Logo 700 sx
Re: Logo 700 sx
Nemáte někdo prosím 14 zubový šípový pastorek modul 0,7 na Logo, ten co se používal dříve a měl díru 5 mm? Děkuji případně moc.
JR Graupner DSX9
Trex 500-hc3sx, Logo 600-hc3sx
(Trex 450, Minititan, T-rex 600N - prodáno)
Trex 500-hc3sx, Logo 600-hc3sx
(Trex 450, Minititan, T-rex 600N - prodáno)
Re: Logo 700 sx
A vrtulka je kompletní.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Teď zpět k rámu. Vzhledem k tomu, že je rám plastový je motorové lože koncipováno jako samonosný hliníkový pomocný rám, který zachytává síly z ozubení a plošně je roznáší do plastových bočnic. Celý rám motoru je posuvný a dá se tak pohodlně nastavit zubová vůle po povolení z venku přístupných šroubů.
Motor Scorpion HK-4525-520KV je Mikadem doporučený a je shodný s motorem doporučeným pro Logo 700 XXtreme. Rozdíl je ale v tom, že XXtreme využívá hřídel o průměru 8mm, kdežto nové Logo 700 potřebuje hřídel 6mm. Hřídel se ale u Scorpion motorů mění velice snadno a tak pokud má někdo motor z XXtreme není nic ztraceno.
Pastorky jsou zatím dostupné dva a to s počtem zubů 13 a 14. Červík pastorku je u nového Loga 700 dobře přístupný, což se u klasických kelímků říci nedá
Motor Scorpion HK-4525-520KV je Mikadem doporučený a je shodný s motorem doporučeným pro Logo 700 XXtreme. Rozdíl je ale v tom, že XXtreme využívá hřídel o průměru 8mm, kdežto nové Logo 700 potřebuje hřídel 6mm. Hřídel se ale u Scorpion motorů mění velice snadno a tak pokud má někdo motor z XXtreme není nic ztraceno.
Pastorky jsou zatím dostupné dva a to s počtem zubů 13 a 14. Červík pastorku je u nového Loga 700 dobře přístupný, což se u klasických kelímků říci nedá
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Když je motor na místě, je vhodná doba k montáži zbytku elektroniky a učesání kabelů. Výhoda rámu nového Loga je, že je vněm dostatek místa na protažení kabelů, i na svinutí případných přebytečných délek kabelů aniž by utrpěla estetická stránka. Je pravda, že firemní piloti preferují vedení kabelů vnějškem, což zjednodušuje případné opravy, ale nový rám přímo vybízí k tomu aby se kabely shovaly.
Regulátor jsem zvolil YGE zejména proto, že váží polovinu toho co Kosmik a mám rád governor řízený VBarem, už jen proto, že mám na rádiu přesně vidět otáčky a nemusím se nastavovat s procenty...
Regulátor jsem zvolil YGE zejména proto, že váží polovinu toho co Kosmik a mám rád governor řízený VBarem, už jen proto, že mám na rádiu přesně vidět otáčky a nemusím se nastavovat s procenty...
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Pěkně učesaný máš logíčko 
Taky přispěju pár fotkama ze stavby:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/logo_700_2016/
Musím říct, že tohle logo se staví úplně samo. Opravdu jsem si během stavby vzpomínal na zákysy ze 700XX. Tady se prostě vysypal pytlík na stůl a během pěti minut byl zdělanej, ani jsem nestihl fotit
No a jak lítá? Prostě přesně tak, jak má logo lítat. Čistě, přesně, zlehka, předvídatelně, na pohodu. Já nejsem žádnej brutální sekáč zleva doprava na dva a půl. Já si na devatenáctset maluju na oblohu
Dokonce!! : Vejde se ve fabii zavřít do kufru
Takže baterku - dvě dávám skoro každej den. Je super.
