nabíjecí proud
nabíjecí proud
jak velký nabíjecí proud mohu nastavit u Lipol Emax Power 800mAh 7,4V 20C
Jak se vlastně určuje velikost proudu a co je to to "C"? ať se porád nemusím ptát jak lama
Jak se vlastně určuje velikost proudu a co je to to "C"? ať se porád nemusím ptát jak lama
Re: nabíjecí proud
Bradbury píše:jak velký nabíjecí proud mohu nastavit u Lipol Emax Power 800mAh 7,4V 20C
Jak se vlastně určuje velikost proudu a co je to to "C"? ať se porád nemusím ptát jak lama
http://www.horejsi.cz/clanky/akkuinfo.htm
Z Prosiměřic jsem znal jednu slečnu...... teď jí bude asi tak 38 - 40. Marcelka...
- jakub_czakovice
- Příspěvky: 377
- Registrován: ned 16.07.2006 0:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabíjecí proud
Bradbury píše:jak velký nabíjecí proud mohu nastavit u Lipol Emax Power 800mAh 7,4V 20C
Jak se vlastně určuje velikost proudu a co je to to "C"? ať se porád nemusím ptát jak lama
C v tomto případě znamená kapacita baterií. Tedy 20C znamená že je můžeš beztrestně vybíjet proudem 20x800mAh (v reálu to bude nejmíň třetinu míň výrobci nadsazují). Nabíjení v tvém případě 1C tedy 800mAh
když jsem hrával minigolf měli jsme heslo: "tak ať to padá" 
Re: nabíjecí proud
valino píše:Bradbury píše:jak velký nabíjecí proud mohu nastavit u Lipol Emax Power 800mAh 7,4V 20C
Jak se vlastně určuje velikost proudu a co je to to "C"? ať se porád nemusím ptát jak lama
http://www.horejsi.cz/clanky/akkuinfo.htm
Z Prosiměřic jsem znal jednu slečnu...... teď jí bude asi tak 38 - 40. Marcelka...
Jsem cekal, ze na tom odkazu bude fotka te slecny a ono je tam jakesi nudne povidani o akumulatorech
-
Pucmeloud
- Příspěvky: 611
- Registrován: úte 25.12.2007 0:00
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Já bych doporučoval v rámci dlouhé životnosti LiPol-ek nabíjet proudem max. 0,2 - 0,3 C, v případě 800 mAh tedy cca 150 až 300 mA.
Údaj 20C znamená, že výrobce dovoluje VYBÍJECÍ proud (proud do motoru za letu) jako 20-ti násobek jmenovité kapacity (C) baterky. V případě 800 mAh je to tedy 800x20 = 16000 mA, tedy 16A. Tento údaj je ale opravdu třeba brát s rezervou, prakticky bych nešel přes 70% tohoto údaje. Takže zvolit motor a vrtuli pro odběr cca 12A.
Údaj 20C znamená, že výrobce dovoluje VYBÍJECÍ proud (proud do motoru za letu) jako 20-ti násobek jmenovité kapacity (C) baterky. V případě 800 mAh je to tedy 800x20 = 16000 mA, tedy 16A. Tento údaj je ale opravdu třeba brát s rezervou, prakticky bych nešel přes 70% tohoto údaje. Takže zvolit motor a vrtuli pro odběr cca 12A.
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Pucmeloud píše:Já bych doporučoval v rámci dlouhé životnosti LiPol-ek nabíjet proudem max. 0,2 - 0,3 C, v případě 800 mAh tedy cca 150 až 300 mA.
Je tohle tvrzeni necim realnym, meritelnym, podlozeno, nebo je to "jen takovej pocit" ?? Nabijet pohonne baterky 5-6h je docela velkej opruz (ono i ta 1-1.5h u lipol je hruza, at zije LiFePo4)....
Jinak samozrejme zcela nejsetrnejsi pro Lipolky je nenabijet vubec, rovnou je fungl nove z obchodu soupnout do lednicky, pak bude zivotnost pravdepodobne nejvyssi... akorat si nezalitas
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Abu píše: Nabijet pohonne baterky 5-6h je docela velkej opruz (ono i ta 1-1.5h u lipol je hruza
Souhlas, i kdyz jde o to jak je kdo vybije. Ja nabijim 1800mAh baterie proudem 1,5A. Proste neprekracuju vyrobcem doporucenych 1C.
Pro overeni tvrzeni ze je lepsi LiPol nabijet 0,2-0,3C zadam prukazny test provedeny aspon na 100ks baterii
Pucmeloud píše:Já bych doporučoval v rámci dlouhé životnosti LiPol-ek nabíjet proudem max. 0,2 - 0,3 C
Skús vysvetliť prosím, na akom základe je postavené Tvoje odporúčanie. Na ilustráciu prikladám merania hyperionu:
http://media.hyperion.hk/dn/eos/EOS0610iNET-MAN-EN.pdf
strana 5, dole.
Stručný abstrakt: Hyperion vykonal test 50-cyklov pri nabíjaní 1C až 3C a rozdiel v degradácii baterky bol do troch promile...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Nakadah píše:Pro overeni tvrzeni ze je lepsi LiPol nabijet 0,2-0,3C zadam prukazny test provedeny aspon na 100ks bateriijinak to budu pokladat za blud. Nak
Nestačí dôkaz pomocou dedukcie? Že
pri nabíjaní 5-6 hodín sa nestihne sada použiť za jeden deň určite viacej krát ako 3 (pokiaľ sa lieta za svetla), u normálneho modelára to je asi len 1 krát, takže má oveľa menšie využitie ako sada ktorá sa nabije za 40- 70 minút a teda ten istý modelár (ide o jeho čas strávený na letisku lietaním) na ňu môže lietať 5x častejšie.. A pretože vieme že okrem starnutia bez úžitku, Lipol stráca životnosť aj používaním, vyplýva z toho že tá pomaly nabíjaná sada bude menej používaná a mala by teda vydržať dlhšie...
