Futaba T14SG
Re: Futaba T14SG
rozklikni si START SWITCH, z té druhé fotky, někde to tam bude. Na displeji jsou jenom dvě položky, určení jestli GROUP/SINGLE a potom přiřazení toho spínače, je to pod sebou. Takhle to vypadá
Re: Futaba T14SG
Velice oceňuji tvoji snahu. Díky.
Ale tohle jsem nemyslel. To vím. Myslel jsem jak donutíš stopky na plynové páce aby v jednom režimu běželi a v druhém se zastavili a stáli. A v režimu kde stojí můžeš kvedlat kniplem jak chceš.
Totiž v v menu Timer, jakmile přiřadíš k položce start switch knipl J2, tak už si můžeš pouze vybrat kde je startovací bod na dráze kniplu. Ale nikdy, nikde a ničím nejde již blokovat ,že start switch je knipl. Můžu mít 8 conditions a ve všech prostě stopky poběží když pohnu kniplem .
Tak tě poprosím, natoč mi stejné video jako jsem natočil já, kde budeš mít jen dva letové režimy. (všimni,že jsem je nazval motor on, motor of) a v motoru on ti stopky poběží a v OF budeš hýbat kniplem několikrát nahoru a dolu a budou stát.
Díky Dalibor
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CChrCBsjKDY[/youtube]
Ale tohle jsem nemyslel. To vím. Myslel jsem jak donutíš stopky na plynové páce aby v jednom režimu běželi a v druhém se zastavili a stáli. A v režimu kde stojí můžeš kvedlat kniplem jak chceš.
Totiž v v menu Timer, jakmile přiřadíš k položce start switch knipl J2, tak už si můžeš pouze vybrat kde je startovací bod na dráze kniplu. Ale nikdy, nikde a ničím nejde již blokovat ,že start switch je knipl. Můžu mít 8 conditions a ve všech prostě stopky poběží když pohnu kniplem .
Tak tě poprosím, natoč mi stejné video jako jsem natočil já, kde budeš mít jen dva letové režimy. (všimni,že jsem je nazval motor on, motor of) a v motoru on ti stopky poběží a v OF budeš hýbat kniplem několikrát nahoru a dolu a budou stát.
Díky Dalibor
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CChrCBsjKDY[/youtube]
Re: Futaba T14SG
Chlape, video není třeba, měl jsem to za chvilku.
Vidím, že tam máš nový model, to je dobře, protože je jednoduchý se v tom zamotat, pak je lepší to smazat a začít znovu.
Jde o to, že každý conditions si pamatuje vlastní nastavení, tzn. že když v con1 přiřadíš třeba SA přepínač pro start stopek a v con2 necháš to samé prázdné proškrtlé, při přeputí režimů se stopky zastaví, protože to spuštění nemají nadefinované. Ale musíš v těch stopkách nastavit SINGLE a udělat to v con/režimu tomu určeném. V to videu, co jsi poslal, přepni do MOTOR-OFF a v tomto režimu vlez do menu TIMER/START SWITCH a vyhoď J2, nech to prázdné. Potom v obrazovce TIMER, aby jsi viděl běžící stopky, dej MOTOR-ON a měl by Ti tam skočit J2, hned to uvidíš jestli čas stojí. Myslím, že je nutné tam mít SINGLE, standardně je group. Jsem to tam včera takhle namrskal automaticky, protože vím že to takhle nějak funguje. A je dobrý to dělat postupně, NOVÝ MODEL - COND.SELECT, udělat si režimy - a potom v těch zvolených režimech nastavit co budeš chtít, aby to dělalo. Důležitý je SINGLE
Ne to dopisovat zpětně, potom se ty režimy promíchají a je v tom hrozný guláš. Funguje to na všechno, mixy křivky atd. Všechno u čeho je možnost GROUP/SINGLE. Mělo by Ti to fungovat, hodně zdaru.
P.S. blbě se to vysvětluje, už se v tom taky motám, ale funguje to
Vidím, že tam máš nový model, to je dobře, protože je jednoduchý se v tom zamotat, pak je lepší to smazat a začít znovu.
