Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderTiger
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Chválím barvu, vypadá luxusně!!!
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Díky, není špatná
. Hlavně se povedla trefit víc jak u Maďara, z toho mám radost.
Dnes jsem stříknul řezače drátů, ostruhu a pásek na kabině kam se zavedou ta zavětrování od řezačů. Není to sranda stříknout protože stříbrná a lak potřebují minimálně 3,5 baru, naopak oranžová lazura mezi 1-1,5 baru a hlavně by to chtělo jiné trysky. Na Colani což je německá pistole od verze Harder Steenbeck používám výhradně trysku a jehlu 0,4mm, tady by to sneslo 0,6 resp 0,2mm. Dát za to 2000 na ty čtyři detaily nemá smysl, kity už nedělám. U lazury mi to na nůž velkého řezáku prsklo a vyšlo to o štych tmavší, znát to asi nebude. Třetí fotka je už s lakem. Zjistil jsem že v lakovně to museli stříkat velmi jemně a několikrát aby měla lazura jemné zrno.
Problém mám s potiskama protože zřejmě hned tak nebudou a jsou dvě varianty. Buď to celé odložit na několik týdnů ( což nevydržím
) nebo to sestavit a potisky dát až potom. Jediné co nejde jsou dvě šikmé bílé antény, které jdou až skrz stříbrnou folii a s mechanikou se k nim šroubovákem zevnitř určitě nedostanu. Jediná možnost je nadávat tram vůbec mechaniku. Trup musí dostat i vnitřní černý nátěr, to pak smrdí týden dva a musí to mimo obytnou část domu. Tím že to lítalo měl jsem falešný pocit že to bude v cajku za pár hodin ale kdepak, seznam prací co dovyrobit, stříkat a řešit je na stránku A4, trochu mě to překvapilo. Taky výdech turbíny, dekly nádrží, je toho celkem dost a nechci to odbýt.
Pořád mi trochu vrtá přestavba zpátky na přímý převod, maketa netočí tolik a vrtulka by měla poměr 1:4,5. Takhle jsou jedinou šancí kratší listy.
Dnes jsem stříknul řezače drátů, ostruhu a pásek na kabině kam se zavedou ta zavětrování od řezačů. Není to sranda stříknout protože stříbrná a lak potřebují minimálně 3,5 baru, naopak oranžová lazura mezi 1-1,5 baru a hlavně by to chtělo jiné trysky. Na Colani což je německá pistole od verze Harder Steenbeck používám výhradně trysku a jehlu 0,4mm, tady by to sneslo 0,6 resp 0,2mm. Dát za to 2000 na ty čtyři detaily nemá smysl, kity už nedělám. U lazury mi to na nůž velkého řezáku prsklo a vyšlo to o štych tmavší, znát to asi nebude. Třetí fotka je už s lakem. Zjistil jsem že v lakovně to museli stříkat velmi jemně a několikrát aby měla lazura jemné zrno.
Problém mám s potiskama protože zřejmě hned tak nebudou a jsou dvě varianty. Buď to celé odložit na několik týdnů ( což nevydržím
Pořád mi trochu vrtá přestavba zpátky na přímý převod, maketa netočí tolik a vrtulka by měla poměr 1:4,5. Takhle jsou jedinou šancí kratší listy.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Nahrnula se práce a se sestavováním spíš paběrkuju, jediné pozitivum pomalého dokončení je natáhnutí nejzajímavější etapy, až to bude hotové co pak dál
. Dnes jsou aspon sestavené nádrže a zasilikonovaná propojovací měděná trubka, stříknutá základem na kov a lomenou stříbrnou od Dupli Color na auta. Kombinace oranžové metalízy, černé a stříbrné je pěkná.
