Kmitání ocasu trex 550l
Kmitání ocasu trex 550l
Ahoj, mám nový vrťas a nedaří se mi uklidnit ocas.
Trex 550L, setový motor, serva cykliky bl 815H a vrtulky BL855H, spirit, rx futaba, ESC Hobiwing V3 100A platinum(režim governor store) z becu ESC jsou napájena jen serva 7.4V a z externího bec Gryphon polaris je napájena elektronika.
Pohon vrtulky je kardan, mechanika bez táhla nemá žádné citelné sekavé pohyby,ložiska v gripech jsou zprávným směrem, vrtulkové listy se hmotností liší do 0.03 g.Otáčky esc se nezdají kolísavé.Střih vrtulky v neutrálu nedávám nulový.Vzdálenost čepu od serva dle manuálu 10mm páka kolmo k táhlu.Servo reaguje správný směrem.používám Head Lock režim.
Problém je v tom že při visu se náhodně ocas pootáčí doleva doprava není to prudké kmitání spíš pomalé a velikost výchylky 2cm někdy i více záleží jaké nastavení ve spiritovy zkouším(zpoždění vrtulky, piruety atd)
Řeším to i na spirit foru ale stále se mi nedaří to vyřešit.
Zisk vTX jsem zkoušel od 30 do 80 procent to samé číslo je spiritovy v diagnostice (kanál funguje).Na změnu zisku se žádné citelné změny někonají.Kupodivu jsem se nedostal na hranici přegyrování kdy by ocas prudce kmital.
Včera jsem dělal znovu test vibrací, vše se zdá OK až tedy na vibrace v ose Y od nějaké rotující části vrtulky ale samotná vrtulka by měla být ok to by se projevilo v ose Z.
Mají tyto vibrace zapříčinu to kmitání?Můžou ty vibrace být od kardanu?
Na youtube jsem našel několik helin s podobným problémem a v komentářích byly reakce na křivý kardan.
Můj kardan pokud sundám domek vrtulky tak se netočí v ose ale háže.Jenže pokud je umístěn na obou koncích v ozubených kolech tak přece nemůže házet je přužný a nerovnosti by se měli vyrovnat.
Taky ten kardan je asi rovný ale problém dělají spíš ty HÁZEJÍCÍ OZUBENÉ KOLA z každé strany koardanu a tím ten kardan vyosují.Kardam mám dle návodu přilepen k ložisku v trubce několik cm od středu kardanu ne středu trubky.
Můžete prosím poradit čím to může být ty vibrace a kmitání a jestli to má souvislost.
Řeším to zde na spirit foru
http://spirit-system.com/phpBB3/viewtop ... 0&start=30
Trex 550L, setový motor, serva cykliky bl 815H a vrtulky BL855H, spirit, rx futaba, ESC Hobiwing V3 100A platinum(režim governor store) z becu ESC jsou napájena jen serva 7.4V a z externího bec Gryphon polaris je napájena elektronika.
Pohon vrtulky je kardan, mechanika bez táhla nemá žádné citelné sekavé pohyby,ložiska v gripech jsou zprávným směrem, vrtulkové listy se hmotností liší do 0.03 g.Otáčky esc se nezdají kolísavé.Střih vrtulky v neutrálu nedávám nulový.Vzdálenost čepu od serva dle manuálu 10mm páka kolmo k táhlu.Servo reaguje správný směrem.používám Head Lock režim.
Problém je v tom že při visu se náhodně ocas pootáčí doleva doprava není to prudké kmitání spíš pomalé a velikost výchylky 2cm někdy i více záleží jaké nastavení ve spiritovy zkouším(zpoždění vrtulky, piruety atd)
Řeším to i na spirit foru ale stále se mi nedaří to vyřešit.
Zisk vTX jsem zkoušel od 30 do 80 procent to samé číslo je spiritovy v diagnostice (kanál funguje).Na změnu zisku se žádné citelné změny někonají.Kupodivu jsem se nedostal na hranici přegyrování kdy by ocas prudce kmital.
Včera jsem dělal znovu test vibrací, vše se zdá OK až tedy na vibrace v ose Y od nějaké rotující části vrtulky ale samotná vrtulka by měla být ok to by se projevilo v ose Z.
