Logo 700 sx

Opravdu větší kousky.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Helitom
Příspěvky: 220
Registrován: úte 05.05.2009 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Logo 700 sx

#46 Příspěvek od Helitom »

Nemáte někdo prosím 14 zubový šípový pastorek modul 0,7 na Logo, ten co se používal dříve a měl díru 5 mm? Děkuji případně moc.
JR Graupner DSX9
Trex 500-hc3sx, Logo 600-hc3sx
(Trex 450, Minititan, T-rex 600N - prodáno)
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#47 Příspěvek od Hum4nfrog »

A vrtulka je kompletní.
Přílohy
DSC_3415.jpg
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#48 Příspěvek od Hum4nfrog »

Teď zpět k rámu. Vzhledem k tomu, že je rám plastový je motorové lože koncipováno jako samonosný hliníkový pomocný rám, který zachytává síly z ozubení a plošně je roznáší do plastových bočnic. Celý rám motoru je posuvný a dá se tak pohodlně nastavit zubová vůle po povolení z venku přístupných šroubů.

Motor Scorpion HK-4525-520KV je Mikadem doporučený a je shodný s motorem doporučeným pro Logo 700 XXtreme. Rozdíl je ale v tom, že XXtreme využívá hřídel o průměru 8mm, kdežto nové Logo 700 potřebuje hřídel 6mm. Hřídel se ale u Scorpion motorů mění velice snadno a tak pokud má někdo motor z XXtreme není nic ztraceno.

Pastorky jsou zatím dostupné dva a to s počtem zubů 13 a 14. Červík pastorku je u nového Loga 700 dobře přístupný, což se u klasických kelímků říci nedá :)
Přílohy
Motor s rámem připravený na montáž.
Motor s rámem připravený na montáž.
Motor Scorpion HK-4525-520KV a 13 zubý pastorek.
Motor Scorpion HK-4525-520KV a 13 zubý pastorek.
Smontovaný rám motoru.
Smontovaný rám motoru.
Motorové lože je tvořeno základní deskou motoru, domečkem třetího ložiska, rozpěrnými sloupky a velkoplošnými podložkami roznášejícími silý do plastových bočnic.
Motorové lože je tvořeno základní deskou motoru, domečkem třetího ložiska, rozpěrnými sloupky a velkoplošnými podložkami roznášejícími silý do plastových bočnic.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#49 Příspěvek od Hum4nfrog »

Když je motor na místě, je vhodná doba k montáži zbytku elektroniky a učesání kabelů. Výhoda rámu nového Loga je, že je vněm dostatek místa na protažení kabelů, i na svinutí případných přebytečných délek kabelů aniž by utrpěla estetická stránka. Je pravda, že firemní piloti preferují vedení kabelů vnějškem, což zjednodušuje případné opravy, ale nový rám přímo vybízí k tomu aby se kabely shovaly.

Regulátor jsem zvolil YGE zejména proto, že váží polovinu toho co Kosmik a mám rád governor řízený VBarem, už jen proto, že mám na rádiu přesně vidět otáčky a nemusím se nastavovat s procenty...
Přílohy
Pohled zprava. Kabely od výškovkového a vrtulkového serva se dají snadno shovat v rámu
Pohled zprava. Kabely od výškovkového a vrtulkového serva se dají snadno shovat v rámu
Pohled z leva. Vzadu visí konektory přijímačové baterie. Sice nemám moc rád práci navíc s nabíjením přijímačovek, ale přeci jen se jedná o nejspolehlivější způsob napájení bez jakéhokoliv rušení.
Pohled z leva. Vzadu visí konektory přijímačové baterie. Sice nemám moc rád práci navíc s nabíjením přijímačovek, ale přeci jen se jedná o nejspolehlivější způsob napájení bez jakéhokoliv rušení.
Před místem pro bezpádlovou jednotku je v rámu poměrně velký prostor naproti výškovkovému servu, kde se dají pohodlně svinout a shovat kabely.
Před místem pro bezpádlovou jednotku je v rámu poměrně velký prostor naproti výškovkovému servu, kde se dají pohodlně svinout a shovat kabely.
Regulátor YGE 160 s governorem řízeným VBarem. Svazek kabelů prochází kolem motoru do rámu. Na silových kabelech je napájeno proudové a kapacitní čidlo, které je shované pod regulátorem.
Regulátor YGE 160 s governorem řízeným VBarem. Svazek kabelů prochází kolem motoru do rámu. Na silových kabelech je napájeno proudové a kapacitní čidlo, které je shované pod regulátorem.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
krtek2k
Příspěvky: 4041
Registrován: čtv 05.06.2008 0:00
Bydliště: Děčín