Potřeboval jsem ohnout menší poloměr mosazné trubičky na ty hadicové signálky na bocích, se zapojením ohřevu plamenem se to povedlo líp. Jedna sice napraskla ale bude to dvojmo zasmrštěné a těžko by to tam sáklo, trhlinku vymáznu lehce silikonem. Silnější hadičky směr k čerpadlo a na ráhno chytily nějaký vnitřní lišej, sice je vyčistím ale bude to tam asi brzy znova, obzvlášť pokud bude do vody přimíchané potravinářské barvivo pro větší efekt.
Původně jsem chtěl dovnitř dát vinutý nerezový drátek jako imitaci předlohy ale asi se na to vykašlu. Navíc na fotce není úplně jasné jestli je ten drát uvnitř, v materiálu nebo až vně čiré hadice. Dost možná se zakalí i ta vodováha a nezbude než ji občas vyměnit za novou.
Potřeboval jsem ohnout menší poloměr mosazné trubičky na ty hadicové signálky na bocích, se zapojením ohřevu plamenem se to povedlo líp. Jedna sice napraskla ale bude to dvojmo zasmrštěné a těžko by to tam sáklo, trhlinku vymáznu lehce silikonem. Silnější hadičky směr k čerpadlo a na ráhno chytily nějaký vnitřní lišej, sice je vyčistím ale bude to tam asi brzy znova, obzvlášť pokud bude do vody přimíchané potravinářské barvivo pro větší efekt.
Původně jsem chtěl dovnitř dát vinutý nerezový drátek jako imitaci předlohy ale asi se na to vykašlu. Navíc na fotce není úplně jasné jestli je ten drát uvnitř, v materiálu nebo až vně čiré hadice. Dost možná se zakalí i ta vodováha a nezbude než ji občas vyměnit za novou.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Kromě zasmrštění zadní závitové tyčky m4 jsou nádrže sestavené. Zítra sundám hliníková víka, vyčistím vnitřek od zbytků hmoty PLA po vrtání na roháčky k vodoměrné hadičce. Musím je pořádně propláchnout aby mi pak nějaká neplecha nepřicpala trysky. Taky uvidím jak funguje signalizace hladiny vody, na to jsem celkem zvědavý. Původně jsem chtěl udělat víky z plexi a stříknout stříbrnou s tím že uprostřed vynechám malou plochu kudy uvidím kolik tam je vody ale jak se hadice zanesly, mohlo by se to stát i tady. Ale možná si víka zkusmo vyrobím, akorát to nebude odpovídat předloze. Víka jsem i tak dělal dvakrát. Zapomněl jsem že jsou stranově převrácená stran vrtání otvorů a udělal dva stejné kusy... Byly ale krátké, chyběly jim 2mm tak mě nová výroba zase tak nemrzela. Místo nůžek na plech jsem použil variantu ostrého většího řezáku několikrát do 1mm silného hliníkového plechu, pak jsem to střídáním ohýbání čistě odlomil a zabrousil.
Výdech trysky je trochu improvizace protože trup nemá odpovídající tvar, muselo by to vypadat úplně jinak. U modelu je trup zakrácený a zploštělý, pokud bych to uříznul podle fotek kdy končí trup úzkým lemem a mezerou k výdechu turbíny, výdech by vyšel hrozně velký. A trup by se dost zeslabil, chtělo by to zabudovat další žebro. Je to prostě krátké, muselo by se celé nastavovat ještě před plničem. Uvidím, třeba se toho dočká Raptor. Z plastového flexi připojení sifonu jsem našel dobrý průměr, pak už to šlo snadno. Zatím je to podstříknuté plničem a hliníkem, ještě se to bude patinovat. Vnitřek je matná černá Alkyton, stejně jako vnitřek trupu který jsem dnes taky doplnil kde chyběl.
Okna čeká černý lem natřený do maskování proužkem elektrikářské isolepy, napřed to na něčem vyzkouším. Zvažoval jsem zasmrštit tam naříznutou bužírku s lepidlem z Hornbachu, má to dvě rizika. Poškození laku horkým vzduchem, nerovnoměrná linie a okna by zmenšením světlosti přestala pasovat, jedině vyrobit nová. Lak nenapodobí charakteristický oblouček gumového pásku, to už bych chtěl moc.
