3D tisk modelů letadel I

Pokrok se nedá zastavit. Nástroje řízené pomocí počítače ulehčují výrazně práci. Výroba strojů, příprava podkladů výkresů. I poptávky a nabídky mezi rcmaniaky.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HynX
Příspěvky: 605
Registrován: sob 27.12.2008 0:00
Bydliště: Martin, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#526 Příspěvek od HynX »

tomashr:
Motor si mal tazsi o 35g (PROPDRIVE v2 2836 1800KV vs. Turnigy D3530/14 1100KV) a kedze je motor na spici, tak to kludne mohlo posunut tazisko na spravne miesto ;)
Ked budem v buducnosti tlacit dalsieho spita, dam si vacsi pozor na vahu chvostovych vytlackov a na nos trosku pridam extrusion multiplier, aspon bude predok pevnejsi :D
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#527 Příspěvek od tomashr »

HynX píše:tomashr:
Motor si mal tazsi o 35g (PROPDRIVE v2 2836 1800KV vs. Turnigy D3530/14 1100KV) a kedze je motor na spici, tak to kludne mohlo posunut tazisko na spravne miesto ;)
Ked budem v buducnosti tlacit dalsieho spita, dam si vacsi pozor na vahu chvostovych vytlackov a na nos trosku pridam extrusion multiplier, aspon bude predok pevnejsi :D


Blbě koukáš - rozdíl je jen 9 gramů :-) Hlavně ale je ta tvoje připomínka poněkud mimo mísu - Rimmer píše o potřebě dovážit 100 gramů, ty to samé, takže i kdyby byl rozdíl opravdu 35g, tak to stejně nesedí ani náhodou. Proto se snažím zjistit, kde může být příčina tak velkého rozdílu, smysl by dával podstatně těžší trup a ocasní plochy, to by s těžištěm zacvičilo, ale zdá se mi to přeci jen trochu moc - úplně nechápu 8O
Uživatelský avatar
HynX
Příspěvky: 605
Registrován: sob 27.12.2008 0:00
Bydliště: Martin, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#528 Příspěvek od HynX »

Juj, mas pravdu. Som narychlo kukal a hned sa mi nezdali tie vysoke hmotnosti oboch motorov :D
Neboj nechapeme to viaceri s tou hmotnostou, uvidim ako to bude pri dalsom spite. Teraz mam vytlaceneho Messerschmitta a tam to zatial vyzera ok, len som ho este neosadil elektronikou, uvidi sa potom.
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#529 Příspěvek od tomashr »

ME109 (T i F) mi vyšly těžištěm dobře i s tím "ECO" motorem D3530.
Co se týče Spita, tak já mám teď nového z PETG, což je materiál o něco těžší, tak uvidíme, jestli to nepovede k posunu těžiště. Ale ještě to nemám připravené k osazení (tisk ano, ale tohle je zase barvený model, což zabere nějaký čas).
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: 3D tisk modelů letadel

#530 Příspěvek od von boberov »

Se vetřu s dotazem :oops: Máte nějakého oblíbeného, vyzkoušeného výrobce PLA filamentu :?: , nebo je to jedno co člověk pořídí :?: :?:
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#531 Příspěvek od tomashr »

Jestli to chceš na letadla, tak mi z toho, co jsem dosud měl, připadá nejlepší Mladeč, pro specifika thinwall objektů při vyšší teplotě ostatní varianty asi mírně překonává. Pokud to byl dotaz obecný spíš na "normální tisk", tak tam nevidím nějakou jasnou převahu určitého výrobce.
Uživatelský avatar
HynX
Příspěvky: 605
Registrován: sob 27.12.2008 0:00
Bydliště: Martin, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tisk modelů letadel

#532 Příspěvek od HynX »

tomashr:
Z Pet-g od Mladce tlacim bezne. Skusal som z neho vytlacit chvost zo spita. Je pekny, paradne to drzi, akurat mi to pride viac ohybne/gumove. Sa obavam, ze cele lietadlo by sa mohlo z petg "vlnit" vo vzduchu. Potom poreferuj skusenosti taziska a letovych vlastnosti, dost ma to zaujima.
Cim si lepil Pet-g?

von boberov:
PET-G aj PLA pouzivam Mladec a som velmi spokojny. Kdesi som cital, ze PET-G od DevilDesign je lepsi ako Mladec (netaha tolko vlakna pri tlaceni). No co som mal vzorku, tak som nepostrehol nejaky rozdiel.
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#533 Příspěvek od tomashr »

PETG se lepí normálně vteřiňákem jako PLA, nevidím problém. Výhoda proti PLA je v tom, že se model nezkroutí na slunci (to se u PLA stane, bohužel ověřeno osobně) a pak se taky daleko lépe tmelí a brousí, což je výhoda, pokud to chceš barvit.
Pevnost mi nepřijde tak zlá, je to opravdu víc "gumové", ale neřekl bych, že by to muselo za letu vadit, uvidí se v praxi...
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: 3D tisk modelů letadel

#534 Příspěvek od Amper »

u petu se me zamlouva ze se da po prebrouseni prefouknout horkovzduchem a ono to zase chytne takovy ten pekny "po tiskovy" lesk. Zkousel to nekdo s PLAckem ? Pozor - nezkouset na kridlech a tenkovrstvych plochach :-)
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Elcobre2
Příspěvky: 223
Registrován: stř 14.01.2015 9:03

Re: 3D tisk modelů letadel

#535 Příspěvek od Elcobre2 »

zdar, chystám se na stavbu elektrovětroně a chtěl bych na některé díly využít 3D tisku.Konkrétně to budou mj.žěbra.Chtěl bych zjistit pár prasktických zkušeností,tzn. jaký filament,tlošťku žeber a jak hodně vylehčit ohledně pevnosti a hmotnosti....
Model bude něco jako RCEX- lamin.gondola+ uhlíková trubka,ale jen na rekreační lovení termiky.Rozpětí 2-2,3 metru,hloubka profilu křídla 170-190 mm,potah folie nebo vlies.Žebra budou páskovaná 1mm balzou,kvůli potahu.
díky
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#536 Příspěvek od tomashr »

Žebra jsem zkoušel, asi optimum ABS a dělat jako stará Modela, tedy tenká vrstva v kuse (třeba 2 vrstvy tisku, tedy cca 0,5mm) a pak kus zvedlého okraje, kde je jen perimetr, celkem třeba 2mm. Jde to krásně nastavit v Simplify3D.

Akorát počítej s tím, že to je krásné, přesné, jednoduché a funkční, ale proti balsovým prostě těžší. Pro rekreační model to ale nemusí vadit.
Elcobre2
Příspěvky: 223
Registrován: stř 14.01.2015 9:03

Re: 3D tisk modelů letadel

#537 Příspěvek od Elcobre2 »

0,5mm,neni to málo?S tím že to bude těžší mež balza počítám.
Jak si takové křídlo z vytištěných žeber stojí při celodenním poletování na slunci,negumovatí?
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#538 Příspěvek od tomashr »

To záleží na modelu, ale podstatné je, že tam máš ještě ten rámeček kolem, 0,5mm je jen "stojina". Ale to je na tobě, počet vrstev je libovolný.
Ad slunce - podstatné je právě to ABS (možná by šlo PETG), PLA by mohlo mít problém.
Elcobre2
Příspěvky: 223
Registrován: stř 14.01.2015 9:03

Re: 3D tisk modelů letadel

#539 Příspěvek od Elcobre2 »

dík za informace,zkusím pár žeber nakreslit s plnou"stojinou" a pár s vylehčením,vytisknu a uvidim jak se to bude tvářit
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

Re: 3D tisk modelů letadel

#540 Příspěvek od martin z »

Novinka - Prášek:
https://3dlabprint.com/shop/piper-pawnee/

Trochu mě to zaskočilo, nemám pro to moc pochopení, ale kupovat si to nemusím, uznávám.
Zamčeno

Zpět na „CNC dílna“