Profil E385
Profil E385
Netuší někdo jaké má ten profil vlastnosti ?
Jaké vlastnosti tě zajímají, geometrické, či aerodynamické?
Čistě prakticky to je dobrý profil, kdysi jsem ho používal na V2. Je mírně klenutý, tzn. má dost velký součinitel vztlaku. Ovšem čísla po mě žádný nechtěj. Jen si vzpomínám, že to s ním lítalo o trochu líp než s E205 (ten má, ale zase menší souč. odporu - éro má větší pronikavost), ale ne zas o tolik a zase se to hůř stavělo...Shrnuto - je to lepší na éra do klidu.
Čistě prakticky to je dobrý profil, kdysi jsem ho používal na V2. Je mírně klenutý, tzn. má dost velký součinitel vztlaku. Ovšem čísla po mě žádný nechtěj. Jen si vzpomínám, že to s ním lítalo o trochu líp než s E205 (ten má, ale zase menší souč. odporu - éro má větší pronikavost), ale ne zas o tolik a zase se to hůř stavělo...Shrnuto - je to lepší na éra do klidu.
čáp píše:Jaké vlastnosti tě zajímají, geometrické, či aerodynamické?
Čistě prakticky to je dobrý profil, kdysi jsem ho používal na V2. Je mírně klenutý, tzn. má dost velký součinitel vztlaku. Ovšem čísla po mě žádný nechtěj. Jen si vzpomínám, že to s ním lítalo o trochu líp než s E205 (ten má, ale zase menší souč. odporu - éro má větší pronikavost), ale ne zas o tolik a zase se to hůř stavělo...Shrnuto - je to lepší na éra do klidu.
Není co dodat !
E 385, E 387 na pohodové létání v klidu v podvečer
- mirak
- Příspěvky: 304
- Registrován: sob 22.03.2008 0:00
- Bydliště: Otrokovice, Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
E 385 je profil vhodný pro pomalé termické větroně. Má velký vztlak a malý odpor jen při malých dopředných rychlostech. Nevhodný pro vítr nad 5-7m/s. Ideální slabá podvečerní termika, kdy už rychlejší větroně se neudrží ve vzduchu
(možná). Dovedl bych si ho představit v jednokanálu, nějakém školním větroni, nebo v totálně relaxačním větroni, kde se jen kocháš a skoro jej neřídíš. E 387 na něj navazuje a je vhodnější pro větší rychlosti letu.
Fox píše:To bych se v nich musel vyznat.
Chce to jen si s tim pohrát. Můžeš si v něm spustit třeba animaci jak se profil chová při různých úhlech náběhu a pod..... z toho se dá "vykoukat" spousta věcí. http://www.pracenalane.cz/modely/profili.jpg nemusíš rozumět všemu.
-
woro
- Příspěvky: 1103
- Registrován: sob 21.07.2007 0:00
- Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
- Kontaktovat uživatele:
Házedla? Tak na ně E385 ani náhodou - pronikavost není zrovna silnou stránkou tohoto profilu. Zkus něco od DrelyFox píše:Bezmotorové větroně házené rukou ??
E387 je na tom s nízkými Re podobně a při vyšších pořád mírně zaostává za AG35, ten bych nepoužil vůbec. Navíc nevím jak je na tom s citlivostí na dodržení tvaru.
Doporučil bych Drelovu řadu AG35-38, pro třímetrovku ještě AG34, jsou navržené s ohledem na klasickou stavbu (potah přes žebra a torzka do 40%), mají rovnou část spodku za místem největší tloušťky a AG38 se dá použít i na dost malá házedla bez rizika bublin (laminárního odtržení).
