Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
- indigo
- Příspěvky: 163
- Registrován: stř 23.01.2008 0:00
- Bydliště: Martin-Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
Mám taký zvyk,že keď dolietam s elektroletom kde mám Lipoly(3-článok)kým pobalím dám vylietané Lipol hneď nabíjať do plna ,aj keď ich znova použijem až na druhý deň.Pýtam sa či by som ich nemal nabiť v režime -storage-a na druhý deň ich pred letom nabiť do plna?
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
Tak to je právě špatně. Baterky lítáním vybiji a pokud se nedostanu na míň jak 3,7 V, nechám je být.
Nabíjím před letem. Baterky by se neměly skladovat nabité - měknou. Kolikrát se stane, že nakonec nejdeš lítat tejden a baterky jsou pořád na plno.
Na storage má smysl na dlouhodobé uložení. Ale nikdy se mi nestalo, že by přes zimu pokleslo napětí, takže skladuji na 3,7 V.
Nejvíc škodí hluboké vybití a vysoké teploty. Teprve potom uložené nabité.
Nabíjím před letem. Baterky by se neměly skladovat nabité - měknou. Kolikrát se stane, že nakonec nejdeš lítat tejden a baterky jsou pořád na plno.
Na storage má smysl na dlouhodobé uložení. Ale nikdy se mi nestalo, že by přes zimu pokleslo napětí, takže skladuji na 3,7 V.
Nejvíc škodí hluboké vybití a vysoké teploty. Teprve potom uložené nabité.
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
Několik roků jsem asi 12 sad 3s 5000mAh 20-30C do dvoumotoráku (jeden let = 4 sady 3s) skladoval celou zimu plně nabité. Nic víc se jim nestalo, než že se mírně zvýšil vnitřní odpor, což ale nevadilo, éro letělo při max. 8-10C odběru...
Záleží na použití, přístupu, otrlosti a tak... není to úplně černobílé.
Záleží na použití, přístupu, otrlosti a tak... není to úplně černobílé.
jyrry.webnode.cz
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
dudaj píše:Na storage má smysl na dlouhodobé uložení. Ale nikdy se mi nestalo, že by přes zimu pokleslo napětí, takže skladuji na 3,7 V.
Nechci být moc radikální, ale dost zkušeností z poslední doby mne vede k názoru, že jako "dlouhodobé uložení" je nutno chápat už nepoužití delší než cca 14 dní, měsíc pak už zcela určitě.
Na druhé straně není zas tak kritická přesná hodnota storage, jestli to je 3,7 nebo 3,9V/čl je zřejmě dost jedno, cokoli v tomto rozsahu je v pohodě.
Ovšem plně nabitý stav opravdu podle všeho škodí i v relativně krátké době, nejde jen o obligátní uložení "přes zimu"
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
Na otázku neodpovím, netestoval jsem.
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.
Vždy připraven!
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.
Vždy připraven!
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
OrDa píše:Na otázku neodpovím, netestoval jsem.
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.
Vždy připraven!
Přesně tak to dělám i já s baterkama do letadel a stejně tak často létám
A co vlastně nejvíc škodí Li-Pol bateriím? Myslím že právě to, že je někdo poprvé nabije a začne používat
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
Ako sa správať k lipolkám, záleží od ich použitia...
Škodí im množstvo vecí, ale pokiaľ ich zaťažuješ len 8-10C(ako bolo písané vyššie), tam sa neprejaví zlé zachádzanie
Pre čo najlepší výkon z lipol
- lietať/jazdiť s teplými aku (vnútorný odpor klesá s vyššou teplotou) max 60°C
- nabíjať až tesne pred použitím (odpozoroval som rozdiel vo výkone už po pol hodine plného nabitia)
- nevyužívať celú ich kapacitu, t.j. ideálne vybíjať po 3,6V-3,7V/čl. (napätie v kľude bez záťaže)
- odkladať lipolky len v storage napätí 3,7V-3,9V/čl. ( ideálne do storage ešte na letisku, kým zbalíš veci, alebo hneď doma)
Ale v podstate čím menej od nich chceš, tým benevoletnejšie sa k nim môžeš správať
Škodí im množstvo vecí, ale pokiaľ ich zaťažuješ len 8-10C(ako bolo písané vyššie), tam sa neprejaví zlé zachádzanie
Pre čo najlepší výkon z lipol
- lietať/jazdiť s teplými aku (vnútorný odpor klesá s vyššou teplotou) max 60°C
- nabíjať až tesne pred použitím (odpozoroval som rozdiel vo výkone už po pol hodine plného nabitia)
- nevyužívať celú ich kapacitu, t.j. ideálne vybíjať po 3,6V-3,7V/čl. (napätie v kľude bez záťaže)
- odkladať lipolky len v storage napätí 3,7V-3,9V/čl. ( ideálne do storage ešte na letisku, kým zbalíš veci, alebo hneď doma)
Ale v podstate čím menej od nich chceš, tým benevoletnejšie sa k nim môžeš správať
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
indigo píše:Mám taký zvyk,že keď dolietam s elektroletom kde mám Lipoly(3-článok)kým pobalím dám vylietané Lipol hneď nabíjať do plna ,aj keď ich znova použijem až na druhý deň.Pýtam sa či by som ich nemal nabiť v režime -storage-a na druhý deň ich pred letom nabiť do plna?
