poloha páčky kolektivu

Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rici
Příspěvky: 268
Registrován: čtv 20.03.2008 0:00
Bydliště: Praha

poloha páčky kolektivu

#1 Příspěvek od Rici »

Dle odpovědí z jiného vlákna jsem se rozhodl založit toto vlákno. Právě jsem si přinesl svou prvni 6ch helikoptéru. Je to MT. Předtím jsem měl pouze dvourotorák. U MT je páčka kolektivu nastavena tak že uprostřed je 0 a když dám páčku dolů tak letí vrtulník dolů (záporné úhly) a když dám páčku nahoru tak se nastaví kladné úhly kolektivu a helikoptéra letí nahoru. Podotýkám, že jsem absolutní začátečník. U 4ch dvourotoráku mi to funguje tak, že když je páčka dole tak se rotor ani netočí a čím více jí dávám nahoru tak tím více se rotor točí. Zajímá mě jak to má být nebo jak to mají nastavené ostatní. Jde mi o toho 6ch MiniTitana, abych se to učil správně. Zda si mám nechat páčku kolektivu tak aby byla 0 uprostřed nebo ji nechat převolit tak aby 0 byla v dolní poloze. Díky.
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#2 Příspěvek od scarabeus »

Jsou 3 rezimy, ktere bys mel umet pouzivat a mit je take nastavene na vysilacce, za predpokladu, ze je to uz poradna vysilacka (u MT nutnost).

Norm (alias Normal)
Idle1
Idle2

Normal se pouziva pro viseni. Poloha packy dole znamena vse v naprostem klidu, motor se netoci, presne jako u dvourotoru. Uhly nabehu listu jsou cca od -2 do +9

Idle1 se pouziva pro zakladni letani. Uhly nabehu listu od -5 do +11

Idle2 se pouziva pro poradne 3D akrobaticke letani. Uhly nabehu listu od -11 do +11.

Ty uhly ber orientacne, nemusi to byt presne, ale abys pochopil:

V normalu se ucis hlavne viset, cili byt ve stabilni poloze, kousek nad zemi. Zaporny uhel je velmi maly proto, abys to nerozsekal pri zmatkovani a stahnuti plynu (hrozny zlozvyk). Vzhledem k tomu, ze se pohybujes vazne tesne nad zemi, neni velky minus potreba = neklesas z xy metru shora.

Pri Idle1 uz potrebujes vetsi zaporny uhel, protoze potrebujes klesat, zaroven i stoupat.

Pri Idle2 jde o 3D akrobaticke machrovinky, kdy letas i vzhuru nohama, tedy pri pacce plynu dole jde o 100% plyn, ale s obracenym uhlem nabehu listu. Pri poloze packy plynu uprostred je uhel nabehu listu 0. Toto plati i pro Idle1.

Cili shrnuto - pouze v Norm modu je pri ploze packy plynu dole nulove deni, nic se nehybe, pripraveno pro start. Pri Idle1 i Idle2 je uz motor v pohybu pri pacce plynu dole.

Nevim, jestli nebudu kecat, ale ja to delam tak (a snad se to tak dela), ze startuju v Norm modu, pak preklapnu na Idle1 a letam... Kdyztak me nekdo zkusenejsi opravte.
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od scarabeus »

Jeste dodatek - schvalne nezminuju otacky motoru, ty se nastavuji dvojim zpusobem. Bud letas na Governor mode (musi to umet regulator), tzn. stabilni otacky a hrajes si pouze s uhlem nabehu listu. A nebo letas tzv. na krivkach, kdy si nastavis napr. na 5 bodech jaky ma byt vykon motoru (procentuelne) a k tomu tedy i uhly nabehu. Cim lepsi vysilacka, tim vice bodu nastaveni = tim vetsi plynulost. Ja mam 5 (DX7), ale jsou vysilacky i s 13 body.

S governorem jeste nemam zkusenosti, opet, at prispeji ostatni.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#4 Příspěvek od zdzd »

Uživatelský avatar
vsw
Příspěvky: 81
Registrován: stř 20.12.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: poloha páčky kolektivu

#5 Příspěvek od vsw »

Rici píše:Dle odpovědí z jiného vlákna jsem se rozhodl založit toto vlákno. Právě jsem si přinesl svou prvni 6ch helikoptéru. Je to MT. Předtím jsem měl pouze dvourotorák. U MT je páčka kolektivu nastavena tak že uprostřed je 0 a když dám páčku dolů tak letí vrtulník dolů (záporné úhly) a když dám páčku nahoru tak se nastaví kladné úhly kolektivu a helikoptéra letí nahoru. Podotýkám, že jsem absolutní začátečník. U 4ch dvourotoráku mi to funguje tak, že když je páčka dole tak se rotor ani netočí a čím více jí dávám nahoru tak tím více se rotor točí. Zajímá mě jak to má být nebo jak to mají nastavené ostatní. Jde mi o toho 6ch MiniTitana, abych se to učil správně. Zda si mám nechat páčku kolektivu tak aby byla 0 uprostřed nebo ji nechat převolit tak aby 0 byla v dolní poloze. Díky.


