Infinity Evo F5J

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 2445
Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#376 Příspěvek od Kuba78 »

BoŠ píše:Předpokládám, že výškoměr nebude jen gps, takže se rychlost dá vypočítat z rychlosti klesání.


no to prave nevim. gps-f1675 co ma graup na displeji podle internetu ma barometricky sensor, takze by to asi melo byt presne, presto se i me zda tech 200kmph na takovyhle ero celkem dost, je otazka zda barometr funguje jen na vario a rychlost treba pocita jen z udaju GPS a ta je na vysku dost nepresna. nevim, proto se zeptam. ale treba je to mozny, treba to fakt umi upalovat takhle rychle.
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#377 Příspěvek od LV »

Dzordzik píše:Ahoj Peťo, o existenci Wasabi vím, naživo jsem ho ještě létat neviděl, ale já měl na mysli video s tímto setupem. Můžeš mi poslat link na to video? Na stránkách výrobce jsem ho neviděl. A klidně do SZ, ať to tady neplevelíme OT. Děkuju.

To video je v tom linku na FB
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#378 Příspěvek od graup15 »

Upaluje to fakt rychle.
Ten udaj je z GPS.. Kdy to nejdriv potopim kolmo dolu.. Cca 2s,pak lehce pritahnu do klesani cca 60 st.. A to je ten udaj.
Uz jsem s ni letel i 205km/, ale vic se mi nikdy nepodarilo, proste to vic neleti.. Ani kolmo dolu, ale pri kolmo dolu, neni cim merit. Vario je asi dost nepresne. Diky extremne rychle zmene tlaku v trupu.
Rozhodne mi to je vcelku fuk, dulezite je, ze muzu z termiky odfrcet radne rychle kdyz je potreba.
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

Re: Infinity Evo F5J

#379 Příspěvek od LV »

graup15 píše:... dulezite je, ze muzu z termiky odfrcet radne rychle kdyz je potreba.

Tak. To je pre termičák dôležité, teda okrem samotného nastúpania do "nejakej" výšky.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Infinity Evo F5J

#380 Příspěvek od creagel »

graup15 píše:Teda bomba hmotnost..Pokud to pujde zkus trošku rozvést to nastavení motýla (předpokládám diferenciaci)..(o nic jiného u V ocasu nejde). Jo a gratuluji . Infinity je opravdu fajn mašina.
Já dneska taky byl a nádhera..první letošní pulkilometříky :-)
A co se mi na ní taky líbí, prostě jsem ji v pul kiláku potopil dolů a ve 300m vybral. Těch 199km/h zvládla jak nic.
Tak by mi docela zajímalo, jak je na tom s pevností ta tvoje ultra lehoučká.


Neni to nic specialniho - jen doladeni tak, jak jsou standardni vychylky od vyrobce. Ja mel az moc velke vychylky a navic malou diferenciaci. Co jsem ale nove zkusil, tak ke smerovce primixovat na vnitrnim kridle v zatacce cca 1mm celou odtokovku dolu. Zatim s tim mam naletano malo, ale pocitove jsou ty zatacky pouze smerovkou lepsi.

Jeste ale musim poladit teziste a vyskovku. Dneska jsem zkousel lehce potlacit, ale na nejake zavery je brzo - foukalo kolem 4m/s a chtelo by to spis klid.

Co jsem aspon zmeril, tak je stoupani prazdneho EVO a plne balastovaneho. Myslim ze na zavody mam vykonu az az a takhle vysoko opravdu chodit nebudu :)
Přílohy
Stoupavost plne nalozeneho EVO
Stoupavost plne nalozeneho EVO
Stoupavost prazdneho EVO
Stoupavost prazdneho EVO
Uživatelský avatar
mch
Příspěvky: 93
Registrován: pát 13.11.2009 0:00
Bydliště: Čtyřkoly

Re: Infinity Evo F5J

#381 Příspěvek od mch »

Co jsem ale nove zkusil, tak ke smerovce primixovat na vnitrnim kridle v zatacce cca 1mm celou odtokovku dolu.

Pokud mohu přispět, tak toto se řeší, až když všechny snahy o seřízení selhaly a přesto křídlo padá do zatáčky a kroužení je pracné, což svědčí o špatném návrhu velikosti motýla, nebo letadla jako celku, a to mě u Infinity Evo nějak neštimuje a zvlášť, když jsi teprve na začátku. Zkus nejdřív najít čisté optimum bez kontra berliček.
PRESTIGE 2PK UltraLight (1120-1260), Light (1430-1850), Windy (1540-2100), Demon F3F
Uživatelský avatar
creagel
Příspěvky: 1168
Registrován: ned 03.05.2009 0:00
Bydliště: Sedlcany

Re: Infinity Evo F5J

#382 Příspěvek od creagel »

