tomashr píše:Ohrazuju se proti té větě, že pilotům kompozitů "bude odpuštěno více chyb" - to je v reálu u současných speciálů spíš přesně naopak...
Nemusíš se ohrazovat
tomashr píše:K dalším věcem - se sklonem k pádovce je to hodně sporné...
Srovnání se v praxi snad ani nedá přímo provést, ani nevím, že by takový výzkum někdo takto cíleně a metodicky bezchybně dělal. Jde jen o teoretický předpoklad, který by se snad dal potvrdit statisticky.
tomashr píše:A obecně k tvé větě "je nezvratný fakt, že se konstrukční kompozitovým nevyrovnají" - já to jako až tak absolutní fakt nevidím, musíš brát konkrétní kategorii...
Jistě souhlasím, já přece všechny možné kategorie ani na mysli neměl.
Tedy to tvrzení by obecně mohlo platit pro všechny modely, které letí v režimu laminárního obtékání. Samozřejmě v kategoriích menších a pomalejších modelů, které se musí smířit s podkritickým prouděním, které kvůli tomu musí využívat různé turbulátory, kterým vyhovuje drsný povrch atd. - tam asi opravdu nemá valný smysl vyrábět drahá dokonala kompozitová křídla a pak je zdrsňovat nebo na ně lepit turbulátory.
Třeba si tady pamatuji, před pár lety na jeden příspěvek, že si tady kdosi ztěžoval, že si koupil nějakou malou EPP poletuchu, která docela dobře létala, ale po havárii ji v rámci opravy celou iniciativně olaminoval a povrch vyleštil a pak se divil, že její letové vlastnosti se změnily zcela k nepoznání k horšímu