VIANA F3RES
Re: VIANA F3RES
Budem postupne pridávať fotky a menší komentár zo stavby , dnes začneme stavbou krídla. Pripravíme si všetky časti obr. 1.
Krídlo je robené klasicky na centroplán dva nosníky 5x2mm + stojiny, D box som navrhol len z vrchnej časti a poťah z hornej a dolnej časti prvé dve rebrá. Stavbu začneme prvým rebrom ku ktorému použijeme prípravok na uhol prvého a posledného rebra kôly vzopätiu /obr.2/. Potom postupne vlepíme stojiny /obr. 3/. Stojiny dávame od 3 po 8 rebro . Potom zalepíme uhlíkovú trubku 8/6 ktorá slúži ako púzdro pre spojku, zatiaľ len o rebrá. Ďalej si zalepíme odtokovku a potom vrchný nosník. Kým zalepíme trubku na závažie, zalepíme 5min epoxidom uhlíkovú trubku 8/6 o horný a spodný nostník , vyplniť . Epoxid trocha zahusťujem. Ďalej si zalepím vrchné spevnenie na brzdový slot /obr.4/ a po ňom D box/obr.5/. Balza na D box má presah tak ju potom treba obrúsiť. Zostáva ešte zalepiť trubku na dovažovanie, nábežnú hranu a spevnenie medzi rebrami R1 a R2 /obr.6/. Nakoniec si prilepíme koreňové rebro rebro /obr. 7/ a máme pripravený centroplán k obrúseniu. Takýmto istým spôsobom lepíme aj ucho 1 a ucho 2 . Medzi rebrami R8 a R9 nie su pri zostavovaní stojiny preto lebo na volné miesta lepíme preglejkovú spojku z uhlom.
Keďže všetky diely sú vyrezávané laserom a na hranách sú opálené, treba si ich určite pred lepením obrúsiť.
Krídlo je robené klasicky na centroplán dva nosníky 5x2mm + stojiny, D box som navrhol len z vrchnej časti a poťah z hornej a dolnej časti prvé dve rebrá. Stavbu začneme prvým rebrom ku ktorému použijeme prípravok na uhol prvého a posledného rebra kôly vzopätiu /obr.2/. Potom postupne vlepíme stojiny /obr. 3/. Stojiny dávame od 3 po 8 rebro . Potom zalepíme uhlíkovú trubku 8/6 ktorá slúži ako púzdro pre spojku, zatiaľ len o rebrá. Ďalej si zalepíme odtokovku a potom vrchný nosník. Kým zalepíme trubku na závažie, zalepíme 5min epoxidom uhlíkovú trubku 8/6 o horný a spodný nostník , vyplniť . Epoxid trocha zahusťujem. Ďalej si zalepím vrchné spevnenie na brzdový slot /obr.4/ a po ňom D box/obr.5/. Balza na D box má presah tak ju potom treba obrúsiť. Zostáva ešte zalepiť trubku na dovažovanie, nábežnú hranu a spevnenie medzi rebrami R1 a R2 /obr.6/. Nakoniec si prilepíme koreňové rebro rebro /obr. 7/ a máme pripravený centroplán k obrúseniu. Takýmto istým spôsobom lepíme aj ucho 1 a ucho 2 . Medzi rebrami R8 a R9 nie su pri zostavovaní stojiny preto lebo na volné miesta lepíme preglejkovú spojku z uhlom.
Keďže všetky diely sú vyrezávané laserom a na hranách sú opálené, treba si ich určite pred lepením obrúsiť.
Re: VIANA F3RES
Keď si zlepíme centroplán , ucho 1 a ucho 2 vybrúsime si nábežnú a odtokovú hranu. Aby sme dodržali čo najpresnejší tvar nábežnej hrany sú na to pripravené šablóny pre cetroplán, ucho1 a ucho2 /obr1, obr.2/. Krídlo má 4 druhy AG profilu takže sú profily po celej dĺžke iné a šablóny sú len vždy na prvé a koncové rebro. Rozmýšlal som, že pre správnejšie vybrúsenie doplním ešte vždy strednú šablónu pre presnejšie vybrúsenie. Pri brúsení odtokovej hrany som si každé rebro oblepil maliarskou maskovacou páskov aby som si neprebrúsil rebrá, ale to už väčšina určite robí /obr.3/. Po vybrúsení ešte zalepíme spevňovacie trojuholníčky /obr.4/. Ešte niečo k odtokovej hrane , keďže na model je použitá ľahká balsa odtokovú hranu ešte jemne natriem epoxidom a prebytočný epoxid ešte zotriem bavlnenou handričkou. Nábežku po vyschnutí op 24 hodinách jemne ešte prebrúsim, ale pevnosť sa zvýši. Nárast hmotnosti keď som vážil časti pred a po natretí epoxidom bol zanedbatelný cc 0,5 až 0,7g.
