Mini Avanti S Sebart

Diskuze o modelech poháněných pomocí EDF (dmychadla) nebo přímo modelářskou turbínou.
Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Zpráva
Autor
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#46 Příspěvek od dudaj »

Paráda. Závidím ti tu velikánskou hladkou plochu :D .
REX
Příspěvky: 1555
Registrován: pon 15.08.2011 21:54
Bydliště: Náchod-nedaleko

Re: Mini Avanti S Sebart

#47 Příspěvek od REX »

Takovou nervozitu právě že znám... A nejen při prvním letu, minulý rok se mi rozklepaly ruce při 5.startu, ale řekl jsem si co blbnu, když už vím že to funguje a pěkně létá.... Tak jsem si to užil a při přistání to parádně rozštípal....
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
REX
Příspěvky: 1555
Registrován: pon 15.08.2011 21:54
Bydliště: Náchod-nedaleko

Re: Mini Avanti S Sebart

#48 Příspěvek od REX »

dudaj píše:Paráda. Závidím ti tu velikánskou hladkou plochu :D .


Takovou podobnou pěknou plochu mám taky 10km od baráku, skoro 600 metrů dlouhou, je tam sice zákaz vjezdu, ale jezdí tam kdejaký motorkář, jezdič nadupaným autem a kdekdo si to tamtudy zkracuje cestu z jedné vsi do druhé, takže žádná velká výhra :( jinak by to bylo bezvadný
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#49 Příspěvek od shumi »

REX píše:Takovou nervozitu právě že znám... A nejen při prvním letu, minulý rok se mi rozklepaly ruce při 5.startu, ale řekl jsem si co blbnu, když už vím že to funguje a pěkně létá.... Tak jsem si to užil a při přistání to parádně rozštípal....


Copak se přihodilo?
Jinak tato dráha má cca 1500m a ode mě 20km což je nic,jinak kousek za barákem máme slušnou travnatou plochu cca 90x20m kde kvůli blízké zástavbě turbíny nee,ale stejně to chci zkusit a i proto jsme dělali pevnější čepy podvozku kdyby náhodou,počítám že na té trávě bez použití brzd to vzlétné do 50m,tam hlavně hobluji EDFka :D
Omlouvám se za tu fotku neumím to otočit
Přílohy
20200504_202126.jpg
REX
Příspěvky: 1555
Registrován: pon 15.08.2011 21:54
Bydliště: Náchod-nedaleko

Re: Mini Avanti S Sebart

#50 Příspěvek od REX »

Ále, jsem blbej... A na volnoběh to fakt přistávat neumělo :(

Na tý trávě to v nějakou normální hodinu do vzduchu pošli, když tam nedáš 20 startu po sobě, ale třeba 2-3-4, tak snad nikdo nemůže nic nadávat, ikdyž! Zažil jsem že šel kamarád s ukvičeným FunJetem v pracovní den o půl 4 odpoledne létat na louku hned vedle zástavby. Akorát tam řezali na kraji louky kousek opodál takový starší manželé na cirkularce dřevo a když odstartoval zrovna skončily a bába nelenila a hned mu přišla vynadat ať s tím jde dělat kravál jinam!!!
To člověk prostě nechápe....

Jinak pěkná letka :)
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Telemaster
Příspěvky: 104
Registrován: ned 16.10.2011 21:48

Re: Mini Avanti S Sebart

#51 Příspěvek od Telemaster »

Ahoj , už jsem se ptal i v tématu u F16 na Kingtech , ale zajímala by mne i Xicoy turbínka, jaká je časová prodleva z volnoběhu na max. otáčky. Děkuji.
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#52 Příspěvek od shumi »

No ono záleží jakou mám nastavenou křivku na jednotce a akceleraci když jsem měl fuel expo/auto akcel..tak určitě kolem 5s,když mám teť lineár/auto akcel. tak je to méně.V té jednotce jde nastavit i akcelerace na hot-ostrá ale musím říci že jsem to zkoušel a zdálo se mi to horší i možná tím,že tu turbínu dusíme tím jak je moc vsunuta do kornoutu tahovky viz foto.Tak ji momentálně zkracujeme a až to bude otestuji to i bez toho sítka na motoru
Jinak ta tahovka má vnitřní průměr 50mm
Přílohy
000_0001 (3).JPG
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#53 Příspěvek od dudaj »

Ale na ten lineár ta turbína reaguje tahově vlastně jenom malé oblasti páky. Ten expo by to měl rozprostřít líp (tahy vůči páce plynu)
Já mám nějaký poloviční expo nastavený, protože jsem z helin zvyklý pracovat s plynem spíš od 1/3 nahoru.
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#54 Příspěvek od shumi »