Jde o to, že každý conditions si pamatuje vlastní nastavení, tzn. že když v con1 přiřadíš třeba SA přepínač pro start stopek a v con2 necháš to samé prázdné proškrtlé, při přeputí režimů se stopky zastaví, protože to spuštění nemají nadefinované. Ale musíš v těch stopkách nastavit SINGLE a udělat to v con/režimu tomu určeném. V to videu, co jsi poslal, přepni do MOTOR-OFF a v tomto režimu vlez do menu TIMER/START SWITCH a vyhoď J2, nech to prázdné. Potom v obrazovce TIMER, aby jsi viděl běžící stopky, dej MOTOR-ON a měl by Ti tam skočit J2, hned to uvidíš jestli čas stojí. Myslím, že je nutné tam mít SINGLE, standardně je group. Jsem to tam včera takhle namrskal automaticky, protože vím že to takhle nějak funguje. A je dobrý to dělat postupně, NOVÝ MODEL - COND.SELECT, udělat si režimy - a potom v těch zvolených režimech nastavit co budeš chtít, aby to dělalo. Důležitý je SINGLE
P.S. blbě se to vysvětluje, už se v tom taky motám, ale funguje to
Naposledy upravil(a) jirinovo dne pon 19.08.2019 13:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Futaba T14SG
Ty mi dáváš
Jestli to pujde, budu za uplného vola

Re: Futaba T14SG
jirinovo píše:Chlape, video není třeba, měl jsem to za chvilku.
Vidím, že tam máš nový model, to je dobře, protože je jednoduchý se v tom zamotat, pak je lepší to smazat a začít znovu.
Jde o to, že každý conditions si pamatuje vlastní nastavení, tzn. že když v con1 přiřadíš třeba SA přepínač pro start stopek a v con2 necháš to samé prázdné proškrtlé, při přeputí režimů se stopky zastaví, protože to spuštění nemají nadefinované. Ale musíš v těch stopkách nastavit SINGLE a udělat to v con/režimu tomu určeném. V to videu, co jsi poslal, přepni do MOTOR-OFF a v tomto režimu vlez do menu TIMER/START SWITCH a vyhoď J2, nech to prázdné. Potom v obrazovce TIMER, aby jsi viděl běžící stopky, dej MOTOR-ON a měl by Ti tam skočit J2, hned to uvidíš jestli čas stojí. Myslím, že je nutné tam mít SINGLE, standardně je group. Jsem to tam včera takhle namrskal automaticky, protože vím že to takhle nějak funguje. A je dobrý to dělat postupně, NOVÝ MODEL - COND.SELECT, udělat si režimy - a potom v těch zvolených režimech nastavit co budeš chtít, aby to dělalo. Důležitý je SINGLENe to dopisovat zpětně, potom se ty režimy promíchají a je v tom hrozný guláš. Funguje to na všechno, mixy křivky atd. Všechno u čeho je možnost GROUP/SINGLE. Mělo by Ti to fungovat, hodně zdaru.
P.S. blbě se to vysvětluje, už se v tom taky motám, ale funguje to
Tak to nefunguje.
a) Protože ve stopkách není žádné nastavení single/group.
b) Vypadá to,že 14SG má přeci jen jiný firmware než 16SZ a 18SZ.
c) můžu nastavovat co chci..ale letové režimy nejsou provázané na Timer banku. Udělám první letový režim, dám mu spínač pak skočím do Timerů a dám na start switch J2.
Vyskočím do letových režimů a udělám druhý spínaný stejným spínačem jako první letový režim,jen poloha spínače je jiná. Přepnu na něj a skočím do Timerů. A na start switch trůní již předtím zvolený J2. Když ho smažu, smaže se navždy. Můžu přepínat let ,režimy jak chci na nic se na pozici (start switch nemění).
Takže vyčerpal jsem jakékoli možnosti a na 16SZ/18SZ to prostě nejde.
A na rcgroups o tom píšou taky.
I'd rather prefer the more conservative approach of less update frequency but making sure there are no bugs in them. And when I write "no bugs", I mean no significant bugs like the inability to enter Power Menu on startup for the 14SG and the timer bug for the 18SZ/16SZ. I am well aware that there's no such thing as 100% bug-free firmware/software.
Tím i děkuji za ochotu a strávený čas. Prdím na to
Re: Futaba T14SG
Nemůže to být tím, že to každý děláte na jiné vysílačce?
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Futaba T14SG
BoŠ píše:Nemůže to být tím, že to každý děláte na jiné vysílačce?
Ne ze nemuze, je.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Re: Futaba T14SG
graup15 píše:b) Vypadá to,že 14SG má přeci jen jiný firmware než 16SZ a 18SZ.
