Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Pepine, jak jsi přišel na to, že organizovaný dodržuje pravidla a neorganizovaný ne?
Tak jako se ptá i ddano007...
Tak jako se ptá i ddano007...
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
K té registraci:
Jak už jsem psal - neregistrovaný do výšky max. 120 m (když už asi nelze jinak), samozřejmě pak i chování dle běžných mravních zásad slušného chování a občanského zákoníku - na to ale není potřeba žádný další zákon či nařízení.
Jestli modelařím nebo hraju gorodky není podstatné. Vždy se budu (měl bych) nějak chovat, podle nátury a vychování, a podle toho taky očekávat reakci okolí.
Pokud se budu chovat slušně, tak není co řešit. Pokud ne, dostanu " po čuni".
A není podstatné, jestli to bude na modelářském letišti, na stadióně nebo v hospodě...
A registrovaný by měl pak i možnost na určitých plochách létat výše, mít aktivní přístup, možnost hlasovat, ovlivňovat jednání a pod. Prostě aktivní činnost a vyhody.
A jestli vůbec nějaká registrace třeba pro synka, který ještě neví wo co go?
Dnes se v každém on-line shopu můžu (a nemusím) zaregistrovat, a to zadarmo.
Proč by to nešlo "povinně" a zadarmo i u těchto začátečníků a jejích hraček?
Tím myslím jim to při nákupu doporučit, ale nenutit.
Nestálo by to nic, vědělo by se o nich i bez jejich jakékoliv aktivity, mohly by jim chodit, bulletiny, nabídky, informace, dostali by určité povědomí o tom, co modelařina obnáší, a možná by i ocenili být v nějaké komunitě, třebaže by nebyli aktivní.
Nechci databázi kvůli kontrole - tihle by nějaké terno ani koupěchtivá masa lidí nebyli. Ale byla by šance, že nebudou úplně mimo, informace by k nim chodila, pokud by měli zájem.
A že chce někdo létat jen tak a bez registrace i když už je to třeba zkušený modelář?
Proč ne? Není to jeho věc?
Pokud bude dodržovat běžná pravidla slušnosti a respektovat zákony a nařízení? K tomu žádnou registraci nepotřebuje.
Ta by byla pro ty, co chtějí "víc", jsou náročnější, souteživější, chtějí reprezentovat a pod. Ti by pak měli i právo aktivně vstupovat do jednání a pod. Na rozdíl od neregistrovaných - ti by naopak měli možnost být "jen" divaky- ale zase bez povinností, poplatků a pod. Něco za něco...
Jak už jsem psal - neregistrovaný do výšky max. 120 m (když už asi nelze jinak), samozřejmě pak i chování dle běžných mravních zásad slušného chování a občanského zákoníku - na to ale není potřeba žádný další zákon či nařízení.
Jestli modelařím nebo hraju gorodky není podstatné. Vždy se budu (měl bych) nějak chovat, podle nátury a vychování, a podle toho taky očekávat reakci okolí.
Pokud se budu chovat slušně, tak není co řešit. Pokud ne, dostanu " po čuni".
A není podstatné, jestli to bude na modelářském letišti, na stadióně nebo v hospodě...
A registrovaný by měl pak i možnost na určitých plochách létat výše, mít aktivní přístup, možnost hlasovat, ovlivňovat jednání a pod. Prostě aktivní činnost a vyhody.
A jestli vůbec nějaká registrace třeba pro synka, který ještě neví wo co go?
Dnes se v každém on-line shopu můžu (a nemusím) zaregistrovat, a to zadarmo.
Proč by to nešlo "povinně" a zadarmo i u těchto začátečníků a jejích hraček?
Tím myslím jim to při nákupu doporučit, ale nenutit.
Nestálo by to nic, vědělo by se o nich i bez jejich jakékoliv aktivity, mohly by jim chodit, bulletiny, nabídky, informace, dostali by určité povědomí o tom, co modelařina obnáší, a možná by i ocenili být v nějaké komunitě, třebaže by nebyli aktivní.
Nechci databázi kvůli kontrole - tihle by nějaké terno ani koupěchtivá masa lidí nebyli. Ale byla by šance, že nebudou úplně mimo, informace by k nim chodila, pokud by měli zájem.
A že chce někdo létat jen tak a bez registrace i když už je to třeba zkušený modelář?
Proč ne? Není to jeho věc?
Pokud bude dodržovat běžná pravidla slušnosti a respektovat zákony a nařízení? K tomu žádnou registraci nepotřebuje.
Ta by byla pro ty, co chtějí "víc", jsou náročnější, souteživější, chtějí reprezentovat a pod. Ti by pak měli i právo aktivně vstupovat do jednání a pod. Na rozdíl od neregistrovaných - ti by naopak měli možnost být "jen" divaky- ale zase bez povinností, poplatků a pod. Něco za něco...
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Pokud se předpis neptá, zda má model 50g nebo 50kg, ale na to, je-li jeho majitel někde zapsán, pak je předpis nesmyslný.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
OrDa píše:Pokud se předpis neptá, zda má model 50g nebo 50kg, ale na to, je-li jeho majitel někde zapsán, pak je předpis nesmyslný.