No já měl pocit že se mi na tu křivku plynu ful expo blbě pracovalo s plynem a hlavně do půlky dráhy plyn.páky se téměř nic neděje,přijde mi že veškeré spektrum otáček se odehrává od púlky nahoru.
Ten lineár se mi hezky dávkuje ale je to jedovatější/citlivější při pojíždění na což gaspar upozorňuje i v manuálu
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#55 Příspěvek od dudaj »

Já to mám v návodu takto

Jet engines develop the thrust exponentially, thus half of the RPM is only approximately 1/4
of the thrust. On small engines with a high idle to full power rpm ratio, or in a high drag/low
power plane, often only the last 1/3 of the throttle stick produces significant thrust. The low
half of the stick travel is not used. Although current digital Transmitters can modify the
throttle curve to suit the requirement of the model, the Kingtech ECU can simplify the
installation by adjusting to three different throttle curves as follows:
FULL EXPO: Mean linear RPM, it is the default setting and the mode used for all
previous software versions. Thrust develops exponentially, and it is the recommended curve
for big engines or/and high thrust/weight ratio planes, as it ease the control in low power
used during taxi.
LINEAR: Mean that the thrust develop linearly with the throttle setting, has more resolution
at lower half of the throttle stick.
HALF EXPO: An intermediate setting between the previous two modes. This is the KingTech
factory setting and we are sure you will find this setting to be the most suitable.


Takže to chápu tak, že pokud dám lineární nastavení, tak znatelný tah budu rozlišovat na poslední třetině páky a abych to roztáhnul, tak musím použít expo.
Nicméně anglicky neumím a řeším pouze translátorem.
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Avanti S Sebart

#56 Příspěvek od JirkaA »

dudaj píše:
Takže to chápu tak, že pokud dám lineární nastavení, tak znatelný tah budu rozlišovat na poslední třetině páky a abych to roztáhnul, tak musím použít expo.
Nicméně anglicky neumím a řeším pouze translátorem.


chápeš to přesně naopak. Oni tam používají LINEAR setup ve smyslu lineárního průběhu tahu, nikoli otáček. V tom jejich FULL EXPO je lineární průběh otáček (tedy kvadratický průběh tahu).
OK2WY
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#57 Příspěvek od shumi »

No já létám na lineár nejsem žádný zkušený pilot,ale vím jistě že když jsem měl nastaveno ful expo tak se do cca púlky dráhy plyn.kniplu nic moc nedělo.Teť to reaguje na sebemenší pohyb kniplu což samozřejmě nemusí každému vyhovovat tím jak je to citlivé při pojíždění
Nejsem si ale jistý jestli při tom lineáru je např.čtvrt plynu=čtvrt výkonu turbíny.
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#58 Příspěvek od dudaj »

JirkaA píše:
chápeš to přesně naopak. Oni tam používají LINEAR setup ve smyslu lineárního průběhu tahu, nikoli otáček. V tom jejich FULL EXPO je lineární průběh otáček (tedy kvadratický průběh tahu).


Ano máš pravdu. Zatím mne to moc nezajímalo, tak jsem to moc neřešil.
Uživatelský avatar
shumi
Příspěvky: 450
Registrován: úte 27.05.2008 0:00

Re: Mini Avanti S Sebart

#59 Příspěvek od shumi »

Já jak jsem si pořídil toho mini vipera na rozlétanou než jdu s avanti nebo když už mě v dílně hrabe tak to jdu hodit na louku,tak po malém upgadu v mém případě EDF FMS 11list motor 4500Kv lipol 4s 1300Ah nějaké zpevnění uhlíkem kdy je letovka kolem 450g je stím prckem děsná legrace a musím říct že létá parádně to se čínanovi povedlo.Měl jsem i F16 od alfa model s het motorem ale toto je někde ůplně jinde :D
Přílohy
000_0003 (1).JPG
000_0002 (2).JPG
dudaj
Příspěvky: 4703
Registrován: ned 22.07.2012 16:33
Bydliště: Zvole u Prahy

Re: Mini Avanti S Sebart

#60 Příspěvek od dudaj »

dnes jsem zalítal tištěnou.
viewtopic.php?f=146&t=78799&start=1035

jinak netuším , čemu říkáš létá parádně.
Ta F-16 od Alfamodel lítá naprosto přesně dle ovládání, je lehoučká a přesto naprosto stabilní v poryvech větru. Přistát se s ní dá k noze a je velmi svižná.

F-16 jsou velmi citlivé na těžiště. 1/2 centimetru dopředu a je tupější na výškovku a 1/2 cm dozadu a začíná být podélně nestabilní a chová se celkově nepříjemně.
Pokud je vše správně, lze s ní skoro viset. Fakt si neumím představit , že by Viper zalítnul víc a lépe než ta F-16.
Odpovědět

Zpět na „EDF/Turbíny“