Výdech trysky je trochu improvizace protože trup nemá odpovídající tvar, muselo by to vypadat úplně jinak. U modelu je trup zakrácený a zploštělý, pokud bych to uříznul podle fotek kdy končí trup úzkým lemem a mezerou k výdechu turbíny, výdech by vyšel hrozně velký. A trup by se dost zeslabil, chtělo by to zabudovat další žebro. Je to prostě krátké, muselo by se celé nastavovat ještě před plničem. Uvidím, třeba se toho dočká Raptor. Z plastového flexi připojení sifonu jsem našel dobrý průměr, pak už to šlo snadno. Zatím je to podstříknuté plničem a hliníkem, ještě se to bude patinovat. Vnitřek je matná černá Alkyton, stejně jako vnitřek trupu který jsem dnes taky doplnil kde chyběl.
Okna čeká černý lem natřený do maskování proužkem elektrikářské isolepy, napřed to na něčem vyzkouším. Zvažoval jsem zasmrštit tam naříznutou bužírku s lepidlem z Hornbachu, má to dvě rizika. Poškození laku horkým vzduchem, nerovnoměrná linie a okna by zmenšením světlosti přestala pasovat, jedině vyrobit nová. Lak nenapodobí charakteristický oblouček gumového pásku, to už bych chtěl moc.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Otestoval jsem nádrže, hadičky napřed vůbec nic. Došlo mi že se mohly ucpat trubičky při lepení a přesně to se stalo u těch nahoře. Tam se dá krásně dostat tak jsem zapracoval mikro frézkou a zubařským vercajkem, pomohlo to. Teď to ukazuje dobře, horní výstup by mohl být o něco výš a chce to čerpat pár vteřin déle. Tankování budu řešit asi z kanystru druhým čerpadlem co zbylo a dají se tam udělat rysky předem odměřeného množství.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zxl-VbZP948[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zxl-VbZP948[/youtube]
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Mezistavy. Vypadá to celkem dobře, ne všechno se daří. Rozlomil jsem anténu ve tvaru žraločí ploutve, budu to muset vyrobit z vrstvené preglejky a víc tmelit. Epoxidový tmel se hodí na jiné věci, je ale křehký v lomu. Chybějící kliky jsem se rozhodl vyrobit z měděného drátu kombinací pilování, ohýbání a rozklepání, u poslední akce jsem si zadělal na opravu poměrně těžkého svěráku. Údery kladiva z boku do čelistí způsobily ustřižení zápustných šroubů M6 s imbusem uvnitř a odvrtat se mi povedlo jenom jeden z nich. Druhý byl boj, závity dodrbané. Bláhově jsem si myslel že udělám do čelisti dvě díry vedle - kdepak, Je to kalené, ostrý vrták neměl žádnou šanci. Nakonec jsem provrtal 5,4mm skrz naskrz až ven a závity jsou patřičně dlouhé. Vidět to bude, hlavně že to bude fungovat. Kupovat kvůli takové ptákovině nový svěrák se mi rozhodně nechtělo.
Čerpadlo dostalo po prohrabání všech špajzů a krabic s tím co preventivně nevyhazuju pár dílů které se minimálně barevně a z části tvarově vztahují k předloze, tohle mi úplně stačí. Ještě budu vyrábět něco co nevím jak nazývají, těžko asi filtr, spíš nějaké zvýšení tlaku nebo uzávěr, nedává to smysl ale je to výrazný maketový prvek. Podlouhlá nádoba zhruba na 1/3 hadičky k ráhnu, ukotvené to je zavěšením k trupu. vedle ovládání bambi vaku a závěsu k odhození zátěže nebo nákladu.