Mají tyto vibrace zapříčinu to kmitání?Můžou ty vibrace být od kardanu?
Na youtube jsem našel několik helin s podobným problémem a v komentářích byly reakce na křivý kardan.
Můj kardan pokud sundám domek vrtulky tak se netočí v ose ale háže.Jenže pokud je umístěn na obou koncích v ozubených kolech tak přece nemůže házet je přužný a nerovnosti by se měli vyrovnat.
Taky ten kardan je asi rovný ale problém dělají spíš ty HÁZEJÍCÍ OZUBENÉ KOLA z každé strany koardanu a tím ten kardan vyosují.Kardam mám dle návodu přilepen k ložisku v trubce několik cm od středu kardanu ne středu trubky.
Můžete prosím poradit čím to může být ty vibrace a kmitání a jestli to má souvislost.
Řeším to zde na spirit foru
http://spirit-system.com/phpBB3/viewtop ... 0&start=30
-
Maverick_CZ
- Příspěvky: 24
- Registrován: pát 14.10.2016 19:26
- Bydliště: Praha, Český Brod
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Ahoj, máš násobič na 1,5x? U velikosti 550 se to doporučuje. Nastav zpoždění vrtulky 0-2, držení piruet na 165 a pohraj si s hodnotou gyra. Dynamiku vrtulky bych zkusil pro začátek 5.
Gaui X3 (Spirit), T-Rex-550X (Spirit), Goblin Black Thunder 700 T-Line (Spirit), DX8-G2
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Ahoj, no násobič mám na 1x zkusím zvětšit.Vyzkouším tvoji radu.
Máš taky 550?Trexe?
Díky
Máš taky 550?Trexe?
Díky
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Já mám násobení gyra 1.2 i na 380ce a zisk (v diagnostice) cca 80... To by mohl být důvod, proč se ti nepovedlo "přegyrovat". Ale je divné, že ti to na změnu zisku nereaguje vůbec...
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
-
Maverick_CZ
- Příspěvky: 24
- Registrován: pát 14.10.2016 19:26
- Bydliště: Praha, Český Brod
Re: Kmitání ocasu trex 550l
haas píše:Ahoj, no násobič mám na 1x zkusím zvětšit.Vyzkouším tvoji radu.
Máš taky 550?Trexe?
Díky
No chystám se koupit 550X, ale co maji kluci 550 tak maji násobič 1.5x a potom už si pohrát s gyrem a ocas se ani nehnul. Já na té X3 jsem stím také laboroval, měl jsem stejný problém.
Gaui X3 (Spirit), T-Rex-550X (Spirit), Goblin Black Thunder 700 T-Line (Spirit), DX8-G2
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Zkoušel jsem dát zisk 95 v TX a ve spiritovy nasobím 1.3 snad se trochu zlepšilo.Musím ještě laborovat.
Ale narazil jsem na problém z ozubenými koly.Začína se na nich tvořit bílí povlak a plošky.
Pokud zkouším vůle mezi zuby v různých polohách tak to vždy cvaká(vůle tam je) Kola sice trochu šmatlají ale ještě jsem nešmatlací kola neviděl.
Mám 450L a tam kola po 60 startech nemají stopu pouzívání.
Nevíte proč se zuby opotřebovávají i když vůle je?
Ale narazil jsem na problém z ozubenými koly.Začína se na nich tvořit bílí povlak a plošky.
Pokud zkouším vůle mezi zuby v různých polohách tak to vždy cvaká(vůle tam je) Kola sice trochu šmatlají ale ještě jsem nešmatlací kola neviděl.
Mám 450L a tam kola po 60 startech nemají stopu pouzívání.
Nevíte proč se zuby opotřebovávají i když vůle je?
Re: Kmitání ocasu trex 550l
" pro haas" Ale narazil jsem na problém z ozubenými koly.Začína se na nich tvořit bílí povlak a plošky.
