Mil Mi2 Vario

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#106 Příspěvek od haas »

Ano, tu samou.Líbí se mi víc ta bílá vlajka než jak to v současném nátěru.Tento týden by mi měly přijít ze 3d tisku antény. Bohužel jsem pro vytvoření modelu antén našel dokonalou fotku až nyní, což je pozdě.Takže antény budou mít nějaké nepatrné odchylky v tvaru.Nějaké ty drobné anténky a podobné malinké trubičky co jsou na skutečné předloze dělat nebudu a to hlavně z důvodu lehkého poškození či ulomení při manipulaci s modelem (je to nepraktické ikdyž krásné).

Zítra se s kolegou pokusíme zbodovat tenkou nerezovou planžetu, abychom udělali nový výfuk pro turbínu.To co mi přišlo z varia za 4000Kč (4 kusy nerezových svařených trubek) tam moc nepasuje, nevím kde došli na tu cenu.

Ještě přemýšlím kdy dát model nastříkat jestli před prvním letem nebo po prvním letu, ale asi to vypadá že před.

Koukal jsem zatím letmo na listy od blatschmidu a asi snad nemají listy v požadované tloušťce (mezeře pro uchycení v gripu) Jak to řešíte?(tím myslím rozdíl ne 1 mm ale třeba 5mm)

Koupil jsem po úvaze Demona Axon se záchranou, tento týden by měl přijít.U takových modelů je přece jen něco víc ověřený než Spirit.

Budu tedy napájet Démona i serva(5x Futaba BLS175SV) přímo z LiFe 7.4V.Byla tu informace že tyto serva můžou vytvářet špičky (tím je myšleno asi velký krátkodobý odběr)

Jak velký kondenzátor bych měl do obvodu zařadit?

Budu si tu LiFe nechávat v SATRII vyrábět na míru, tedy počítám s kapacitou 5000mAh. Kolik ale má být paralelní počet článků pro takový model XS1P nebo XS2P máte někdo zkušenost jaká je doba než se vybijí?
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#107 Příspěvek od Relax »

Vidím že Vario umí fakt překvapit a zatím dost špatně. Nechápu, to bych nečekal.

U turbíny se může přece jenom něco natáhnout palivem, ne zrovna dokonale pak odmastit a tak by bylo lepší to stříknout napřed. Být to kastle vlastní konstrukce která nikdy nikde neletěla, asi bych počkal. Lak není za pár korun, je to dost práce s finalizací.

Na užší listy se dávají větší kalibrované podložky, většinou jsem viděl dva kusy 50/50 aby byla vždy osa listu v ose unašeče. Není to časté ale je to řešitelné i když 5mm je celkem dost, na druhou stranu podložky jsou velké a roznesou tlak rovnoměrně.

Demon Axon bude v pohodě, mě Demon nikdy nevypekl a tohle je nástupce který je určitě ještě lepší.LiFe 7,4V 5000mAh je dostatečná kapacita, s kondenzátorem ale neporadím, to jsem nikdy neřešil. Někdo se určitě ozve :-).

Odběr pěti serv může být nárazově dost velký, běda to podcenit. Tím jak lítám 6S a regulátory Kontronik, neřeším to ale na datech z Jlog2 vidím jaký tam je nárazově odběr. A to je 550 a vůbec žádné brutální 3D.

Na screenu kde jsem vytáhl pouze BEC to dost kolísá v odběru. Napětí střed 5,6V, kolísání mezi 5,5 až 5,7V. Proud odběr většinou do 5,8A, pak dost často do 8A a největší dva odběry 6,5 a 10,4A. To už je na tři serva cykliky celkem hodně, vrtulky se při lopingu moc nepoužívá. I tam je myslím kapacita 5000mAh dostatečná nicméně záleží kolik startů plánuješ na jedno nabití udělat U turbíny tě stejně jako spalováku limituje pouze velikost kanystru :-).
Přílohy
BEC Hughes 2L lopingy Jlog2 data.JPG
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mil Mi2 Vario

#108 Příspěvek od 11marty11 »

Já osobně se přikláním k lakování až po záletu. Může se cokoliv ukázat jako špatný - bude potřeba něco doladit .. Bude pak škoda to řešit na hotovém nátěru.
Turbína není spalovák a její provoz je naprosto čistý (myšleno bez potřísnění nebo umaštění). Já osobně "nemám koule" na to barvit před záletem.

