Délka žhavící svíčky
Délka žhavící svíčky
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaká má být správná délka závitu standardní svíčky? Používám R4/R5 do 3,5 a 4,6 Nitro motoru (RC auto) 4,6 je od HPI z Trophy Truggy (vložka je na přiložených fotkách), aktuálně mám svíčky od LRP a pak Hobbyking (LRP jsou o cca 1 závit delší). Mám vyfoceno jak vypadá zašroubovaná svíčka od LRP (delší) a od Hobbyking. Zajímá mě jestli nemá špatný vliv na funkci motoru délka svíčky, jestli má být s hranou a nebo kousek vystupovat do spalovacího prostoru. Děkuji za každou radu.
Re: Délka žhavící svíčky
Proč nedáš podložku, aby byla zároveň ?
Re: Délka žhavící svíčky
Podložka tam je, řeším co je správně, jestli má být svíčka zároveň a nebo kousek vystouplá. To bych musel dát 2 podložky na sebe aby to bylo zároveň.
Re: Délka žhavící svíčky
vystouplá by být neměla.
- XDan
- Příspěvky: 160
- Registrován: stř 24.01.2018 19:06
- Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Délka žhavící svíčky
Když zasahuje závit svíčky do spalovacího prostoru, tak se na závitu časem usadí karbon a ten může při demontáži svíčky způsobit poškození závitu v hlavě válce. Vzhledem k životnosti žhavících svíček a docela malému vzniku karbonu u modelářských motorů je to ale asi jedno, svíčka by musela být opravdový držák, aby se na jejím závitu karbon usadil.
danielskop.xf.cz
Re: Délka žhavící svíčky
No takže na funkci by to vliv mít nemělo že? Já sundávám svíčku preventivně a kapnu after run olej na píst, když vím, že nějakou dobu jezdit nebudu.
- XDan
- Příspěvky: 160
- Registrován: stř 24.01.2018 19:06
- Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Délka žhavící svíčky
Prakticky zřejmě nevadí, když bude závit svíčky mírně vyčnívat do spalovacího prostoru. Teoreticky se zvýší komprese motoru, což by mělo za následek zvýšení výkonu motoru a lepší kroutící moment při nízkých otáčkách, v praxi neznatelný rozdíl.
danielskop.xf.cz
Re: Délka žhavící svíčky
h4Wk píše:No takže na funkci by to vliv mít nemělo že? Já sundávám svíčku preventivně a kapnu after run olej na píst, když vím, že nějakou dobu jezdit nebudu.
Vliv to bude nějaký mít určitě. Otázkou je, jak velký. Může snadněji shořet, muže to dělat nějakou turbulenci při režimu výplachu, co já vím.
Jako nechápu, proč ji nedáš tak, aby byla zarovnaná?
Každej motor je trochu jinej a těžko tady narazíš na někoho, kdo to nechal vystouplý a otestoval rozdíly ve výkonu a spotřebě
Můžeš testovat jako první a dát sem nějaký seriozní výsledky.
Re: Délka žhavící svíčky
To celé ale není záměr, přišel jsem na to náhodou, do teď jsem myslel, že standardní svíčky jsou všechny stejné(vím, že jsou různé teploty sviček a turbo svíčky, ale ty jsou jiné konstrukčně), tak jsem neřešil jestli tam bude výrobce LRP, HPI, HSP, noname...a teď, když jsem měl sundanou hlavu jsem si všiml těhdle rozdílů v délce svičky, tak jsem se obrátil tady na toto fórum jestli mi s tím někdo neporadí a neřekne mi jak by to mělo být správně. Asi bude nejlepší objednat original HPI svíčku, která tam má být podle výrobce a uvidím jestli to licuje s hranou a nebo vystupuje do spal. prostoru.
Edit: když dám 2 podložky na tu LRP svíčku tak je to přesně s hranou.
Edit: když dám 2 podložky na tu LRP svíčku tak je to přesně s hranou.
Re: Délka žhavící svíčky
h4Wk píše:Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaká má být správná délka závitu standardní svíčky? Používám R4/R5 do 3,5 a 4,6 Nitro motoru (RC auto) 4,6 je od HPI z Trophy Truggy (vložka je na přiložených fotkách), aktuálně mám svíčky od LRP a pak Hobbyking (LRP jsou o cca 1 závit delší). Mám vyfoceno jak vypadá zašroubovaná svíčka od LRP (delší) a od Hobbyking. Zajímá mě jestli nemá špatný vliv na funkci motoru délka svíčky, jestli má být s hranou a nebo kousek vystupovat do spalovacího prostoru. Děkuji za každou radu.
čelo běžné svíčky by vždy mělo navazovat na povrch spalovacího prostoru - protože tím, že je tam "schod" tak se změní tvar pečlivě navrženého spalovacího prostoru. To je mj. také ten důvod, proč se u některých motorů používají žhavicí hlavy a nebo svíčky s kuželovou dosedací plochou (Nelson a další) - protože prostě pak nemůže dojít k tomu, že uživatel nevhodnou délkou svíčky změní tvar spalovacího prostoru a motor začne běhat mizerně.
Navíc čím je motor menší a výkonnější, tím je na zprznění
Takže zvolit vhodnou délku, popř. si pomoci podložkama.
Re: Délka žhavící svíčky
čelo běžné svíčky by vždy mělo navazovat na povrch spalovacího prostoru - protože tím, že je tam "schod" tak se změní tvar pečlivě navrženého spalovacího prostoru. To je mj. také ten důvod, proč se u některých motorů používají žhavicí hlavy a nebo svíčky s kuželovou dosedací plochou (Nelson a další) - protože prostě pak nemůže dojít k tomu, že uživatel nevhodnou délkou svíčky změní tvar spalovacího prostoru a motor začne běhat mizerně.
Navíc čím je motor menší a výkonnější, tím je na zprzněnítvaru spalovacího prostoru citlivější.
Takže zvolit vhodnou délku, popř. si pomoci podložkama.
Díky za reakci, objednal jsem original svíčku HPI co tam dávají z výroby, tak pak napíšu jak to dopadlo.
Re: Délka žhavící svíčky
Tak svíčky dorazily, LRP je opravdu o kousíček delší, takže mají jiný standart. 2 podlozky jsou akorát aby byla délka správná.