Arkbird Autopilot System

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
VSCharlie
Příspěvky: 446
Registrován: pát 10.01.2014 17:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkbird Autopilot System

#166 Příspěvek od VSCharlie »

Možná máš pravdu... :roll:

I když já si ničeho podobného nevšiml, a to jsem viděl doslova VŠECHNA videa (a pročetl fóra) o AAT, na která jsem se soustředil - Arkbird, MFD a Skylark.
(V závěru jsem se samozřejmě nejvíce soustředil právě na Arkbird AAT.)
Jistě, Arkird AAT nepatří ke špičce, ale jak jsem napsal - " je to celkem rozumný kompromis mezi cenou a užitnou odnotou".
Většinou si ho lidi, podle to ho jsem na YT viděl, chválí.
Na druhou stranu, to "spoždění", i kdyby tam bylo (nehádam se, můžeš mít pravdu), nemusí mít na funkci (živočicháře) až takový vliv.
A kdyby, dá se to kompenzovat diverzitním přijímačem - jeden výstup na směrovku trackeru a druhý na "květáček" - všesměrovku.
Taky tracker se většinou pořizuje na lítání v relativně větší vzdálenosti, na lítání kolem hlavy není potřeba, stačí všesměrová anténa.
Ale raději bych bezprostřední, nezaujaté a rozumné informace od někoho od nás a jsem vděčný za každý názor - argument (i záporný).

P.S:
Nehádám se, jenom prezentuji svůj náhled na věc, jak ji vidím já.. :wink:
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
m.fuka
Příspěvky: 347
Registrován: pát 18.07.2008 0:00

Re: Arkbird Autopilot System

#167 Příspěvek od m.fuka »

Souhlasím se vším co říkáš, poměr cena výkon bez debat, jen jsem to porovnával s ostatníma, tuším Immersion, při středních vzdálenostech by mohl být problém při použití samotné směrovky s velkým ziskem, ale to jak říkáš vyřeší diverzita s použitím třeba trojlístku. Trojlístek je při 600mw na 3-3,5km strop a jelikož létám v této oblasti chtěl jsem už směrovku, otáčet se za modelem nemůžu, protože při létání sedím v autě a antény mám na střeše. Právě AAT mi přišel že úhlovou výseč kde Immersion popojede dvakrát tam AAT jednou. Může to být zavádějící vzhledem k tomu že z videa není úplně patrné jak jsou modely daleko. O tom jak kvalitně trackery model sledují by měl ukázat let v bližší vzdálenosti. Tam mi právě AAT přišel pomalejší. Určitě ho nezavrhuji, vzhledem k mým příjmům stejně dojde na AAT :D .
Uživatelský avatar
VSCharlie
Příspěvky: 446
Registrován: pát 10.01.2014 17:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkbird Autopilot System

#168 Příspěvek od VSCharlie »

J.j.

Souhlasím se vším, nejvíce s tou poslední větou.. :mrgreen:

Škoda že zde není více názorů - uživatelů AAT, jak Arkbird, tak i jiných.
Sice existuje vlákno o trackerech, ale tam se soustřeďují předevšim na Immersion a domácí "bastly".
Ne že by Immersion nebyla kvalita, ale podporuje pouze vlastní značku, na jiné AP jde připojit velmi obtížně (potřeba "dobastlit" převodník), pokud vůbec.
Mám 3 druhy AP (FY-41AP LIte, Cyclops Storm OSD a Arkbird 2.0 Lite - složitá cesta postupného vývoje) a potřebuji tedy univerzálnost
No a na vlastní výrobu trackeru si netroufám - nemám na to jak vybavení, tak ani dostatek odvahy..

Osobně si myslím, že nakonec stejně zvítězí Arkbird AAT. :wink:
Sice nemá takové možnosti a variabilitu nastavení jeko třeba MYFLYDREAM AAT, ale já až tolik nepotřebuji a otázkou je, kolik lidí tyto možnožnosti vůbec dokáže (potřebuje) plně využít.

Podle toho co jsem kde viděl a četl, Arkbird AAT splňuje za rozumnou cenu vše co požaduji.
- Dostupnost, spolehlivost.
- Dá se zapojit s libovolným AP pomocí převodníku, který se dá všude snadno pořídit.
- Jednoduchost montáže převodníku a obsluhy - nastavení trackeru.
- Možnost snadného zapojení GPS do pozemní stanice (trackeru), což přináší jisté výhody.
- Vlastní AP.
- Servis - podpora.
Ten poslední bod zmiňuji záměrně, protože jsem na mnoha místech četl, že Arkbird má celkem dobrou podporu, na rozdíl od jiných značek.
Hodně lidí si na různých fórech ztěžovalo třeba na servis (podporu) Skylaku, že na ne kašlou a ani jim často nestojí za odpověď, nebo je "odpálkují" nic neřikající frází.
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 537
Registrován: pon 16.11.2009 0:00
Bydliště: Blízko D1 exit 66

Re: Arkbird Autopilot System

#169 Příspěvek od dracekvo »

Ahoj, tak co. Koupil někdo Arkbird-AAT? :)
Taky po něm pokukuju, jen nevím kde koupit?
Volby jsou golbal HK, nebo aliexpress.
Na HK podle popisu je groud station, převodník, gps modul a nějaká kabeláž. Na ali. buď GPS modul neuvádí, nebo tam není.
V EU skladech sem to nikde nenašel, aby se eliminovalo riziko zachycení na celnici.
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
Uživatelský avatar
m.fuka
Příspěvky: 347
Registrován: pát 18.07.2008 0:00

Re: Arkbird Autopilot System

#170 Příspěvek od m.fuka »

Zdravím, pozor na kombinaci arkbird v fpv Raptor V2. Zničili jsme několik letadel se setovým osazením. Jedna se o regl s motorem. Při zapnutí RTH pod 50m výšky nebo blízko sebe dojde k vysazení motoru, regl začne pípat patrně že je signál mimo rozsah a následně dojde k uvedení modelu do ploché vývrtky, model nereaguje dokud AB nevypnete, obvykle je dost pozdě Přisuzovali jsme tento problém AB, případně jiným závadam s elektroinstalací. Po namontovani autopilota ET Vector do Raptora se objevil stejný problém, poté odzkoušen AB i Vector na jiných sestavách a vše běhá jak má. Stará verze Raptora s motorem tuším 2812 a reglem 30A to nedělala, začlo to až s V2 rozpětí 2m, regl 40A.
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“