatar
sampoalphascan
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 11.10.2012 12:30
Bydliště: Ostrava

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#19 Příspěvek od sampoalphascan »

Ještě je jedna možnost, dá se zkrátit páka na mechanice vrtulky. Stačí místo původního čepu s krčkem dát čep bez krčku. Já tam měl nějakou dobu čep a očko z protose. Ale i ten plast by šel sám o sobě zabrousit a nechat ten původní čep. Jen je třeba zkontrolovat jestli očko není tím plastem mechanicky omezeno. U toho čepu z protose to bylo opravdu na chlup. Prostě zkoušel jsem kde co, ale vždy jsem se nakonec vrátil k 16 mm a původním čepům. Ale dost hladkosti a lehkosti mechaniky pomůže čepy namazat a taky namazat táhlo u oka v ocasu. Hlavně když je to celé nové.
PBS
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 19.11.2015 2:39
Bydliště: Praha 9

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#20 Příspěvek od PBS »

No mám tam kovový upgrade na rameni u vrtulky, takže rameno nezbrousím (no jo, šlo by, ale...). Asi opravdu řeším blbosti, no jo moje první větší heli, tak jsem vykulenej.
Čep bez krčku by mohl taky lehce kolidovat v krajní poloze.
Ale dobrý tip je namazat táhlo v trubce, kde je přichyceno. A očka namazat všechny, i na cyklice třeba?
sinako
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 26.07.2012 12:58
Bydliště: Pardubice

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#21 Příspěvek od sinako »

Podle mě to maš jen špatně nastavený v jednotce. K-bar mám a s tímhle jsem neměl problém. Je tam asi 12 kroků které musíš nastavit. Nejdřív nastavuješ v záložce "Reciever" střed a rozsah pák ovladače, s tím nic neuděláš a pak v záložce "tail limits" nastavuješ doraz na obě strany kam až může servo jít. Nic víc bych s tím nedělal. Možná se pletu, mám to teprve od března ale takhle jsem to nastavil a je klid.
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#22 Příspěvek od dudaj »

sinako píše: Možná se pletu, mám to teprve od března ale takhle jsem to nastavil a je klid.


Ano pleteš se. Jako první odkontroluji skutečný rozsah serva a ocasního rotoru. Pokud nevyužívám na plné výchylky minimálně 3/4 dráhy serva
tak upravím délku vyložení pák tak, abych rozsah serva využil. Jednak mám ve výsledku jemnější krokování a jednak mám dispozici větší sílu.
Má to samozřejmě i souvislost s odběrem serva pod zatížením.
Teprve potom pokračuji tak jak popisuješ.
PBS
Příspěvky: 190
Registrován: čtv 19.11.2015 2:39
Bydliště: Praha 9

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#23 Příspěvek od PBS »

Ano, to jsem prošel, jenom při tom nastavení dorazu píše jednotka jako doporučení zkrátit páku, pokud jsou hodnoty pod 80 (což u mne je). Páku nechám jak je (viz možné mechanické limity očka), nastavím to jak mechanicky vychází a nebudu to dále řešit, díky.
sinako
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 26.07.2012 12:58
Bydliště: Pardubice

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#24 Příspěvek od sinako »

No nebudu se radši pouštět do vetších debat, nejsem zas takovej profík. Dudaj určitě má K-bar, tak bych radši dal na něj. Maximálně jsem si hrál s délkou táhla a všechno sedělo. Docela by mě pak zajímal letový projev toho Devila 505, taky jsem nad ním uvažoval.
Uživatelský avatar
sampoalphascan
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 11.10.2012 12:30
Bydliště: Ostrava

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#25 Příspěvek od sampoalphascan »

PBS píše:No mám tam kovový upgrade na rameni u vrtulky, takže rameno nezbrousím (no jo, šlo by, ale...). Asi opravdu řeším blbosti, no jo moje první větší heli, tak jsem vykulenej.
Čep bez krčku by mohl taky lehce kolidovat v krajní poloze.
Ale dobrý tip je namazat táhlo v trubce, kde je přichyceno. A očka namazat všechny, i na cyklice třeba?

Očka se standardně nemažou, časem se vymačkají samy, navíc pokud je mázneš tak musíš počítat s tím, že to bude lepit kdejakej bordel. Ale u nových oček a čepů na tom ocasu to jakýsi smysl mělo, začalo to chodit plynule bez cukání a s menším odporem. Ale není to nutnost, jak jsem psal, ono se to časem vychodí samo.
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#26 Příspěvek od dudaj »

sinako píše: Dudaj určitě má K-bar, tak bych radši dal na něj. Maximálně jsem si hrál s délkou táhla a všechno sedělo. Docela by mě pak zajímal letový projev toho Devila 505, taky jsem nad ním uvažoval.


K-Bar mám, ale nepoužívám ho. Nikdy se mi nepodařilo na něm naladit slušnej letovej projev. Ani na šestistovce, ni na 250.
Používám na všem Microbeasty a max spokojenost.


Letový projevy helin nejsou dnes ani tak o helině, jako o použité elektronice a listech a hlavně naladění uživatelem.
Teda nemluvím o odolnosti, hlučnosti převodů a podobně.
Uživatelský avatar
sampoalphascan
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 11.10.2012 12:30
Bydliště: Ostrava

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#27 Příspěvek od sampoalphascan »

Jj, microbeasty jsem kdysi lítal, ale už vím o dvou případech kdy jim hráblo, jednou u mě na trex 450 a nedávno kolegovi na spalováku 700 trex, hned po zapnutí šel bez varování motor do otáček.
S listy máš naprostou pravdu, já těď nasadil poprvé na devila setovky, a krom toho, že byly echt nevyvážené tak musím říct, že jsou kupodivu až nějak podezřele dobré.
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#28 Příspěvek od dudaj »

sampoalphascan píše:Jj, microbeasty jsem kdysi lítal, ale už vím o dvou případech kdy jim hráblo, jednou u mě na trex 450 a nedávno kolegovi na spalováku 700 trex, hned po zapnutí šel bez varování motor do otáček.


No ale Microbeast neovládá otáčky motoru. Ty řeší nastavení předvoleb plynu na vysílači.

Hrábnout mu může . Nejpravděpodobněji ovšem špatnou montáží (vibracema).
Uživatelský avatar
sampoalphascan
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 11.10.2012 12:30
Bydliště: Ostrava

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#29 Příspěvek od sampoalphascan »

A na to jsi, při vší úctě přišel jak?
IMG_20210725_214821.jpg
Přílohy
IMG_20210725_215103.jpg
page_15.jpg
Naposledy upravil(a) sampoalphascan dne ned 25.07.2021 21:51, celkem upraveno 1 x.
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Co je lepší? Zkrátit páku nebo omezit dráhu serva?

#30 Příspěvek od dudaj »

sampoalphascan píše:.....


Jednak netuším, cos mi chtěl poslat za .jpg .
Nicméně spíš mi popiš, jak jsi ty dospěl k názoru, že Microbeast řeší nějakej plyn.
Řeší kolektiv, ne plyn :wink: . Takže pokud šel kolegovi do otáček plyn, microbeast je v tom nevinně.
Ano mohl mít zapojenej pouze satelitní přijímač k beastu a ten pak rozkoduje signál a nahrazuje tím část přijímače. Ale s tím plynem nic nedělá. Jen převede ten signál do serv. Nic víc.
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“