Antény budu osazovat až budou kompletní, u těch horních musím počkat na stříbrnou folii. Podle fotek by měl být interiér trupu bílý, ještě to musím promyslet stejně jako slabý nástřik smoke sprejem. Někdy koncem týdne by měla dorazit folie z jaké udělal okna na Bella švíco. vylisuju minimálně ta zadní, která chyběla. Jenom nevím jestli dělat to výrazné vyboulení podle fotek, radši bych to nechal plošší a použil to tak i na Raptora, který zadní okna rovněž nemá.
Při lepení spojovací trubky do nádrží jsem byl líný jít juknout na komp jaký tam byl úhel výtoku, škoda. Zalepil jsem to o nějakých 15 stupňů víc dolů takže přívodní hadice dělá směrem k čerpadlu oblouk. Tlakování bude v pohodě ale zůstane tam troška vody kterou už čerpadlo nevezme a nelíbí se mi jak to vypadá. Pochybuju že bych s tím ještě pohnul, silikon drží většinou moc dobře. Navíc bych riskoval netěsnost, to už spíš rozebrat, očistit a celé znova.
Čerpadlo dostalo po prohrabání všech špajzů a krabic s tím co preventivně nevyhazuju pár dílů které se minimálně barevně a z části tvarově vztahují k předloze, tohle mi úplně stačí. Ještě budu vyrábět něco co nevím jak nazývají, těžko asi filtr, spíš nějaké zvýšení tlaku nebo uzávěr, nedává to smysl ale je to výrazný maketový prvek. Podlouhlá nádoba zhruba na 1/3 hadičky k ráhnu, ukotvené to je zavěšením k trupu. vedle ovládání bambi vaku a závěsu k odhození zátěže nebo nákladu.
Antény budu osazovat až budou kompletní, u těch horních musím počkat na stříbrnou folii. Podle fotek by měl být interiér trupu bílý, ještě to musím promyslet stejně jako slabý nástřik smoke sprejem. Někdy koncem týdne by měla dorazit folie z jaké udělal okna na Bella švíco. vylisuju minimálně ta zadní, která chyběla. Jenom nevím jestli dělat to výrazné vyboulení podle fotek, radši bych to nechal plošší a použil to tak i na Raptora, který zadní okna rovněž nemá.
Při lepení spojovací trubky do nádrží jsem byl líný jít juknout na komp jaký tam byl úhel výtoku, škoda. Zalepil jsem to o nějakých 15 stupňů víc dolů takže přívodní hadice dělá směrem k čerpadlu oblouk. Tlakování bude v pohodě ale zůstane tam troška vody kterou už čerpadlo nevezme a nelíbí se mi jak to vypadá. Pochybuju že bych s tím ještě pohnul, silikon drží většinou moc dobře. Navíc bych riskoval netěsnost, to už spíš rozebrat, očistit a celé znova.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
vypadá to úžasně
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Škoda že se nesehnala nová kabina, to bude zbytečná kaňka a smoke to bohužel nezachrání. Mají to puze v Singapuru nebo Barazílii, samé obchodně skvělé destinace....
Třeba jí časem ještě někde seženu a nechám stříknout i když tahle barva se prý téměř trefit nedá, zpravidla se stříká znova celé auto. Je to hlavně tím že po laku se mění intenzita oranžové lazury která mírně ztmavne a nedá se to odhadnout. I když se dělají průběžné vzorky a ty se stříkají lakem a hlavně toho laku potřebuje víc než normální metalíza. Jsou to profíci a i tak jsem včera našel na podvozkových nohách několik stékanců laku. Vidět to naštěstí nebude protože je to výhradně uvnitř ale je vidět jak velké množství ho tam je potřeba. U karoserie je to snazší, tady u té členitosti a detailu se musí při stříkání dostat i dovnitř a někde je ho pak už moc. Hlavně obdivuju tu rovnoměrnost nástřiku lazury kdy není žádná partie trupu světlejší nebo tmavší, to se mi nepovedlo ani na pitomých řezácích lan. Musí mít hodně velký tlak, jemnou trysku a odstup - a hlavně roky praxe
. Postupně to spíš prášit než stříkat a dokonale propojovat.