Časovo dlhšie!!!, počet cyklov môže byť nižší vplyvom starnutia v poličke či na nabíjači.
coro píše::-) Nestačí dôkaz pomocou dedukcie? Že pri nabíjaní 5-6 hodín sa nestihne sada použiť za jeden deň určite viacej krát ako 3 (pokiaľ sa lieta za svetla)...
Jupiii! Konečne som rozlúštil záhadu, prečo na Špicbergoch vydržia Lipolky o štvrtinu menej ako u nás (pokiaľ sa lieta v lete...).
Môj modrý E-TECH má už 192 cyklov, tak som ho začal nabíjať jedným miliampérom, že aby sa chudák tej dvestovky dožil, keď na neho tak všetci frflú, že raz bude tučný a nafúknutý. Snáď to do Vianoc spolu stihneme.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
A nebo si proste a jasne nakoupime hodne LiPol baterek a hodne nabijecek. Treba v pomeru na 4x 3S LiPol dve nabijecky co zvladnou 6S a podobna umera
:D
Nevim proc bych mel nabijet LiPol rychlosti tekouci melasy, za den na jednu LiPol rad stihnu klidne 3lety kdyz je cas. V mensim poctu cyklu nevidim zadnou vyhodu - 1. clovek si moc nepolita 2. polita si pokud nakoupi vic baterek = vyssi pocatecni naklady
Nak
Nevim proc bych mel nabijet LiPol rychlosti tekouci melasy, za den na jednu LiPol rad stihnu klidne 3lety kdyz je cas. V mensim poctu cyklu nevidim zadnou vyhodu - 1. clovek si moc nepolita 2. polita si pokud nakoupi vic baterek = vyssi pocatecni naklady
Nak
Nakadah píše:
......
2. polita si pokud nakoupi vic baterek = vyssi pocatecni naklady
Nak
Aj viac nabíjačov...
Podľa mňa aj vyššie celkové náklady, lebo starne naraz 4-5 sád Lipol a po nanajvýš dvoch rokoch už sú na odpis, aj keby ich nepoužíval (komu sa to nezdá viď napríklad batteryuniversity a tabuľka so stratami celkovej využiteľnej kapacity vplyvom starnutia Lipol, obzvlášť pri plnom nabití keď čakajú na letisku či na ne dojde rad pri lietaní).
Bežnému modelárovi ktorý lieta oveľa viac než ja, stačí pri dvoch sadách 100 rýchlych nabití na sadu na tie dva roky.
Do tejto témy ale treba povedať že ak sa lipolky nabíjajú rýchlejšie ako 1C tak by mal nabíjač splniť nejaké podmienky, inak je možné aj keď sa použije balancer, že tie lipolky postupne zničí prekračovaním napätia na článkoch. Aj dobré nabíjače alebo nabíjače zvučných mien výrobcov, sa niekedy správajú, s prepáčením, úplne debilne a napätie prekračujú.
Dokonca 0610i NET ktorý som doteraz chválil - má chybu v softe a aj keď nie je pravdepodobné že by k problémom došlo, nie je ani zaručené že napätie udrží v potrebnom rozsahu - mám sľúbený upgrade že ho budem mať do 7 dní, no uvidíme kedy presne, ale bude treba aby si ich všetci upgradli...
Ešte tak do 2C by sa pri dobrej sade mohlo dať, ale treba si občas pozrieť či si balancer netrhá vlasy hrôzou a keby náhodou, tak spomaliť na 1C.
Na rýchle nabíjanie vyhovujú nabíjače Cellpro 4s a 10s, spomenutý nový rad Hyperion nabíjačov 0610i vrátane 1210i s balancerom ak je data káblom spojený, thunder power 1010C taktiež s balancerom TP205/TP210V a Robbe PPI3 /Megapower 960SR taktiež s balancerom.
A ak má niekto Orbit spojený s LipoCheckers.
LipoCard nevyhovuje. NextGen nepoznám/neviem.
Bantam/Shark nepoznám/neviem (a neverím, aj keď sa mi zdá že sa výrazne zlepšili).
Noname nabíjadlám ani china made klonom neverím ani pri 1C....
Hmm hmm...to by me tak zajimalo jak vlastne skladovat LiPol baterky. S LiPol litam vlastne jen kazdy vikend, vybijim z nich litanim asi 2/3 kapacity. V nedeli obvykle politam naposledy a dobiju je. Pak ty 4-5dni nic nedelaji a zase jdu litat o vikendu.
Je lepsi nabijet je po litani a nechat byt klidne ten tyden, a nebo je nechat polovybite lezet a dobit pred litanim? Zatim ma jeden clanek 20 cyklu a druhy 6 (oba DualSky 3S 1800mAh). Slapou bez problemu, ale preci jen tohle by me zajimalo. Zase az tak levne nebyly, a kdyz jim muzu prodlouzit o neco malo zivotnost, tak proc ne. Nak
Je lepsi nabijet je po litani a nechat byt klidne ten tyden, a nebo je nechat polovybite lezet a dobit pred litanim? Zatim ma jeden clanek 20 cyklu a druhy 6 (oba DualSky 3S 1800mAh). Slapou bez problemu, ale preci jen tohle by me zajimalo. Zase az tak levne nebyly, a kdyz jim muzu prodlouzit o neco malo zivotnost, tak proc ne. Nak