Logo 700 sx

Opravdu větší kousky.
Zpráva
Autor
stanikg
Příspěvky: 304
Registrován: ned 16.02.2014 19:46

Re: Logo 700 sx

#31 Příspěvek od stanikg »

Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam

Odoslané poštovým holubom
VBar Control , Logo 550 SX+Neo, Goblin700 Competition+neo , Icharger 4010duo ,
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Logo 700 sx

#32 Příspěvek od pkotatko »

5.2kg nebo 6+kg je docela rozdil. Bude zalezet na osazeni, to je jasne.
Xtreme 700 a Goblin 700Comp. se stejnym osazenim a Logo bylo o cca 200-250g tezsi. Pritom bylo takove (alespon pocitove kdyz ho mel clovek v ruce) krehke. Odolnost proti zemi jsem nastesti nezkusil. :D
700sx se mi libi, byt pro nej asi hned nepobezim.
Petr
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
baui
Příspěvky: 4630
Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Bydliště: Brno, CZ

Re: Logo 700 sx

#33 Příspěvek od baui »

stanikg píše:Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam

Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek.

Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde.

Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý :)
Tom
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Logo 700 sx

#34 Příspěvek od OPR »

baui píše:Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek.

Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde.

Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý :)


Myslím že určitě bude.
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#35 Příspěvek od Hum4nfrog »

Konečně jsem se po dlouhé době dostal ke stavění (Musím přiznat, že mám už docela absťák...) Tak snad to bude odsýpat... :)

První jsou na řadě serva. Podobně jako kluci v tričkách s křídly na zádech jsem sáhl po značce JR :D
Parametry cyklických serv jsou 17,8 kg cm při 7,4V a 0,06 s/60°
a serva vrtulkového 7,5 kg cm při 7,4V a 0,03 s/60°
Přílohy
Klasické Mikado servopáky s JR tisícihranem. Cyklické kuláky jsou M3.
Klasické Mikado servopáky s JR tisícihranem. Cyklické kuláky jsou M3.
Tahle serva jsou novinka letošní sezóny. Lehká, silná, poměrně dostupná a značka by měla být dostatečnou zárukou spolehlivosti.
Tahle serva jsou novinka letošní sezóny. Lehká, silná, poměrně dostupná a značka by měla být dostatečnou zárukou spolehlivosti.
Naposledy upravil(a) Hum4nfrog dne pát 09.09.2016 18:29, celkem upraveno 1 x.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#36 Příspěvek od Hum4nfrog »

Samotná stavba začíná vložením výškovkového a vrtulkového serva do pravé poloviny rámu. K tomu jsou ve stavebnici určeny hliníkové adaptéry pro rozteče šroubů 10 a 11mm. Na bočnici jsou pak našroubovány konzolky kuželového převodu.
Přílohy
Vrtulkové a výškovkové servo včetně servopák.
Vrtulkové a výškovkové servo včetně servopák.
Namontované adaptéry serv.
Namontované adaptéry serv.
Odlitky bočnice je dobré před motáží prohlédnout a srazit některé ostré hrany.
Odlitky bočnice je dobré před motáží prohlédnout a srazit některé ostré hrany.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#37 Příspěvek od Hum4nfrog »

V případě havárie se často ohne ocasní trubka a ta může vylomit rám. Aby se poškození rámu zabránilo a aby bylo uložení ocasní trubky celkově tužší, je do rámu vloženo dvoudílné pouzdro svírající kořen ocasní trubky. Před pouzdrem jsou lůžka pro ložiska kuželového převodu. Pak už jen chybí ložiska hlavní hřídele a je možné sešroubovat obě poloviny horního rámu.
Přílohy
Ložiska hlavní hřídele lze snadno měnit i v sešroubovaném rámu.
Ložiska hlavní hřídele lze snadno měnit i v sešroubovaném rámu.
Pravá polovina rámu před přiklopením levou polovinou.
Pravá polovina rámu před přiklopením levou polovinou.
Poloviny pouzdra ocasní trubky a ložiska kuželového pastoru. (Pastorek se mi z obrázku někam odkutálel :))
Poloviny pouzdra ocasní trubky a ložiska kuželového pastoru. (Pastorek se mi z obrázku někam odkutálel :))
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#38 Příspěvek od Hum4nfrog »