Vim. Jen jsem to chtel po debate s Bohousem vyzkouset a je to proste lepsi :) Taky proto to mam na blbe dostupnem vypinaci, abych si na to nezvykal :D Ono i to teziste asi budu chvilku hledat. Jen ted musim najit na trenovani jinou plochu, protoze kam jsem jezdil je ted mimo muj rajon :(
Uživatelský avatar
michalv
Příspěvky: 583
Registrován: stř 21.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Re: Infinity Evo F5J

#383 Příspěvek od michalv »

U toho mixu si myslel celou odtokovku, kdyz das pravou smerovku, tak aby sla odtokovka na pravem kridle dolu?
Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti
Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#384 Příspěvek od graup15 »

Jo, přesně tak...už mi o tom říkal Bohouš.
Směrovku do leva....a na levém křídle vztlakovku dolů, tzn proti směrovce.
Účel je, že na křídle směřujícím do zatáčky je menší vztlak a menší rychlost. Tak mu trošičku toho vztlaku přidáš.
Mělo by tě to trošku podržet. Musíš brát v potaz,že F5J točí zatáčky na velmi malých rychlostech. Hranice kdy to žuchne do zatáčky je velmi ostrá.
Tímhle opatřením by se měla ta hranice trošku otupit. Ale !!!
Je to opravdu pro fajnšmekry...Ondráš změnu nepozná ani omylem :-) :-)
A trošku o přínosu pochybuji taky. Už jsem to taky zkoušel a nějak mi to nepřesvědčilo .
RC_FB
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 20.02.2020 19:21

Re: Infinity Evo F5J

#385 Příspěvek od RC_FB »

Možná zdaleka nejen vztlakovku, ale křidélko, o fous víc než klapku. Není to na každé počasí, spíš asi takové to "moc nefouká, převaluje se to a i když vzduch viditelně stoupá, moc to nenese" a člověk ke standardní výchylce termika II přidá 2-3 mm a je to ku prospěchu. Zkusil jsem to na podzim proporcionálně ke směrovce, nijak moc to neladil (nebylo kdy)-a dokázalo to fungovat tak dobře, až jsem se divil... Když se rozfoukalo, tak samozřejmě letadlo o to naklapkované křídlo "zakopávalo" a chování do větru/od větru byl potrat...

Edit: Jako tak dobře, že že bank byl kolem 5-7° (vzepětí ucha, ani ne) a konec vnitřního křídla stopalcovky opisoval kroužek tak 60 cm v průměru a šlo by míň. Ještě mít ruce, které by to dokázaly udržet...
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#386 Příspěvek od graup15 »

Dost by mi zajimal vztah hmotnosti modelu na toto specificke nastaveni.
RC_FB
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 20.02.2020 19:21

Re: Infinity Evo F5J

#387 Příspěvek od RC_FB »

V tom neposloužím, nalítal jsem s tím asi hodinu jedno odpoledne. 753 gramů, FAI plocha asi 46,7 dm2. Když začalo pofukovat, 803 gramů-a pak začalo pofukovat tak, že to bylo hodně kontraproduktivní (4-6 m/s)

Ale jsem si jistý, že čím lehčí, tím výraznější přínos v klidném počasí. Nejen kvůli vztlaku, ale i odporu.
Protože v opravdu těsném kroužení je odpor vnitřního křídla podstatně menší, než vnějšího-a odpor vnějšího letadlo "vytahuje" ze zatáčky, což vyžaduje korekci směrovkou (odpor navíc). Čím menší hmota a setrvačnost, tím výraznější.
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100
Uživatelský avatar
jirinovo
Příspěvky: 767
Registrován: pon 06.06.2011 0:00
Bydliště: Odolena Voda

Re: Infinity Evo F5J

#388 Příspěvek od jirinovo »

plochá zatáčka se dá udělat i jenom směrovkou, v tomto případě motýlem. I když to není moc účinné, funguje to. Éru pomůžu křidélky a potom směrovka. Zmenší se odpor křídla, opadání je menší. Utaženou zatáčku to ale neudělá.
Uživatelský avatar
fly-up
Příspěvky: 96
Registrován: ned 18.10.2009 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#389 Příspěvek od fly-up »

Alfa a Omega celého sú správne ťažisko , správne výchylky , každý pilot je ale jedinečný preto niektoré nadstavenia si musí pilot ušiť sám na seba :)

Krídelko a klapka dolu do zatáčky , nie je do každého počasia a do každej termiky ale sú momenty kedy to prinesie prínos , takého drobného nadstavenia kde závažia detaily je veľa .

B.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Infinity Evo F5J

#390 Příspěvek od graup15 »

A zkoušel jsi to i na té GPS verzi co máš?(to znamená na 2kg těžké verzi)
Mně totiž přijde,že v téhle hmotnostní kategorii, to už moc nefunguje. Respektive jednodušší a i efektivnější je prostě držet stálou a správnou rychlost v termice.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“