Lipolkám najviac vadia 4 veci.
Vybíjanie pod spodnú hranicu, prebíjanie nad hornú hranicu, trvalé preťažovanie nad ich limit a hlavne nečinnosť.
Ostatné sú prkotiny. To či sú mesiac vybité na 98, 75 či 45 % je im v podstate fuk. Vybité pod 20% zostatkovej kapacity ich ale nenechávaj ani pár dní. To či ich skladuješ pri teplote +10, alebo -10°C je im tiež fuk.
To, že ťahajú lepšie čerstvo nabité je iba vec vnútorného odporu (teplom sa zmenšuje). Ak nepotrebuješ "súťažný" výkon tak ich kľudne nabi aj týždeň dopredu.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
jyrry píše:Několik roků jsem asi 12 sad 3s 5000mAh 20-30C do dvoumotoráku (jeden let = 4 sady 3s) skladoval celou zimu plně nabité. Nic víc se jim nestalo, než že se mírně zvýšil vnitřní odpor, což ale nevadilo, éro letělo při max. 8-10C odběru...
Záleží na použití, přístupu, otrlosti a tak... není to úplně černobílé.
No jestli se jim nic víc nestalo,než že se se mírně zvýšil odpor.......
Pravdou je, že z posledních 3300 baterek tahám 100 A a držej napětí přes 3,7V téměř první třetinu vybíjení. Maj za sebou cca 30 cyklů a dost by mne mrzelo kdyby trochu změkly a daly místo toho 3,5 V na článek. Pro mne by pak byly vhodný max do šroubováku.
Takže je to o požadavku na odběr.
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
dudaj píše:... No jestli se jim nic víc nestalo,než že se se mírně zvýšil odpor....
Ne. Ani se nenafoukly. A ten vnitřní odpor se dá trochu rozhýbat pár cykly (už při druhém je to znát).
Ale fakt je to o použití; dělat hotlinery tak se k nim chovám dost jinak. A vlastně mladej má 4 sady 5000mAh 35C do dvoumotorového dmychadláka, ty taky držíme trochu šetrněji.
jyrry.webnode.cz
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
OrDa píše:Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti.
Problém je ale v tom, že nejde jen o životnost, jde spíš o zhoršení vlastností... Tobě při nepříliš četném létání opravdu nemusí vadit pokles životnosti třeba z 300 cyklů na 100, dost možná nevyčerpáš ani těch 100.
Jenže to, že najednou budeš mít vyšší Ri, se tě může týkat vlastně hned, tady už dopad záleží spíš na typu modelu než na četnosti použití.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
lipolkam nejvic vadi jejich pouzivani..
kdybyste je hned po koupi ulozili pri skladovacim napeti do tmave mistnosti s ustalenou teplotou a vlhkosti a vubec na ne nesahali, tak vam zarucene vydrzi nejdyl a vnitrni odpor bude klesat zanedbatelne
kdybyste je hned po koupi ulozili pri skladovacim napeti do tmave mistnosti s ustalenou teplotou a vlhkosti a vubec na ne nesahali, tak vam zarucene vydrzi nejdyl a vnitrni odpor bude klesat zanedbatelne
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
OrDa píše:Na otázku neodpovím, netestoval jsem.
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.
Vždy připraven!
ja mam rovnaku prax, ked dolietame lietadlo s elektrickym motorom tak sa vzdy nabiju do plna, ziaden problem, aj cez zimu uz 4ty rok a ziaden problem
Re: Čo vlastne najviac škodí Lipol baterii?
Kuba78 píše:lipolkam nejvic vadi jejich pouzivani..
kdybyste je hned po koupi ulozili pri skladovacim napeti do tmave mistnosti s ustalenou teplotou a vlhkosti a vubec na ne nesahali, tak vam zarucene vydrzi nejdyl a vnitrni odpor bude klesat zanedbatelne
rovnako suhlas, ale skodi im aj to ze ich mas... vlastne im skodi vsetko