Motorizace Pipera - elektro

Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Zpráva
Autor
REX
Příspěvky: 1555
Registrován: pon 15.08.2011 21:54
Bydliště: Náchod-nedaleko

Re: Motorizace Pipera - elektro

#31 Příspěvek od REX »

Koukal jsem že podle manuálu by to mělo být rozpětí 1945mm
Normálně bych tady nereagoval, ale zrovna včera jsem viděl na modelbazaru AXI 4120/20 (snad jsem to nespletl) a na 6S Li-Pol které mám doma k dispozici by to podle Set-upu mělo být použitelné s vrtulí 15x8 na 3kg 3D...
Ten tvůj taky udávají 3kg váhy, ale s elektro se dostaneš možná na víc. Pro takové to pohodové létání by to mohlo být OK
Každopádně kdybych do toho já osobně měl jít, konzultují s někým z AXI, jsou ochotní, poradí, vlastní zkušenost :)
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
hrst
Příspěvky: 276
Registrován: pon 17.06.2019 13:56
Bydliště: Země

Piper J-3 Cub 40 od Great Planes - konverze na elektro pohon

#32 Příspěvek od hrst »

Ano je to provedení Standard s rozpětím křídel 1945 mm.
S hmotností to bude nejspíše za hranic 3 kg.
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorizace Pipera - elektro

#33 Příspěvek od Woita »

Tak to je hodně podobné tomu Piperovi co mám já nebo Hank, koukni na předchozí stránku, kde píšeme o našich setupech.

Já mám Axi 4130/16, baterku 6s 4000mAh (Vynikající, trvanlivou a levnou modrou Turnigy Heavy Duty - používám i do helikoptér), vrtule APC 16x8, regl HobbyWing 100A.
Je to dost silné; dokážu si představit, že by mohl být motor o třídu nižší a baterka také menší, např. 6S 3000 mAh by byla fajn...

Pravda je, že s tím mým setupem lítám na 1/4 nebo 1/2 plynu , a bateka vydrží neskutečně dlouho - když si na letiště vezmu 2 baterky, tak musím udělat spoustu startů, abych přivezl baterky aspoň vybité na storage. Což jsou vlastně samé výhody, takže bych tento setup použil i pro tebe.
Za mne jsem spokojen a nebudu to měnit.

Pokud bys to chtěl udělat lehčí, tak baterku 6S 3000 mAh. Ten motor 4130/16 vypadá hodně silný, ale ničemu to nevadí, a v případné krizovce se výkon v záloze může hodit... Plný plyn jsem zkusil pouze na pár vteřin, letadlo to neroztrlo a vím že v případě potřeby můžu zabrat :wink:
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4068
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorizace Pipera - elektro

#34 Příspěvek od juraj.jurej »

Ja by som volil ľahší motor a dal radšej väčší aku. 6S 5000 mAh. Sunnysky X3520 V3 520KV (220g) vrt. APC 13x6, 14x5, 14x6. AXI 4130/16 ma 410g a je zbytočne ťazký (musel ešte dovažovať zbitočne chvost) a nevyužitý. 16 palcová vrt. je tiež zbitočná lopata a cena je 3x vysšia. To je super motor, ale treba pozerať aj na účinnosť.

https://sunnyskyusa.com/collections/x-v ... 1825449054
https://it.aliexpress.com/item/40000279 ... web201603_

Vrtule Aero-naut:
http://www.aero-naut.de/en/products/air ... ight-prop/
Přílohy
AXI 4130-16x8.png
X3520 - 14x6.png
X3520-14x5.png
X3520 - 13x6.png
FrSky Tandem X20
hrst
Příspěvky: 276
Registrován: pon 17.06.2019 13:56
Bydliště: Země

Re: Motorizace Pipera - elektro

#35 Příspěvek od hrst »

Díky všem, budu studovat.
Jenom první dojem:
- varianta s Axi 4130/16 + 6S 4000mAh se mne zdá poněkud moc, ale zase je to odzkoušené a funkční
- verze se Sunnysky X3520 V3 520KV + 6S 5000 mAh se mne jeví jako přijatelnější, jenomže je to pouze teorie i když podpořená výpočty

Tak se třeba ještě někdo najde kdo má reálně zkušenosti s obdobnou přestavbou Pipera na elektro pohon a podělí se o ně.
milos.m
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 03.01.2013 13:10
Bydliště: Ostrava

Re: Motorizace Pipera - elektro

#36 Příspěvek od milos.m »

Nerad se zbytečně přihlašuji do diskuzi, ale na téma Piper, zejména J3Cub, musím.
Pipera mám od roku 2005. Má rozpětí 2,2 m, hmotnost 3 kg a je poháněn motorem AXI 2826/10 + baterie Jeti Lion 3S2P / 5,2 Ah. V počátku Lion 3S3P / 3,3 Ah. Tato pohonná jednotka mu zajišťuje dostatek výkonu a dvě nabité baterie dostatek zábavy na odpoledne létání.Model startuji s něco přes 50% otáček, po startu ubírám a v průběhu letu jen tolik, abych držel horizont a lítal pěkně Piperovsky pomalu.On ani velký Piper nelítal rychle. Pamatuji v Aeroklubu Pipera , který , tak jako všechny ostatní z té doby s původními motory, z přebytků Americké Armády. Vzduchem se ploužily rychlostmi cca 120 km/hod a jediné evoluce, které létaly byl let po okruhu, nějaký průlet vrcholem byla , po průletu, stoupavá zatáčka. Tak létám i se svým Piperem. Nejsem přítelem přestavby stavebnic určených na spalovací motor na elektro pohon. Také jsem takovou stavebnici mě (rozpětí cca 1,9 m)l. Když jsem vše , co bylo v krabici dal na váhu, rychle jsem ji prodal a nakreslil jsem svého Pipera.Stavebnice na spalovací motor jsou moc předimenzované a výsledek je tem, že modely pak létají s pohonem - viz diskuze. Kdybych dnes znovu Pipera kreslil , tak letová hmotnost by rozhodně nepřekročila 2,5 kg a zas by se to letovým projevem přiblížilo skutečnému Piperovi, tak, jak si ho pamatuji .Námitka, že takový model by nelétal ve větru, neobstojí. On ani Piper na létání ve větru moc není. Na to jsou jiné modely. Ani velkému Piperovi let ve větru moc neslušel.
Miloš
Odpovědět

Zpět na „Motorová letadla“