Pokud pořád považuješ E385 a 387 za něco světoborného, čeho je dobré se držet když to občas dříve někdo použil, podívej se na poláry profilu Clark Y a E387 - ten Clark není v použitelném rozsahu úhlů náběhu až o tolik horší, a to má skoro 12% tloušťku (proti 9% u E387), takže výsledné křídlo je podstatně pevnější. E385 je dobrý jen jako "high lift" profil pro nízké opadání u starých poměrně těžkých vé dvojek. Jak už zde ale bylo řečeno, vyhovuje to podstatě letu jednokanálů - plazení se při malé rychlosti a zhruba konstantním úhlu náběhu. Pro model s ovládanou výškovkou je téměř nepoužitelný, protože, jak víme "my od větroňů", výškovka nám řídí rychlost
Pro malé modely je třistaosmdesátpětka vysloveně nevhodná, nehodí se pro malé hloubky křídla a malé rychlosti, navícstačí jedno fouknutí větru a je to pryč. Házené rukou? Ani náhodou, s E385 bys model párkrát vyhodil tak do pěti metrů a ještě bys na to musel předtím půl roku trénovat a dalšího půl roku si léčit zraněnou ruku. Při odhozu se snažíš o co nejmenší Cy, protože potřebuješ jen tolik vztlaku, aby model vydržel stoupat rovně co nejstrměji vzhůru (F3K stoupají snad pod úhlem 60-70° od horizontály) a ne aby udělal několik loopingů. A při nízkých Cy má právě tento profil až nechutně velký odpor - jediné pozitivum této vlastnosti bych viděl u sestupu z termiky bez brzd, kdy můžeš nabrat trochu rychlosti, otočit to na záda a klesat dost strmě - pak stačí jen škubnout za výškovku a půlpřemetem se vrátit do normálního plazení. Křídlo by to mělo vydržet, protože během půlpřemetu model nestihne nabrat rychlost.
Shrnutí? Nesnažím se prudit, na něco se tento profil přece jen hodí, ale jsou to absolutní klidovky a repliky starých jednokanálů, spíše těžší než lehčí. Rozhodně bych se nestyděl postavit dvaapůmetrovku, řízenou směrovkou a výškovkou a třeba i poháněnou šestistovkou s masivními bateriemi, s tímto profilem (na konci říznutý "něčím ostřejším" vhodným pro nižší Re) a věnovat ji nějakému úplnému začátečníkovi. Model by se hezky plazil po obloze, nikdy nevyvedl nic nečekaného a perfektně točil termiku, jen přeskok do vedlejšího stoupáku by byl vždycky na dlouho. Naučilo by ho to základy termického létání ale po čase by ho to nudilo a získal by tak mylnou představu že všechny větroně jsou "takové to něco co se plazí tam nahoře". Pokud ti tento typ modelu sedí a chceš model na relaxaci s občasným pospáváním (to je přece skutečný účel trimů
Pokud ale chceš něco co umí i nějaký ten přeskok nebo dokonce lovení termiky ve stylu F3J (co nejdřív najít pěkný komín, ustředit se v něm a když mu dojde šťáva, šup do dalšího a honem nahoru bez okounění okolo), případně i nějaký ten let na čas nebo na body, použij radši nějaký méně prohnutý profil. On ten vysoký Cy(max) až tolik neznamená. Pro klasickou stavbu AG35-38, Clark Y snížený na 9% tloušťky (prohnutí pak činí snad 2,8%), S3021, E205, MH42, pro větší modely MH32, můžeš zkusit i SD7037... Možností je hodně a můj názor je, že dnes se modely staví při stejné pevnosti daleko lehčí než v době, kdy byl E385 aktuální, takže je mnohem vhodnější vybrat si nějaký "rychlejší" (hnusný a nepravdivý to výraz) profil. A pozor na bubliny, jsou zrádné, vyplatí se spíš použít profil určený pro nepatrně nižší Re než něco na velké větroně a pak se divit že to neletí a přidělávat turbulátory.
A na analýzy máš lepší Xfoil nebo XFLR5
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
-
woro
- Příspěvky: 1103
- Registrován: sob 21.07.2007 0:00
- Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel ne - možná až příští rok - nějak nebyl čas postavit si něco s čím bych to vyhrálAbu píše:Doufejme ze neprijde litat Depron Cup, to by byl konec nasim nadejim
2 Fox: Až budeš mít všechno navrženo a začneš stavět, někam to sem hoď - tohle je vždycky zajímavé. Trochu se divím že jsem tady nezahlédl jediný Build Log jako na rcgroups...
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
woro píše: bude na řadě pronová verze s profily jako má Allegro, těšte se, pánové
No to se budeme tesit urcite
Allegro - to je rada Ag38-35 ? S timhle profilem zrovna dokoncuju ero na RCEN, samozrejme kridlo z depronu vyztuzene uhlikem. Melo by to umet litat i trosku za vetru, tak uvidime...
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz