Ariane V6

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#256 Příspěvek od blesk »

S7302474.jpg
Ten trup je takto od výrobce, nic se nevyřezává... a je v těch místech vyztužen uhlím

trup má výřez ve tvaru jazyku, tak aby se jazyk ideálně "zatlačil" do toho vyřezu a omotalo se to páskou, já jsem tehdy "vymyslel" že ten jazyk je zespod prodloužen o cca 10mm, který se zasune do trupu jak kdyby za ten výřez. Výsledkem je to, že ten jazyk hezky lícuje s trupem.

Foto převzato ze stránek výrobce.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Ariane V6

#257 Příspěvek od Standa Stuchlý »

tak to je jiná, to bude naprosto v pohodě. Já viděl před časem něco, co jsem popisoval. To vaše řešení je podstatně lepší.
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11248
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#258 Příspěvek od TomasC »

Ten výřez v trupu pochází z doby, kdy se tam dávalo 32článků NiCd. Jinak by se do trupu nedaly dát. Ariany dnes provozujeme lehoučké. Měl jsem ji ještě v době kdy jsem tam dal nezávodní 16x1700SCR (dva osmičkánky). Létala skvěle.
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#259 Příspěvek od blesk »

A létá skvěle dodnes, jak po kolejích. Jen je vidět že byla navrhovaná na jinou hmotnost, tuším že tehdy to bylo kolem 2,3-2,5kg, a já ji v dnešní době mám o kilo lehčí. To kilo je poznat, ta dynamika tam není taková jakou to kdysi muselo mít.
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11248
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: Ariane V6

#260 Příspěvek od TomasC »

Ariane V6 byla navrhovaná v době, kdy se ke křidélkům nevešla serva. Tak úzká se nedělala a tak byl náhon křidélek torzní trubkou s servy v centroplánu.

Sice to ze závodů nepamatuji, ale limbo musel být zážitek...

Limbo: Průlet to úlohy termika. Z 10minut termiky se odečítá každá milisekunda motorování. Začátek úlohy byl průlet pod 3metry maximální rychlostí bez motoru, vystoupání a hledání termiky. Párkrát jsem to viděl předvádět na akcích a naprostý nářez.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“