Ještě se musím ukecat, a hodit ho na váhu. Ale nemám tam nic zbytečně navíc, ani centimetr servokabelu
Taky přispěju pár fotkama ze stavby:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/logo_700_2016/
Musím říct, že tohle logo se staví úplně samo. Opravdu jsem si během stavby vzpomínal na zákysy ze 700XX. Tady se prostě vysypal pytlík na stůl a během pěti minut byl zdělanej, ani jsem nestihl fotit
No a jak lítá? Prostě přesně tak, jak má logo lítat. Čistě, přesně, zlehka, předvídatelně, na pohodu. Já nejsem žádnej brutální sekáč zleva doprava na dva a půl. Já si na devatenáctset maluju na oblohu
Dokonce!! : Vejde se ve fabii zavřít do kufru
Ještě se musím ukecat, a hodit ho na váhu. Ale nemám tam nic zbytečně navíc, ani centimetr servokabelu
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Re: Logo 700 sx
Servokabely jsem taky nakonec zkrátil. I když ne úplně přesně na míru, ale přišly mě opravdu zbytečně dlouhé a v rámu je skutečně hodně místa. To, že se to staví rychle je pravda. Typické Logo - člověk staví a najednou si všimne, že má vlastně hotovo. Mě drželo zpátky jen to focení 
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Tak a hurá na kardan. Tady si Mikado dovolilo další drobný zlepšovák. Ložiska se na trubku kardanu nazalepují, ale ložisko se usadí mezi dva proužky smršťovačky s lepidlem (Speciální smršťovačka s vnitřní plochou pokrytou tavným lepidlem. Používám tenhle typ smršťovačky na zakončení síťek na kabely a nemůžu si ji vynachválit). Jde to docela rychle, nehrozí nebezpečí, že se dostane lepidlo do ložiska a prakticky se eliminuje problém kdy ložisko není nalepeno úplně rovně a "šmajdá", což způsobuje vibrace. I kdyby ložisko nesedělo úplně dokonale, smršťovačka povolí a ložisko si při provozu brzy sedne. Ložiska jsou celkem čtyři, nerovnoměrně rozmístěná, aby se rušily vlastní frekvence trubky kardanu. Menší rozteč ložisek patří směrem k vrtulce.
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Ke složení ocasu chybí ještě vpěry a táhlo vrtulky. Ty se nijak neliší od Mikado standardu - karbonové trubky jsou epoxidem zalepeny do plastových koncovek. Koncovky vzpěr jsou opět Mikado typicky vybaveny kulovými čepy, takže se utažením šroubů nijak nekroutí.
Očka táhel jsou s koncovkou táhla spojena dlouhými červíky s vniřním šestihranem.
Očka táhel jsou s koncovkou táhla spojena dlouhými červíky s vniřním šestihranem.
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Dalším krokem je deska cykliky a její vodítko. Deska cykliky je kompatibilní s řadou XXtreme. Má lepší povrchovou úpravu, případně materiál. Nevím co z toho. Je prostě lesklejší než deska cykliky na XXtremu. Myslím, že pan Buxnowitz říkal, že je nová kulička, která by měla mít lépe držet bezvůlový chod aniž by šla příliš ztuha. Manuál doporučuje před montáží kuličku lehce namazat olejem, aby se rychleji zaběhla. Vodítko je na rozdíl od XXtremu již klasicky plastové a je do rámu přišroubované zavitovou tyčí spojující držáky kanopy. Ty jsou opět jen dva. Opravdu nejsem nadšený když si konstruktéři nedovedou poradit a musí použít držáky čtyři.
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Jediné co ještě chybí je rotorová hlava. V tomto případě je konstrukce bližší spíše kelímkům než XXtremu. XXtreme má hlavu a gripy velice masivní, což ve své době sice způsobovalo "WOW" efekt, ale přinášelo i dost dekagramů navíc. Hlava Loga 700 je v podstatě shodná s hlavou kelímků, jen nemá plastové gripy, ale kovové, v tomto případě podstatně přiměřeněji dimenzované. Příčná hřídel, gumy a podložky jsou prostě typicky osvědčený kelímek. Trochu zajímavá jsou ramena gripů, která jsou do gripu zasazena oválným perem a využívají hliníkové kuželové koncovky jako u plastových gripů.
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Axiální ložiska je vhodné samozřejmě namazat. Narazil jsem na zajímavou vazelínu, která o sobě tvrdí, že je právě pro axiální ložiska určena. Další věcí je diskuse jak klec ložisek otočit. Celá léta jsem otevřenou stranu klece dával směrem k hlavní hřídeli a ač jsem osobně nikdy problém s klecí neměl, podlehl jsem argumentům a klece otočil otevřením směrem ven.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Táhla ke gripům, brzdící kotouček a ramena kompenzátoru a rotorová hlava je kompletní.
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
No a prakticky je hotovo. Namontovat hlavní a vrtulkové listy a vše lze finálně napípat. Vzhledem k tomu, že je v Logu VBar, je napípání otázkou několika kroků, protože položky jako poloha bezpádla, smysl točení, smysl kolektivu a podobně nění třeba vůbec nastavovat. Vše je v presetech již nastaveno. Jediné, co bylo třeba oproti návodu trochu upravit, bylo o jednu až dvě otočky zkrátit táhla serv cykliky, aby listy chodily symetricky +/- kolem nuly bez úprav nastavení VBaru.
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Ještě pár detailů. Mikado do stavebnice přikládá držák antének přijímače, který pěkně sedne na ocasní trubku. Přijímačová baterie, případně buffer pack, kdyby byl použit BEC, se pěkně vejde do dutiny nad zadní podvozkové nohy.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Re: Logo 700 sx
Teď jen nasadit boudu a... TA-DÁ - Logo 700 je na světě 
- Přílohy
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control