Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11246
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Na Slovensku je větší chaos než v ČR (myšleno modelářské organizace). I se to ukázalo při omezené letů do výšky 150m které už na Slovesku je.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Ja len tým večným pochybovačom chcem odkázať, že práve Colonel (jeho pravé meno nech si každý zistí sám) je jeden z mála tých, čo pre slovenských leteckých modelárov niečo robí.
Určite omnoho viac než ZMoS, SAM119 či SMoZ dokopy.
Takže čo as týka ZMoSu:
Prvým problémom ZMoSu je nielen nečinnosť (nechcem povedať, že až neschopnosť) jeho vedenia, ale aj to, že letecká sekcia je len jednou z viacerých sekcií, tahá za kratší koniec, lebo tých ostaných (autičkári, lodičkári, plastikári a pod ...) naše problémy s DÚ a EASA vôbec netrápia.
Takže sa zdá, že ZMoS síce bude existovať aj naďalej, ale už bez sekcie leteckých modelárov, ktorí čoskoro všetci prehodia výhybku na LERMAS. Toto viem priamo od jednoho z členov vedenia sekcie.
Problém je totiž už priamo vo vnútri ZMoSu a súčasný stav nedáva prakticky žiadnu inú možnosť riešenia.
Druhým problémom ZMoSU je to, že v zmysle nového zákona o športe nie je predstaviteľom športového zväzu, ktorý by mohol poberať dotácie od štátu (Ministerstva školstva, telovýchovy a športu, či ako sa volá). Ale Slovenský aeroklub, do ktorého bude patriť aj ten ustanovujúci sa LERMAS, ním je a dotácie poberať môže. A to sú práve tie peniaze, o ktoré ide a o ktoré by leteckí modelári, ak by zotrvali v ZMoSe, prišli. Myslím si, že to "zbieranie ovečiek" je v tomto zmysle nepodstatné, lebo sa jedná o násobne vyššie peniaze, než by sa vybrali (samozrejme, pri rozumnej výške príspevkov) na členskom. Nehovoriac o tom, že značná časť vybraných príspevkov by aj tak odišla poisťovni. V tomto ohľade ma trochu mrzí to, že mnohí diskutujúci tú otázku poistenia neberú dostatočne vážne a že si neuvedomujú výhody aké im prináša hromadné poistenie.
Ohľadne SAM119 mi stačilo jediné vyjadrenie jeho predsedu, ktorým tlmočil celý ich postoj tesne po tom, čo bolo zverejnené Rozhodnutie DÚ. Povedal, že oni nemajú modely, ale len ich repliky a že s nimi nelietajú, ale ich len púšťajú, takže Rozhodnutie DÚ sa ich netýka.
Čistá pštrosia politika. 
Takže ja Colonelovi a LERMASu (či ako sa ta organizácia bude napokon volať) držím palce.
Ak to všetko klapne tak ako treba, tak dosiahneme stav, ktorý sa za danej situácie už asi lepší ani nedá dosiahnuť. Ale hlavne dúfam, že budeme mať stavovskú organizáciu, ktorá sa nebude flákať a neustále odkladať ad acta zastupovanie pred DÚ a EASA. Tam jednotlivec nezmôže nič.
A napríklad, celý ten problém s Rozhodnutím DÚ nebol ani tak spôsobený neochotou DÚ o týchto veciach rokovať, ako skôr tým, že DÚ nevedel dostať pred rokovací stôl kompetentného partnera s ktorým by vôbec mohol rokovať. Nečudo, že to nakoniec DÚ urobil podľa seba.
Takže čo as týka ZMoSu:
Prvým problémom ZMoSu je nielen nečinnosť (nechcem povedať, že až neschopnosť) jeho vedenia, ale aj to, že letecká sekcia je len jednou z viacerých sekcií, tahá za kratší koniec, lebo tých ostaných (autičkári, lodičkári, plastikári a pod ...) naše problémy s DÚ a EASA vôbec netrápia.
Takže sa zdá, že ZMoS síce bude existovať aj naďalej, ale už bez sekcie leteckých modelárov, ktorí čoskoro všetci prehodia výhybku na LERMAS. Toto viem priamo od jednoho z členov vedenia sekcie.
Problém je totiž už priamo vo vnútri ZMoSu a súčasný stav nedáva prakticky žiadnu inú možnosť riešenia.
Druhým problémom ZMoSU je to, že v zmysle nového zákona o športe nie je predstaviteľom športového zväzu, ktorý by mohol poberať dotácie od štátu (Ministerstva školstva, telovýchovy a športu, či ako sa volá). Ale Slovenský aeroklub, do ktorého bude patriť aj ten ustanovujúci sa LERMAS, ním je a dotácie poberať môže. A to sú práve tie peniaze, o ktoré ide a o ktoré by leteckí modelári, ak by zotrvali v ZMoSe, prišli. Myslím si, že to "zbieranie ovečiek" je v tomto zmysle nepodstatné, lebo sa jedná o násobne vyššie peniaze, než by sa vybrali (samozrejme, pri rozumnej výške príspevkov) na členskom. Nehovoriac o tom, že značná časť vybraných príspevkov by aj tak odišla poisťovni. V tomto ohľade ma trochu mrzí to, že mnohí diskutujúci tú otázku poistenia neberú dostatočne vážne a že si neuvedomujú výhody aké im prináša hromadné poistenie.
Ohľadne SAM119 mi stačilo jediné vyjadrenie jeho predsedu, ktorým tlmočil celý ich postoj tesne po tom, čo bolo zverejnené Rozhodnutie DÚ. Povedal, že oni nemajú modely, ale len ich repliky a že s nimi nelietajú, ale ich len púšťajú, takže Rozhodnutie DÚ sa ich netýka.
Takže ja Colonelovi a LERMASu (či ako sa ta organizácia bude napokon volať) držím palce.
Naposledy upravil(a) VTjr dne úte 05.09.2017 13:08, celkem upraveno 3 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
ddano007 píše:3, ... problém mám skôr s postojom, ktorý si teraz odprezentoval:
colonel:
...
Poviem Ti to na rovinu: aj keď budem mať strýka na DÚ a teta bude riaditeľkou sekcie letectva na MDVRR, tak nič nevybavím pre Teba, okrem toho, že sa pokúsim obhajiť registrovanú plochu s presne stanovenými podmienkami lietania na ktorej bude smieť lietať iba registrovaný( poistený a poučený) člen.
...
To nie je žiadny jeho postoj, to je objektívny fakt.
Možno v skorumpovanej slovenskej spoločnosti mnohí nechápu, že pravidlá musia byť nastavené rovnako pre všetkých a nesmú existovať žiadne protekčné výnimky. Teda tie pravidlá nemusia byť nutne celkom rovnaké, môžu byť rôzne, ale nie kvôli protekcii, ale kvôli objektívnym okolnostiam. Napríklad, ak by si chcel lietať na ploche susediacu so štartovacou dráhou medzinárodného letiska, tak neexistuje nikto, kto by Ti tam dovolil neobmedzene lietať s modelmi - to dúfam chápeš.
Je to to isté, ako keď máš na rušnej 4-prúdovej mestskej komunikácii zákaz zastavenia, ale na periférnej štvrti si môžeš na ceste stáť s autom koľko chceš.
V oboch prípadoch musí mať vodič vodičák, auto platné EČV, poistenie PZP, TK a EK - to je registrácia.
A povinná zodpovednostná poistka pre modely
A ruku na srdce, chlapi. Predsa bežne utratíte za modely a ich komponenty stovky eur, tak predsa nejakých pár desiatok eur za poistku nikoho z Vás nezabije.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Tipkov ako Dano a spol to rozhodne zabit moze.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Nechápem súvislosti??? 
Ehm, už mi to došlo.
Najprv som si myslel, že reaguješ na ten zrejme moderátorom/adminom zmazaný príspevok o ohrození pristávajúceho dopravného lietadla v Prahe dronom. V e-mailovej notifikácii som ho dostal, ale vo vlákne ho nikde nevidím.
Ale samozrejme, súhlasím.