Re: Logo 700 sx

#50 Příspěvek od krtek2k »

Pěkně učesaný máš logíčko :)
Taky přispěju pár fotkama ze stavby:
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/logo_700_2016/

Musím říct, že tohle logo se staví úplně samo. Opravdu jsem si během stavby vzpomínal na zákysy ze 700XX. Tady se prostě vysypal pytlík na stůl a během pěti minut byl zdělanej, ani jsem nestihl fotit :)
No a jak lítá? Prostě přesně tak, jak má logo lítat. Čistě, přesně, zlehka, předvídatelně, na pohodu. Já nejsem žádnej brutální sekáč zleva doprava na dva a půl. Já si na devatenáctset maluju na oblohu :)
Dokonce!! : Vejde se ve fabii zavřít do kufru :) Takže baterku - dvě dávám skoro každej den. Je super.
Ještě se musím ukecat, a hodit ho na váhu. Ale nemám tam nic zbytečně navíc, ani centimetr servokabelu :)
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#51 Příspěvek od Hum4nfrog »

Servokabely jsem taky nakonec zkrátil. I když ne úplně přesně na míru, ale přišly mě opravdu zbytečně dlouhé a v rámu je skutečně hodně místa. To, že se to staví rychle je pravda. Typické Logo - člověk staví a najednou si všimne, že má vlastně hotovo. Mě drželo zpátky jen to focení :)
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#52 Příspěvek od Hum4nfrog »

Tak a hurá na kardan. Tady si Mikado dovolilo další drobný zlepšovák. Ložiska se na trubku kardanu nazalepují, ale ložisko se usadí mezi dva proužky smršťovačky s lepidlem (Speciální smršťovačka s vnitřní plochou pokrytou tavným lepidlem. Používám tenhle typ smršťovačky na zakončení síťek na kabely a nemůžu si ji vynachválit). Jde to docela rychle, nehrozí nebezpečí, že se dostane lepidlo do ložiska a prakticky se eliminuje problém kdy ložisko není nalepeno úplně rovně a "šmajdá", což způsobuje vibrace. I kdyby ložisko nesedělo úplně dokonale, smršťovačka povolí a ložisko si při provozu brzy sedne. Ložiska jsou celkem čtyři, nerovnoměrně rozmístěná, aby se rušily vlastní frekvence trubky kardanu. Menší rozteč ložisek patří směrem k vrtulce.
Přílohy
Složený kardan připravený na zasunutí do trubky. Při tomto úkonu doporučuji fouknout do trubky trochu mazacího spreje (třeba WD). Je to daleko lepší se pokoušet nazat kroužky nebo trubku vazelínou nebo olejem. Kardan krásně zajede do trubky.
Složený kardan připravený na zasunutí do trubky. Při tomto úkonu doporučuji fouknout do trubky trochu mazacího spreje (třeba WD). Je to daleko lepší se pokoušet nazat kroužky nebo trubku vazelínou nebo olejem. Kardan krásně zajede do trubky.
Koncovky kardanu jsou masivní a i když jsou pojitěny příčným šroubem s maticí, Mikádo přesto požaduje nalepení koncovek epoxidem.
Koncovky kardanu jsou masivní a i když jsou pojitěny příčným šroubem s maticí, Mikádo přesto požaduje nalepení koncovek epoxidem.
Ložiska jsou v plastových domcích na jejichž obvodu jsou "O" kroužky.
Ložiska jsou v plastových domcích na jejichž obvodu jsou "O" kroužky.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#53 Příspěvek od Hum4nfrog »

Ke složení ocasu chybí ještě vpěry a táhlo vrtulky. Ty se nijak neliší od Mikado standardu - karbonové trubky jsou epoxidem zalepeny do plastových koncovek. Koncovky vzpěr jsou opět Mikado typicky vybaveny kulovými čepy, takže se utažením šroubů nijak nekroutí.
Očka táhel jsou s koncovkou táhla spojena dlouhými červíky s vniřním šestihranem.
Přílohy
Kompletně smontovaný ocas.
Kompletně smontovaný ocas.
Spona ocasní trubky. I když je černá, tak není plastová, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale hliníková.
Spona ocasní trubky. I když je černá, tak není plastová, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale hliníková.
Hotvé vzpěry a táhlo vrtulky.
Hotvé vzpěry a táhlo vrtulky.
Konce karbonových trubek je před zalepením epoxidem třeba zdrsnit smirkovým papírem.
Konce karbonových trubek je před zalepením epoxidem třeba zdrsnit smirkovým papírem.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#54 Příspěvek od Hum4nfrog »

Dalším krokem je deska cykliky a její vodítko. Deska cykliky je kompatibilní s řadou XXtreme. Má lepší povrchovou úpravu, případně materiál. Nevím co z toho. Je prostě lesklejší než deska cykliky na XXtremu. Myslím, že pan Buxnowitz říkal, že je nová kulička, která by měla mít lépe držet bezvůlový chod aniž by šla příliš ztuha. Manuál doporučuje před montáží kuličku lehce namazat olejem, aby se rychleji zaběhla. Vodítko je na rozdíl od XXtremu již klasicky plastové a je do rámu přišroubované zavitovou tyčí spojující držáky kanopy. Ty jsou opět jen dva. Opravdu nejsem nadšený když si konstruktéři nedovedou poradit a musí použít držáky čtyři.
Přílohy
Namontovaná deska cykliky s vodítkem.
Namontovaná deska cykliky s vodítkem.
Vodítko desky cykliky s držáky kanopy.
Vodítko desky cykliky s držáky kanopy.
Zajímavé je, že táhla od serv cykliky nejsou stejně dlouhá. Výškovkové táhlo je delší, což dozajista ovlivňuje kinematiku pohybu desky cykliky. Protože by nebyl problém výškovkové servo otočit a udělat táhlo stejně dlouhé jako táhla křidélková, jedná se nepochybně o záměr.
Zajímavé je, že táhla od serv cykliky nejsou stejně dlouhá. Výškovkové táhlo je delší, což dozajista ovlivňuje kinematiku pohybu desky cykliky. Protože by nebyl problém výškovkové servo otočit a udělat táhlo stejně dlouhé jako táhla křidélková, jedná se nepochybně o záměr.
Robustní deska cykliky. Řádně dimenzované jsou i kulové čepy se závity M3 a M4.
Robustní deska cykliky. Řádně dimenzované jsou i kulové čepy se závity M3 a M4.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#55 Příspěvek od Hum4nfrog »

Jediné co ještě chybí je rotorová hlava. V tomto případě je konstrukce bližší spíše kelímkům než XXtremu. XXtreme má hlavu a gripy velice masivní, což ve své době sice způsobovalo "WOW" efekt, ale přinášelo i dost dekagramů navíc. Hlava Loga 700 je v podstatě shodná s hlavou kelímků, jen nemá plastové gripy, ale kovové, v tomto případě podstatně přiměřeněji dimenzované. Příčná hřídel, gumy a podložky jsou prostě typicky osvědčený kelímek. Trochu zajímavá jsou ramena gripů, která jsou do gripu zasazena oválným perem a využívají hliníkové kuželové koncovky jako u plastových gripů.
Přílohy
Axiální ložiska jsou však dimenzovaná jako v XXtreme řadě.
Axiální ložiska jsou však dimenzovaná jako v XXtreme řadě.
Grip má předmontovaná radiální ložiska. Ramena gripů jsou pojištěna oválnou drážkou a dvěma šrouby.
Grip má předmontovaná radiální ložiska. Ramena gripů jsou pojištěna oválnou drážkou a dvěma šrouby.
Smontovaná hlava. Gumy je samozřejmě záhodno namazat tukem.
Smontovaná hlava. Gumy je samozřejmě záhodno namazat tukem.
Hlava, příčná hřídel, gumy a podložky. Kdyby byl kámen černý, byla by hlave k nerozeznání od kelímku.
Hlava, příčná hřídel, gumy a podložky. Kdyby byl kámen černý, byla by hlave k nerozeznání od kelímku.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#56 Příspěvek od Hum4nfrog »

