KIWI - F3l/F5L

Dřevěné dvoumetrovky startované gumicukem. Modely řízené jen směrovkou, výškovkou a brzdícím štítem. Kategorie snadno dostupná a velmi vhodná pro kroužky a mládež.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pert
Příspěvky: 1640
Registrován: pon 17.10.2005 0:00
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Re: KIWI - F3RES

#841 Příspěvek od pert »

Ano. Balast je dobrá věc, jen s ním musí umět člověk pracovat. Né třeba zapomenout balast v éru a potom za klidu chtít maximální výkon. :D
To je taky ze života.
Uživatelský avatar
Azy
Příspěvky: 1937
Registrován: čtv 29.03.2007 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: KIWI - F3RES

#842 Příspěvek od Azy »

no anebo balasty pravidelně nechat doma na stole ... a to mám dvě krabičky :-) . Blbý je to že když už jsem se naučil brát balasty s sebou začal jsem zapomínat spojku křídla
MK Katoda Sokolov :-)
mokris
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 19.05.2016 22:23

Re: KIWI - F3RES

#843 Příspěvek od mokris »

Tak dnes konečně připraveno. I počasí docela přálo. Kolega na letišti mi ho hodil, takže i zaklouznuto.
Teď ještě gumicuknout. Nemáte někdo na prodej teď po sezóně?
Přílohy
DSC_0624.JPG
Nápis by to chtělo víc kontrastní.
Nápis by to chtělo víc kontrastní.
vypadá to jako s balastem, ale není<br />musel jsem dovažovat
vypadá to jako s balastem, ale není
musel jsem dovažovat
____________________________________
Taranis x9E, FunCub, Optima, TX16S, KIWI, Twigy, WIKI, Resík
TomHlavinka
Příspěvky: 612
Registrován: stř 29.10.2014 9:36
Bydliště: Litovel - Rozvadovice

Re: KIWI - F3RES

#844 Příspěvek od TomHlavinka »

Je to jednoduché nápis řízni z klasického bílého Oracoveru a bude to kontrastní až až..
Ten bílý Oralight je takový "průhledný" Hmotnost je v pohodě, tvé éro je standart verze a to se tak pohybuje. Light vychází lehčí, můj standart má 480g, light 400g
Uživatelský avatar
huper
Příspěvky: 32
Registrován: pát 28.09.2018 21:47
Bydliště: Púchov Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: KIWI - F3RES

#845 Příspěvek od huper »

TomHlavinka píše:Největší výška po startu! Ano, to byl jeden z nejdůležitějších bodů při vývoji modelu. Tento poznatek mi nezávisle potvrdilo několik lidí, srovnání vypínací vyšky při startu 5ti modelů vedle sebe je totiž jednoduché


Ako si to spravil že práve tvoja konštrukcia modelu ide do väčšej výšky než ostatné modely. Rýchlosť modelu? poloha háčku? výber profilu?
Alebo si tým aj sám prekvapený ?
„Letí to, a to je podstatné.“
littlebull
Příspěvky: 130
Registrován: sob 21.09.2019 8:59
Bydliště: Staňkov, ČR

Re: KIWI - F3RES

#846 Příspěvek od littlebull »

Každý model jde seřídit aby šel co nejvýš. Seřízením - kombinací všeho, co jsi zmínil a ještě dalších proměnných, těžiště, úhly. Nejdůležitější je trénik ve skupině. Když lítáš sám, jsi vždycky nejvejš 8O
TomHlavinka
Příspěvky: 612
Registrován: stř 29.10.2014 9:36
Bydliště: Litovel - Rozvadovice

Re: KIWI - F3RES

#847 Příspěvek od TomHlavinka »

Ano je to kombinace profilu křídla, úhlu seřízení, polohy vlečného háčku a plošného zatížení modelu. Je zde však ještě jedna vlastnost u které si nejsem vlivem jistý, ale mám to v plánu otestovat přes zimu.

Littlebull píše " Každý model jde seřídit aby šel co nejvýš" ....ano správně, tak jak jde pozdější let modelu seřídit pro největší klouzavost, nebo co nejmenší opadání, tak stejně tak jde seřídit pro co největší výšku po startu. Každý model má však to své maximum o jiné hodnotě a nejde seřídit více/lépe než čeho je sám schopný. Nejde tedy říct, že každý model jde seřídit na srovnatelné výkony kteréhokoliv jiného modelu, to bychom nemuseli dumat nad novými typy modelů, profilů, materiálů atd... Stačilo by nějaké 50let staré letadlo a jen jej co nejlíp seřídit.

Osobně z F3J/RCV2 vím, že u různých typů ér prakticky nejde dosáhnout stejného tahu do silonu při srovnatelné výšce po startu. Lítal jsem několik sezón souběžně F3J Stork 4 a Maxa 3,5 Light. Nikdy se mi to nepodařilo seřídit tak, aby se na vleku modely chovaly stejně a měly stejnou výšku po startu. Maxa byla vždy výš, do špagátu táhla jako lokomotiva i při mnohem větší rychlosti vleku, tedy né s tak moc vztlakující odtokovkou a nejspíš i na menším úhlu seřízení. Paradoxem bylo, že Stork měl profil "papírově" pronikavější. Staré dobré HNko které se lítalo i na starších F3B/F. Klapkovat jsem mohl jak jsem chtěl. Háček mít klidně i za těžištěm, tah do silonu a výška po startu však nikdy nebyla taková.

...a teď k tomu seřizování: u F3J je celá odtokovka nastavitelná! To u RESky není! Model tedy musí být pro vlastnost "větší výška po startu" z jakési části již navržen. Zbytek jde dohnat seřízením polohy háčku, úhlu seřízení a nakonec také správným vypuštěním na gumě!!
Vše co jsem napsal však platí jen v bezvětří a nebo mírném větru. Když foukne víc, jsou všechny modely stejně vysoko. Gumicuk totiž není naviják!

jak píše Littlebull, nelítejte sami! Vždy je lepší být na ploše aspoň s několika kamarády a s více typy modelů, člověk má pak reálně srovnání. Né jen takové to "jedna paní" povídala...
Uživatelský avatar
Azy
Příspěvky: 1937
Registrován: čtv 29.03.2007 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: KIWI - F3RES

#848 Příspěvek od Azy »

Výška startu a moje zkušenost - no hlavní je to postavit model správně ( bavíme se o kiwi ) pak to jde střílet uplně nádherně a prakticky samo za předpokladu že je ideálně háček. Tak jako tak i s blbě daným háčkem se to povedlo vystřelit a dostat se výše než ostatní. U nás na letišti se pravidelně pohybujeme minimálně 3 reskaři. V prackách jsem měl všechny typy co se u nás pohybují a je fakt že tak jde vystřelit kiwi nejde žádné. Je škoda že se mi nějak zbláznil altis jinak bych nahrál log z tréninku kde je krásně vidět výstřel a následné nabrání výšky. Nechci tady házet číslama protože si to z hlavy nepematuji. Škoda je že zrovna v mojem případě sice model dokážu dostat výše ale pracky mám levé takže stejně jsem dole dříve než ostatní :lol: ale to je můj problém ero s tím nemá nic společného. :lol:
MK Katoda Sokolov :-)
Uživatelský avatar
Azy
Příspěvky: 1937
Registrován: čtv 29.03.2007 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

KIWI - F3RES

#849 Příspěvek od Azy »

Tak tu máme zimu. Pro někoho dřív respektive nudu v karanténě. Inu pustil jsem se do rekonstrukce svého prvního KIWI. Hlavně opravy a předělání všechno co jsem podelal u první stavby, tím že jsem měl hlavně svoji hlavu a nerespektoval některé části plánu, či celkem podrobné fotogalerie. Největší chybou pak bylo nevylití části se spojkou. Model sice vydržel několik výstřelů na gumicuku. Dokonce i jeden naráz do tyčky ale jednou to prostě povolilo. Na rychlo jsem ho tedy opravil a zároveň s nim stavěl druhy. K opravenemu jsem ale nenašel dostatečnou důvěru abych ho vyzkoušel více než jednou při záletu opravy. Tak když nám malý přitáhl “dáreček” ze školky řekl jsem si že ho stáhnu z kůže a pojedeme pořádně. Takže hlavní nosnik vyměněn, horní balsovy potah vyměněn. A broušení všeho možného. Následně prolepeni. Když je mám tak vedle sebe tak asi přemýšlím o výměně odtokovky na uchu protože koukám ze je úplně jiná než by měla být.

FullSizeRender-compressed.jpg
MK Katoda Sokolov :-)
TomHlavinka
Příspěvky: 612
Registrován: stř 29.10.2014 9:36
Bydliště: Litovel - Rozvadovice

Re: KIWI - F3RES

#850 Příspěvek od TomHlavinka »

Koukám, že bude zase jako nový, to se divím po tak velké ráně!!
Já už se taky těším až zalezu do dílny a postavím dalšího Kiwika. Mám sice dva, ale když ta stavba je takový relax. Navíc teď jsou ty pravé podzimní dny. Celý den mlha a pak brzo tma, to k tomu přímo vybízí. Jsem zvědav, zda bude nějak reálný letový rozdíl mezi starším uchem a novým s upraveným profilem. Taky ho možná potáhnu na zkoušku Vliesem ať máme porovnání.
Uživatelský avatar
Azy
Příspěvky: 1937
Registrován: čtv 29.03.2007 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: KIWI - F3RES

#851 Příspěvek od Azy »

IMG_4432-compressed.jpg

Šlupka to byla velice solidní ale co už. Ve výsledku to odnesl jeden střed a pár spojů. Výhoda těhle letadel je snadná opravitelnost. Mít KCI natahanou na uhlíkové trubce je to asi na vyhození. Takhle se vyměnil smrkový nosník, balsový potah a vše se řádně prolepilo. Momentálně už potahuji.
MK Katoda Sokolov :-)
krystof chrastka
Příspěvky: 10
Registrován: úte 20.10.2020 10:45

Re: KIWI - F3RES

#852 Příspěvek od krystof chrastka »

Tak jsem se konečně také dočkal kiwiho, staví se skoro samo. Za první den mám krabičku na balasty a kormidla
#katoda Sokolov
Přílohy
IMG_20201110_172602.jpg
IMG_20201109_172156_1.jpg
MK "katoda" Sokolov
ARNOLD
Příspěvky: 97
Registrován: pát 01.06.2007 0:00
Bydliště: Žilina u Kladna
Kontaktovat uživatele:

Re: KIWI - F3RES

#853 Příspěvek od ARNOLD »

TomHlavinka píše:Vývoj modelu a drobná vylepšení stále pokračují! Momentálně se věnuji prototypu náhonu brzd jedním servem z trupu! Požadavky: musí to být lehké, tj. nesmí to celkově vážit víc jak jedno servo, spoj křídlo a trup musí být spolehlivý a jednoduchý, bez nějakého složitého propojování, nesmí to mít vůle a výchylka brzd musí být dostatečně velká. Chtěl bych to vyzkoušet na svých nových modelech pro příští sezonu. Když to bude OK, sada dílů bude opět k dispozici, pak by bylo volitelné, zda to postavit s jedním nebo dvěma servy.

V trupu budou teď na zkoušku tři serva! Tím pádem je zde další možnost odlehčení modelu. Hmota bude soustředěná více dopředu a nebude potřeba nic dovažovat, případně u standartu něco málo. Snad bude možné použít u light verze opět o trochu lehčí baterky. Mělo by to jít vyvážit jen vybavením a to i přes to, že Kiwi má už teď asi nejkratší čumák ze všech. Toto se zatím ukazuje jako velká výhoda v kroužení a při změně směru kroužení. 3 serva v trupu tuto skutečnost ještě umocní a kdyby se podařilo do budoucna zase třeba jen o 1cm zkrátit čumák tak neváhám! Setrvačné síly lehčího křídla bez serv ve středech, které působí na model při kroužení se zase o něco zmenší. Každé takové ač drobné vylepšení je pak v součtu výhodou velkou!


Tomáš mi před časem poslal vytištěné díly na náhon brzd jedním servem. K tomu jsem použil 8mm trubičku dlouhou 35mm, 2x 2mm kulatinu 210mm. Jako ložiska pro táhla jsem použil vyloupaná kolečka(odpad ze stavebnic). Střed trubičky 8mm jsem utěsnil kouskem ubrousku a konec naplnil epoxy s mikrobalony. Koncovku táhla jsem naseparoval a zatlačil do trubičky. Když byl epoxy částečně vytvrdlý koncovku jsem vytáhl. Tím jsem vytvořil drážku v trubičce pro unašeč táhla. Dále bylo nutné vyrobit dva kroužky zamezující pohybu trubičky v trupu do stran.
Jak to vše dopadlo můžete vidět na přiloženém videu :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lFZa4FfLoOE[/youtube]
Přílohy
nahon2 (1).JPG
nahon (1).JPG
20201102_195221 - kopie.jpg
20201102_195043 - kopie (2).jpg
20201102_114634.jpg
20201107_195334.jpg
20201102_114106.jpg
20201102_114053.jpg
F3K Ultegra, F3RES Slite V2, Kiwi, F5J Vertigo
TomHlavinka
Příspěvky: 612
Registrován: stř 29.10.2014 9:36
Bydliště: Litovel - Rozvadovice

Re: KIWI - F3RES

#854 Příspěvek od TomHlavinka »

Paráda, to je přesně ono! Kdyby byla potřeba větší výchylka, tak se ještě dá posunout servo více ke stěně trupu a použít větší páku a v centroplánu táhlo ohnout do otevřeného L. Tím se dá dosáhnout větší délky chodu a táhlo se nebude lámat o hlavní otočnou trubku, ale bude ji jakoby obcházet.

Do sady dílů pro pohon brzd jedním servem jsem ještě přidal "distanční kroužky"

sada obsahuje nově:
koncové páky u brzd
"ložiska" pro přenášecí kulatinku
"ložiska" pro otočnou trubku
páku na otočnou trubku
distanční kroužky.

kdo má zájem, dostane to ke stavebnici zdarma.
Uživatelský avatar
MirekZ
Příspěvky: 291
Registrován: ned 15.04.2007 0:00

Re: KIWI - F3RES

#855 Příspěvek od MirekZ »

krystof chrastka píše:Tak jsem se konečně také dočkal kiwiho, staví se skoro samo. Za první den mám krabičku na balasty a kormidla
#katoda Sokolov

Jak pokračuješ?
Odpovědět

Zpět na „Větroně RES“