3D tisk modelů letadel I

Pokrok se nedá zastavit. Nástroje řízené pomocí počítače ulehčují výrazně práci. Výroba strojů, příprava podkladů výkresů. I poptávky a nabídky mezi rcmaniaky.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lubosh
Příspěvky: 926
Registrován: čtv 07.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 10 ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#1081 Příspěvek od Lubosh »

Kuba78 píše:tak to vypada, ze Joker neni zas tolik pevny.. :)
https://youtu.be/Ubocvp3iY3g?t=91


Pevností to není, nacpal tam 4S1P 3000 mAh a přemotoroval to.
Joker je parádní éro.
Luboš
www.3dprintedtanks.com
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: 3D tisk modelů letadel

#1082 Příspěvek od dudaj »

tomashr píše:Postup problém není, ta formulace byla míněna tak, že to není triviální ve smyslu "lepení funguje vždy snadno", ale že se to musí hlídat.



Tak lepím vteřiňákem od jeho počátků, ale tvou zkušenost opravdu nemám !

Jsou vteřiňáky nekvalitní v Obi, to ano, ale v modelářských prodejnách jsem na nekvalitní nenarazil nikdy.
Vteřiňák křehne vždy použitím aktivátoru. Proto používám zásadně řídký a aktivátor vyjímečně.
Místa se musí obrousit. Ale to jsou všude omílané věci - odmaštění dle potřeby a obroušení.

No ale zpátky k té triviálnosti. Vše se musí odskoušet testem . To považuji za samozřejmost. Pokud někdo slepí model bez otestování spojení, není o o složitosti slepu, ale o nezkušenosti s jakýmkoli lepením! A pokud takový modelář neumí lepit a nedělá si testy, brzy se poučí. Ale opravdu to není nic náročného, na rozdíl od tisku.

A pokud tohle neudělá zkušený modelář, tak pak už je to o hlouposti, kaskaderství nebo podobně, ale zase to nesouvisí s náročností dané operace :wink: .
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#1083 Příspěvek od tomashr »

No on byl právě tehdy malér v tom, že šlo opravdu o ověřenou variantu, se kterou už mi více modelů létalo, ale nějak se to lepidlo zmrvilo stárnutím. Problém byl prokazatelně v lepidle, aktivátor byl v pohodě. Na pohled i zběžnou kontrolu vše vypadalo v pohodě...
Od té doby mi paranoia značně stoupla a kontrolu jsem ještě znásobil, navíc jsem ale podobně jako píšeš ty došel k preferenci řídkého (aspoň po obvodu), k tomu jsem tedy směřoval už před tím, tohle to jen definitivně podtrhlo.

Mimochodem já naopak nikdy neměl problém s pevností tisku, i mé úplně první modely, které byly z mého dnešního pohledu vytištěny až zoufale, nikdy nepraskly za letu kvůli tisku, s tím jsem problém neměl.
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#1084 Příspěvek od martin z »

nový model od 3dlabprint - pomalolet Bungee Prop:

https://3dlabprint.com/shop/bungee-prop/

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Yc8BfqhUhRE[/youtube]
vlada123
Příspěvky: 90
Registrován: ned 24.08.2014 20:01
Bydliště: Vyškov

Re: 3D tisk modelů letadel

#1085 Příspěvek od vlada123 »

Vik: Ohledně trvanlivosti PLA modelů v létě, moje zkušenosti jsou takový, že nechat model v autě na zadním platě za oknem je jistá smrt pro PLA jakékoliv barvy, v kufru pod platem mi naopak vydrželo všechno. Venku na sluníčku světlé barvy OK, tmavé měknou a je potřeba je dát do stínu. Za letu je v pohodě všechno.
Uživatelský avatar
Vik_
Příspěvky: 75
Registrován: pon 31.03.2014 20:18

Re: 3D tisk modelů letadel

#1086 Příspěvek od Vik_ »

Děkuji oběma

vlada123 píše:Vik: Ohledně trvanlivosti PLA modelů v létě, moje zkušenosti jsou takový, že nechat model v autě na zadním platě za oknem je jistá smrt pro PLA jakékoliv barvy, v kufru pod platem mi naopak vydrželo všechno. Venku na sluníčku světlé barvy OK, tmavé měknou a je potřeba je dát do stínu. Za letu je v pohodě všechno.