Ešte k uchu 2 , stojiny medzi nosníkmi som dal len po rebro 22 a zvyšné už nie pre malú medzeru a je to už koncové krídlo a nemá to zmysel /obr.5/. Na koncový profil ucha2 si ešte nalepíme koncovú balsu a vybrúsime /obr.6/ .
Ešte k uchu 2 , stojiny medzi nosníkmi som dal len po rebro 22 a zvyšné už nie pre malú medzeru a je to už koncové krídlo a nemá to zmysel /obr.5/. Na koncový profil ucha2 si ešte nalepíme koncovú balsu a vybrúsime /obr.6/ .
Re: VIANA F3RES
Posielam videjko z dnešného podvečera nejako mi to stále nevychádza sa dostať na gumicuk.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DIrE96Im9Is[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DIrE96Im9Is[/youtube]
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2177
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: VIANA F3RES
Člověk by řekl, že kolikráte te gumy není ani třeba. Ty Resky lítají parádně.
Re: VIANA F3RES
Dobrý den, takže mám rozumět tomu, že Viana je kompletní stavebnice? (bez potahu a elektroniky samozřejmě) Jaká je cena té verze s V ocasem, dala byse poslat do Čech v této švihlé koronové době?
Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
Re: VIANA F3RES
Konečne po dlhej dobe som sa dostal k stavbe a ďalšiemu postupu.. Na centroplán si medzi rebro 4 a 5 vlepíme balzový obdĺžnik, ktorý bude podkladová doska pre servo rámik pre servo / Turnigy MX 95E/. Ďalšiu vec ktorú doplním, sú diagonály z balzy 3x3mm, ktorá pridá naozaj minimum váhy / cca 2-3g/ , ale krídlo v krute naberie na sile. / obr. 1/. Diagonály nalepíme na ucho1 aj ucho2 / obr. 2a3/. Ďalej si vybrúsime na koncových rebrách otvory pre spojky / obr. 4 a 5/. Najskôr zlepujem ucho1 a ucho2 k tomu si zlepím druhú stranu a nakoniec podobným postupom zlepujem centroplán, už k zlepeným častiam ucho1 a ucho2. /obr.6/.
Nakoniec pred poťahovaním si treba zaletovať priložené konektory a uložiť cez otvory v rebrách do krídla. / obr.7 a 8/.
Pri zaletovaní kábliku ku konektoru, len pripomeniem že plus /červený/ treba zaletovať ako stredný pin.
Krídlo je pripravené k obaleniu buď fóliou, alebo klasikou poťahovým papierom, ale to je už na každom ako sa rozhodne.
Nakoniec pred poťahovaním si treba zaletovať priložené konektory a uložiť cez otvory v rebrách do krídla. / obr.7 a 8/.
Pri zaletovaní kábliku ku konektoru, len pripomeniem že plus /červený/ treba zaletovať ako stredný pin.
Krídlo je pripravené k obaleniu buď fóliou, alebo klasikou poťahovým papierom, ale to je už na každom ako sa rozhodne.
Re: VIANA F3RES
Znova po dlhej odmlke ale, hlavne, že som si už našiel čas na ďalšie pokračovanie stavby Viany. Dnes to bude trup.
Znova si pripravíme všetky časti podľa /obr. 1/. Bočnice z balzy 2mm a topoľky 3mm /obr.2/ si zlepíme dokopy. Pozor aby sme si zlepili pravú aj ľavú stranu, aby sa nestalo že po zlepení zistíte že máte dve pravé
. Keďže to lepím disperzným lepidlom zaťažím si to a nechám vyschnúť až do druhého dňa. Ďalej si prilepím rebro P1 a P2 a spodný diel s topoľky obr. 3/ . Po zaschnutí si navlečiem uhlíkovú trubku na rebro P3 a P4 a zasuniem a prilepím do zámkov . Trubku treba lepiť spolu z gondolou , lebo by ste ju už do trupu nevložili, ale trubku si ešte k rebrám P3 a P4 nelepím / nechám len na voľno/ z dôvodu keď mám poskladané všetky diely a nalepený kozlík, lepšie sa mi licuje krídlo s výškovkou a smerovkou aby som ich mal v rovine, ale aj pekne kolmo smerovka výškovka. . Prilepíme druhú bočnicu a zafixujeme, aby sa zlepilo všetko pekne rovno /obr. 4 a 5/ . Do takto zlepeného trupu zalepíme epoxidom vodiacu trubku 8/6 pre uhlíkovú spojku /obr. 6/. Nalepíme ďalej vrchný poťah z balzy 3mm a spodok 2mm /obr. 7/. Na takto zlepený trup si ešte nalepíme bočné rebrá /obr. 8/ ktoré si zafixujeme uhlíkovou spojkou a vodiacimi spojkami.
