Náhrada mig400S + převodovky za brushless

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#16 Příspěvek od DAF »

Hele, bavíme se o větroni, nebo o stíhačce? 2826 a 2830 by mohly mít dostatek výkonu pro větráka s 3/4 kila hmotnosti. 2836 dle mého názoru to bude mít výkonu až moc. 2830, podle výrobce, dokážou zvládat modely o hmotnosti 1000 g, což o třetinu přesahuje hmotnost jeho modelu. Sice jsem podrobně nestudoval parametry tebou navrhovaného motoru, ale nejvyssi možná hmotnost větráka 1100 g také značně přesahuje zadání. A třeba můj (značně menší) Turnigy 2826 ma deklarovaný vykon také 200 W a v pohodě tahá stejně těžký motorák. Pro větráka, bez akrobatických ambicí, by mohl stacit i na hmotnost mezi 800 až 900 g. Ale je to jen názor.
Hitec Aurora 9X
dratek
Příspěvky: 978
Registrován: úte 08.08.2017 19:47
Bydliště: JABLONECKO

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#17 Příspěvek od dratek »

I můj názor že je to víc než předimenzovaný motor na větráčka těchto rozměrů :roll: :lol:Tento motor mi tahá 1.1 kg těžkou placku rádoby stihadla. :)
Uživatelský avatar
bida
Příspěvky: 504
Registrován: úte 29.06.2004 0:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#18 Příspěvek od bida »

bida píše:s klidem tam dej https://eshop.satria.cz/satria/eshop/44 ... 2836-9-70g
vrtule 10/6 3S li-pol 2200mah(li-ion 2600),reg 20A,

mám to tam už mnoho let,má to cca 150W a je to paráda.
dratek
Příspěvky: 978
Registrován: úte 08.08.2017 19:47
Bydliště: JABLONECKO

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#19 Příspěvek od dratek »

Jo pokud ti to vyhovuje tak je to jen dobře.Nejsem větroňář mám jen ALPHU a tak by mně zajímalo co znamená u větroně že je to"paráda"mít tenhle motor s 10"vrtulí a 3s baterkou.Docela bych se bál že když bych to ohulil tak něco shoří. Používám vrtuli 9" baterku 2s a stoupá to víc než dobře ale je to jen můj pohled na věc.
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#20 Příspěvek od DAF »

O tom nikdo nepochybuje, jen si myslím, že ten motor je (nebo může být) dost (zbytečně) silný. Já třeba vycházel z těchto motorů, a jejich parametrů - https://2114988612.s1.eshop-rychle.cz/M ... p-d847.htm, https://2114988612.s1.eshop-rychle.cz/M ... 0-d877.htm. Teď jsem pořídil dva tyto https://emotors.cz/cs/outrunner/4656-le ... unner.html motory. A při volbě jsem uvažoval i o tomto https://emotors.cz/cs/outrunner/4658-le ... unner.html motoru. Až se ještě malinko oteplí, půjdu je otestovat v praxi, zatím jsem je zkusil jen v dílně a evidentně budou mít tah dostatečný (myslím, že tam bude i přebytek výkonu).
Jinak tvůj motor má v parametrech deklarováno až 200W a ty říkáš, že má jen 150. Mnou použitý 2826 má 205W a i jsem tuto hodnotu naměřil při testu (takže ty Wattíky opravdu má).
Osobně si myslím, že vhodnou volbou motoru řady 2826 nebo 2830 nic nezkazí. Při volbě 2836 už bude mít nejspíš nadbytek výkonu. Tvůj motor jsem v ruce neměl, tak nemůžu posoudit, jak se v modelu chová a co zvládne. A nakonec, nějaké informace tazatel dostal, nechť si je přebere a rozhodne se sám. Ale pro zajímavost bych docela rád po čase slyšel, tedy přesněji zde četl, co vybral, jak moc model upravoval a jak je se zvoleným motorem spokojen.

Petře, když máš dobře zvolený regl k danému motoru, správnou vrtuli a dobré chlazení, tak by se ti při ohulení nemělo nic moc co spálit. Navíc u větráků máš motor na plno vždy jen na relativně krátkou chvíli, než to dostaneš nahoru, kam chceš (teď, když je strop 100 m, tak to trvá fakt jen pár vteřin :lol: ), tak se to ani nemá moc čas pořádně ohřát.
Hitec Aurora 9X
dratek
Příspěvky: 978
Registrován: úte 08.08.2017 19:47
Bydliště: JABLONECKO

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#21 Příspěvek od dratek »

Snad máš Pavle pravdu asi ten větrák se 700g hmoty ten régl na těch 100m neudře ani na plný kotel ale já jsem ho oddělal i s réglem 40A kdy jsem mu naložil vrtuli 11/9 :oops: možná v rámci možná nad rámec možnosti motoru kdy jsem ho měl zabudovaný v té moji největší placce cca1700x1400mm a 1,4kg :D protože se mi zdálo že se to moc plazí s vrtulí 9/6 no a proto jsem to trochu zeštíhlil na 1,1 kg ale žádná výhra to taky nebyla, :roll: holt neleštěné bubliny mají odpor. Toť jen tolik k tomu motoru :idea:
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada mig400S + převodovky za brushless

#22 Příspěvek od DAF »

No jo! Ale ty jsi tam dal klacek větší, než malý, tedy větší vrtuli, než doporučenou. To se pak nediv, jestli jsi to utavil! Já měřil Turnigy, protože doporučený klacek byl 8x4 a nějak se mi to v letu nelíbilo. Koupil jsem větší, nechce se mi do sklepa to ověřovat, ale i podle toho, co je jinak v nabídce, to je 8x6. Preventivně jsem to změřil a wonoto šlo. Max. proud byl v limitu, nehřálo se to víc, než je zdrávo a při běžném čumilském poletování zprava doleva a obráceně, jsem měl znatelně víc stažený plyn, a tím i delší letový čas, nehledě na lepší stoupání. Kdyz dáš klacek s o 2 palce větším průměrem i stoupáním, tak se nediv, že jsi na tom pak mohl grilovat špekáčky :lol: . Kdyby to bylo jen o palec sem, nebo tam, ale ne sem i tam, tak se ti to možná nestalo.
Hitec Aurora 9X
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“