Jinak používáme tohle https://world-of-heli.de/antrieb-elektro/bec/1st-buffer-3x50f-_-v4.8-0_5-mm_-jr-kabel---600-800.html
Perfektně to pokreje odběrové špičky serv. Ten graf co dával Relax je pak cca poloviční.

S kapacitou baterek těžko radit, ale osobně bych považoval 5000 za naprosto dostačující. Po prvním "normálním plnohodnotném" letu bych baterii dobil a hned
bude jasno kolik startů vydrží. Já bych to tipoval tak na cca 8-10 startů. S maketou se lítá vláčně - jinak to samozřejmě bude u motyky ....

Držím palce - ať se dílo daří. Děláš to dobře - plastové díly bych tam taky nenechával .....
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#109 Příspěvek od Relax »

K tomu grafu. Byl k Hughesovi o váze 4,5 kilo, odběr vyjadřuje potřebný výkon serv k tomu dát požadovaný směr. A kromě dvou lopingů s nezbytně razantnějším stoupáním tam nebylo nic ostrého.

S 550 co váží cca o kilo méně, ale zase se lítá invert a víc akro, je přesto průměrný odběr ( kromě dvou tří razantnějších věcí ) o 1-1,5A nižší což jasně vypovídá o přímé úměrnosti váhy modelu a odběru v A.
Přílohy
BEC 550 Spirit Jlog2 data 2018.JPG
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#110 Příspěvek od haas »

Ty kondenzátory vypadají zajímavě. Ale není to jen na použití s BECem? Já chci ty LiFe dát napřímo a oni by měly být docela tvrdé co se týká napětí. Nějaký pokles ve špičkách tam asi bude ale snad by to nemělo být tak drastické.??
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#111 Příspěvek od haas »

Tak nový výfuk je hotový.Udělali jsem jen jeden, ten druhý je původní z varia.ALe potřebovali jsme nato 4 pokusy abychom trefili průměr.
Svařovali jsme to na podomácku vyrobené bodové svářečce vyrobené z trafa ze staré mikrovlnky.
Přílohy
EF797DC2-645B-47BA-A095-E770C02892DE.jpeg
2D6C7F63-041D-4826-AE91-D60C6AEEB0BD.jpeg
FE1B6944-41DE-469D-96EE-A3BC53BCCA12.jpeg
44D72144-22B2-4B94-8FCD-FF1B7E5B5F15.jpeg
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#112 Příspěvek od Relax »

Teda, smekám. Tohle je luxusní práce a zručnost :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#113 Příspěvek od haas »

Díky. :-)

Měl bych takový dotaz abych se ujistil že to mám dobře.

Na mém druhém vrtulníku jsem vyhodil serva a ted jsem je dal zpět a znovu nastavil v nule kolektivu neutrál cykliky.Pokud je cyklika kolem dokola v rovině tak oba gripy při otáčení mění úhel jako by cyklika byla nakloněná (max. rozdíl cca 0.6 stupně) Hřídel neháže to už jsem měřil dřív. Příčina je v tom že u jednoho serva je cyklika nebo asi ložisko v cyklice nakřivo.
Takže nyní jsem to udělal tak, že mám po celé otáčce hlavy úhel stejný ale na jednom servu jsem musel snížit táhlo o 0.65mm. Tedy dvě serva jsou v neutrálu v rovině a jedno trošku níž.

Je to tak dobře? Předtím jsem to měl tak že všechny serva byli v rovině a měl jsem tam ten rozíl úhlu během otáčky.-Nechápu že jsem si toho nevšiml :-(
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mil Mi2 Vario

#114 Příspěvek od Relax »

Klidným by mě to nedělalo :-). Možná to jde nechat ale idylka to není.

Zkoušel jsi jaké úhly dá tohle servo na maximu plus a invert ? List nad servem ( přesněji nad táhlem na desku cykliky ) proti sobě a změřit úhly max + a max -, stejně pak dvě zbylá serva. Záleží jaký tam bude rozdíl, čistě teoreticky by mělo tohle servo dát v jednom směru větší a v opačném menší úhel než ty dvě ostatní. Když tam bude rozdíl větší, nebude stoupání ( častější varianta ) nebo klesání zcela v ose a bude se obloukem vychylovat.