Znova si pripravíme všetky časti podľa /obr. 1/. Bočnice z balzy 2mm a topoľky 3mm /obr.2/ si zlepíme dokopy. Pozor aby sme si zlepili pravú aj ľavú stranu, aby sa nestalo že po zlepení zistíte že máte dve pravé
Naposledy upravil(a) ORLA dne pon 25.05.2020 23:45, celkem upraveno 1 x.
Re: VIANA F3RES
Obrázok 9, 10, 11 je určite jasný, zlepíme si hlavicu a následne nalepíme. Pokračujeme zalepením kabíny. Pripravíme diely /obr.1/. Z topoľových výrezov K2 a dvoch bočníc si zlepíme skelet, ktorý následne z vrchnej časti oblepíme priloženou balzou 3mm.
Zalepíme ešte zámky s predu zasúvací K5 a zo zadu K4 do ktorého zalepíme magnet 3x2mm. Do výrezu K3 zalepíme tiež magnet 3x2mm a ten sa následne lepí do gondoly. Pozor aby ste si magnety neotočili zle pólmi, namiesto držania kabíny bude pekne odskakovať /osobná skúsenosť
/ obr. 2 a 3. Kabínka sa nasúva spredu a vzadu nám istia magnety. Výrezy K5 a K4 musia byť centrované na stred a tým nám kabínu držia aj proti bočnému posuvu. Po zlepení všetkých častí gondoly a kabínky , máme časti pripravené na obrúsenie.
Zalepíme ešte zámky s predu zasúvací K5 a zo zadu K4 do ktorého zalepíme magnet 3x2mm. Do výrezu K3 zalepíme tiež magnet 3x2mm a ten sa následne lepí do gondoly. Pozor aby ste si magnety neotočili zle pólmi, namiesto držania kabíny bude pekne odskakovať /osobná skúsenosť
Re: VIANA F3RES
Zdravím, měl bych zájem jen o křídla, šlo by to a případně za kolik?
Re: VIANA F3RES
[quote="Aven"]Zdravím, měl bych zájem jen o křídla, šlo by to a případně za kolik?[/quote
Poslal som súkromnú správu.
Poslal som súkromnú správu.
Re: VIANA F3RES
Keďže modelárstvo nie je môj hlavný príjem, je niekedy dosť málo času sa dostať k PC a doplniť veci ktoré by som chcel . Dnes som si chvíľku utrhol a budem pokračovať zo stavbou smerovky a výškovky.
Výškovka smerovka v dnešných stavebniciach a nie len tieto časti sú dnes pred pripravené rezaním na lasery takže stačí trocha prebrúsiť od pálenia naskladať na plán a zlepiť dokopy. Po zlepení obrúsiť kýl, prebrusujem len zvrchu a nábežnú časť do poloblúku.
Zadnú pohyblivú časť, či výškovky alebo smerovky obrúsim celú po ploche na zarovnanie a potom ešte aj do postupna k otokovej hrane ktorú nechávam tak cca 0,5-0,8mm. Na pánty sú k stavebnici dodávané papierové Kavan.
Po potiahnutí jednotlivých častí buď poťahovým papierom, alebo nažehlovacou fóliou zalepíme páčky ktoré sú tiež dodané.
Výškovka smerovka v dnešných stavebniciach a nie len tieto časti sú dnes pred pripravené rezaním na lasery takže stačí trocha prebrúsiť od pálenia naskladať na plán a zlepiť dokopy. Po zlepení obrúsiť kýl, prebrusujem len zvrchu a nábežnú časť do poloblúku.
Zadnú pohyblivú časť, či výškovky alebo smerovky obrúsim celú po ploche na zarovnanie a potom ešte aj do postupna k otokovej hrane ktorú nechávam tak cca 0,5-0,8mm. Na pánty sú k stavebnici dodávané papierové Kavan.
Po potiahnutí jednotlivých častí buď poťahovým papierom, alebo nažehlovacou fóliou zalepíme páčky ktoré sú tiež dodané.
Re: VIANA F3RES
A keďže mi ostalo trochu času posielam pár foto ako sa pracuje na elektro verzí.
Re: VIANA F3RES
V sobotu a nedeľu sme mali v Ružomberku dve samotné súťaže. Podmienky boli veľmi priaznivé aj účasť bola hojná v sobotu 29 súťažiacich a v nedeľu 24. Mali sme medzi sebou už aj nejaké prvé lastovičky v podobe juniorov žiakov, dúfam že na ďalších súťažiach ich ešte zopár pribudne. Lietal som z VAIANOV light 428 g ale budem musieť ešte trénovať pristávanie preto som na prvého tratil 27 bodov a prinieslo to 5. miesto. V nedeľu som sa už asi trocha zo soboty rozlietal, bolo to lepšie a vynieslo mi to druhé miesto zo stratou na prvého 12 bodov. Takže vydarený víkend .
https://www.youtube.com/watch?v=BkvESFCLQ0Y&t=8s
https://www.youtube.com/watch?v=BkvESFCLQ0Y&t=8s
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2177
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: VIANA F3RES
Tož blahopřání k úspěchu. Četl jsem stránky Vojta Stupaka. A na nich je roztomile řečeno, že amatéři na těch soutěžích v Martine a Ružomberoku neměli žádné šance.
Ja to mám totiž tam blíže než do Čech. A navíc tím, že mám Slovenské školy, v Ziline i hodně známých.
Ta Tvá varianta s elektromotorem je tedy promakana záležitost.
Ještě jeden dotaz, prošel jsem fotky a možná, že i nějakou vynechal. Ty máš kridlo s komplet uzavřenou torzní skříní? Nebo jako Kiwi jenom vrchem pro zachování profilu.
A ještě jeden dotaz, motorizace, kdy ji budeš mít odladenou? Chtěl bych hnedle dva trupy. Díky za odpověď do sz. Už jsme si psali.
A naposled poslední dotaz, máš tam prostor v křídlech pro hmotnostní balast? Mám už hotového Starmada, ale ta jeho koncepce, stavebně super, ale nemám kde dát balast, leda odvrtat trup v tezisti ale to je futr jenom na jeden váleček. Chtělo by to změnit, či doplnit si letový park ještě o jeden letoun jiné koncepce.
Ta Tvá varianta s elektromotorem je tedy promakana záležitost.
Ještě jeden dotaz, prošel jsem fotky a možná, že i nějakou vynechal. Ty máš kridlo s komplet uzavřenou torzní skříní? Nebo jako Kiwi jenom vrchem pro zachování profilu.
A ještě jeden dotaz, motorizace, kdy ji budeš mít odladenou? Chtěl bych hnedle dva trupy. Díky za odpověď do sz. Už jsme si psali.
A naposled poslední dotaz, máš tam prostor v křídlech pro hmotnostní balast? Mám už hotového Starmada, ale ta jeho koncepce, stavebně super, ale nemám kde dát balast, leda odvrtat trup v tezisti ale to je futr jenom na jeden váleček. Chtělo by to změnit, či doplnit si letový park ještě o jeden letoun jiné koncepce.
Re: VIANA F3RES
Tak keď to máš na Slovensko bližšie môžeš prísť teraz 25.7 do Nitry bude ďalšia.
Čo sa týka tej torznej skrine je len z vrchu, ale zo spodu som dal ešte diagonály kôly krutu a dosť to pomôže./ pozry na tejto strane príspevok nad stavbou trupu tam je to aj nafotené/
Trubky na balast sú v krídle vieš nakladať po 50 g a spolu tam vieš doložiť cc tých 150g.
Ohľadom el. trupu teraz to trocha zapadá prachom lebo som organizoval aj pred týždňom F5J seriál MS v Nitre a teraz bol zas víkend resiek tak som sa k tomu nejako nedostal, ale už by som chcel na tom čo najrýchlejšie popracovať, zháňal som tam ešte regulátor, lebo prvý čo som kúpil nie a nie tam vliezť bude tam všetko asi ltt. Chcel som najprv robiť trocha väčší trup, ale nakoniec zostal tento štíhly. Všetko ale chcem ešte poriadne odskúšať kým sa to pustí do sveta.
Čo sa týka tej torznej skrine je len z vrchu, ale zo spodu som dal ešte diagonály kôly krutu a dosť to pomôže./ pozry na tejto strane príspevok nad stavbou trupu tam je to aj nafotené/
Trubky na balast sú v krídle vieš nakladať po 50 g a spolu tam vieš doložiť cc tých 150g.
Ohľadom el. trupu teraz to trocha zapadá prachom lebo som organizoval aj pred týždňom F5J seriál MS v Nitre a teraz bol zas víkend resiek tak som sa k tomu nejako nedostal, ale už by som chcel na tom čo najrýchlejšie popracovať, zháňal som tam ešte regulátor, lebo prvý čo som kúpil nie a nie tam vliezť bude tam všetko asi ltt. Chcel som najprv robiť trocha väčší trup, ale nakoniec zostal tento štíhly. Všetko ale chcem ešte poriadne odskúšať kým sa to pustí do sveta.