dudaj píše:
Na to má každý jiný názor a jiné zkušenosti. Mně to v autě odešlo za 10 minut jízdy na zadní sedačce - stříbrný DD, vedro bylo kolem 30°C a při jízdě na
model svítilo sluníčko. Nicméně jezdím s klimatizací.
Bílý bude odolnější, tmavý naopak.
Petko je v pohodě, ale modely jsou pružnější, hůř se člověk zbaví vlasů uvnitř. Té pružnosti nemusí vyhovět některé konstrukce určené na PLA.
Prostě dotazy tohoto typu nemají smysl. Každý si musí udělat své zkušenosti podle toho, jak funguje.
Mě osobně se natolik zalíbilo LW pla, že zkousnu i ty teploty a prostě lítat nepůjdu v horkách. Ale musí na to být model modelován. Ne, že se vezme vymodelovaný od 3d labprint a vytiskne se z toho. To asi nepopadne úplně dobře. Zase to ale bude model od modelu trochu jinak. Něco půjde, něco ne.
Navíc co výrobce, to jiné směsi, takže .....
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: 3D tisk modelů letadel

#1087 Příspěvek od patamatix »

Ahoj všem,má někdo radu v čem může být problém s Jokerem. Téměř při každém startu se my okamžitě při odhození stáčí doleva což vede nuceně k likvidaci modelu, pokud to nestihnu srovnat. zkoušel jsem už kde co, ale po několika opravách už s tím asi praštím.
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#1088 Příspěvek od jyrry »

Malá rychlost a reakční moment vrtule?
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: 3D tisk modelů letadel

#1089 Příspěvek od patamatix »

Reakční moment vrtule asi jo, dělá my to více modelů, ale žádný tak hodně. Vyosený motor je. Model je celkově hodně divoký. Přistání podobný problém i při vysunutých klapkách dost velká rychlost a pak stačí málo a je zle. Motor mám dle doporučení vrtule jsem vyzkoušel tři velikosti.
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11248
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#1090 Příspěvek od TomasC »

patamatix píše:Téměř při každém startu se my okamžitě při odhození stáčí doleva.

Chce se to rozběhnout, rozmáchnout se a prudce hodit. Rovně před sebe. Pokud je to extrémně namotorované, tak dát jen 1/2 plynu.

Je to běžná chyba, kdy si modelář myslím, že stačí odložit model do vzduchu z volného stoje. Pár rychlých kroků je prostě potřeba...

Zkušenost získaná ze stovek odhození modelů se zatížením 64,85g/dm2.
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: 3D tisk modelů letadel

#1091 Příspěvek od patamatix »

No není to první model,mám ještě Easy Max což je podobné, ale tam se my to nikdy nestalo.
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
petasto
Příspěvky: 30
Registrován: pát 20.08.2010 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#1092 Příspěvek od petasto »

Easymax je o něco stabilnější a je namotorovaný tak, že ho stačí skoro jen pustit. Joker na pádovce jde po křídle. Chce to víc hodit a rovně.
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: 3D tisk modelů letadel

#1093 Příspěvek od patamatix »

Souhlas rád jde po křídle dolů (vyzkoušeno několikrát) :-)
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
patamatix
Příspěvky: 320
Registrován: ned 06.12.2015 15:01
Bydliště: Česká Třebová

Re: 3D tisk modelů letadel

#1094 Příspěvek od patamatix »

Tak ještě k Easy max - je tu někdo kdo s ním lítal ? Jaké máte zkušenosti co se týče odolnosti. Létá pěkně ale dost často při přistání praská ocas v místě kde končí uhlíková trubka. Dle mého názoru jedna vrstva je prostě málo.
Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Spektrum dx8 g2
Uživatelský avatar
petasto
Příspěvky: 30
Registrován: pát 20.08.2010 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#1095 Příspěvek od petasto »

Důležité je přistávat s křídlama rovně.
Zamčeno

Zpět na „CNC dílna“