Je fakt, že pre mnohých sa bude aj to najmenšie členské/poistné zdať privysoké.
Ehm, už mi to došlo.
Najprv som si myslel, že reaguješ na ten zrejme moderátorom/adminom zmazaný príspevok o ohrození pristávajúceho dopravného lietadla v Prahe dronom. V e-mailovej notifikácii som ho dostal, ale vo vlákne ho nikde nevidím.
Ale samozrejme, súhlasím.
Je fakt, že pre mnohých sa bude aj to najmenšie členské/poistné zdať privysoké.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
TomasC píše:...I se to ukázalo při omezené letů do výšky 150m které už na Slovesku je.
Bohužel dokonce na 120m.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Aj tak je to somarina. Do LAMERS samozrejme vstúpim, keď už som v Rybárskom zväze, Rádioamatérskom zväze aj Zväze modelárov Slovenska, tak jeden zväz navyše ma nezabije. Ale reálny význam tohoto nového zväzu je len pre súťažiacich, čo potrebujú poistku a prípadne dotácie z rozpočtu. Na bezpečnosť lietania či poriadok vo vzduchu to nebude mať nijaký vplyv.
Organizovaní modelári (tj. členovia zväzu) totiž nie sú sprostí a vedia (vďaka rovnako postihnutým kolegom), čo sa patrí a čo nie. Problém sú práve neorganizovaní trupíci, ktorí kúpia v od uvrešťaného marťana dron a hurá natáčať parádne zábery do centra mesta, prípadne ešte lepšie pristávajúce boeingy! A voči tomuto žiadna organizácia nič nezmôže. Ako som už písal dávnejšie, reálnym riešením by bol len zákaz dovozu ARF/RTF kitov a obmedzenie ich predaja čiste pre členov zväzu. To by fungovalo, ale myslíte, že by to bolo v rámci EU priechodné? Ha-ha-ha...
Takže výsledok? Budeme členom ZMOSu, LERMASu, SNA a ďalších skratiek, budeme platiť členské a poistné a zdravotné odvody na nové zuby predsedu a neviem čo ešte, ale reálne z toho nedostaneme vôbec nič, čo by sme už roky nemali a trupíci s Phantomami budú ďalej vyrábať problémy. Alebo nás zakážu úplne a bude. A lietať budú potom už iba tí trupíci s Phantomami...
Organizovaní modelári (tj. členovia zväzu) totiž nie sú sprostí a vedia (vďaka rovnako postihnutým kolegom), čo sa patrí a čo nie. Problém sú práve neorganizovaní trupíci, ktorí kúpia v od uvrešťaného marťana dron a hurá natáčať parádne zábery do centra mesta, prípadne ešte lepšie pristávajúce boeingy! A voči tomuto žiadna organizácia nič nezmôže. Ako som už písal dávnejšie, reálnym riešením by bol len zákaz dovozu ARF/RTF kitov a obmedzenie ich predaja čiste pre členov zväzu. To by fungovalo, ale myslíte, že by to bolo v rámci EU priechodné? Ha-ha-ha...
Takže výsledok? Budeme členom ZMOSu, LERMASu, SNA a ďalších skratiek, budeme platiť členské a poistné a zdravotné odvody na nové zuby predsedu a neviem čo ešte, ale reálne z toho nedostaneme vôbec nič, čo by sme už roky nemali a trupíci s Phantomami budú ďalej vyrábať problémy. Alebo nás zakážu úplne a bude. A lietať budú potom už iba tí trupíci s Phantomami...
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free, you can't take the sky from me...
I don't care, I'm still free, you can't take the sky from me...
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
VTjr píše:... Je fakt, že pre mnohých sa bude aj to najmenšie členské/poistné zdať privysoké...
Nie, to nie je pravda.
Hoci v tejto debate zastávam stanovisko absolútneho odporcu povinného členstva v modelárskych kluboch a lietania len vo vyhradených a registrovaných priestoroch, tak s poistením nemám žiaden problém. Ani s poplatkami za členské a pod. a pritom isto nie som žiadny boháč.
Ja si myslím, že tu o poplatky vôbec nejde. Ide o to, čo tu už DDano007 spomenul:
ddano007 píše:... v súčasnosti na Slovensku podľa Rozhodnutia č. 1/2015 z 19.08.2015 - zjednodušene povedané - pre modely do 20kg okrem zakázaných oblastí možno lietať do výšky max. 120m a najmenej 50m od osôb/ budov VŠADE. Teraz sa nebavíme o vlastníckych právach k pozemku, ale o vzdušnom priestore. Inak povedané, nepotrebuješ žiadny papier, ani registráciu, s modelom do 20kg môžeš celkom legálne lietať VŠADE. A TOTO OČAKÁVAM, že bude nejakým spôsobom zachované ...
... v súčasnosti na Slovensku podľa Rozhodnutia č. 1/2015 z 19.08.2015 môže s modelom do 20kg lietať KAŽDÝ. A TOTO TIEŽ OČAKÁVAM, že bude v určitej miere zachované...
Len sa obávam, že menšina ťažkotonážnych modelárov chce presadiť na svoje podmienky šité pravidlá, ktoré by boli záväzné aj pre o veľa väčšiu väčšinu granulovaných modelárov. Čo tým myslím?
Modelári ako JozefBB, ktorí majú veľké ťažké modely s kovovou zváranou konštrukciou a veľkým benzínovým motorom nemôžu lietať na lúke dva kilometre za sídliskom, ale MUSIA ísť na dráhu so spevneným alebo inak upraveným povrchom. Aby sa tam však dostali, tak vlastník dráhy chce, aby to nebol len tak hocikto, skade-ruka skade-noha, ale aby to bola organizácia, teda modelársky klub.
Lenže modelári s malými ľahkými penovými - podľa JozefaBB granulovanými, modelmi predsa spevnenú dráhu nepotrebujú. Stačí im tá lúka dva kilometre za sídliskom. A teda nepotrebujú ani modelársky klub.
Takže tu máme dve antagonistické skupiny, ale poďme sa pozrieť aké počty má tá ktorá skupina:
RCmania má vyše 10 000 členov. Koľkí z nich majú modely s kovovou zváranou konštrukciou? Koľkí z nich majú modely s veľkými benzínovými motormi? Koľkí z nich majú modely, vážiace vyše 20 kg, alebo modely so spaľovacou turbínou?
A na druhej strane:
Koľko modelárov na RCmanii má penové modely? Koľko modelárov má ľahké modely inej konštrukcie, pričom nepotrebujú spevnenú štartovaciu dráhu alebo vôbec nejaký vyhradený priestor?
Tipnem si: Tých prvých bude ani nie 10% a druhých vyše 90%.
Takže nech si ťažkotonážni modelári kľudne zakladajú kluby a nech si lietajú na vyhradených plochách, však im vlastne ani nič iné nezostáva
Ako som už minule napísal: môj dospievajúci syn na poletovanie s Ízystárom nepotrebuje modelárske kluby ani vyhradené plochy. A čo už vonkoncom nepotrebuje: niekoho, kto ho do modelárskej kolektivizácie a organizovaného regulovaného a vyhradeného lietania núti!
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Jameson píše:Aj tak je to somarina.
...
Ale reálny význam tohoto nového zväzu je len pre súťažiacich, čo potrebujú poistku a prípadne dotácie z rozpočtu. Na bezpečnosť lietania či poriadok vo vzduchu to nebude mať nijaký vplyv.
...
Aj pre nesúťažiacich je predsa tá poistka užitočná.
A bude to mať určitý vplyv aj na bezpečnosť lietania, lebo to poistenie bude mať svoje podmienky, pravidlá aj výluky plnenia, nedodržaním ktorých môže poisťovňa odmietnuť plnenie. Myslím si, že práve to mnohých oveľa efektívnejšie donúti aby sa správali zodpovednejšie.
Okrem toho potom už postačí byť len členom toho LERMASu a z ostatných nefunkčných zväzov môžeme vystúpiť. Prípadne ešte byť členom miestneho klubu, čo spravuje letisko či inú oficiálnu plochu (ale to sme boli aj doteraz tí, čo sme to potrebovali).
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Atto píše:
Len sa obávam, že menšina ťažkotonážnych modelárov chce presadiť na svoje podmienky šité pravidlá, ktoré by boli záväzné aj pre oveľa väčšiu väčšinu granulovaných modelárov.
...
Vôbec si nemyslím, že by išlo práve o takúto motiváciu.
V prvom rade "ťažkotonážnici" určite túto tému neotvorili.
Je síce pravda, že svojimi stále väčšími a väčšími modelmi značne prispeli k tomu, že sa kompetentní aj verejnosť začali nad týmito otázkami zamýšľať. Ale stále s tým nebol problém kým neprišla éra lacných dronov s kamerami. Totiž, prevádzkovatelia obrích modelov k tomu svojmu obriemu modelu väčšinou dospeli až po dlhoročnej ceste a množstve skúseností. A samozrejme im pod kožu prenikli písané aj nepísané pravidlá a tiež značná dávka zodpovednosti. A mnohí si zriaďovali zodpovednostné poistky dobrovoľne, bez toho aby im to nejaký predpis nariaďoval. Lenže keď prišli lacné drony a s tým súvisiaci chaos, ktorý samozrejme vyvolal istý tlak verejnosti na zodpovedné orgány, tak sa toho chytili politici a rozhodli sa s tým spraviť poriadok a ešte si na tom aj vytĺcť nejaký ten politický kapitál.
Takže neobviňujte "ťažkotonážnikov", že za to môžu, alebo že proti ostatným niečo kujú - nie je to tak, oni za to nemôžu. Možno sa to iba zdá podľa ich príspevkov, pretože väčšina z nich s nejakou registráciou a poistkami problém nemá (poväčšine ich už aj tak majú), zatiaľ čo "bublinoletčíci" ich nemajú a majú pocit, že budu k tomu donútení. Ale nie tými "tažkými" modelármi, ale štátnymi orgánmi.
Mimochodom ja nepatrím medzi tých "ťažkotonážnikov"
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
VTjr píše:... nemáš poistku, nedodržuješ predpisy = pokuta, zabavenie lietadla, riešenie pristupkové či trestnoprávne.
Kristepane proč? Když něco někomu provedu, tak za to jsem plně odpovědný. Když způsobím škodu, tak jsem povinen ji do halíře nahradit, tak proč povinná pojistka. Jestli se pojistím nebo ne, by měla být čistě jen moje svobodná volba, míru rizika toho, co dělám, si musím stanovit sám. Jediný, pro koho bude to případné povinné pojištění vždycky výhodné, bude pojišťovna. A srovnání s povinným ručením v silničním provozu není na místě, protože tam se jedná úplně o jiné částky a jiné situace.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
VTjr píše:
Poctivě jsem přečetl Slovenské vlákno a vytáhnul pár perel na které naposledy zareaguji.
1.Takže čo as týka ZMoSu:
Prvým problémom ZMoSu je nielen nečinnosť (nechcem povedať, že až neschopnosť) jeho vedenia,
2.Ako som už písal dávnejšie, reálnym riešením by bol len zákaz dovozu ARF/RTF kitov a obmedzenie ich predaja čiste pre členov zväzu. To by fungovalo, ale myslíte, že by to bolo v rámci EU priechodné?
3.Modelári ako JozefBB, ktorí majú veľké ťažké modely s kovovou zváranou konštrukciou a veľkým benzínovým motorom nemôžu lietať na lúke dva kilometre za sídliskom, ale MUSIA ísť na dráhu so spevneným alebo inak upraveným povrchom. Aby sa tam však dostali, tak vlastník dráhy chce, aby to nebol len tak hocikto, skade-ruka skade-noha, ale aby to bola organizácia, teda modelársky klub.
1.někdy stačí obměnit vedení než zakládat stínovou organizaci
2.na to se nedá reagovat slušně,nebo bez BANU pro mne,tudíž bez komentáře
3.Pleteš se , pokud splním jejich pravidla pro užívání plochy v tom je samozřejmě i jistá finanční úhrada tak nikoho nezajímá , jestli jsem člen či nečlen
Ostatní omáčka je pro mne jenom agitka a ohrané kdo za něco může a kdo má větší péro.