Škoda že je tak tmavá kabina na Raptorovi které by tam sedla. Je to ale moc a výsledný dojem by to úplně zkazilo, potvrdila mi to vizualizace. A to je to v reálu možná ještě větší rozdíl viz srovnání s Maďarem. Intenzita zatmavení je vidět na byť neostrém snímku.
Ty řezače lan jsem včera ještě osadil a šikmé vzpěry musím předělat, šablona se asi popovezla a jedna strana nesedí přesně, nezanořuje se do trupu jak by měla. Tyhle věci člověka hrozně naštvou, tam se nedá nic opravit, tmelit a tak. U téhle barvy je navíc všechno hrozně vidět.
Třeba jí časem ještě někde seženu a nechám stříknout i když tahle barva se prý téměř trefit nedá, zpravidla se stříká znova celé auto. Je to hlavně tím že po laku se mění intenzita oranžové lazury která mírně ztmavne a nedá se to odhadnout. I když se dělají průběžné vzorky a ty se stříkají lakem a hlavně toho laku potřebuje víc než normální metalíza. Jsou to profíci a i tak jsem včera našel na podvozkových nohách několik stékanců laku. Vidět to naštěstí nebude protože je to výhradně uvnitř ale je vidět jak velké množství ho tam je potřeba. U karoserie je to snazší, tady u té členitosti a detailu se musí při stříkání dostat i dovnitř a někde je ho pak už moc. Hlavně obdivuju tu rovnoměrnost nástřiku lazury kdy není žádná partie trupu světlejší nebo tmavší, to se mi nepovedlo ani na pitomých řezácích lan. Musí mít hodně velký tlak, jemnou trysku a odstup - a hlavně roky praxe
Škoda že je tak tmavá kabina na Raptorovi které by tam sedla. Je to ale moc a výsledný dojem by to úplně zkazilo, potvrdila mi to vizualizace. A to je to v reálu možná ještě větší rozdíl viz srovnání s Maďarem. Intenzita zatmavení je vidět na byť neostrém snímku.
Ty řezače lan jsem včera ještě osadil a šikmé vzpěry musím předělat, šablona se asi popovezla a jedna strana nesedí přesně, nezanořuje se do trupu jak by měla. Tyhle věci člověka hrozně naštvou, tam se nedá nic opravit, tmelit a tak. U téhle barvy je navíc všechno hrozně vidět.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Večer pár antén a zařízení k postřiku na trase k ráhnu. Se spodním zábleskem a anténou vedle se mi povedla pěkná minela. V zaujetí jak daleko od nohy a středu to bude jsem úplně zapomněl, že když to budu montovat břichem nahoru - abych se k tomu dobře dostal, přehazují se strany
. Takže sice pěkně zalepené a přišroubkovaná anténa - ale obráceně. Že to tak nechám jsem dokázal zvažovat do pěti vteřin, taková kaňka by to ale dost pokazila. Nezbylo než měřit a vrtat pěkně znova, liché otvory pod hliníkovým krytem se využijí na maketový konektor toho zařízení k postřiku. Na závěr zadní žraločí ploutvička vedle funkčního konektoru XT30 k čerpadlu.
Prodejce folií sebou pěkně hodil ráno jsem to platil a zítra by to mělo dorazit, budou se lisovat okna. Tedy až vybrousím kopyta na vytlačení a vytvaruju rámeček imitující trup. není to totiž rovina tak jsem zvědavý jak to půjde. Možná ohnu větší oblouk z hliníku a přes něj nalepím menší šablonu jako rám okna. Akorát nevím jestli folii ohřát pistolí nebo v troubě, s pistolí dělám dost často, tohle chce ale větší rovnoměrnost aby se to vytáhlo pravidelně.