Je to ale malý rozdíl, zřejmě to půjde nechat. Já jenom nemám rád tyhle věci z principu, obávám se každé možné chyby.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#115 Příspěvek od haas »

Ano zkoušel, úhly jsou stejné všude. Samotná páka serva je pořád kolmá k servu ale já potočil jen oka na táhlu.Ten rozdíl 0.65 je na páce cykliky kde je uchycený čep pro spojení cykliky a serva.
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#116 Příspěvek od haas »

Tak dneska nalepeny na ocas dvě antény, které jsem si nechal udělat na 3D tiskárně.Na ostruhu na ocase jsme usoustružily duralové závaží, tak jako má předloha.
Na špičku ocasu jsem nalepil ještě konzolu zadního světla taktéž 3D tisk.Ještě jsem si nechal udělat kryt na startér turbíny, který vyčníval z modelu ven.Bohužel kryt na předloze být nemá a tak to vypadá trošku divně.Pokud by tam kryt nebyl, tak by turbína sála vzduch přímo z otvoru před sebou a v zadní části by vzduch tolik neproudil a nechladil mechaniku.

Mám ale dilema co s těmi listy. Hlava je tedy přesně pro šířku listu mezi gripy 22mm, Vario má pro tento model listy s délkou 1090 a šířkou 75mm.
https://www.vario-helicopter.biz/de/Rot ... 02044.html

Ale helitec nemá listy v takové délce jen 1050 nebo 1150 mm a šířce 64 mm nehledě na šířku pro uchycení 14mm(nějaké podložky by se udělat dali)
https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... hl/3_Blatt

Pokud bych chtěl helitec, tak jaké listy mám zvolit ? Celkově ty od varia působí mohutněji všechno je obrovské a helitec oproti tomu takový prcek, tak aby to ten stroj s cca 20 kg uneslo.

Nebo mám jít do varia?Tam se ale bojím kvality, helistec je perfektně vyvážený a pohledově bez vad.Což vario je teda velké riziko.
Přílohy
13992936-FC6A-462E-830B-8351EC62DACD.jpeg
35E43022-49BD-4871-8E75-5F31707EB6BC.jpeg
A21B5613-97D8-42CB-8637-17EFA7946F0C.jpeg
744F1201-3D81-4898-B4FF-CACE2F180361.jpeg
C36D50B8-AC26-42A5-9A73-094BD6E8239F.jpeg
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Mil Mi2 Vario

#117 Příspěvek od pkotatko »

Pokud jde o delku, napis do Helitecu. Urcite ti udelaji delku jakou potrebujes.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#118 Příspěvek od haas »

Tak jsem tam psal a sepsal jsem i parametry listu ktere by byly uplne idealni. Odpověď přišla s odkazem na pravotočivé listy a větou ať si nastuduju jejich sortiment.Tak jako kdybych našel co potřebuju tak mu nebudu asi psát.Na další přímý dotaz jestli mi je vyrobí vůbec nereaguje. To je opravdu domluva s tím člověkem.

Ty listy co nabízí jsou o něco delší nebo kratší, což by asi nevadilo.Ale do gripu bych musel dát 4 mm z každé strany podložku.Není to už opravdu moc?Šířka listu u helitecu je 64 mm což vario má 75.
To se mi zdá velký rozdíl.Vůbec netuším jestli takové “malé” listy od helitecu tam můžou být, nejsem v tom odborník.

Můžete někdo poradit?
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Mil Mi2 Vario

#119 Příspěvek od pkotatko »

Asi nejake nepochopeni. Se mnou vzdy Kai komunikoval bez problemu. 2mm podlozky z kazde strany jsem letal a nic se nedelo. Pochybuji ze nekdo bude mit zkusenosti a podlozkami 4 mm.
Dival jsi se na M Blades ? Ti nemaji neco zajimaveho ? Nebo SpinBlades ?
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
haas
Příspěvky: 355
Registrován: ned 18.05.2014 19:28

Re: Mil Mi2 Vario

#120 Příspěvek od haas »

Díky za odkazy. Vůbec jsem o nich nevěděl.Nevím co to vario má za atypické rozměry ale všichni většinou mají rozměry jako helitec.Jedině Mblades má něco obdobného nebo alespoň přímo píše možnost úpravy přímo na rozměr co potřebuju.

Teda ale oni co jsem pochopil dle překladače dělají jen hliníkové listy, tak to bude ranec co?
Poslal jsem poptávku do Mblades tak uvidím.
Odpovědět

Zpět na „Heli - makety“