Axiální ložiska je vhodné samozřejmě namazat. Narazil jsem na zajímavou vazelínu, která o sobě tvrdí, že je právě pro axiální ložiska určena. Další věcí je diskuse jak klec ložisek otočit. Celá léta jsem otevřenou stranu klece dával směrem k hlavní hřídeli a ač jsem osobně nikdy problém s klecí neměl, podlehl jsem argumentům a klece otočil otevřením směrem ven.
Přílohy
Rotorová hlava komplet s držáky listů
Rotorová hlava komplet s držáky listů
Speciální tuk na axiální ložiska.
Speciální tuk na axiální ložiska.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#57 Příspěvek od Hum4nfrog »

Táhla ke gripům, brzdící kotouček a ramena kompenzátoru a rotorová hlava je kompletní.
Přílohy
Kompletní rotorová hlava. Mikado dodává stejně jako u XXtreme řady podložky rotorových listů.
Kompletní rotorová hlava. Mikado dodává stejně jako u XXtreme řady podložky rotorových listů.
Stříbrná rotorová hlava je zakončena černým brzdícím kotoučkem, což ji opticky sjednocuje s černým rámem.
Stříbrná rotorová hlava je zakončena černým brzdícím kotoučkem, což ji opticky sjednocuje s černým rámem.
Ramena kompenzátoru jsou obdobně robustní jako očka táhel.
Ramena kompenzátoru jsou obdobně robustní jako očka táhel.
Očka táhel jsou shodná s očky cyklických serv.
Očka táhel jsou shodná s očky cyklických serv.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#58 Příspěvek od Hum4nfrog »

No a prakticky je hotovo. Namontovat hlavní a vrtulkové listy a vše lze finálně napípat. Vzhledem k tomu, že je v Logu VBar, je napípání otázkou několika kroků, protože položky jako poloha bezpádla, smysl točení, smysl kolektivu a podobně nění třeba vůbec nastavovat. Vše je v presetech již nastaveno. Jediné, co bylo třeba oproti návodu trochu upravit, bylo o jednu až dvě otočky zkrátit táhla serv cykliky, aby listy chodily symetricky +/- kolem nuly bez úprav nastavení VBaru.
Přílohy
Takhle velké je to celé.
Takhle velké je to celé.
... a zprava
... a zprava
Pohled z leva...
Pohled z leva...
Konzola rámu na špičce je docela krátká, takže když se z vrtulníku sundá kanopa a vytáhle zásuvka baterií, celý stroj je výrazně kratší a jak říká Honza Starosta, vejde se i do kufru Fabie.
Konzola rámu na špičce je docela krátká, takže když se z vrtulníku sundá kanopa a vytáhle zásuvka baterií, celý stroj je výrazně kratší a jak říká Honza Starosta, vejde se i do kufru Fabie.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#59 Příspěvek od Hum4nfrog »

Ještě pár detailů. Mikado do stavebnice přikládá držák antének přijímače, který pěkně sedne na ocasní trubku. Přijímačová baterie, případně buffer pack, kdyby byl použit BEC, se pěkně vejde do dutiny nad zadní podvozkové nohy.
Přílohy
Přijímačová baterie.
Přijímačová baterie.
Držák antének.
Držák antének.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#60 Příspěvek od Hum4nfrog »

Teď jen nasadit boudu a... TA-DÁ - Logo 700 je na světě :)
Přílohy
Nová grafika je evolucí původního XXtremu s "pásovcovou" grafikou.
Nová grafika je evolucí původního XXtremu s "pásovcovou" grafikou.
Všimněte si pojistných závlaček v čepech držících kanopu, které jsou pro znažší manipulaci vybaveny "O" kroužky. Myslím si, že vzhledem k magnetům držícím kanopu v zadu uzavřenou nejsou závlačky třeba. Dirky pro pro závlačku ale jsou vhodné k utahování a povolování čepů samotných.
Všimněte si pojistných závlaček v čepech držících kanopu, které jsou pro znažší manipulaci vybaveny "O" kroužky. Myslím si, že vzhledem k magnetům držícím kanopu v zadu uzavřenou nejsou závlačky třeba. Dirky pro pro závlačku ale jsou vhodné k utahování a povolování čepů samotných.
Z prava.
Z prava.
Z leva.
Z leva.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Odpovědět

Zpět na „Heli - nad 500“