Prodejce folií sebou pěkně hodil ráno jsem to platil a zítra by to mělo dorazit, budou se lisovat okna. Tedy až vybrousím kopyta na vytlačení a vytvaruju rámeček imitující trup. není to totiž rovina tak jsem zvědavý jak to půjde. Možná ohnu větší oblouk z hliníku a přes něj nalepím menší šablonu jako rám okna. Akorát nevím jestli folii ohřát pistolí nebo v troubě, s pistolí dělám dost často, tohle chce ale větší rovnoměrnost aby se to vytáhlo pravidelně.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Dnes dorazila folie, vypadá úplně ideálně. Švíco mi taky poslal info že to nahříval horkovzdušnou pistolí což je značné usnadnění práce. Největší oříšek byl jak okna vyrobit podle aktuálních křivek trupu, začal jsem těmi zadními která jsou jednodušší resp. souměrnější těsně před a za oknem. Kvalitní karton z plastové palety se hodil stejně jako na začátku při sestavení makety nádrží.
Konstrukce je vcelku jednoduchá, co se týká pracnosti vychází 80% času na přípravu a zbytek na lisování, které zdržuje jenom kotvení folie šroubky. Je to pracnější než oboustranné lepicí pásky, formy se ale nepoškozují.
Extrudovaný polystyren je hodně choulostivý, broušení na čelní brusce na hrubé odebrání většího přesahu hmoty je záludné. Papír 80 mi jeden kus málem zbaštil
. Nezbylo než říznout další kus. Pro udržení profilu a zanoření formičky jsem po obvodu zapíchnul tenké drátky, celkem se to osvědčilo. Jinak se na formičku musí dávat hodně pozor, stačí kontakt s čímkoliv a je tam defekt nebo rýha, Stačí se na ní špatně podívat
. Skladování bude bezpečné snad jedině v rámečku a pod jedním hotovým výliskem, stažené dvěma středními šroubky.
První výlisek byl slušný, zlobil ale okraj který se zvlnil a narovnal jsem ho do použitelného stavu klasickou elektronickou žehličkou na Oracover, vytáhnul jsem jí snad po deseti letech. Hned mě napadlo že přesah folie musím nějak odclonit od tepla a tak jsem vyrobil ještě vnitřní rámeček z malířské lepenky tl.2mm. Ohýbá se mnohem hůř jak ta s oboustranným křídovým povrchem, má tendenci se lámat. Napřed jsem posunul o 2mm distanční drátky, jinak by bylo okno u ty 2mm plošší. Další okno bylo už perfektní, dvakrát jsem to zopakoval a mám celkem 1+3 kusy. Pistolí je lepší nahřát materiál ne až tak naplno. Jak změkne, folie se lehce prověsí a lisování se dá zopakovat 2-3x kdy se postupně přidává tam kde by to bylo málo a kontroluje z lícní strany. Výhoda je že opětovným nahřátím se folie nevrací zpátky jako polykarbonát z něhož lisuju třeba kryty diod, tam je někdy značný odpad než to konečně vyjde.
Pravé přední okno je připravené, zbývá formička kde bubu muset 20mm silný polystyren zdvojit nebo spíš koupit silnější aby mi lepený spoj nedělal problémy při broušení.
Konstrukce je vcelku jednoduchá, co se týká pracnosti vychází 80% času na přípravu a zbytek na lisování, které zdržuje jenom kotvení folie šroubky. Je to pracnější než oboustranné lepicí pásky, formy se ale nepoškozují.
