LF-109 Pionýr
- zalik
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř 15.10.2003 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: LF-109 Pionýr
A fotky ze stavby nemáš prosím???
Re: LF-109 Pionýr
Fotky ze stavby mam az budu doma nazdilimje nebo me posli fb kontakt pokud mas
-
Bomber
- Příspěvky: 1032
- Registrován: ned 06.01.2008 0:00
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Re: LF-109 Pionýr
Á koukám, že stavím to samý. Já budu potahovat.
https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
Re: LF-109 Pionýr
Nad Pionýrem přemýšlím už dlouho, ale dvě věci mě odrazují...
1) jak je to s kluzem? přijde mi to jako autobus...
2) jelikož u nás máme jen jednu a to slabou vlečnou, tak by to muselo mít motor, jenže Pionýr nikdy motor neměl... Ale myslím že nějaký stylový pilon by tam být mohl
1) jak je to s kluzem? přijde mi to jako autobus...
2) jelikož u nás máme jen jednu a to slabou vlečnou, tak by to muselo mít motor, jenže Pionýr nikdy motor neměl... Ale myslím že nějaký stylový pilon by tam být mohl
-
Bomber
- Příspěvky: 1032
- Registrován: ned 06.01.2008 0:00
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Re: LF-109 Pionýr
Myslím,že jeden Pionýr s motorem lítá. Co se týká kluzu se uvidí až na jaře 
https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
Re: LF-109 Pionýr
No mě pořád v hlavě někde hryzá jeden červík že jsem to někde viděl, ale nemůžu nic najít... já přemýšlel nad rozpětím cca 4,5m (1:3) nebo 5,3m (1:2,5)
Re: LF-109 Pionýr
Bomber píše:Myslím,že jeden Pionýr s motorem lítá. Co se týká kluzu se uvidí až na jaře
Jasně že minimálně jeden lítá
https://papira.rajce.idnes.cz/LF-109_Pionyr/
S kluzem to žádná velká slávie není, ale slušnější termiku to dává.
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz
www.vpmodel.cz
Re: LF-109 Pionýr
Já myslel skutečný 
-
Bomber
- Příspěvky: 1032
- Registrován: ned 06.01.2008 0:00
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Re: LF-109 Pionýr
Já taky myslel skutečnýho 
https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
Re: LF-109 Pionýr
Zdravím. Pokud bude chtít vědět cokoliv o skutečném LF-109 Pionýr, něco málo o tomto typu vím. Jeden konkrétní kousek konkrétně OK-3903 stojí u nás v hangáru v Zábřehu (Opava). Několik letů jsem s ním letos udělal a to i v termice. Je to velice pohodové a hodné letadlo. Letí v podstatě uplně sám a netřeba moc řídit. Nemá tendenci při malé rychlosti padat po křídle, minimálku má kolem 55 Km/h a když se dostaneme pod tuto rychlost, tak Pionýr se mírně zatřepe a sám se skloní trochu dolů a zvýší rychlost. V kabině je změna rychlosti pěkně slyšet, při větší rychlosti, např. v aerovleku je tam docela rachot...
V termice se s tím létá velice příjemně, kluzák je velice lehký (450 kg) a má obrovskou plochu křídel. Takže ve stoupáku leze nahoru docela svižně. Je pěkné pozorovat když kroužíte na rychlosti kolem 60 km/h, jak ostatní, výkonnější kluzáky krouží na větší poloměru kolem vás. Takže hodnoty stoupání na variu jsou mnohem vyšší než u ostatních kluzáků. Ale přeskok od mraku k dalšímu je již celkem problém. Pokud jsou základny mraků v cca 1500 m, tak to celkem jde, ale pokud jsou níž, je již celkem problém. Většinou pokud mrak nezabere, další pokus k jinému mraku již není a jde se na přistání na letiště. Ale dají se zvládnout i několika hodinové lety. Další problém je vítr. Pokud je vyšší, Pionýr proti němu prostě neletí. Nejde to jako u jiných výkonnějších typů prostě potlačit a rozjet na vyšší rychlost a proti větru letět. Pionýr jde při potlačení jen více dolů a dopředu již ne. Klouzavost 1:18 je znát. Pořád je třeba se držet v blízkosti letiště. Také na přistání je třeba jít z větší výšky, ať to s jistotou vyjde.Je to takové jiné lítání a je třeba si na to zvyknout. V každěm případě se s ním létá velice dobře a každý, kdo umí létat s jakýmkoliv kluzákem, umí s Pionýrem okamžitě létat.
Kdyby kdokoliv chtěl něco dalšího vědět,klidně se na mne obraťte, rad zodpovím co budu vědět. Případně kdo se bude chtít na Pionýra podívat, nebo se třeba i svézt, je vítán.
V termice se s tím létá velice příjemně, kluzák je velice lehký (450 kg) a má obrovskou plochu křídel. Takže ve stoupáku leze nahoru docela svižně. Je pěkné pozorovat když kroužíte na rychlosti kolem 60 km/h, jak ostatní, výkonnější kluzáky krouží na větší poloměru kolem vás. Takže hodnoty stoupání na variu jsou mnohem vyšší než u ostatních kluzáků. Ale přeskok od mraku k dalšímu je již celkem problém. Pokud jsou základny mraků v cca 1500 m, tak to celkem jde, ale pokud jsou níž, je již celkem problém. Většinou pokud mrak nezabere, další pokus k jinému mraku již není a jde se na přistání na letiště. Ale dají se zvládnout i několika hodinové lety. Další problém je vítr. Pokud je vyšší, Pionýr proti němu prostě neletí. Nejde to jako u jiných výkonnějších typů prostě potlačit a rozjet na vyšší rychlost a proti větru letět. Pionýr jde při potlačení jen více dolů a dopředu již ne. Klouzavost 1:18 je znát. Pořád je třeba se držet v blízkosti letiště. Také na přistání je třeba jít z větší výšky, ať to s jistotou vyjde.Je to takové jiné lítání a je třeba si na to zvyknout. V každěm případě se s ním létá velice dobře a každý, kdo umí létat s jakýmkoliv kluzákem, umí s Pionýrem okamžitě létat.
Kdyby kdokoliv chtěl něco dalšího vědět,klidně se na mne obraťte, rad zodpovím co budu vědět. Případně kdo se bude chtít na Pionýra podívat, nebo se třeba i svézt, je vítán.
-
radek munzar
- Příspěvky: 53
- Registrován: pon 25.06.2012 21:41
Re: LF-109 Pionýr
Pionýr je stará dobrá klasika a na obloze vždycky vypadá dobře. Je to kus letadla. Malá klouzavost je daná malou štíhlostí křídla, krabicoidním průřezem trupu, hodně hranatých tvarů a přítomností vzpěr. Profil taky nic moc. Takže by se to dalo trochu vylepšit změnou profilu, šel bych cestou něčeho více laminárnějšího. Na úkor maketovosti. Ale Pionýr bude vždy Pionýr. Chtít Pionýra s vlastnostmi Diskuse je utopie.
Raďas
Raďas
- Hanyk
- Příspěvky: 393
- Registrován: čtv 17.04.2008 0:00
- Bydliště: Javornice-Orlicke Hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: LF-109 Pionýr
Jeden model s el. motorem . Majitel Antonín Dodek https://www.youtube.com/watch?time_cont ... f_qAG3-_zQ
v provozu-Miles Magister 3,2 m,ZDZ50ng, Ka6e 4200mm, Avia BH3 2700mm a ruzne poletuchy +Aurora9
- Hanyk
- Příspěvky: 393
- Registrován: čtv 17.04.2008 0:00
- Bydliště: Javornice-Orlicke Hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: LF-109 Pionýr
Já si stavím modely pro radost a proto optická chybička je OK, ale zase jsem nezávislej!! (moje je KA 6e) inspirace https://www.youtube.com/watch?time_cont ... WT2knxhywU
v provozu-Miles Magister 3,2 m,ZDZ50ng, Ka6e 4200mm, Avia BH3 2700mm a ruzne poletuchy +Aurora9
Re: LF-109 Pionýr
model líta jak skutecny zalet - ruční stavba
https://www.youtube.com/watch?v=Vftmpc5Nvg8
https://www.youtube.com/user/lmkgradient/videos
jetojen takove mini videjko....
https://www.youtube.com/watch?v=Vftmpc5Nvg8
https://www.youtube.com/user/lmkgradient/videos
jetojen takove mini videjko....
Re: LF-109 Pionýr
Přátelé poradíte mi prosím čím potahnout 4m Pionýra. Před časem jsem zakoupil tento létaný model, který byl bohužel potažen Oracoverem - ten nyní strhávám a rád bych model potáhl něčím jako byl Solarfilm. Vzhledem k tomu že bydlím v bytě tak možnosti stříkaní barvou jsou omezené.