Ahoj, bílý povlak se mě dělal také, jen jsem převody namazal teflonovým olejem, a po několika vzletech jsem olej setřel a bílý povlak se už neobjevil.Měl jsem jiný problém HL kolo začalo žrát pastorek a to tak že se v místě doteku kovu a plastu tvořil otřep-grot na pastorku,podle mě je moc velká vůle mezi kolem a pastorkem. Objednal jsem nové kolo a pastorek a než přišlo, tak jsem groty na pastorku, z nedostatku jiné činosti opiloval diamantovým pilníkem a nasadil zpět,ještě jsem posunul motor k HL kolu s co nejmenší vůlí, už se netřepí, nové kolo a pastorek jsou v krabičce jako náhradní.A vibrace jsem měl také dal jsem na kardan dvě ložiska a hodně se to zlepšilo, ještě jsem zvážil a vyvážil listy vrtulky, a zakmitávání nebo takové pomalé cestování ocasu do strany jsem vyřešil delšíma listama vrtulky náhodně, škrtnul jsem zadkem a nemohl sehnat 95mm, tak jsem dal delší 102mm a světa div se, vrtulník od té doby lítá jak má.Jinak mám ŘJ helicommand.
Ahoj, bílý povlak se mě dělal také, jen jsem převody namazal teflonovým olejem, a po několika vzletech jsem olej setřel a bílý povlak se už neobjevil.Měl jsem jiný problém HL kolo začalo žrát pastorek a to tak že se v místě doteku kovu a plastu tvořil otřep-grot na pastorku,podle mě je moc velká vůle mezi kolem a pastorkem. Objednal jsem nové kolo a pastorek a než přišlo, tak jsem groty na pastorku, z nedostatku jiné činosti opiloval diamantovým pilníkem a nasadil zpět,ještě jsem posunul motor k HL kolu s co nejmenší vůlí, už se netřepí, nové kolo a pastorek jsou v krabičce jako náhradní.A vibrace jsem měl také dal jsem na kardan dvě ložiska a hodně se to zlepšilo, ještě jsem zvážil a vyvážil listy vrtulky, a zakmitávání nebo takové pomalé cestování ocasu do strany jsem vyřešil delšíma listama vrtulky náhodně, škrtnul jsem zadkem a nemohl sehnat 95mm, tak jsem dal delší 102mm a světa div se, vrtulník od té doby lítá jak má.Jinak mám ŘJ helicommand.
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Co to byl presne za olej? Nejake oznaceni.Nechce to jen nechat zabehnout?
Kdyz si to namazal tak povlak zmizel a netvorili se ti dal plošky na zubech?
Jak si měl rozmístěné ty ložiska? Já mám jedno a umístěne pár centáku od středu kardanu dle manualu a ložisko je příepeno ke kardanu.
Kdyz si to namazal tak povlak zmizel a netvorili se ti dal plošky na zubech?
Jak si měl rozmístěné ty ložiska? Já mám jedno a umístěne pár centáku od středu kardanu dle manualu a ložisko je příepeno ke kardanu.
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Toto mazivo:https://www.zbozi.cz/vyrobek/wd-40-specialist-teflonove-mazivo-400ml-ko-wds50397/ Kde jsem to koupil nevím, mám to dlouho, ložiska jsem dal dle oka aby nebyly symetricky a zuby se s minimální mezírkou na pastorku neobrušují.Dle mého jakýkoli TEFLONOVÝ olej bude dobrý
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Díky. Ještě zde přikládám video s vůlí která je na kolech.Řekl bych že stehné mám na 450L a tam je v pohodě.(přemýšlím jestli mazat nebo teda zmenšit vůli)
https://www.youtube.com/watch?v=vGLi0wRzMbU
https://www.youtube.com/watch?v=vGLi0wRzMbU
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Kola se opotrebovavaji protoze ta vule je velka. Zuby se pak po sobe neodvaluji celou plochou, ale zabiraji jen za spicky.
Tohle resim u kazdeho Trexe.
-kola jsou sisata, snazim se vybrat co nejlepsi, pripadne pomuze je usadit tak aby se sisatost dvou kol eliminovala mezi sebou.
-nastavuji minimalni vuli, tak ze v nejvyssim bode neni zadna ale neni to uplne natvrdo.
Potom si to za par letu sedne a helina krasne ztichne.
Vuli autorotaciho kola a pastorku nastavuji tak, ze posouvam cely domek ocasni trubky. K tomu je treba propilovat diry v ramu tak, aby umoznily trosku pohyb celeho domku dopredu. Tady byva vule nejvetsi a proto se take casto tato kola strhnou pri sebemensim dotyku vrtulky se zemi.