Rozdil je ve zpusobu rizeni. U MT mas nastaveny konstantni otacku rotoru (rekneme 2400) a stoupani/klesani ridis zmenou uhlu nabehu listu hlavniho rotoru. Dvourotorak ma porad stejny nabeh listu rotoru a vysku menim pridavanim/ubiranim otacek rotoru.
Uživatelský avatar
PanChalan
Příspěvky: 24
Registrován: pát 28.12.2007 0:00

governor

#6 Příspěvek od PanChalan »

Chtěl bych jsem zeptat jak je to s governorem (u el.regulátoru), jak nastavím jak velké mají být ty konstantní otáčky ? Co mam navolit na křivkách vysílače když ho chci používat.... ? díky
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: governor

#7 Příspěvek od scarabeus »

PanChalan píše:Chtěl bych jsem zeptat jak je to s governorem (u el.regulátoru), jak nastavím jak velké mají být ty konstantní otáčky ? Co mam navolit na křivkách vysílače když ho chci používat.... ? díky


Ciste teoreticky (budu to taky zkouset ted o vikendu) das procentuelne krivku na urcitou uroven po vsechny body. Rekneme, ze motor je 3500 kV, no tak si spocitas na kolik to chces a hodis pak na throttle krivku dany procenta. Aspon to je moje teorie prozatim :-)
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#8 Příspěvek od zdzd »

Uživatelský avatar
PanChalan
Příspěvky: 24
Registrován: pát 28.12.2007 0:00

#9 Příspěvek od PanChalan »

dík... už to chápu, ted přemýšlím co se asi stane když navolím na vysílači křivky místo přímek a na regulu zapnu governor... ? :roll:
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od rohe »

PanChalan píše:dík... už to chápu, ted přemýšlím co se asi stane když navolím na vysílači křivky místo přímek a na regulu zapnu governor... ? :roll:

Začne ti zvedat otáčky tak, jak budou nastavený hodnoty na křivce.
Uživatelský avatar
ChluppCZ
Příspěvky: 77
Registrován: stř 12.03.2008 0:00
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ChluppCZ »

čemu dáváte osobně přednost? mám Rexe450S s origo motorem a reglem z MT. Přemýšlím mezi křivkama a nebo governorem....... jaké mají pro a proti a jak létáte vy? na křivky?
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#12 Příspěvek od scarabeus »

ChluppCZ píše:čemu dáváte osobně přednost? mám Rexe450S s origo motorem a reglem z MT. Přemýšlím mezi křivkama a nebo governorem....... jaké mají pro a proti a jak létáte vy? na křivky?


Kdyz uz governor, tak musi byt kvalitni. Takovych reglu moc neni. MT nevim jak zvlada, ale Alignackej regl je ohledne governoru naprostej shit. Zatim co jsem cetl po diskuzich, vsichni si stezovali na nahly pokles otacek asi o 200. Priblizne po 2 minutach letani. Takze zadna radost.
Uživatelský avatar
ChluppCZ
Příspěvky: 77
Registrován: stř 12.03.2008 0:00
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od ChluppCZ »

Scarabeus: a ty lítáš jak? na gov. nebo na křivky?
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

#14 Příspěvek od scarabeus »

ChluppCZ píše:Scarabeus: a ty lítáš jak? na gov. nebo na křivky?


Krivky. Nemam kvalitni regl na governor. Puvodne jsem lital ne regl od congu, jenze trosicku vic hral, takze ted mam zase cinu, ale je na 40A (predtim 30A) a ma navic ochranu LiPol packu - pripojuju i servisni konektor. Governor sice ma, ale neni kvalitni.

Regl, ktery governor umi kvalitne, je napriklad Jazz, jenze to je s par korunama 3500 a prijde mi to pro moje potreby zbytecny. Jinak Jazz je takovy Rolls-Royce mezi regly, ma pry nejjemnejsi start.

Takze jak jsem napsal, litam na krivky a je to uplne v pohode, zalezi na kazdem, jak si je nastavi...
Odpovědět

Zpět na „Heli - začátečník“