Stejně jako původní LOGO 700 XX, treme tak i nové logo 700 si zachovává původní koncepci s náhonem předlohového převodu kardanu pomocí ozubeného řemenu. Toto řešení zachovává veškeré výhody pohonu vrtulky kardanem (dlouhá životnost, spolehlivost, vysoká účinnost, necitlivost na změny teploty) a zároveň odstraňuje jeho hlavní nevýhody, které jsou především přenos vysokofrekvenčních vibrací do rámu a možné defekty kuželových ozubených převodů v případě kolizí. Vložený ozubený řemen jen málo snižuje mechanickou účinnost a výrazně tlumí veškeré rázy a vibrace přicházející od vrtulky.
V novém konstrukčním uspořádání jsou ložiska vložena do plastové ozubené hřídele a skrz vložky ložisek prochází jen hladká osa, která se zasouvá zvenčí rámu a je pojištěna čtyřmi červíky. Je tak možné vyměnit řemen aniž by bylo nutné půlit rám. (I když ze zkušeností s provozem předchozí verze Loga 700 není výměna řemínku vzhledem k jeho dimenzování prakticky vůbec nutná ani po stovkách startů.)
Přílohy
Ozubený řemen se montuje do již sešroubovaného rámu.
Ozubený řemen se montuje do již sešroubovaného rámu.
Plastová hřídel s kuželovým ozubením a ozubenou kladkou s vložkami, osou a řemenem.
Plastová hřídel s kuželovým ozubením a ozubenou kladkou s vložkami, osou a řemenem.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#39 Příspěvek od Hum4nfrog »

Na řadu přichází spodní polovina rámu a podvozek. Logo 700 má plastový rám rozdělený na horní a spodní polovinu, přičemž v horní polovině je většina elektroniky a převody a spodní slouží k nesení baterií a podvozku. Je tedy určitá pravděpodobnost, že při haváriích typu tvrdé přistání na podvozek bude stačit vyměnit jen spodní část rámu aniž by se musel celý rám složitě rozebírat. Podvozkové nohy jsou standardní Mikado, společné s kelímky a XXtremem.
Přílohy
Zkompletovaný spodní díl s podvozkem, který by měl stačit vyměnit v případě tvrdších přistání.
Zkompletovaný spodní díl s podvozkem, který by měl stačit vyměnit v případě tvrdších přistání.
Standardní podvozek Mikado. Nicméně i zde došlo k drobnému vylepšení: Zátky ližin mají vroubkované dříky a stačí je jen narazit bez zalepování.
Standardní podvozek Mikado. Nicméně i zde došlo k drobnému vylepšení: Zátky ližin mají vroubkované dříky a stačí je jen narazit bez zalepování.
Na každé straně spodku rámu jsou namontovány zarážky zásuvky baterií.
Na každé straně spodku rámu jsou namontovány zarážky zásuvky baterií.
I spodní polovina rámu je složena jen ze dvou plastových dílů ve kterých je vedení zásuvky baterií.
I spodní polovina rámu je složena jen ze dvou plastových dílů ve kterých je vedení zásuvky baterií.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#40 Příspěvek od Hum4nfrog »

Složení horní a dolní poloviny rámu je otázkou chvilky. Díly do sebe pěkně zapadnou a spojuje je po každé straně trojice šroubů.

Dále návod nabádá k vložení dvou zbylých cyklických serv, která se jednoduše zasunou z venku do rámu (Na rozdíl od serva výškovkového, které je montováno z vnitřku)
Přílohy
Křidélkové servo.
Křidélkové servo.
Kompletní rám.
Kompletní rám.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#41 Příspěvek od Hum4nfrog »

Mikado v novém LOGU 700 zachovalo vše co bylo na původním XXTREMU dobré. Hlavní hřídel průměru 14mm a robustní volnoběžka jsou jasným příkladem. Shodná je i autorotační řemenice. Úplně nové je ale hlavní kolo. To původní mělo pro svůj účel až příliš velký průměr a vrtulníku zrovna moc neslušelo. Nové kolo je tedy menší, má stejný modul, ale dostalo větší úhel sklonu boku zubu. Tím se nejen zvýšila únosnost ozubení (zvětšilo se trvání záběru), ale měla by znatelně klesnout i hlučnost soukolí. Mimochodem, pro případ použití extrémně výkonných motorů a obzvláště talentovaných pilotů je možné použít i původní velké kolo, které je přeci jen únosnější (čím větší průměr, tím menší síla na zuby). Rám je pro tuto variantu uzpůsoben.
Montáž hlavní hřídele s oběma koly do rámu vyžaduje vložení čepu mezi hlavní a autorotační kolo. Tato operace nebyla nikdy u vrtulníků Mikado příliš oblíbená, z důvodu stísněnosti mezery mezi koly. K LOGU 700 ale Mikado dodává sofistikovaný ořípravek ve formě kousku palivové hadičky :), který lze nasadit na šroubovák a čep mezi kola zasunout. I když se jedná o záležitost na první pohled zcela primitivní, zjednoduší pilotovi při stavbě natolik život, že je to až k neuvěření...
Přílohy
I když je místa málo, šlo to skoro jako po másle :)
I když je místa málo, šlo to skoro jako po másle :)
"Přípravek" pro montáž čepu mezi klavní a autorotační kolo.
"Přípravek" pro montáž čepu mezi klavní a autorotační kolo.
Smontovaná hlavní hřídel. Volnoběžku bylo jako vždy třeba naplnit řádně tukem.
Smontovaná hlavní hřídel. Volnoběžku bylo jako vždy třeba naplnit řádně tukem.
Nové hlavní kolo v kombinaci s osvědčenými momponentami.
Nové hlavní kolo v kombinaci s osvědčenými momponentami.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#42 Příspěvek od Hum4nfrog »