Extrudovaný polystyren je hodně choulostivý, broušení na čelní brusce na hrubé odebrání většího přesahu hmoty je záludné. Papír 80 mi jeden kus málem zbaštil
První výlisek byl slušný, zlobil ale okraj který se zvlnil a narovnal jsem ho do použitelného stavu klasickou elektronickou žehličkou na Oracover, vytáhnul jsem jí snad po deseti letech. Hned mě napadlo že přesah folie musím nějak odclonit od tepla a tak jsem vyrobil ještě vnitřní rámeček z malířské lepenky tl.2mm. Ohýbá se mnohem hůř jak ta s oboustranným křídovým povrchem, má tendenci se lámat. Napřed jsem posunul o 2mm distanční drátky, jinak by bylo okno u ty 2mm plošší. Další okno bylo už perfektní, dvakrát jsem to zopakoval a mám celkem 1+3 kusy. Pistolí je lepší nahřát materiál ne až tak naplno. Jak změkne, folie se lehce prověsí a lisování se dá zopakovat 2-3x kdy se postupně přidává tam kde by to bylo málo a kontroluje z lícní strany. Výhoda je že opětovným nahřátím se folie nevrací zpátky jako polykarbonát z něhož lisuju třeba kryty diod, tam je někdy značný odpad než to konečně vyjde.
Pravé přední okno je připravené, zbývá formička kde bubu muset 20mm silný polystyren zdvojit nebo spíš koupit silnější aby mi lepený spoj nedělal problémy při broušení.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
K vytažení většího profilu oken to chtělo jednoduchou věc, rozšířit asi o 5-6mm vnitřní falc horní krycí lepenky s posunutím šroubků tak aby se ohřál další materiál který se vytáhne směrem dovnitř a dolů. První kus se ještě nepovedl, dělení folie A4 na čtyři díly abych z ní zvládnul čtyři zadní okna to nedával, folie se na pár milimetrech držení vytrhla a zbortila. Nezbylo než oželet materiál a jet na polovinu folie tak jako přední okna. Tím problém odpadl a vytáhnout okna víc ven už nebyl problém. Akorát jsem musel rámeček podložit aby se zvětšil odstup šablony, na takovou produkci už byly svislá vyztužená žebra moc krátká a střed okna by narazil na stůl.
Včera jsem měl pocit že materiál se s každým dalším ohřevem vrací zase zpátky a smršťuje se, není to tak. Naopak lze postupným ohřevem přidávat podle potřeby. Drátky jsem vyřadil ze hry, jednak to vadí a stejně se tlakem na formičku velmi snadno prořezávají měkkým polystyrenem a ztrácí to smysl. Lepší je postupovat na několikrát a přidávat, materiál sice rychle chladne ale po rychlé kontrole se svižně dohřeje, nemusí se ani vypínat pistole. Některá okna - hlavně ta vyboulenější která tam budou jsem dělal třeba na pětkrát. Z osmi archů A4 mi zbyly 1 a 3/4, další okna lisovat zatím nebudu.
Včera jsem měl pocit že materiál se s každým dalším ohřevem vrací zase zpátky a smršťuje se, není to tak. Naopak lze postupným ohřevem přidávat podle potřeby. Drátky jsem vyřadil ze hry, jednak to vadí a stejně se tlakem na formičku velmi snadno prořezávají měkkým polystyrenem a ztrácí to smysl. Lepší je postupovat na několikrát a přidávat, materiál sice rychle chladne ale po rychlé kontrole se svižně dohřeje, nemusí se ani vypínat pistole. Některá okna - hlavně ta vyboulenější která tam budou jsem dělal třeba na pětkrát. Z osmi archů A4 mi zbyly 1 a 3/4, další okna lisovat zatím nebudu.