A protože i většina mých příspěvků v tomhle vlákně je již mimo
mísu,pokud moderátor či administrátor uzná za vhodné ať je klidně
smaže
Slovenským modelářům přeji hodně štěstí
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
VTjr píše:... stále s tým nebol problém kým neprišla éra lacných dronov s kamerami...
Ak je toto príčinou všetkých problémov, tak potom riešenie je jednoduché:
Tlačiť na legislatívcov, že nech si vo svojich Rozhodnutiach nevšímajú krídlaté modely, lebo s tými problémy nikdy neboli, akože naozaj neboli. Nech sa vybíjajú na obmedzeniach pre dronistov.
Aj mestský či štátny policajt snáď rozozná koptéru od krídlatého lietadla.
Tak potom načo modelárske kluby pre pilotov krídlatých lietadiel? Načo vyhradené a registrované priestory pre lietanie s krídlatými lietadlami. Načo povinné poistenie pilotov krídlatých lietadiel? Veď s tými problémy neboli, nie sú a zrejme ani nebudú.
Ale tu (niektorí) piloti krídlatých lietadiel z vlastnej iniciatívy chcú dobrovoľne sami sebe aj ostatným modelárom obmedziť doteraz platnú voľnosť lietania VŠADE a KAŽDÉMU (v duchu DDanovej definície, spomenutej vyššie). A to bez toho, že by zákonodarca a Rozhodnutí-darca niečo také požadoval.
Ak sú naozaj problémom dronisti, tak prečo celé toto vlákno do omrzenia omiela národné Modelárske zväzy, lokálne modelárske kluby, vyhradené registrované modelárske priestory, povinné poistenie a to všetko týkajúce sa pilotov krídlatých lietadiel?
Nie. Ja nesúhlasím, aby Colonel, alebo ktokoľvek iný, prestúpil pred Dopravný Úrad a povedal: My modelári (rozumej všetci) navrujeme, aby členstvo v modelárskych kluboch bolo povinné, aby sa lietať mohlo len vo vyhradených registrovaných priestoroch, aby všetci boli povinne poistení, aby ...
Ak chce, tak nech predstúpi a povie: Nás, asi 8% modelárov (teda rozumej zlomok celkového počtu) navruje, aby členstvo v modelárskych kluboch bolo povinné, aby sa lietať mohlo len vo vyhradených registrovaných priestoroch, aby všetci boli povinne poistení, aby ... Avšak 92% modelárov s týmto nesúhlasí a chcú, aby bol zachovaný Status Quo, pretože ako isto viete, na takéto opatrenia nie je dôvod, pretože s modelármi (rozumej krídlatých modelov) nie sú problémy.
Nuž, a ak platí demokracia, tak by uspieť nemal.
Poviem to rovno: súčasný stav nie je ideálny (bolo aj lepšie), ale je isto lepší ako ten, ktorý navrhuje Colonel či JozefBB.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
tratonah píše:...
3.Pleteš se , pokud splním jejich pravidla pro užívání plochy v tom je samozřejmě i jistá finanční úhrada tak nikoho nezajímá , jestli jsem člen či nečlen
V tomto konkrétnom prípade sa nepletiem, pretože som presne popísal podmienky modelárskeho lietania na jednej-istej ploche, kam JozefBB chodí.
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
[Tratonah]
Toto nie je tienova organizacia. Napad isiel zdola, lebo s nefunkcnym Zmosom ktory okrem vyoarovania penazi nevyvyjal takmer ziadnu cinnost, sa roky nedalo pohnut. Na iniciative pracovali cinovnici z klubov. Novu organizaciu bude zastresovat Narodny aeroklub.
Toto nie je tienova organizacia. Napad isiel zdola, lebo s nefunkcnym Zmosom ktory okrem vyoarovania penazi nevyvyjal takmer ziadnu cinnost, sa roky nedalo pohnut. Na iniciative pracovali cinovnici z klubov. Novu organizaciu bude zastresovat Narodny aeroklub.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk