Nimbus 3,6m Reichard
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Nechci radit,ale já bych to viděl na typický přechod z hodného pomalého letadla na ostřejší.(osobní zkušenost).Ta lehká pomalá reagují se zpožděním a prakticky jen na plnou výchylku. Je to prověřený tovární výrobek,pokud je sestavený jak má být,nezkroucený, poletí to samo. Jen reakce na řízení jsou výrazně rychlejší a není třeba páčkovat hned na doraz.Já bych to dal zkusit někomu kdo podobné létá...P.Vos.
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Hlavní chyba byla ve velikosti výchylek, nevím, kde jsem ty hodnoty co tam byly vzal. Asi jak jsem se těšil na první let, tak jsem měl zamlženo
. Teď po přenastavení věřím, že to bude výrazně lepší a ruce si za chvilku zvyknou.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: Nimbus 3,6m Reichard
mám skúsenost že je lepšie zalietavat ak nefúka silní vietor, vietor vyvolá pociť že je model ťažky na chvôst, ked sa prestane riadit rozhúpe model, ale na to stačí bud potlačit vyškovkou, alebo ak má klapky skúsit ich nastavit na rýchlost 
Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Díky, určitě chci teď počkat na lepší podmínky než byly včera.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Nimbuse jsem nastavil dle výrobce, těžiště 120mm od náběžky a vychýlky dle návodu.
Lítá to už pěkně.
Ještě musím doladit výškovku, musel jsem ji hodně trimovat do většího přitažení, asi nebyla úplně v nule.
Nebo ještě polaborovat s těžištěm.
Než jsem vytrimoval tu výškovku, tak to v DIVE Testu vůbec nevybíralo, ale letělo pod stejným úhlem stále k zemi.
Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem.
Tak to bude chtít asi ještě pohnout s těžištěm víc dozadu
Lítá to už pěkně.
Ještě musím doladit výškovku, musel jsem ji hodně trimovat do většího přitažení, asi nebyla úplně v nule.
Nebo ještě polaborovat s těžištěm.
Než jsem vytrimoval tu výškovku, tak to v DIVE Testu vůbec nevybíralo, ale letělo pod stejným úhlem stále k zemi.
Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem.
Tak to bude chtít asi ještě pohnout s těžištěm víc dozadu
Naposledy upravil(a) Vážka dne úte 14.06.2016 13:35, celkem upraveno 1 x.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Podobný dojem hrnutí vzduchem a těžkopádnosti jsem měl při zalítávání Siriuse, což je menší starší Nimbusův brácha. Pomohlo oproti návodu posunout těžiště dozadu a pak jsem mohl konečně nataženou výškovku srovnat do nuly. Nakonec se to ustálilo na stavu kdy byla výškovka dokonce o cca 1-3 mm potlačená. Sice jsem se snažil vypodložit lože pod náběžku VOP aby to pak bylo v nule, ale to se mi nedařilo trefit, tak jsem nechal takhle potlačeno. Subjektivně se domnívám, že výrobce nemá přesně odladěný úhly seřízení křídla a VOP, ale co chtít od levnýho rekreačního modelu za bůra (v roce 2011).
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Díky za Tvoji zkušenost, mám podobný dojem a taky chci zkusit těžiště šoupnout o kousek dozadu, tak uvidíme, jak to dopadne.
Budu sem dávat videa, jak to pokročilo.
Budu sem dávat videa, jak to pokročilo.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Přijde mi, že trochu plaveš s pojmem "dive test"
Letadlo máš nastaveno a těžiště v nějakém místě, třeba jak píšeš 120mm.
a) Nastoupej do výšky, kde ještě dobře vidíš co letadlo dělá a vytrimuj výškovku tak, aby letělo a klouzalo, ale co nejméně opadalo (přibližně s citem a ohledem na povětrnostní podmínky)
b) Pokud jsi spokojen, znova nastoupej výšku a v rovném letu (proti větru) potop éro cca 45stupňů a nech rozjet (chvilku - 2sec) a pusť kniply a sleduj.
c) Pokud vybírá příliš rychle a "houpe" tak je těžiště moc vepředu.
Takže přistát, posunout těžiště vzad, výškovku ještě na zemi vrátit, aspoň lehce a znova body a)b)
Čím je těžiště víc vzadu, tím je reakce na kormidla ostřejší a letadlo je třeba více řídit, je potřeba si najít co je ti pohodlnější.
Neber dive test jako jedinou cestu! Je to jen doplněk k nalezení vlastní cesty. Každý létá trochu jinak.
Z videa tak jak je natočené moc poznat není, ale ber, že je to už větší letadlo a taky vzhledem k malému plošnému zatížení s tím pěkně cvičí kdejaká termická bublina.
Letadlo máš nastaveno a těžiště v nějakém místě, třeba jak píšeš 120mm.
a) Nastoupej do výšky, kde ještě dobře vidíš co letadlo dělá a vytrimuj výškovku tak, aby letělo a klouzalo, ale co nejméně opadalo (přibližně s citem a ohledem na povětrnostní podmínky)
b) Pokud jsi spokojen, znova nastoupej výšku a v rovném letu (proti větru) potop éro cca 45stupňů a nech rozjet (chvilku - 2sec) a pusť kniply a sleduj.
c) Pokud vybírá příliš rychle a "houpe" tak je těžiště moc vepředu.
Takže přistát, posunout těžiště vzad, výškovku ještě na zemi vrátit, aspoň lehce a znova body a)b)
Čím je těžiště víc vzadu, tím je reakce na kormidla ostřejší a letadlo je třeba více řídit, je potřeba si najít co je ti pohodlnější.
Neber dive test jako jedinou cestu! Je to jen doplněk k nalezení vlastní cesty. Každý létá trochu jinak.
Z videa tak jak je natočené moc poznat není, ale ber, že je to už větší letadlo a taky vzhledem k malému plošnému zatížení s tím pěkně cvičí kdejaká termická bublina.
x9d, x-lite pro a pár poletuch
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
OK, udělám to tak.
A jinak zase foukalo, takže to mohlo být i zkreslené těmi poryvy větru. Dík
A jinak zase foukalo, takže to mohlo být i zkreslené těmi poryvy větru. Dík
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Vážka píše:Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem.
je to termický větron, pokud není termika, nebo v termickém počasí létáš místa, kde jsou pouze klesáky, je normální, že se větron vzduchem hrne a tahá za sebou jako by ocas, do takového počasí to chce vytáhnout něco, kde se předpokládá vice meně létání pouze na motor--motorák--hotliner--šup nahoru, šup dolu.
létám už v podstatě pouze větroně, je uplně normální, že odjedu na víkend na letiště a když nejsou termické podmínky, ero vubec nevytáhnu--bo to nemá pak s termickým větroněm vubec žádný smysl.
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Vážka píše:http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=22&t=63143&start=450#p1292157
tak at slouží dobře a dlouho
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
Díky, je to super hodný éro, jak jsi psal v prvním příspěvku
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
- Vážka
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob 17.01.2015 19:22
- Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nimbus 3,6m Reichard
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
JETI DS-16
Re: Nimbus 3,6m Reichard
mab píše:Během letu to šíleně dojíš, buď rád, že je to tak hodný letadlo, které vývrtku spíš jen naznačuje, jinak bys byl několikrát v zemi.
Poznámka na okraj - mám zkušenost, že dost lidí má problém při prvních letech s modelem s výškovkou do T, protože je to mate a v některých letových polohách to vyloženě svádí k přetažení (tím že výškovka není ve stejné ose jako křídlo, ale daleko výše). Je to samozřejmě jen o zvyk, nejde o vážný problém, ale občas to někoho může docela potrápit, než mu dojde o co jde...