Naposledy upravil(a) Relax dne čtv 27.05.2021 21:37, celkem upraveno 1 x.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Na heli to vypadá pěkně, bohužel je mnohem víc vidět rozdíl "kvality" přední kabiny. Uvidím jestli to trochu neschová smoke, bude ale příliš slabý než aby zafungoval a vlastně ani tmavý by tomu zásadně nepomohl. Nerovnoměrné mléčné zakalení bude vidět vždycky, tomu nepomůže žádné leštění. Zkoušel jsem papír 2000, leštěnku, nic nefunguje. Je to špatné uvnitř materiálu. Zřejmě zreagoval krycí barvou kterou na to dal předchozí majitel, část šla dolů mechanicky, něco chemií což tomu taky neprospělo. Škoda že to tam stříkli, v podstatě nechápu proč. Asi aby nebylo vidět dovnitř, podle mě to stejně nevypadalo dobře.
Výroba kabiny lisováním by chtěla formu, originál dokonale naseparovat aby se nepoškodil, zatím do toho nejdu. Je to velký kus materiálu, asi by bylo jednodušší udělat formu celku a pak vytáhnout na pozitivu dejme tomu čtyři části, ty pak sesadit, slícovat a slepit. V jednom kuse to asi je příliš velká výzva, nedovedu si to reálně představit. Je tam řada prolisu, zřejmě se to dělá mezi dvoudílnou formu.
Teď budu testovat smoke sprej Tamiya přestříknutý do kvalitní pistole a tou na folii. Origo sprejem jsem stříkal auto, prskalo to až běda.
Výroba kabiny lisováním by chtěla formu, originál dokonale naseparovat aby se nepoškodil, zatím do toho nejdu. Je to velký kus materiálu, asi by bylo jednodušší udělat formu celku a pak vytáhnout na pozitivu dejme tomu čtyři části, ty pak sesadit, slícovat a slepit. V jednom kuse to asi je příliš velká výzva, nedovedu si to reálně představit. Je tam řada prolisu, zřejmě se to dělá mezi dvoudílnou formu.
Teď budu testovat smoke sprej Tamiya přestříknutý do kvalitní pistole a tou na folii. Origo sprejem jsem stříkal auto, prskalo to až běda.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Moc pěkný výsledek, mám radost, že ti taky ta technika funguje! Hodně tomu napomáhá materiál, dělalo se mi s tím moc pěkně!
Jen takový nápad, co takhle vylisovat jednotlivé segmenty mezi rámováním přední části kabiny a původní kabinu rozřezat a segmenty vlepit? Bude to sice práce, ale když si toho vylisuješ víc, tak máš velkou zásobu i na další mašiny pro strýčka příhodu...
Jen takový nápad, co takhle vylisovat jednotlivé segmenty mezi rámováním přední části kabiny a původní kabinu rozřezat a segmenty vlepit? Bude to sice práce, ale když si toho vylisuješ víc, tak máš velkou zásobu i na další mašiny pro strýčka příhodu...
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Ty jsi ale filuta
. Možná by to šlo a vlastně bych ani nemusel stříkat kabinu. Vyrobit formu a kopytu, na něj natáhnout jednotlivé části a slepit. Akorát by se musela kabina vytmelit uvnitř, je tam žlábek a spoléhat se že bude folie držet na milimetrovém obloučku, to asi těžko. Když by se to dělalo hodně pomalu a pečlivě, mohla by to kabina přečkat.
Vteřiňák to myslím slepí dobře, jenom ho dát málo nebo tak akorát. A je jenom jeden pokus.....
.
Kryt na diodu se mi zrovna suprově nepovedl, já mám tendenci preferovat aby to dobře drželo takže ho dám trochu víc
. Ten materiál A4 je suprovej a dobře se s ním pracuje, moc díky za typ.
Vteřiňák to myslím slepí dobře, jenom ho dát málo nebo tak akorát. A je jenom jeden pokus.....
Kryt na diodu se mi zrovna suprově nepovedl, já mám tendenci preferovat aby to dobře drželo takže ho dám trochu víc
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Vestavba TREX550E do maket. trupu Hughes MD-530 ThunderT
Spíš než tmelení bych preferoval vylaminování rámu zevnitř uhlíkovým rovingem... a máš rám pevný jako skála 