Vuli kuzelovych kol vymezuji podlozkou mezi loziskem a kolem (u tech kol do kterych zapada "kardan"). Staci klidne i papirova podlozka prosycena vterinakem.
Takto "poleceny" Trex je krasne tichy, zmizi rachtavy zvuk a zivotnost kol je v nasobcich delsi. Mazani trochu odstrani rachot ale neodstrani to ze zuby zabiraji jen za spicky. Nejsem proti mazani nejakym dobrym pripravkem. Sam take na nekterych helinach kola mazu, ale az po poctivem nastaveni zubovych vuli.
K mazani pouzivam tohle: http://www.modelcentrum.cz/produkt/DryF ... ube-i63332
Petr
Tohle resim u kazdeho Trexe.
-kola jsou sisata, snazim se vybrat co nejlepsi, pripadne pomuze je usadit tak aby se sisatost dvou kol eliminovala mezi sebou.
-nastavuji minimalni vuli, tak ze v nejvyssim bode neni zadna ale neni to uplne natvrdo.
Potom si to za par letu sedne a helina krasne ztichne.
Vuli autorotaciho kola a pastorku nastavuji tak, ze posouvam cely domek ocasni trubky. K tomu je treba propilovat diry v ramu tak, aby umoznily trosku pohyb celeho domku dopredu. Tady byva vule nejvetsi a proto se take casto tato kola strhnou pri sebemensim dotyku vrtulky se zemi.
Vuli kuzelovych kol vymezuji podlozkou mezi loziskem a kolem (u tech kol do kterych zapada "kardan"). Staci klidne i papirova podlozka prosycena vterinakem.
Takto "poleceny" Trex je krasne tichy, zmizi rachtavy zvuk a zivotnost kol je v nasobcich delsi. Mazani trochu odstrani rachot ale neodstrani to ze zuby zabiraji jen za spicky. Nejsem proti mazani nejakym dobrym pripravkem. Sam take na nekterych helinach kola mazu, ale az po poctivem nastaveni zubovych vuli.
K mazani pouzivam tohle: http://www.modelcentrum.cz/produkt/DryF ... ube-i63332
Petr
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Ahoj, dělám to samé co "pkotatko" ale přestal jsem používat toto: /DryFluid-Extreme-Gear-Lube- : zjistil jsem, já a kolega, že to obrušuje zuby, nejvíc u převodů trex500 a to černé zabarvení plastu.Akorát vůli autorotačního kola a pastorku nastavuji posunutím motoru
. Podložky si dělám z plechovky od piva, dno má tlouštku 0,2mm a boky 0,1mm nejdříve vybrousím díru a potom vystřihnu nůžkama.Jinak můj názor, všude co nejmenší zubové vůle, platí to i pro nejmenší vrtulníky.
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Nemyslel jsem pastorek motoru. Tam je to jasne. Myslel jsem prevod z autorotacniho kola na vrtulku. Tam je to diky diram a vyrezum v ramu nestelovatelne. Proto pisu o tom propilovani.
vule mezi temito dvema koly
vule mezi temito dvema koly
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Kmitání ocasu trex 550l
pkotatko píše:Nemyslel jsem pastorek motoru. Tam je to jasne. Myslel jsem prevod z autorotacniho kola na vrtulku. Tam je to diky diram a vyrezum v ramu nestelovatelne. Proto pisu o tom propilovani.
vule mezi temito dvema koly
Jo, já to pochpil,jinak také piluji.
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
Re: Kmitání ocasu trex 550l
Tak tam dám podložky ono i ty kuželové kola nemají špičky zubů ve stejném místě.Kolo na kardanu je vic zasunuté do smerem do ložiska a tím i ta vůle je větší.
Ale mám velký problém stáhnou domeček s gripy s hřídele. Ono mě zatekl z toho červíku loctite 243 i kolem hřídelky a ztvrdlo to. Nejde to ani ztahovákem ani nahříváním.
Neznáte nějaké rozpouštědlo na loctit 243?
Ale mám velký problém stáhnou domeček s gripy s hřídele. Ono mě zatekl z toho červíku loctite 243 i kolem hřídelky a ztvrdlo to. Nejde to ani ztahovákem ani nahříváním.
Neznáte nějaké rozpouštědlo na loctit 243?