Tak jasně že má...14SG se od 18SZ liší docela dost, v podstatě 14SG je starší 8FG ve FASSTest variantě zatímco 18SZ je spíš "18MZ lite", každé to vzniklo z jiné strany. Futabě slouží ke cti, že logika je nicméně dost konzistentní, ale konzistentní se nerovná identické
Do té debaty jsem se nemotal, protože stopky jsem takto neřešil, ale k tomu, co teď píšeš, musím potvrdit, že u 14SG je opravdu asi hlavním omezením to, že v ní o něco více míst, kde nejde použít buď single-combi, případně logické switche. Já na to narazil při řešení nastavení motoru v F5J - nakonec jsem to vyřešil k mé spokojenosti, nicméně k dokonalosti tomu chybí právě jedno místo, kde by to chtělo další "logic".
Osobně 14SG létám a mám to rádio rád, ergonomicky mi sedne perfektně (spíš lépe než 18SZ) a v glider programu je to pořád topclass (ač to nijak extra drahé rádio nebylo), to je pro mne priorita. Bohužel ale pár limitů tam zkrátka je, vesměs v tom, co píšu výše, tedy méně míst s podporou logic a rozdělením na single/comb pro režimy.
Jo ještě poznámka - tuším jsi někde psal, že kvůli LBT držíš 14SG ve verzi 4.0 - upozorňuji, že to tohle rádio také trochu ořeže, hlavně v 5.0 tam v glider přibylo pár věcí v nastavení, které se reálně mohou hodit (ale zrovna ty stopky asi budou stejné).
Re: Futaba T14SG
conditi1 přejmenuješ na normal, dáš add, conditi2 přejmenuješ na start a přiřadíš přepínač, při poloze on se na displeji zobrazí start. Pak v těch režimech zablbneš v nastavení a na FX-30,32 to funguje. Je mi divný, že by to na T16,18 nešlo. Ale možný je všechno. Že fakt nekecám, vypotil jsem to video.
http://youtu.be/cYe_TZsW3AA
http://youtu.be/cYe_TZsW3AA
Re: Futaba T14SG
tomashr píše:
Tak jasně že má...14SG se od 18SZ liší docela dost, v podstatě 14SG je starší 8FG ve FASSTest variantě zatímco 18SZ je spíš "18MZ lite", každé to vzniklo z jiné strany. Futabě slouží ke cti, že logika je nicméně dost konzistentní, ale konzistentní se nerovná identické![]()
Do té debaty jsem se nemotal, protože stopky jsem takto neřešil, ale k tomu, co teď píšeš, musím potvrdit, že u 14SG je opravdu asi hlavním omezením to, že v ní o něco více míst, kde nejde použít buď single-combi, případně logické switche. Já na to narazil při řešení nastavení motoru v F5J - nakonec jsem to vyřešil k mé spokojenosti, nicméně k dokonalosti tomu chybí právě jedno místo, kde by to chtělo další "logic".
Osobně 14SG létám a mám to rádio rád, ergonomicky mi sedne perfektně (spíš lépe než 18SZ) a v glider programu je to pořád topclass (ač to nijak extra drahé rádio nebylo), to je pro mne priorita. Bohužel ale pár limitů tam zkrátka je, vesměs v tom, co píšu výše, tedy méně míst s podporou logic a rozdělením na single/comb pro režimy.
Jo ještě poznámka - tuším jsi někde psal, že kvůli LBT držíš 14SG ve verzi 4.0 - upozorňuji, že to tohle rádio také trochu ořeže, hlavně v 5.0 tam v glider přibylo pár věcí v nastavení, které se reálně mohou hodit (ale zrovna ty stopky asi budou stejné).
Kluci díky za podnětnou diskuzi.
Je mi jasné,že fw a možnosti se liší mezi 14SG a 16/18SZ. Právě jak píše Tomáš, tak ale logika zůstává stejná, jen ty vyšší verze přidávají další možnosti. Proto mi přakvapilo ač to nepotřebuji (prostě jen ze zvědavosti), že taková kravina na 14SG jde a na 16SZ/18SZ nejde. A přesně jsem zopakoval postup podle ( jirinovo) a nefunguje to. Ono to asi díky tomu,že lidi používají spíš stopky na spínač nikoho moc netrápí (ani ve světě) a pokud mám elektropohon tak to mnohem lépe řeší čidlo. Ale fakt jsem nečekal,že takovou kravinu Futaba pomine.
Ono je ve futabě víc věcí na které se Japonci vysrali...a jsou mnohonásobně důležitější než tyhle jedny stopky.
Ale už nějak nepředpokládáme, že vydají další fw. Teď se budou zaobírat 32MZ a na tisíce 16/18SZ se vyprdnou.
Re: Futaba T14SG
jirinovo píše:conditi1 přejmenuješ na normal, dáš add, conditi2 přejmenuješ na start a přiřadíš přepínač, při poloze on se na displeji zobrazí start. Pak v těch režimech zablbneš v nastavení a na FX-30,32 to funguje. Je mi divný, že by to na T16,18 nešlo. Ale možný je všechno. Že fakt nekecám, vypotil jsem to video.
http://youtu.be/cYe_TZsW3AA
Díky moc...tohle jsem potřeboval. S naprosto nulovou šancí na úspěch to navalím do Japonců (tvé video/ mé video). Ale pro čirou zábavu a procvičování angličtiny mi to nedá
Re: Futaba T14SG
Pánové, buď nechápu co on chce, nebo nechápu co popisujete.
Já tedy mám FX-30, ale tam se to obejde bez jakýchkoliv prostocviků a letových režimů.
Vtip je v tom, stav stopek se nechytá na stav spínače, ale ne jeho ZMĚNU. Na FX-30 jsou dvoje stopky. Oboje dám start přidáním plynu a pak můžu plynem kvedlat jak chci kam chci a pořád oboje jedou. Proto dám jedněm stop stažením plynu, u druhých stop jiným přepínačem. A je to.
Přidám plyn, oboje se rozjedou. Uberu, stopky motoru se zastaví, letu pořád jedou. Přistanu a spínačem zastavím i stopky celkové doby.
Je to to chce? Je to na 14 jinak?
Já tedy mám FX-30, ale tam se to obejde bez jakýchkoliv prostocviků a letových režimů.
Vtip je v tom, stav stopek se nechytá na stav spínače, ale ne jeho ZMĚNU. Na FX-30 jsou dvoje stopky. Oboje dám start přidáním plynu a pak můžu plynem kvedlat jak chci kam chci a pořád oboje jedou. Proto dám jedněm stop stažením plynu, u druhých stop jiným přepínačem. A je to.
Přidám plyn, oboje se rozjedou. Uberu, stopky motoru se zastaví, letu pořád jedou. Přistanu a spínačem zastavím i stopky celkové doby.
Je to to chce? Je to na 14 jinak?
Re: Futaba T14SG
Nepochopil jsi to. Jukni se na videa...tak jak to popisuješ to funguje na 16SZ/18SZ normálně.
Jde o to,že na 16/18SZ letový režim neblokuje timer ovládaný kniplem plynu.
Tzn...,že ve startu dáš plyn do púlky(např) stopky se rozjedou. Přepneš letový režim ,plyn máš pořád v púlce dráhy..a stopky se zastaví. A dokud je spínač režimu přepnut můžeš knyplem kvedlat jak chceš a stopky stojí. A to kvedlat v celém rozsahu dráhy.
Nic se nenuluje, prostě jen stopky stojí. Po přepnutí zpět na start stopky pokračují od zastavené hodnoty a jejich chod ovládá knipl plynu.
Teda teď mi to došlo, když to nepochopil ZDZD, tak už chápu proč si na to 99% lidí nestěžuje...protože na to vůbec nepřijde,že to na 16/18SZ chodí blbě

Jde o to,že na 16/18SZ letový režim neblokuje timer ovládaný kniplem plynu.
Tzn...,že ve startu dáš plyn do púlky(např) stopky se rozjedou. Přepneš letový režim ,plyn máš pořád v púlce dráhy..a stopky se zastaví. A dokud je spínač režimu přepnut můžeš knyplem kvedlat jak chceš a stopky stojí. A to kvedlat v celém rozsahu dráhy.
Nic se nenuluje, prostě jen stopky stojí. Po přepnutí zpět na start stopky pokračují od zastavené hodnoty a jejich chod ovládá knipl plynu.
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Futaba T14SG
graup15 píše:Nepochopil jsi to. Jukni se na videa...tak jak to popisuješ to funguje na 16SZ/18SZ normálně.
Jde o to,že na 16/18SZ letový režim neblokuje timer ovládaný kniplem plynu.
Tzn...,že ve startu dáš plyn do púlky(např) stopky se rozjedou. Přepneš letový režim ,plyn máš pořád v púlce dráhy..a stopky se zastaví. A dokud je spínač režimu přepnut můžeš knyplem kvedlat jak chceš a stopky stojí. A to kvedlat v celém rozsahu dráhy.
Nic se nenuluje, prostě jen stopky stojí. Po přepnutí zpět na start stopky pokračují od zastavené hodnoty a jejich chod ovládá knipl plynu.![]()
Teda teď mi to došlo, když to nepochopil ZDZD, tak už chápu proč si na to 99% lidí nestěžuje...protože na to vůbec nepřijde,že to na 16/18SZ chodí blbě
![]()
Start si priradis na paku plynu, stop na spinac ktory prepina letovy rezim, nulovanie na hocico.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk