3D tisk modelů letadel I
Re: 3D tisk modelů letadel
Stepacz: Ty údaje u Piperu Pawnee (váha, plošné zatížení a pohonná baterie) jsou správné?
Re: 3D tisk modelů letadel
Ivoš píše:Stepacz: Ty údaje u Piperu Pawnee (váha, plošné zatížení a pohonná baterie) jsou správné?
Jo jsou.
Re: 3D tisk modelů letadel
Měl bych dotaz na model P-38, byly by použitelné motory 28-26 (cca 50g)? Nejlépe na 3S2200
Nebo je to slabé?
Nebo je to slabé?
Re: 3D tisk modelů letadel
eco píše:Měl bych dotaz na model P-38, byly by použitelné motory 28-26 (cca 50g)? Nejlépe na 3S2200
Nebo je to slabé?
To bude slabé, P-38 je docela velká kráva, když to máš v ruce, tak pochopíš.
Osobně jsem nelétal, ale tiskl pro někoho jiného, tak ten reálný dojem mám a navíc mohu porovnat s dalšími modely 3Dlabprint, se kterými mám nalétáno dost.
Podle mne je minimum to, co je v PDF, tedy ty 3530/kV1100.
Co se týče LiPOL, tak 3s2200mAh se v těchto modelech létá při jednom motoru, na dvoumotorák to je málo (asi by letělo, ale jednak by ti nejspíš nesedělo těžiště a za druhé by doba letu byla tak do 5 minut). Doporučená sada 3s3000mAh je opět spíš reálné minimum.
Osobně bych to asi motoroval razantněji, ale to už je asi mimo dotaz...
Re: 3D tisk modelů letadel
No já se ptal na ty menší motory proto že je jednak mám doma nevyužité a za druhé jsem uvažoval to éro odlehčit. Zdá se mi zatížení kolem 60g docela dost na 1,4M...
Možná to je obecná vlastnost těch tisků, že jsou těžší než konstrukční éra.
Možná to je obecná vlastnost těch tisků, že jsou těžší než konstrukční éra.
Re: 3D tisk modelů letadel
budeš to muset stejně dovážit na správné těžiště navíc malé motory budou dost topit, takže motor-mounty bude potřeba zapéct (annealing) aby to teplotně vydrželo, ale jako experiment co je možno by to mohlo být zajímavé..., pozor jenom, aby se to nemotalo na pádovce. 60g zatížení je úplně v pohodě, tady už začíná fungovat aerodynamika, na YT je dost videí kde je to poznat.
-
Letajici cestmir
- Příspěvky: 278
- Registrován: ned 31.07.2016 15:48
- Bydliště: Brno-venkov, Jih.
Re: 3D tisk modelů letadel
Nazdar, měl bych na vás otázku. Jak je to s váho modelu? Je to těžší jak epo model? A případně o kolik? Díky.
Edit. Chápu že se ten dotaz zdá hloupý. Uvažuju o 3d tiskárně a chtěl bych vědět jestli když vytisknu třeba samokřídlo, tak jestli bude plachtit s motorem jak pro polystyrenový model, nebo poletí jak sekera a bude muset mít sylný motor.
Uvažuju o průšovi I3 MK3. Je hodně složité modelovat v PC různé výrobky pro mírně pokročilého uživatele PC bez znalosti angličtiny? Díky za případnou odpověď.
Edit. Chápu že se ten dotaz zdá hloupý. Uvažuju o 3d tiskárně a chtěl bych vědět jestli když vytisknu třeba samokřídlo, tak jestli bude plachtit s motorem jak pro polystyrenový model, nebo poletí jak sekera a bude muset mít sylný motor.
Uvažuju o průšovi I3 MK3. Je hodně složité modelovat v PC různé výrobky pro mírně pokročilého uživatele PC bez znalosti angličtiny? Díky za případnou odpověď.
Mavic pro, Funtic 2, Venus 3d pro, Funcub 1400, Flite test mini Arrow, Eachine Fury Wing, ASW 28.
- Blacksite
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon 23.02.2015 8:51
- Bydliště: Chlumčany (PJ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3D tisk modelů letadel
Ano i ne, pokud vytisknes 2 metrove samokridlo pri stejnem postupu modelovani, muze to letet stejne dobre, ale dle meho metrovka je minimum, aby to nebyla jak rikas sekera a pokud si to chces modelovat sam, tak to je uz spis pro pokrocile minimalne, rekl bych ze jsem pokrocily, ale obcas mam problem to udelat 
Taranis X9D+
-
Letajici cestmir
- Příspěvky: 278
- Registrován: ned 31.07.2016 15:48
- Bydliště: Brno-venkov, Jih.
Re: 3D tisk modelů letadel
Díky za reakci. Je mi jasný, že návrh vlastního éra neudělám první týden ani první rok. Ale třeba kryt baterie pro Taranise který se mi podařilo rozbít a náhradní díl dle rc studia není bych si rád vymodeloval. Plán pro tisk letadla jde za 20 babek koupit a je i stránka kde je plno praktických věcí ke stažení. Lidi co to navrhnou a vyzkouší to dají k dispozici. To je dobrej nápad. Jen mě trochu odradil test, kdy dal tištěný letadlo v létě do auta a byla z toho neforemná placka. Nevím co měl za materiál a jestli to jiný materiál neudělá.
Mavic pro, Funtic 2, Venus 3d pro, Funcub 1400, Flite test mini Arrow, Eachine Fury Wing, ASW 28.
- Blacksite
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon 23.02.2015 8:51
- Bydliště: Chlumčany (PJ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3D tisk modelů letadel
Na takove veci je to fajn, je to hezky....a material ti potece za sklem auta kazdy, protoze vsechno, co se da natavit v tiskarne, musi automaticky tect pod naporem slunicka 
https://www.youtube.com/watch?v=kss2pBbYkkM
https://www.youtube.com/watch?v=kss2pBbYkkM
Taranis X9D+
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11247
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3D tisk modelů letadel
Příspěvky o výběru programu pro návrh 3D přesunut http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=1 ... 5#p1391319
Re: 3D tisk modelů letadel
Blacksite píše:a material ti potece za sklem auta kazdy, protoze vsechno, co se da natavit v tiskarne, musi automaticky tect pod naporem slunicka
Tohle ale není pravda... To "tečení na sluníčku" se týká PLA (mohu potvrdit i osobně), ale ve skutečnosti je to mezi materiály docela značná výjimka. Nejde totiž vůbec o natavení pro tisk, to je u všech materiálu až někde u 200stC, což samozřejmě na sluníčku v zavřeném autě nenastane ani náhodou. Podstatný je jiný bod, totiž moment, kdy materiál začne výrazněji ztrácet pevnost, byť do plného "roztečení" je ještě daleko. A tady právě PLA dost vybočuje, podstatně měkne už někde u 60st, což je problém, protože to je na slunci plně dosažitelné. U PET či ABS už ale problém tak velký není, tam to nastane až někde u 100 stupňů, a to už obvykle nenastane ani při extrému typu uzavřené auto na prudkém slunci, teplota sice vypadá divoce, ale přes 80 stupňů to nebývá.
Tady je právě ten zlom - rozdíl sice není na pohled příliš velký, ale reálné teploty vychází právě tak akorát na výsledek, kdy se PLA už zbortí, zatímco PET či ABS ještě ne.
Re: 3D tisk modelů letadel
tomashr píše:
Tohle ale není pravda... To "tečení na sluníčku" se týká PLA (mohu potvrdit i osobně), ale ve skutečnosti je to mezi materiály docela značná výjimka. Nejde totiž vůbec o natavení pro tisk, to je u všech materiálu až někde u 200stC, což samozřejmě na sluníčku v zavřeném autě nenastane ani náhodou. Podstatný je jiný bod, totiž moment, kdy materiál začne výrazněji ztrácet pevnost, byť do plného "roztečení" je ještě daleko. A tady právě PLA dost vybočuje, podstatně měkne už někde u 60st, což je problém, protože to je na slunci plně dosažitelné. U PET či ABS už ale problém tak velký není, tam to nastane až někde u 100 stupňů, a to už obvykle nenastane ani při extrému typu uzavřené auto na prudkém slunci, teplota sice vypadá divoce, ale přes 80 stupňů to nebývá.
Tady je právě ten zlom - rozdíl sice není na pohled příliš velký, ale reálné teploty vychází právě tak akorát na výsledek, kdy se PLA už zbortí, zatímco PET či ABS ještě ne.
To měknutí je dáno parametrem - teplota zeskelnění/teplota skleného přechodu (glass transition temperature) - značená v datových listech Tg. U PLA to je kolem 60°C a ABC cca 105°C. PET to má někde kolem 75°C.
Futaba T10 2,4 gHz; T-REX 600 E FBL BeastX; Protos FBL BeastX
X-quadrocopter APM2.5.2 vlastní rám
X-quadrocopter APM2.5.2 vlastní rám
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3D tisk modelů letadel
Dobrý, ale tisknout letadla z ABS nebo PET se nedoporučuje.
Aspoň jsem to na více místech četl.
ABS asi chápu, že je sice pevný, ale křehký materiál a u letadel je potřeba větší dávka pružnosti.
Ale PET by možná šel, ne?
Aspoň jsem to na více místech četl.
ABS asi chápu, že je sice pevný, ale křehký materiál a u letadel je potřeba větší dávka pružnosti.
Ale PET by možná šel, ne?
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: 3D tisk modelů letadel
zrovna ABS je pruzne, PLA je krehke oproti nemu.
Z ABSka sa netlaci hlavne kvoli zmrstovaniu, tie mnohohodinove tlace by si len tazko udrzal na podlozke ak nemas uzavretu vyhrievanu bednu tlaciarne.
Z ABSka sa netlaci hlavne kvoli zmrstovaniu, tie mnohohodinove tlace by si len tazko udrzal na podlozke ak nemas uzavretu vyhrievanu bednu tlaciarne.