Konstrukce motoru, chyba začátečníka v uchycení RAY 2826

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce motoru, chyba začátečníka v uchycení RAY 2826

#16 Příspěvek od DAF »

Ano, trochu jsem to zesílil, ale vypadalo to, že vás to opravdu překvapuje. Samozřejmě každý zasah do plynulosti tvaru znamená zásah do průběhu napětí a čím ostřejší přechody, tím větší napěťové špičky. Jak jsem psal, dalo by se to obejít, nebo nahradit. Otázkou je ovšem cena. Vyrobci se honí po lepších výkonech a nižších cenách. Navic výrobu mohou dělat lidé, kteří jsou jen zaškolení.
A pokud jde o poškození hřídele provozem, pár hřídelí jsem už také měnil, ale když říkám pár, je to skutečně v počtu jednotek. Jak došlo k jednotlivým poškozením, si dnes už nepamatuju. Jestli to bylo drcnutím vrtule o zem, už nevím. V každém případě to beru jako "riziko podnikání". Raději vyměním ohnutou hřídel, než kupovat celý poškozený motor, nebo opravovat vylomenou motorovou přepážku.
Hitec Aurora 9X
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“