Ale ten diskutovaný návrh se na to v podstatě ptá...
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
OrDa píše:Pokud se předpis neptá, zda má model 50g nebo 50kg, ale na to, je-li jeho majitel někde zapsán, pak je předpis nesmyslný.
A budou se také někde združovat a organizovat majitelé zeleného laseru? Z bezpečnostního hlediska jsou určitě větší problém než modeláři. http://zpravy.idnes.cz/letiste-vaclava-havla-oslneni-pilotu-laser-cizinecka-policie-pt4-/domaci.aspx?c=A170803_170824_domaci_fer
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
FlyBear píše:Ale ten diskutovaný návrh se na to v podstatě ptá...
A jaký je hmotnostní limit pro model, který může do libovolné výšky? Jaký je pro model s autonomním řízením? A jak jsou tyto limity zdůvodněny?
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Amper píše:... treba takove firma DJI ... vysvetli urednikum ze jejich stroje jsou dokonale tovarne zpracovane stroje .
... Problem je ta masa - ktere to cpe pred vanocema atd... treba zelenej skret v televizi...
... Proto by modelari meli stat za sebou, bez ohledu na kategorii, a snazit se aby nas to nesmazlo vsechny.
1.
Ano.
Lobbying je svinstvo.
Být v roli úřadu, FPV nekompromisně zarazím, bez ohledu na reálnou či údajnou spolehlivost továrního výrobku. Restrikcemi vymezit pouze pro letpráce s licencí.
Race-koptéry v lehkém provedení do cca 250 g pro lety brankami apod. s dosahem rádia do 200 m a vyzařovaným výkonem do 0,1 W, ty just nechat na registraci (připouštím tímto jistou osobní nenáklonnost vůči takovým strojům) - už jen z důvodu vymezení se od skutečných modelů.
2.
Ano, masa.
A bohužel, kde masa, tam problém - narůstá neprofesionalita, nekolegiálnost, diletantismus a tím obecná rizika.
3.
Ano, plně souhlasím.
Nejsem však žádná významná figura ve hře, dopisovat si s politiky a funkcionáři již také nehodlám, nemám už na to energii.
Mohu tedy jen stát při pravověrných, jak jsem dosud vždy činil.
Naposledy upravil(a) pokuta dne čtv 03.08.2017 20:52, celkem upraveno 2 x.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
novfra píše:...
A budou se také někde združovat a organizovat majitelé zeleného laseru? ...
Na takové týpky nutno použít větší bič zavedením vyšších trestů, stejně jako je záhodno přitvrdit v případech zneužití drog a alkoholu, zejména při řízení vozidel apod.
- ddano007
- Příspěvky: 2896
- Registrován: čtv 18.03.2010 0:00
- Bydliště: Zavar, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
ddano007 píše:A) Ak dneska ktosi nedodržiava ono Rozhodnutie a lieta tam, kde sa nesmie a nikto ho za to nepopoťahuje, hoci na základe Rozhodnutia by mohol...
VTjr píše:Problém je vo faktickej nevymožiteľnosti mnohých obmedzení z tohto Rozhodnutia.Konkrétne si neviem predstaviť ako by bolo možné vždy a všade kontrolovať výšku letu modelu.
Ale vieš, že sa nebavíme o výške
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
blembondo píše:Pepine...pepine.Bereš to zbytečně moc hákem.Tady jde o budoucnost jako takovou.Nejsem registrovaný ale klidně pošlu svazu peníze a přesto registraci nechci.Co chci je pojištění a s tím by měla být svázáno i to naše "volnomyšlenkářství" bez registrace v nějakém spolku.Máš pojistku?Ano!Pak jsi obeznámen s tím co můžeš a nemůžeš.Tečka.
myslím že to neberu uplně moc hákem--zkus se na to podívat z druhé strany--ze strany toho, kdo chce regulovat-----------------------
když já na své koloběžce budu drandit vesele po chodnících v městě, budu vesele přejíždět semafory na červenou, pokud mě policista nedohoní, mužou si mě fotit kamerama na každym rohu jak chtěj, stejný je to s neregistrovaným modelářem a jeho modelem bez nějaké identifikace--spz na modelu.
to si maslím, že bude základ--identifikace--registrace, pokud chceš létal trochu výš a trochu dál, jinak smolík.
nemužu si pomoct, ale pokud bych já měl vymýšlet nějakou regulaci, jak bych asi tak měl nastavit nějaká pravidla a případné postihy pro létače typu--slibuju, že budu létat slušně, ale víc po mě nechtějte--nic bych po takových nechtěl, bud spz, registrace, pojistka, nebo si drandi tak maximálně s lodičkou na zahradě v bazenu .
jasně, taky se mi to nelíbí, ale hod to beru tak, že kdybych nemusel mít na auto papíry, tak bych se nemusel bát toho, že je třeba prochlastám--to by bylo přece super ne?, to by si pak papíry dělal jen idiot, i třeba třeba abstinent, by se zase nemusel bát nějakého postihu, že jezdí s autem s propadlou technickou.
PS: myslíš si, že chce být registrovaný v nějakém svazu modelářu třeba ten, co ho berou mnohakilometrové výlety s coptérou přez fpv
no a právě o tom to je a nejspíš hodně brzo bude bohužel dusno.
PS: jinak s autem, na který mám papíry v podstatě více méně jen poskakuji po okolí, žádný stokilometrový jízdy, třeba někam až do zahraničí, jen takový poskakování, fakt na hovno, muset mít i na ty popojíždky papíry, něco by se s tím mělo udělat ,aby ten, co jezdí autem málo nemusel být registrovaný, řešit technickou, povinný ručení a další opruzy, jako třeba placení na parkovcacích stáních, zas tak moc nejezdim a zas tak často na Václavák nejezdím, aby to mě+lo někomu vadit.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
pokuta (corona) píše:Když budu používat gumicuk, kluzák Modela Junior řízený kolem 2 os, žádný motor, žádné FPV, lety ani ne do 100 m výšky, pak podle tebe budu potřebovat registraci...?
Jo takhle, aha. Takže ty si budeš vesele lítat třeba v 99 metrech bez registrace a já, který se tak v 98% letového času ploužím do 3 metrů výšky (zbytek trochu výš třeba na flipy) budu potřebovat registraci, ne?
pokuta (corona) píše:1.
Být v roli úřadu, FPV nekompromisně zarazím, bez ohledu na reálnou či údajnou spolehlivost továrního výrobku. Restrikcemi vymezit pouze pro letpráce s licencí.
Race-koptéry v lehkém provedení do cca 250 g pro lety brankami apod. s dosahem rádia do 200 m a vyzařovaným výkonem do 0,1 W, ty just nechat na registraci (připouštím tímto jistou osobní nenáklonnost vůči takovým strojům) - už jen z důvodu vymezení se od skutečných modelů.
Zajímavé, nebyl jsi náhodou někdy v STB, nebo v KSČ? Doufám, že takoví, jako ty, o tom nebudou rozhodovat. Trochu (spíš víc) nestrannosti by neuškodilo.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
pepin píše:nemužu si pomoct, ale pokud bych já měl vymýšlet nějakou regulaci, jak bych asi tak měl nastavit nějaká pravidla a případné postihy pro létače typu--slibuju, že budu létat slušně, ale víc po mě nechtějte--nic bych po takových nechtěl, bud spz, registrace, pojistka, nebo si drandi tak maximálně s lodičkou na zahradě v bazenu .
Rozumně, hlavně rozumně (s tou regulací). Pokud to bude velký byrokratický opruz, tak se bude lítat i mimo toho úřednického šimla.
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Třikrát denně, den co den, jsou vypouštěna bezpilotní letadla přímo v ose dráhy našeho největšího letiště. Dopravní letadla na přistání se hrnoucí tam už i podvozky vysunuté mají. Ona bezpilotní létadla hmotnosti cca 250 gramů stoupají až do nejvyšších letových hladin a potom neřízeně neznámo kam rychlostí několika desítek metrů za sekundu padají.
Je bublinkový větroň stejné hmotnosti létající v pustině nebezpečnější?
Je bublinkový větroň stejné hmotnosti létající v pustině nebezpečnější?
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Teď si nejsem jistý, jestli to brát jako ironii, nebo vážně. Asi jo, denně na mne z oblohy padají mraky koptér, čumí mi do oken, všude na mne nalítávají, udělejte s tím něco.
Teď vážně. Opravdu mám pocit, že tu o bezpečnost vůbec nejde. Jen o výběr peněz. Nebo má snad někdo nějaké statistiky ohledně havárií, narušení letového provozu, nebo dokonce zranění apod.?
Když to srovnám se starším dokumentem zveřejněným na MH, tak se musím smát http://www.lkzn.cz/teorie/skoleni/zmeny12/ln2011-v.pdf
Teď vážně. Opravdu mám pocit, že tu o bezpečnost vůbec nejde. Jen o výběr peněz. Nebo má snad někdo nějaké statistiky ohledně havárií, narušení letového provozu, nebo dokonce zranění apod.?
Když to srovnám se starším dokumentem zveřejněným na MH, tak se musím smát http://www.lkzn.cz/teorie/skoleni/zmeny12/ln2011-v.pdf
Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR
Ty větší výšky pro modely nebyly oficiálně povoleny nikdy. Model nesplňuje podmínky letu VFR, nemá pilota na palubě, ze země nejde odhadnout výška druhého letadla. Zde opovrhované FPV je na tom z hlediska bezpečnosti lépe, vidí aspoň dopředu. Dříve byly modely ve větších výškách tolerovány, nebylo vás tolik a chovali jste se rozumně. Teď se to bohužel změnilo, počet létajících objektů prudce narůstá a rozumnost klesá, tak se tím příslušné orgány začínají zabývat. Nedalo se nic jiného čekat a těžko s tím půjde něco dělat.