Axiální sílu ve směru od rotorové hlavy k hlavnímu kolu zachytává svěrná objímka přiléhající k hornímu ložisku, tentokrát jen s jedním šroubem. Spodní konec hřídele je veden třetím ložiskem, jehož šrouby procházejí jak horním, tak i spodním dílem rámu a celek tak nadále vyztužují.
Přílohy
Domeček třetího ložiska hlavní hřídele lze snadno nasunout do smontovaného rámu.
Domeček třetího ložiska hlavní hřídele lze snadno nasunout do smontovaného rámu.
Svěrná objímka nad horním ložiskem.
Svěrná objímka nad horním ložiskem.
Svěrná objímka a třetí ložisko hlavní hřídele.
Svěrná objímka a třetí ložisko hlavní hřídele.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#43 Příspěvek od Hum4nfrog »

A jsme u ocasu. Ralf Buxnowitz za 25 let konstruování vrtulníků dospěl k praxi, že vrtulník je třeba konstruovat od vrtulky. Ta je totiž na nejdelším rameni a její hnotnost v podstatě určuje rozložení zbytku hmotnosti celého vrtulníku. Je tedy záhodno postavit vrtulku i s jejím pohonem co nejlehčí. Nejlepšího výsledku co se týče pevnosti ku hmotnosti poskytuje uzavřená skořepina. V Mikadu tedy opět použili osvědčený převod z Loga XXtreme a obalili jej lehkým uzavřeným plastovým domečkem. Celá konstrukce je tedy přísně účelová a kromě nízké hmotnosti se vyznačuje i další výhodou, kterou je možnost zadní převod náležitě mazat tukem, protože je skříň převodů prachotěsná.
Přílohy
Převody v prachotěsné skříni je možné řádně mazat.
Převody v prachotěsné skříni je možné řádně mazat.
Zcela nová skříň převodů vřídele vrtulky. Zajímavé je, že ložiska jsou umístěna v ocasní trubce, která je nasunuta v úzké štěrbině plastové skříně. Skříň tak může být velice krátká a trubka ji navíc vyztužuje.
Zcela nová skříň převodů vřídele vrtulky. Zajímavé je, že ložiska jsou umístěna v ocasní trubce, která je nasunuta v úzké štěrbině plastové skříně. Skříň tak může být velice krátká a trubka ji navíc vyztužuje.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#44 Příspěvek od Hum4nfrog »

Směrovka je nyní nová, jednodílná, ale částečně lakovaná pro zvýšení čitelnosti ve vzduchu.
Smykátko a jeho úhlová páka jsou osvědčené konstrukce převzaté opět z XXtreme 700/800, kde i po létech provozu nedocházelo k neúměrnému zvětšování vůlí. Takže proč mechanizmus měnit :)
Přílohy
Připraveno na montáž rotorové hlavy.
Připraveno na montáž rotorové hlavy.
Smykátko a úhlová páka pocházejí z řady XXtreme.
Smykátko a úhlová páka pocházejí z řady XXtreme.
Menší a jednodílná lakovaná směrovka.
Menší a jednodílná lakovaná směrovka.
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelský avatar
Hum4nfrog
Příspěvky: 282
Registrován: sob 13.03.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Re: Logo 700 sx

#45 Příspěvek od Hum4nfrog »

Když jsem stavěl XXTREME 700 fascinovala mě rotorová hlava vrtulky konstruovaná jako rotorová hlava hlavního rotoru, tzn. s příčnou hřídelí uloženou v tlumících gumách. Jsem přesvědčený o tom, že právě tato konstrukční úprava je příčinou excelentního výkonu vrtulky u tohoto vrtulníku. (I diskuze na Helifreaku označují vrtulku na Logu 700 XXtreme za nejlepší vůbec). Nové Logo 700 tuto vrtulkovou hlavu přebírá beze změny a lze tedy očekávat stejné chování.
Přílohy
Kompletní rotorová hlava vrtulky.
Kompletní rotorová hlava vrtulky.
Gripy jsou klasicky Mikado plastové, což poskutuje jednak další tlumení a jednak značnou odolnost při škrtnutí o zem.
Gripy jsou klasicky Mikado plastové, což poskutuje jednak další tlumení a jednak značnou odolnost při škrtnutí o zem.
I šrouby příčné hřídele jsou řádně dimenzované.
I šrouby příčné hřídele jsou řádně dimenzované.
Příčná hřídel a tlumící gumy. Tak má vypadat konstrukce vrtulky. Gumy je samozřejmě záhodno řádně namazat tukem
Příčná hřídel a tlumící gumy. Tak má vypadat konstrukce vrtulky. Gumy je samozřejmě záhodno řádně namazat tukem
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Odpovědět

Zpět na „Heli - nad 500“